Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36675 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Test Volvo XC60 D4 2.0 190 KM. Zalety, wady, ceny, dane techniczne, najważniejsze informacje

Data publikacji: Autor: Marcin Rejmer

Volvo XC60 

W naszym teście Volvo XC60 II generacji w wersji Inscription z silnikiem D4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic i napędem 4x4. Mierzy prawie 4,7 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje 217 400 zł.

Fot. Marcin Rejmer W naszym teście Volvo XC60 II generacji w wersji Inscription z silnikiem D4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic i napędem 4x4. Mierzy prawie 4,7 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 208 100 zł.

Volvo XC60 to samochód produkowany przez szwedzkie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Volvo Car Corporation, które od marca 2010 roku jest częścią firmy Geely Automobile (chińskiego producenta samochodów osobowych). Chińsko-szwedzkiemu mariażowi Geely z Volvo 8 lat temu nie wróżono dobrze. Krytycy sprzedaży Volvo uważali, że skończy się to wywiezieniem technologii, że marka zostanie „zepsuta". Tymczasem Chińczycy dali rynek i pieniądze, a jednocześnie uszanowali to, co najważniejsze – skandynawską wartość Volvo. Dzisiaj można śmiało powiedzieć, że Volvo - chociaż należy do firmy chińskiej - jest nadal samochodem o szwedzkim charakterze.

Volvo XC60 

W naszym teście Volvo XC60 II generacji w wersji Inscription z silnikiem D4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic i napędem 4x4. Mierzy prawie 4,7 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje 217 400 zł.

Fot. Marcin Rejmer Model XC60, kompaktowy SUV spod znaku Volvo wszedł na rynek w 2008 r., gdy większość rywali miała już ugruntowaną pozycję. Dzisiaj mierzy się z konkurencją jak równy z równym. Od 2017 roku produkowana jest druga generacja Volvo XC60. Auto zbudowano na bazie modułowej płyty podłogowej SPA (Scalable Product Architecture), która wykorzystana została do budowy m.in. drugiej generacji modelu XC90, a także modeli S90 i V90.

Samochód ma 4,69 m długości i rozstaw osi wynoszący 2,86 m. Jego rynkowymi konkurentami są m.in. Audi Q5, BMW X3 oraz Jaguar E-Pace. Dziś sprzedaż XC60 to prawie 30% całej sprzedaży szwedzkiego producenta. Produkowany jest w szwedzkiej fabryce znajdującej się w dzielnicy Göteborga Torslanda. To największy zakład produkcyjny Volvo Cars, a 24 kwietnia minęły 54 lata od rozpoczęcia w nim produkcji samochodów.

Volvo XC60 zdobył tytuł najbezpieczniejszego samochodu w prestiżowych testach zderzeniowych Euro NCAP 2017. Uzyskał 98% w kategorii Adult Occupant oraz 95% w kategorii Safety Assist. Dało mu to przewagę dwudziestu punktów procentowych nad najbliższym konkurentem w klasie. Auto jest naszpikowane zaawansowaną technologią zaprojektowaną, by wspomagać kierowcę, chronić użytkowników pojazdu i pozostałych uczestników ruchu drogowego, jak piesi czy rowerzyści, oraz zmniejszać ryzyko kolizji.

Wygląd zewnętrzny

Stylistycznie Volvo XC60 II generacji może się podobać. Dzięki obniżeniu nadwozia, wydłużeniu go i delikatnemu poszerzeniu wygląda bardziej drapieżnie i dynamicznie niż poprzednik. Charakterystycznym elementem pojazdu jest przód zbliżony wizualnie do zastosowanego po raz pierwszy w drugiej generacji modelu XC90. Podobnie jak pierwowzór, pojazd otrzymał światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED w kształcie położonej litery "T", która nawiązuje do młota Thora.

Zobacz także: Na tych trasach można najczęściej spotkać patrole policji

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Gwoli przypomnienia: według legendy, Thor to jeden z bogów nordyckich, bóg burzy i piorunów, sił witalnych i rolnictwa, patronował także ognisku domowemu i małżeństwu. Młot Thora według mitu był dziełem karła Sindriego, który wyposażył go w niezwykłe właściwości. Thor mógł uderzać nim tak mocno, jak tylko pragnął, a młot nie ulegał zniszczeniu i nie chybiał celu, a ponadto zawsze powracał wprost do ręki swego właściciela. Przekaz do potencjalnych nabywców wynikający z tej legendy można w pewnym uproszczeniu przetłumaczyć na kompaktowe rozmiary, mocne silniki i dobrą dynamikę.

Tylne lampy pojazdu zostały wkomponowane w układ przetłoczeń klapy bagażnika i otrzymały kształt litery "C". Testowany przez nas egzemplarz wyposażono w 19- calowe felgi, na których zamontowano opony o rozmiarze 235/55 R19.

Wnętrze

Volvo XC60 

W naszym teście Volvo XC60 II generacji w wersji Inscription z silnikiem D4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic i napędem 4x4. Mierzy prawie 4,7 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje 217 400 zł.

Fot. Marcin Rejmer XC60 II generacji jest o 44 mm dłuższe, o 11 mm szersze i o 57 niższe niż poprzednik. Przy tym wszystkim rozstaw osi wzrósł o 91 mm. Takie zmiany mają swoje odzwierciedlenie w ilości miejsca w kabinie. Z przodu jest więcej miejsca na głowę (12 mm), z tyłu zwiększyła się przestrzeń na nogi (41 mm). W związku z niższym dachem pasażerowie tylnej kanapy mają o 15 mm mniej miejsca na głowę, ale w rzeczywistości przy wzroście 186 cm nad głową jest jeszcze około 5 cm. Wystarczy. Na nogi jest miejsca naprawdę sporo, choć trzeba pamiętać, że to auto ma niecałe 4,7 m.

Pojemność bagażnika wynosi 505 litrów, co jest wartością o 10 litrów większą niż u poprzednika. Nie jest to największy kufer w klasie (Audi Q5 i BMW 3 mają 550l), ale jest na tyle ustawny, że w podróż można się spakować bez problemu.Kabina robi dobre wrażenie. Z wnętrza usunięto wszystkie zbędne przyciski i pokrętła, a większość funkcji przerzucono do ładnie wkomponowanego w konsolę centralną tabletu. Jednak to co robi największe wrażen ie, to jakość wykorzystanych materiałów i ich nienaganne spasowanie. Pod tym względem Volvo nie odbiega od Audi i Mercedesa. Materiały wykończeniowe w kabinie zostały tak dobrane, aby były wolne od szkodliwych substancji i zapachów.

Volvo XC60 

W naszym teście Volvo XC60 II generacji w wersji Inscription z silnikiem D4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic i napędem 4x4. Mierzy prawie 4,7 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje 217 400 zł.

Fot. Marcin Rejmer

Volvo XC60

W naszym teście Volvo XC60 II generacji w wersji Inscription z silnikiem D4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic i napędem 4x4. Mierzy prawie 4,7 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje 217 400 zł.

Fot. Marcin Rejmer

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Vill (gość)

    A lakier ?Taką sama lipa jak w poprzednich?

  • erdi (gość)

    Fajne autko, ale ja juz wybralem lexusa nx. Lexus rzadzi wsrod marek premium

  • Martin (gość)

    Trzeba przyznać, że Volvo ma patent na SUVy - nie jestem fanem tej koncpecji samochodu, ale XC60 broni się świetnie przed takimi marudami, jak ja :) Sylwetka jest fajnym kompromisem pomiędzy klasyką a nowoczesnością, silnik D5 (testowałem tę wersję) jest bardziej niż wystarczający no i .... wnętrze! Jest tak przytulne, komfortowe i oddzielające od świata, jak lubię. Nie lubię za to ekranu dotykowego, ale cóż - takie czasy :)

  • MOTO21

    Volvo trzyma jakość. To zdecydowanie auta klasy premium, a XC60 super wykonany i z dobrymi osiągami. Do miasta i w teren, może nie off road, ale po piachu i błocku bez problemu.

  • Jon (gość)

    Do erdi opowiadasz bzdury z Lexusa została tylko nazwa. Lexus może tylko się uczyć od VOLVO . NX 300 ciasny, udziwniony , poprzeginany we wszystkie strony.

  • Robert (gość)

    Jezdze poprzednim xc60 juz 4 rok,ale w przyszlym juz autko nowe xc60 d4 zamowione w automacie r-design. Prowadzi sie swietnie, cudo. Testowalem z audi a6 i musze krotko powiedziec ze to wielkie rozczarowanie audi. Volvo bije je na glowe.

  • Mark (gość)

    Mam wersje XC60 2L D4 w automacie R-Design. To auto wymiata... od 2 lat ciesze sie jego zaletami. Jest moc, wygoda i bezpieczenstwo. System 2 razy uratowal mi tylek, bo obejrzem sie za blondynka gdzies na chodniku... Wersja Premium jest rewelacyjna! A w zime... odpalam auto bez wychodzenia z domu :) Rozgrzewam wszystko zdalnie a pozniej wsiadam jak Pan... sasiedzi skrobia swoje auta, polewaja ciepla woda, a ja - wychodze, wsiadam i odjazd!

  • Adam (gość)

    W artykule jest trochę interesujących wiadomości , ale brak mi paru ważnych informacji . 1 / na jakim paliwie przeprowadzono test , zwykłym czy premium , 2/ XC 60 oferuje trzy zawieszenia , normalne , sportowe i pneumatyczne . Powinna być krótka informacja o zaletach i wadach .To jest ważne przy podjęciu decyzji przy zakupie . 3/. 0 wrażeń z jazdy .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo XC60 zdjęcia

Volvo XC60 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo XC60 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo XC60 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł