Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36767 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Test Renault Kadjar. Wygoda po francusku

Data publikacji: Autor: Konrad Grobel

Model Renault Kadjar jest z nami już od dobrych kilku lat i niedawno doczekał się odświeżenia.

Fot. Konrad Grobel Model Renault Kadjar jest z nami już od dobrych kilku lat i niedawno doczekał się odświeżenia.

Marka Renault w 2015 roku na targach w Genewie zaprezentowała nowe wcielenie swojego crossovera – Kadjara. Zastępował on model Koleos (który notabene wrócił do łaski po paru latach) i był bliźniakiem Nissana Qashqai. Współdzielił również z Nissanem płytę podłogową CMF. Produkowany był w hiszpańskiej miejscowości Palencia. Czas płynął a wraz z nadejściem modelu Talisman zmieniła się również linia stylistyczna marki. Jednak Kadjar pozostawał bez zmian. Przyszła jednak chwila, że i on doczekał się odświeżenia. I pomyli się ten, który sądzi, że został podciągnięty w liftingu do obecnego designu Renault.

Kuracja odmładzająca
Model Renault Kadjar jest z nami już od dobrych kilku lat i niedawno doczekał się odświeżenia.

Fot. Konrad GrobelKadjar po faceliftingu zmienił się nieznacznie. Tylko wprawne oko fanów marki dostrzeże te niuanse, bo przeciętny użytkownik będzie miał wrażenie, że ma do czynienia dokładnie z tym samym modelem, co wcześniej. Co zatem zostało wzięte na warsztat? Co zostało upiększone? Modyfikacjom uległy przedni i tylny zderzak, które zyskały bardziej muskularny wygląd i większą powierzchnię lakierowaną w kolorze nadwozia. Powiększono grill, dodano elementy chromowane. Światła zachowały kształt litery „C”, lecz całkowicie wyposażono je w LED-y, przez co była możliwość wbudowania kierunkowskazów w światła dzienne. Także światła przeciwmgłowe zostały wyposażone w LED-y  i teraz mają bardziej prostokątny kształt, a nie tak jak było wcześniej – okrągłe halogenowe. W tylnych światłach zastosowano tę samą technologię. Ostatnią zmianą jest dodanie anteny w kształcie płetwy rekina, ale dopiero od wersji Intense, czyli od testowanego modelu.
Poza tymi kilkoma kosmetycznymi podciągnięciami nie ma większej rewolucji. Dostajemy dokładnie ten sam produkt co wcześniej, tylko - jakby to określili specjaliści od komputerów - z nową nakładką graficzną. Całkowita zmiana przodu i tyłu auta dostosowująca się do obecnego języka stylistycznego skutkowałaby rzeczywiście wprowadzeniem zupełnie nowej generacji, a nie jedynie faceliftingu.

Komfort klasy wyższej
Model Renault Kadjar jest z nami już od dobrych kilku lat i niedawno doczekał się odświeżenia.

Fot. Konrad Grobel

Lifting nie ominął również wnętrza. Zmieniony został panel od klimatyzacji, a ekran od multimediów został zgrabnie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Sam ekran, mimo iż odbija światło słoneczne, przez co informacje nie zawsze są dobrze czytelne, jest sporych rozmiarów, a jego użytkowanie nie sprawia większych problemów. Ergonomiczne wnętrze to zdecydowanie jedna z mocniejszych cech Kadjara.
Kabinę Kadjara można opisać jednym słowem - spójna. Nie ma w niej elementów rozpraszających kierowcę – ani w negatywnym, ani w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Kabina jest czysta w swojej formie, a co najważniejsze – jest  przestronna. Siedząc we wnętrzu auta mamy wrażenie jakbyśmy weszli do dużego salonu. Wszędzie jest pełno miejsca, a poczucie to potęguje panoramiczny dach - nieotwierany, ale za to ciągnący się prawie od przedniej szyby po koniec tylnej kanapy. Jednym słowem - niczym nieskrępowana przestrzeń. Osoby cierpiące na klaustrofobię nie będą jej odczuwać w tym wnętrzu. Zresztą zapomną o niej przy pierwszym kontakcie z siedzeniami. Poliftingowe materiały są przyjemne w dotyku, ciepłe i łatwe do sprzątania. Dzięki ich przeprojektowaniu pojawiła się możliwość wydłużenia siedziska pod udami, zastosowano też piankę o podwójnej gęstości. Efekt jest taki, że nawet po przejechaniu wielu kilometrów kierowca, jak i współpasażerowie nie odczuwają zmęczenia. Podparcia boczne przednich foteli nadają natomiast poczucie zwarcia i pewności podczas jazdy. Co najważniejsze komfort siedzeń jest również odczuwalny na tylnej kanapie, co nie jest standardem przy większości samochodów typu SUV/Crossover.
Bagażnik jest w stanie pomieścić od 472 do 1478 litrów. Dodatkowe schowki i podwójna podłoga pozwalają przewieźć większe przedmioty, a nie - jak to często bywa -  tylko kosmetyczkę.
Wnętrze może i nie jest oszałamiające, nie ma przysłowiowych wodotrysków, ale komfort i przestrzeń, którą oferuje Kadjar jest warta naszego zainteresowania.

Jazda, która może zaskoczyć
Model Renault Kadjar jest z nami już od dobrych kilku lat i niedawno doczekał się odświeżenia.

Fot. Konrad GrobelTestowany model Kadjara Intense wyposażony został w silnik TCe 140 FAP, czyli pod maską znajdziemy jednostkę benzynową o pojemności 1332 ccm z manualna skrzynią biegów (6-biegowa), która produkuje 140 KM. Moment obrotowy to 240 Nm przy 1600 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 203 km/h, trzeba jednak pamiętać, że samochód waży 1333 kg. Do auta wlejemy 55 litrów benzyny. I pozostańmy chwilę przy spalaniu. Producent podaje, że w cyklu miejskim Kadjar powinien palić pomiędzy 7,4 a 7,5 l/100 km, natomiast podczas testów pojazd spalił 8,9 l/100 km. Jest to wynik akceptowalny, większość producentów zaniża rzeczywiste wyniki spalania (testy w warunkach wręcz laboratoryjnych nie oddają rzeczywistych warunków na drodze). Jednakże spalanie w cyklu pozamiejskim według Renault powinno wynosić od 5,1 do 5,3 l/100 km i tutaj ciekawostka, ten wynik rzeczywiście jest prawdziwy i osiągalny. Co prawda rzadko się zdarza, by prędkościomierz pokazywał ponad 100 km/h, a droga była pusta i to w nocy, ale podane wartości udało się nam osiągnąć.
Wspomniano już o jeździe w nocy. Kadjar ma bardzo dobre światła. Wiązka jest skupiona i nie oświetla niepotrzebnie obszaru daleko za poboczem. Asystent świateł w większości przypadków sprawdza się znakomicie, ale ma problem gdy samochód nadjeżdżający z naprzeciwka jest oddalony o więcej niż 500 m. Potrafi się nie wyłączyć i przez to nie zmienić świateł z długich na drogowe.

Zobacz także: Będą nowe znaki drogowe

Sama jazda jest komfortowa. Zawieszenie Kadjara płynnie tłumi nierówności, a auto jest żwawe i sprawnie przyspiesza. Nie ma obawy, że nie zdąży się wyprzedzić poprzedzający nas pojazd. Co prawda, aby osiągnąć prędkość 100 km/h od 0 potrzebuje ponad 10 sekund, ale nadal jest to dobry wynik jak na wysokie auto.

Czy warto się zainteresować Kadjarem?
Model Renault Kadjar jest z nami już od dobrych kilku lat i niedawno doczekał się odświeżenia.

Fot. Konrad Grobel

Jeśli jesteśmy klientami, którzy czekali na nową odsłonę Kadjara bo „nakręcał” nas sprzedawca to możemy poczuć się trochę oszukani. Zbyt mało zmian w stosunku do tego, co można rozumieć pod słowem facelifting. Z całą pewnością dotychczasowi właściciele Kadjarów przed zmianami nie rzucą się na „nową” wersję auta. Jednak, gdy dopiero zaczynamy szukać takiego samochodu to „Renówka” może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jest dosyć ładna, bardzo wygodna i nierozpraszająca uwagi kierowcy, jeśli chodzi o jej wnętrze, a w swojej ofercie wyposażenia ma system R-link2 i możliwość podłączenia telefonu (Android Auto i Apple CarPlay). Cena za podstawowego Kadjara w wersji LIFE to 78 900 zł, natomiast za wersję Intense, czyli taką, jaka była testowana, to w podstawie 93 900 zł. Nadal bardzo przyzwoicie. Kadjarem mogą zainteresować się firmy oraz młode rodziny.
Renault Kadjar w wersji Intense jest bardzo przyzwoitym autem. To samochód, który oferuje komfort godny klasy wyżej niż segment, w którym się znajduje. Tym się z całą pewnością wyróżnia się na tle konkurencji, a to jest ważne.

Dane techniczne Renault Kadjar i wybranych konkurentów

Marka/model Renault Kadjar Intense TCe 140 FAP Kia Sportage M 1.6 T-Gdi Seat Ateca Style 1.5 EcoTSI Toyota C-HR Premium 1.2 Turbo D-4T
Cena (zł) od 93 900 od 94 490 od 93 400 od 93 900
Typ nadwozia Crossover Crossover Crossover Crossover
Liczba miejsc 5 5 5 5
Wymiary i masy
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4489/1836/1613 4485/1855/1645 4363/1841/1615 4360/1795/1565
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1556/1542 1609/1620 1576/1541 1540/1550
Rozstaw osi (mm) 2646 2670 2638 2640
Pojemność bagażnika (l) 472-1478 491-503 510 377
Masa własna (kg) 1333 1449 1364 1410
Pojemność zbiornika paliwa (l) 55 62 50 50
Układ napędowy
Rodzaj paliwa benzyna benzyna benzyna benzyna
Pojemność (ccm) 1332 1591 1498 1197
Liczba cylindrów 4 4 4 4
Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń Manualna, 6-biegowa Manualna, 6-biegowa Manualna, 6-biegowa Manualna, 6-biegowa
Napęd Przód Przód Przód Przód
Osiągi
Moc (KM) @ obr./min. 140 @ 5000 177 @ 5500 150 @ 5000-6000 116 @ 5200-5600
Moment obrotowy (Nm) @ obr./min. 240 @ 1600 265 @ 1500-4500 250 @ 1500-3500 185 @ 1500-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s.) 10,4 9,2 8,5 10,9
Prędkość maksymalna (kmh/h) 203 205 201 190
Średnie spalanie (l/100 km) 6,1 7,3 7,1 6,1
Emisja CO2 (g/km) 139 169 161 138

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

Model Renault Kadjar jest z nami już od dobrych kilku lat i niedawno doczekał się odświeżenia.

Fot. Konrad Grobel

Model Renault Kadjar jest z nami już od dobrych kilku lat i niedawno doczekał się odświeżenia.

Fot. Konrad Grobel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Konrad (gość)

    Nigdy nie byłem wielkim fanem francuskiej motoryzacji, ale muszę przyznać, że Kadjar zrobił na mnie dobre wrażenie. Tym bardziej, że lubię jeździć SUV-ami i sam mam Hyundai Tucona. Swoją drogą marki koreańskie są mocno niedoceniane na polskim rynku, a ich modele są praktycznie bezawaryjne. Mój Tucson jest z 2015 r. i kupiłem go jako auto po kontrakcie z Master1.pl, a to oznacza, że wcześniej było leasingowane. Przyznam, że zawsze kupowałem samochody używane, ale tym razem jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Zrobiłem nim ponad 60 tys. km i jak narazie żadnej, nawet małej, awarii.

  • gesmen (gość)

    Chyba wolałbym korando, tam mamy większy silnik, nadwozie też lepiej się prezentuje. Cena podejrzewam, że korzystniej wypada po stronie ssanga

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Kadjar zdjęcia

Renault Kadjar dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Kadjar opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Kadjar Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł