Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36542 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Test Suzuki Vitara. Crossover z silnikiem 1.4 BOOSTERJET o mocy 140 KM

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Suzuki Vitara 

Prezentowany model Suzuki Vitara łączy w sobie komfort, użyteczne właściwości, wszechstronność oraz bezpieczeństwo. Różni się on diametralnie od swojego poprzednika, nie jest to już typowy SUV. Swoją charakterystyką i wyglądem bliżej mu do miejskiego, kompaktowego crossovera zaliczanego do segmentu B. Produkowany w Ostrzyhom na Węgrzech, pojazd ten bazuje na prototypie o nazwie iV-4. Konstrukcyjnie oparty został na płycie podłogowej modelu SX4 S-Cross. Obydwa pojazdy maja wiele wspólnych rozwiązań nie tylko technicznych. 

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl) Prezentowany model Suzuki Vitara łączy w sobie komfort, użyteczne właściwości, wszechstronność oraz bezpieczeństwo. Różni się on diametralnie od swojego poprzednika, nie jest to już typowy SUV. Swoją charakterystyką i wyglądem bliżej mu do miejskiego, kompaktowego crossovera zaliczanego do segmentu B. Produkowany w Ostrzyhom na Węgrzech, pojazd ten bazuje na prototypie o nazwie iV-4. Konstrukcyjnie oparty został na płycie podłogowej modelu SX4 S-Cross. Obydwa pojazdy maja wiele wspólnych rozwiązań nie tylko technicznych.

Oficjalną premierę nowa Vitara miała w październiku 2014 roku na salonie samochodowym Paris Motor Show. Wprowadzona do sprzedaży w pierwszej połowie 2015 roku zdążyła już zyskać wielu zwolenników, co przełożyło się na to, iż jest ona obecnie najlepiej sprzedawanym w Polsce samochodem z gamy japońskiej marki. Pięć zakresów kompletacji wyposażenia standardowego powoduje, że oferta cennikowa modelu jest bardzo zróżnicowana, co daje możliwość dopasowania konfiguracji samochodu do różnorodnych wymagań klientów. Wersje otrzymały nazwy: Comfort, Premium, XLED, XLED Sun oraz S. Wyposażona może być w jeden z dwóch silników benzynowych: 1.6 VVT 120 KM lub 1.4 BOOSTERJET 140 KM. Napęd natomiast w podstawowej konfiguracji przenoszony jest na koła przednie, który może być za odpowiednia dopłatą zastąpiony napędem na wszystkie koła ALLGRIP (4WD). Walka o klientów na rynku rysuje się dość ciekawie, ponieważ Vitara rywalizuje z bardzo mocną konkurencją, którą reprezentują między innymi takie auta jak: Jeep Renegade, Opel Mokka, Nissan Juke, Mazda CX-3, Citroen C4 Cactus czy też Ford EcoSport II.

Wygląd zewnętrzny

Suzuki Vitara 

Prezentowany model Suzuki Vitara łączy w sobie komfort, użyteczne właściwości, wszechstronność oraz bezpieczeństwo. Różni się on diametralnie od swojego poprzednika, nie jest to już typowy SUV. Swoją charakterystyką i wyglądem bliżej mu do miejskiego, kompaktowego crossovera zaliczanego do segmentu B. Produkowany w Ostrzyhom na Węgrzech, pojazd ten bazuje na prototypie o nazwie iV-4. Konstrukcyjnie oparty został na płycie podłogowej modelu SX4 S-Cross. Obydwa pojazdy maja wiele wspólnych rozwiązań nie tylko technicznych. 

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Vitara to crossover o wymiarach samochodu kompaktowego, dzięki którym znakomicie poradzi sobie w ruchu miejskim nie tracąc przy tym właściwości terenowych. Jej wymiary: długość – 4175 mm, szerokość – 1775 mm, wysokość 1610 mm oraz wysoki prześwit sprawiają, że nie tylko jest nią łatwo manewrować, ale również nie straszne jej są wysokie krawężniki czy też nieutwardzona nawierzchnia drogi. Żywiołowy i dynamiczny design bryły to zgrabne połączenie wizerunku SUV’a i nowoczesnych akcentów stylistycznych, co powoduje, że japoński produkt ma swój indywidualny charakter. Masywny zderzak, wykończona elementami chromowanymi krata wlotu powietrza, reflektory LED z czerwonym subtelnym wykończeniem oraz układ pionowo umieszczonych ledowych diod, które tworzą światła jazdy dziennej to elementy charakteryzujące przód nadwozia prezentowanej Vitary.

Redakcja poleca: Prawo jazdy. Co oznaczają kody w dokumencie?

Jak przystało na crossovera nadwozie wzbogacone zostało w detale spotykane w pojazdach terenowych. Należą do nich: aluminiowe przednie i tylne osłony podwozia, czarne nakładki progów oraz krawędzi błotników jak i masywne słupki C. Szerokie chromowane listwy na bocznych drzwiach, srebrne relingi oraz imponująco wyglądające czarne aluminiowe tarcze kół, uzupełniają nowatorski design nadwozia. Na uwagę zasługuje możliwość indywidualizacji barwy nadwozia, producent przygotował w ofercie szeroką gamę lakierów i dodatkowo stworzył możliwość wyboru pojazdu o dwóch kolorach gdzie dach może występować w tonacji białej lub czarnej. Pionowa pokrywa bagażnika, szeroko rozstawione lampy tylne, zachodzące na poszycia boczne, dużej wielkości spoiler dachowy ze światłem stop oraz wykończony szeroką czarną listwą ochronną zderzak to elementy cechujące tył pojazdu. Wyrazista stylistyka, atrakcyjny i gustowny image to atuty testowanego modelu.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Wnętrze samochodu

Wnętrze pojazdu nie jest tak duże jak w jego poprzedniku, ale nadal jest obszerne. Kabina zapewnia wygodne warunki podróżowania czterem osobom, a jest jeszcze do tego bardzo funkcjonalna. Konstrukcja przednich foteli oraz ich profil pewnie podtrzymują sylwetkę nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Regulacja siedzenia i oparcia oraz możliwość dostosowania położenia koła kierownicy pozwalają kierowcy optymalnie dostosować się do pojazdu. Fotele przednie jak i kanapa tylna są stosunkowo wygodne. Nawet po przejechaniu dłuższego odcinka drogi nie powinniśmy odczuwać jakiegokolwiek dyskomfortu. W porównaniu z poprzednią odmianą modelu znacznie zmieniła się jego stylistyka. Szeroka listwa poprzeczna deski rozdzielczej oraz wstawki w kolorze aluminium nadają wnętrzu nowego charakteru.

Suzuki Vitara 

Prezentowany model Suzuki Vitara łączy w sobie komfort, użyteczne właściwości, wszechstronność oraz bezpieczeństwo. Różni się on diametralnie od swojego poprzednika, nie jest to już typowy SUV. Swoją charakterystyką i wyglądem bliżej mu do miejskiego, kompaktowego crossovera zaliczanego do segmentu B. Produkowany w Ostrzyhom na Węgrzech, pojazd ten bazuje na prototypie o nazwie iV-4. Konstrukcyjnie oparty został na płycie podłogowej modelu SX4 S-Cross. Obydwa pojazdy maja wiele wspólnych rozwiązań nie tylko technicznych. 

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)W kabinie testowanego pojazdu detale w postaci czerwonych pierścieni nawiewów, przeszyć – zarówno pokrytej skórą kierownicy jak i tapicerki kontrastującą nicią w kolorze czerwonym – nawiązują stylistyki nadwozia. Elementy te znacznie ją ożywiły i nadały cech sportowych. Bardzo dobre wrażenie daje tapicerka siedzeń wykonana z połączenia alcantary ze skórą ekologiczną. Pod względem designu kabina ma swój styl. Tuż za pokrytym perforowaną skórą kołem kierownicy wielofunkcyjnej znalazł się panel zegarów prędkościomierza i obrotomierza wykończonych czerwonymi obwódkami oraz wyświetlacza komputera pokładowego. Ciekawie wygląda umiejscowiony w centralnej części kokpitu zegar analogowy z japońskimi oznaczeniami godzin. Na konsoli środkowej dominuje 7-calowy ekran dotykowy systemu audio, nawigacji oraz Bluetooth. Poniżej znajduje się zestaw przycisków i pokręteł układu klimatyzacji automatycznej oraz sterowania nawiewami. Intuicyjna i prosta obsługa urządzeń wyposażenia wnętrza to duża zaleta nowej Vitary. Zastosowane do wykończenia materiały są bardzo dobrej jakości, nawet dominujące twarde plastiki wyglądają nieźle a sposób spasowania poszczególnych elementów zasługuje na pochwałę. Auta kompaktowe charakteryzują się dużą funkcjonalnością i tego powinniśmy oczekiwać od przedstawianego modelu. Liczne i pojemne schowki oraz standardowa pojemność bagażnika wynosząca 375 litrów, którą możemy poprzez złożenie oparć kanapy tylnej powiększyć do 710 litrów potwierdzają, że jest to auto praktyczne. Zastosowanie w przestrzeni ładunkowej dwupoziomowej podłogi tylko potwierdza to stwierdzenie.

Suzuki Vitara 

Prezentowany model Suzuki Vitara łączy w sobie komfort, użyteczne właściwości, wszechstronność oraz bezpieczeństwo. Różni się on diametralnie od swojego poprzednika, nie jest to już typowy SUV. Swoją charakterystyką i wyglądem bliżej mu do miejskiego, kompaktowego crossovera zaliczanego do segmentu B. Produkowany w Ostrzyhom na Węgrzech, pojazd ten bazuje na prototypie o nazwie iV-4. Konstrukcyjnie oparty został na płycie podłogowej modelu SX4 S-Cross. Obydwa pojazdy maja wiele wspólnych rozwiązań nie tylko technicznych. 

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Suzuki Vitara

Prezentowany model Suzuki Vitara łączy w sobie komfort, użyteczne właściwości, wszechstronność oraz bezpieczeństwo. Różni się on diametralnie od swojego poprzednika, nie jest to już typowy SUV. Swoją charakterystyką i wyglądem bliżej mu do miejskiego, kompaktowego crossovera zaliczanego do segmentu B. Produkowany w Ostrzyhom na Węgrzech, pojazd ten bazuje na prototypie o nazwie iV-4. Konstrukcyjnie oparty został na płycie podłogowej modelu SX4 S-Cross. Obydwa pojazdy maja wiele wspólnych rozwiązań nie tylko technicznych.

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Leo Ben-hakier (gość)

    Nie jest źle, ale ja czekam cały czas na prawdziwą Vitarę czyli GRAND VITARĘ !!! Rama, prawdziwe 4WD i większe silniki.

  • @Czapla (gość)

    Niestety Grand Vitara już nie wróci :( Wiem - sam szukałem i dowiedziałem się że pozostanie tylko Vitara

  • Biluy (gość)

    Niekoniecznie, nic nie wiadomo. Aczkolwiek może to potrwać kilka lat

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Suzuki Vitara zdjęcia

Suzuki Vitara dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Suzuki Vitara Cena

Części dla marki Suzuki

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

610 zł