Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36609 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Test Volvo S60 T5 250 KM 8AT. Pierwsza jazda nie tylko w ruchu miejskim

Data publikacji: Autor: Jacek Wasilewski

Z nowym Volvo S60 spędziliśmy bardzo intensywny dzień, w trakcie którego jeździliśmy w miejskim korku, wąskimi, wiejskimi drogami, drogą ekspresową, autostradą i co najważniejsze na Torze Łódź, w tym na płycie poślizgowej.

Fot. Jacek Wasilewski Z nowym Volvo S60 spędziliśmy bardzo intensywny dzień, w trakcie którego jeździliśmy w miejskim korku, wąskimi, wiejskimi drogami, drogą ekspresową, autostradą i co najważniejsze na Torze Łódź, w tym na płycie poślizgowej.

Dlaczego Volvo Polska zdecydowało się zorganizować jazdę na torze?
Według producenta model ten ma być samochodem o zdecydowanie największym zacięciu sportowym spośród wszystkich aut tej marki .
Volvo zdaje sobie sprawę z ugruntowanej i mocnej pozycji niemieckiej trójcy w klasie średniej premium. Nowe S60 ma być ciekawą alternatywą dla klienta, który patrzył wcześniej w kierunku Mercedesa klasy C, Audi A4 czy BMW 3.

Z nowym Volvo S60 spędziliśmy bardzo intensywny dzień, w trakcie którego jeździliśmy w miejskim korku, wąskimi, wiejskimi drogami, drogą ekspresową, autostradą i co najważniejsze na Torze Łódź, w tym na płycie poślizgowej.

Fot. Jacek WasilewskiCzym faktycznie Volvo może przekonać do siebie nowych klientów? Z pewnością stylistyką! Koniec z nudnym sedanem klasy średniej! Testowana wersja T5 wygląda świetnie. Dynamiczna linia, mocne, ostre przetłoczenia nadwozia, 20 calowe felgi, piękny, soczysty kolor, agresywna linia świateł, podwójne, chromowane końcówki wydechu, szerokie i niskie nadwozie – koniec z zachowawczym design’em! Nowe S60 zrywa z konserwatywnym wizerunkiem Volvo. Cała bryła kipi dynamiką i sportem. Gdybym rozważał zakup samochodu segmentu D tylko pod kątem jego wyglądu, jak czyni duża część klientów, Volvo S60 jest teraz bez wątpienia jedną z najciekawszych propozycji.

Co jeszcze jest atutem szwedzkiego sedana? Dobrze skalkulowana cena i wysoka wartość rezydualna. Bardzo dobrze, seryjnie wyposażona wersja T5 z 250-konnym silnikiem i ośmiobiegowym automatem kosztuje 178 650 złotych brutto, bez uwzględnienia rabatów. To nawet kilkadziesiąt tysięcy mniej niż niemiecka konkurencja w porównywalnej wersji silnikowej i wyposażeniu.  Kolejny argument za szwedzkim sedanem!

Zobacz także: Oto światowy samochód roku 2019

Porównywalna do niemieckiej konkurencji jest jakość wykończenia i precyzja spasowania elementów wnętrza. Testowany egzemplarz  miał obszytą materiałem BENOVA deskę rozdzielczą i aluminiowe elementy wnętrza. Wyśmienite wygodne i dające wsparcie są też fotele. System multimedialny charakteryzuje się ekranem wysokiej jakości, niestety obsługa nie jest zbyt intuicyjna. Tu jest pewne pole do poprawy.

Z nowym Volvo S60 spędziliśmy bardzo intensywny dzień, w trakcie którego jeździliśmy w miejskim korku, wąskimi, wiejskimi drogami, drogą ekspresową, autostradą i co najważniejsze na Torze Łódź, w tym na płycie poślizgowej.

Fot. VolvoPrzejdźmy do zawieszenia i napędu. Wspomniałem, że Volvo pozycjonuje ten model jako najbardziej sportowy w swojej gamie. Stylistyka nadwozia również wskazuje, że za kierownicą możemy spodziewać się dużych, wręcz sportowych emocji. Tu jednak czeka nas zaskoczenie. Samochód nawet na opcjonalnych 20 calowych felgach jest zaskakująco komfortowy. Świetnie wybiera nierówności wąskich, wiejskich dróg, co jest okupione dość dużymi przechyłami nadwozia na torze. Auto jednak nawet podczas dynamicznej jazdy zachowuje się przewidywalnie, a układ kierowniczy daje dobre wyczucie nawierzchni.
Z nowym Volvo S60 spędziliśmy bardzo intensywny dzień, w trakcie którego jeździliśmy w miejskim korku, wąskimi, wiejskimi drogami, drogą ekspresową, autostradą i co najważniejsze na Torze Łódź, w tym na płycie poślizgowej.

Fot. Jacek WasilewskiVolvo znalazło ciekawy kompromis między komfortem a pewnym zachowaniem się samochodu na drodze. Podczas jazdy autostradowej zwraca uwagę dobre wyciszenie wnętrza, a dodatkowo odczuwalna za kierownicą prędkość jest subiektywnie niższa niż ta licznikowa. Kierowca jadący 160 km/h ma poczucie podróżowania z prędkością w okolicach 120 km/h. Podobne odczucia zgłosił  pasażer. To duży plus. Volvo daje duże poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Jednak kierowcy czujący się jak ryba w wodzie za sterami Giuli czy BMW mogą być zawiedzeni. Będzie im brakowało precyzyjnego, sportowego, twardego zawieszenia i bezpośredniego układu kierowniczego. Oczywiście Volvo nadrabia to komfortem, ale zwyczajnie nie tego może oczekiwać osoba, która będzie starała się ocenić właściwości jezdne przez pryzmat linii nadwozia.
To samo tyczy się napędu. Silnik ma niebagatelne 250 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego i ośmiobiegową, hydrokinetyczną, automatyczną skrzynie biegów. Napędowi nic nie brakuje. Dość dzielnie radził sobie na torze, sprawnie rozpędzając ważące 1686 kg auto. Brakuje tu jednak spontaniczności w reakcji na wciśnięcie gazu w podłogę. Najprawdopodobniej taka specyfika wynika z zastosowania skrzyni hydrokinetycznej. Skrzynia zmienia przełożenia szybko i płynnie, ale widać, że dynamiczne manewry to nie jej żywioł.

Jak mógłbym podsumować pierwsze jazdy Volvo S60? To świetnie zaprojektowane, bardzo przemyślane, konkurencyjne auto. Doskonale spisze się w rękach klienta poszukującego oryginalnej, dynamicznej stylistyki, dobrego, seryjnego wyposażenia za dobrze skalkulowaną cenę, wysokiej wartości rezydualnej i… komfortu! Niech nie zwiedzie Was dynamicznie skrojone nadwozie. To nadal jest Volvo – ciche, komfortowe, świetnie pożerające zarówno autostradowe jak i wąskie, wiejskie dziurawe drogi.

Dane techniczne Volvo S60

Volvo S60 T4 (190 hp) aut T5 (250 hp) aut T5 AWD (250 hp) aut
Oznaczenie silnika B4204T44 B4204T26 B4204T26
Rodzaj silnika Czterocylindorwy, bezpośredni wtrysk, benzynowy, turbodoładowany Czterocylindorwy, bezpośredni wtrysk, benzynowy, turbodoładowany Czterocylindorwy, bezpośredni wtrysk, benzynowy, turbodoładowany
Napęd Napęd na przednie koła Napęd na przednie koła Napęd na wszystkie koła
Cylindry silnika 4 4 4
Pojemność skokowa 1969 cm3 1969 cm3 1969 cm3
Moc maksymalna (kW) 140 kW 184 kW 184 kW
Moc maksymalna (KM) 190 KM 250 KM 250 KM
Prędkość obrotowa 5000 obr/min 5500 obr/min 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm 350 Nm 350 Nm
Prędkość obrotowa 1700 - 4000 obr/min 1800 - 4800 obr/min 1800 - 4800 obr/min
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa Benzyna bezołowiowa Benzyna bezołowiowa
Pojemność zbiornika paliwa 60 l 60 l 60 l
Pojemność bagażnika 442 l 442 l 442 l
Wymiary zewnętrzne      
Wysokość 1431 mm 1431 mm 1431 mm
Długość 4761 mm 4761 mm 4761 mm
Szerokość 1850 mm 1850 mm 1850 mm
Szerokość z lusterkami 2040 mm 2040 mm 2040 mm
Rozstaw osi 2872 mm 2872 mm 2872 mm
Rozstaw kół przednich 1603 mm 1603 mm 1603 mm
Rozstaw kół tylnych 1603 mm 1603 mm 1603 mm
Średnica zawracania 11 m 11 m 11 m

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

Z nowym Volvo S60 spędziliśmy bardzo intensywny dzień, w trakcie którego jeździliśmy w miejskim korku, wąskimi, wiejskimi drogami, drogą ekspresową, autostradą i co najważniejsze na Torze Łódź, w tym na płycie poślizgowej.

Fot. Jacek Wasilewski

Z nowym Volvo S60 spędziliśmy bardzo intensywny dzień, w trakcie którego jeździliśmy w miejskim korku, wąskimi, wiejskimi drogami, drogą ekspresową, autostradą i co najważniejsze na Torze Łódź, w tym na płycie poślizgowej.

Fot. Jacek Wasilewski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • jurand (gość)

    Eh, 4 cylindrówka nazywana jest teraz T5, co za paskudne czasy nastały :/

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo S60 zdjęcia

Volvo S60 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo S60 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo S60 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł