Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Test Seat Leon SC 2.0 TSI Cupra. Hot hatch o mocy 300 KM

Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert
Seat Leon SC 2.0 TSI Cupra Seat Leon Cupra dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. Do wyboru mamy praktyczne kombi, uniwersalnego 5-drzwiowego hatchbacka oraz 3-drzwiowe Sport Coupe. Cena modelu zaczyna się od 140 500 zł. Wariant z dodatkową parą drzwi to wydatek przynajmniej 142 400 zł, a odmianę kombi wyceniono na 145 900 zł. Fot. Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert
Seat Leon SC 2.0 TSI Cupra Seat Leon Cupra dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. Do wyboru mamy praktyczne kombi, uniwersalnego 5-drzwiowego hatchbacka oraz 3-drzwiowe Sport Coupe. Cena modelu zaczyna się od 140 500 zł. Wariant z dodatkową parą drzwi to wydatek przynajmniej 142 400 zł, a odmianę kombi wyceniono na 145 900 zł. Fot. Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert
Od ponad dwóch dekad logotyp Cupra zdobił najmocniejsze wersje modeli Seata. W ofercie hiszpańskiego producenta mogliśmy znaleźć usportowioną Ibizę, Cordobę i Leona. W tym roku Cupra została wyodrębniona z Seata i stała się nową, niezależną marką. Kompaktowy Leon jest więc ostatnim Seatem Cupra.

Wygląd zewnętrzny

Seat Leon SC 2.0 TSI Cupra Seat Leon Cupra dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. Do wyboru mamy praktyczne kombi, uniwersalnego 5-drzwiowego hatchbacka
Seat Leon SC 2.0 TSI Cupra

Seat Leon Cupra dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. Do wyboru mamy praktyczne kombi, uniwersalnego 5-drzwiowego hatchbacka oraz 3-drzwiowe Sport Coupe. Cena modelu zaczyna się od 140 500 zł. Wariant z dodatkową parą drzwi to wydatek przynajmniej 142 400 zł, a odmianę kombi wyceniono na 145 900 zł.

Fot. Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Design zewnętrzny 300-konnego hot hatcha jest bardzo stonowany. To zupełne przeciwieństwo krzykliwych i agresywnych konstrukcji typu Ford Focus RS czy Honda Civic Type R. Wersję Cupra odróżnimy od zwykłego Leona SC po dużych 19-calowych felgach, czerwonych zaciskach hamulców, innym zderzaku przednim z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, czarnych obudowach lusterek, tylnym dyfuzorze, większym spoilerze dachowym, dużych podwójnych chromowanych końcówkach układu wydechowego, emblemacie wyścigowej flagi umieszczonej z przodu i z tyłu nadwozia oraz logotypie Cupra na pokrywie bagażnika. Poza tym, Leon wygląda jak niepozorny 3-drzwiowy hatchback. Jeśli dla kogoś to za mało, może zdecydować się na opcjonalne pakiety stylizacyjne Performance Black i Orange, 19-calowe czerwone lub pomarańczowe felgi oraz dekoracyjne naklejki nadwozia – dwa pasy na masce i dachu.

Wnętrze pojazdu

Wnętrze Leona to typowy niemiecki minimalizm. Jeśli kierowca kiedykolwiek miał styczność z produktami VAG, błyskawicznie odnajdzie się również w Seacie. Jedni powiedzą, że to typowa volkswagenowska monotonia, inni - że doprowadzony do perfekcji kompromis pomiędzy designem, a ergonomicznym wnętrzem. Obsługa wszystkich pokładowych systemów jest intuicyjna, a zegary i wyświetlacze są bardzo czytelne. W wariancie Cupra znajdziemy spłaszczoną na dole, dobrze leżącą w dłoniach wielofunkcyjną kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały i progi, kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, czarną podsufitkę oraz wspomnianą wcześniej wyścigową flagę, którą umieszczono na prędkościomierzu, przy dźwigni automatycznej skrzyni biegów i na kierownicy.

Trzydrzwiowe nadwozie oferuje przestrzeń pasażerską w której w komfortowych warunkach będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Również tyłu, pomimo utrudnionego dostępu, wsiadanie przez odchylane i odsuwane fotele przednie, miejsca starczy dla nawet dla wysokich pasażerów. W kompaktowym nadwoziu wygospodarowano bagażnik o pojemności 380 litrów.

Silnik i właściwości jezdne

Seat Leon SC 2.0 TSI Cupra Seat Leon Cupra dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. Do wyboru mamy praktyczne kombi, uniwersalnego 5-drzwiowego hatchbacka
Seat Leon SC 2.0 TSI Cupra

Seat Leon Cupra dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. Do wyboru mamy praktyczne kombi, uniwersalnego 5-drzwiowego hatchbacka oraz 3-drzwiowe Sport Coupe. Cena modelu zaczyna się od 140 500 zł. Wariant z dodatkową parą drzwi to wydatek przynajmniej 142 400 zł, a odmianę kombi wyceniono na 145 900 zł.

Fot. Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Pod maską Cupry pracuje dwulitrowa jednostka benzynowa generująca moc 300 KM i moment obrotowy 380 Nm. Wartości te pozwalają rozpędzić Leona do 100 km/h w 5.6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Pomimo tego, że napędzane są tylko koła przednie, Seat prowadzi się precyzyjnie i przewidywalnie, zapewniając świetne osiągi w każdych warunkach. Dodatkowym atutem Leona jest adaptacyjne zawieszenie DCC, przednia blokada dyferencjału, progresywne wspomaganie układu kierowniczego oraz system Cupra Drive Profile (Comfort, Sport, Cupra i Individual). Wybór profilu jazdy determinuje reakcję silnika na naciśnięcie pedału przyśpieszenia, dźwięk silnika, a precyzując, dźwięk wydobywający się z systemu audio, siłę wspomagania układu kierowniczego, twardość zawieszenia oraz pracę skrzyni biegów. Różnice pomiędzy poszczególnymi trybami są wyraźnie zauważalne. Profil Comfort idealnie nadaje się do codziennej eksploatacji, Seat jest wtedy relatywnie komfortowym kompaktem, którego zapotrzebowanie na paliwo oscyluje w okolicach 9 litrów na 100 km. Aktywacja trybu Cupra generuje szeroki uśmiech na twarzy kierowcy, pozwala wykorzystać maksymalne możliwości auta i daje mnóstwo radości z jazdy, co oczywiście obarczone jest znacznie mniejszym zasięgiem na 50-litrowym baku paliwa.

Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem

Podsumowanie

Seat Leon Cupra dostępny jest w trzech wersjach nadwozia. Do wyboru mamy praktyczne kombi, uniwersalnego 5-drzwiowego hatchbacka oraz 3-drzwiowe Sport Coupe. Cena modelu zaczyna się od 140 500 zł. Wariant z dodatkową parą drzwi to wydatek przynajmniej 142 400 zł, a odmianę kombi wyceniono na 145 900 zł. Usportowiony Leon to ciekawa oferta na tle konkurencji w segmencie hot hatachów i ostatnia szansa na zakup Seata Cupra.

Seat Leon Cupra 2.0 TSI 300 KM i wybrani konkurenci:

Marka/model

Seat Leon Cupra 2.0 TSI 300 KM

Renault Megane R.S. 1.8 280 KM

VW Golf R 2.0 310 KM

Cena (zł)

140 500

131 900

167 890

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback 3d

Hatchback 5d

Hatchback 3d

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4246/1810/1423

4372/1874/1445

4263/1790/1465

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

bd

bd

bd

Rozstaw osi (mm)

2596

2669

2626

Masa własna (kg)

1401

1505

1505

Pojemność bagażnika (l)

380

294

343

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

50

50

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1984

1798

1984

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

4x4

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna/6

automatyczna/6

automatyczna/7

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

300/5500

280/6000

310/5500

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

380/1800-5500

280/bd

400/2000-5400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

5,6

5,8

4,6

Prędkość maksymalna (km/h)

250

255

250

Średnie spalanie (l/100 km)

6,7

6,9

7,0

Emisja CO2 (g/km)

153

155

160

       
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty