Testujemy: Chevrolet Cruze Kombi 1.4 T - szybki i pojemny (ZDJĘCIA)

Wojciech Frelichowski
Chevrolet Cruze kombi 1.4 Turbo
Chevrolet Cruze kombi 1.4 Turbo
Chevrolet Cruze Kombi wygląda ekspresyjnie, ale jego atutem jest również duży bagażnik, a w wersji z silnikiem 1.4 także jednostka napędowa.
Chevrolet Cruze kombi 1.4 Turbo
Chevrolet Cruze kombi 1.4 Turbo

Chevrolet Cruze występuje w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, pięciodrzwiowy hatchback i kombi, które weszło do oferty minionej jesieni. Wersja kombi ma 4675 mm długości, czyli jest dłuższy od wersji hatchback (4510 mm) i sedan (4597 mm).

REKLAMA: Oferta specjalna w Chevrolet. Chevrolet Cruze 5D już od 9873 zł w programie finansowym 4 x 25 proc.

Najładniejszy w rodzinie

Naszym zdaniem wizualnie jest to najciekawsza odmiana tego Chevroleta. Decydujące znaczenie ma harmonijna, a jednocześnie dynamiczna linia boczna nadwozia. Widać tam, jak dolna krawędź okien podnosi się ku górze, natomiast dach nagle opada na pochylona tylną szybę. Ekspresji dodają takie elementy, jak spoiler, który jest przedłużeniem płaszczyzny dachu oraz relingi dachowe.

Z przodu uwagę zwraca charakterystyczny jest duży grill z logiem firmy i bardzo nisko poprowadzona dolna krawędź zderzaka.

Podobać może się również tylna część samochodu, w której dominują wielkie klosze lamp.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć z testu Chevroleta Cruze 1.4 Turbo

Chevrolet Cruze kombi 1.4 Turbo
Chevrolet Cruze kombi 1.4 Turbo

Spora przestrzeń

Wnętrze Chevroleta Cruze prezentuje się okazale, tym bardziej, że w wersji kombi deska rozdzielcza uległa lekkiej modyfikacji.

Szczególnie ciekawie wygląda środkowa konsola z panelami audio i klimatyzacji. Testowany Cruze był wyposażony w system Chevrolet MyLink pozwalający na wykorzystanie możliwości smartfona.

Siedmiocalowy, dotykowy ekran umożliwia wybranie ścieżki dźwiękowej odtwarzanej przez wyposażony w sześć głośników system audio. Rozwiązanie to pozwala także oglądać zdjęcia i nagrania wideo podczas postoju. Co ważne, komunikaty wyświetlane są po polsku.

Niestety lepsza jakość materiałów wykończeniowych nie dotyczy kokpitu po stronie pasażera. Tutaj w dalszym ciągu jest kawałek tapicerki, do tego nieprzyjemnej w dotyku. Być może ten zabieg miał na celu stworzenie wrażenia przytulności wnętrza, ale rezultat jest taki sobie.

Zaletą kabiny Chevroleta Cruze jest duża ilość miejsca, także z tyłu. Oczywiście jest, gdzie załadować bagaż. Kufer w wersji kombi ma pojemność 500 litrów, natomiast po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1478 l. Pod podłogą bagażnika jest jeszcze płytka przestrzeń na drobne przedmioty.

Bagażnik o pojemności 500 litrów to sporo, ale pamiętajmy, że bagażnik Skody Octavii Kombi jest o 105 litrów większy.

Downsizing pod maską

Chevrolet również podążył drogą downsizingu, czyli zmniejszania pojemności silników przy jednoczesnym zwiększaniu ich mocy za pomocą turbodoładowania. Testowaliśmy wersję z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra, mocy 140 KM i 200 Nm maks. momentu obrotowego.

Znajomość z tą jednostką rozpoczęliśmy od wolnej jazdy na niskich obrotach. Silnik jest praktycznie niesłyszalny. Po paru minutach czas na bliższą znajomość. Po mocnym naciśnięciu pedału gazu silnik dość powoli zbiera się do sprintu, ale już po chwili rozkręca się na dobre. Wyraźnie czuć działanie turbosprężarki.

Auto przyspiesza lekko, a silnik jest cichy i charakteryzuje się dużą kulturą pracy. Czas sprintu od 0 do 100 km/h poniżej 10 sekund jest wystarczającym wynikiem jak na taki samochód.

Jednak znacznie większe powody do zadowolenia są w kategorii zużycie paliwa. Średnie spalanie w czasie naszego testu wyniosło 6,5 litra na 100 km. To co prawda o 0,8 litra wyższe od danych fabrycznych, ale to i tak dobry wynik.

Słowa pochwały należą się jeszcze skrzyni biegów, która pracuje miękko, bez szarpnięć i zacięć.

Miękko i wygodnie

Zawieszenie Chevroleta Cruze ma dość miękką charakterystykę, co sprzyja komfortowi, ale utrudnia szybkie pokonywanie zakrętów. W ciasnych łukach nadwozie ma tendencję do wychylania się, ale w granicach bezpieczeństwa. W odwodzie jest jeszcze ESC, czyli elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, którego zadaniem jest korygowanie błędów kierowcy.

Zaletą tego auta jest stosunkowo wysoki komfort jazdy i bogate wyposażenie. W standardzie Chevrolet Cruze kombi ma m.in.: sześć poduszek powietrznych, układy ABS/ESC, elektrycznie sterowane szyby z przodu, centralny zamek, radioodtwarzacz CD/MP3, komputer pokładowy. Cena auta z podstawowym silnikiem benzynowym 1.6 wynosi 52990 zł.

Zobacz także: Testujemy: Chevrolet Orlando 1.8 - kompakt na siedem osób 

Testowany egzemplarz był bogatszej wersji LT+, w której dodatkowo znajdziemy m.in. w automatyczną klimatyzację, tempomat, elektryczne sterowanie lusterek oraz wspomniany system MyLink. W takim zestawieniu Chevrolet Cruze 1.4 Turbo kosztuje 64890 tys. zł.

Najbliżsi cenowo konkurenci, to m.in. Ford Focus Kombi 1.6 125 KM Ambiente (68200 zł), Hyundai i30 Wagon 1.6 135 KM Classic (66400 zł), Skoda Octavia II Kombi 1.4 122 KM Active (67200 zł)

Plusy
Atrakcyjne nadwozie
Dynamiczny i ekonomiczny silnik
Spory bagażnik

Minusy
Nieciekawa wykładzina na kokpicie
Lekkie wychyły nadwozia w ciasnych zakrętach

Chevrolet Cruze 1.4 Turbo 140 KM - dane techniczne
Nadwozie: pięciodrzwiowe kombi
Silnik: benzynowy z turbodoładowaniem, 4 cyl., 16V, pojemność 1364 ccm
Moc i moment obrotowy: 140 KM przy 6000 obr/min; 200 Nm przy 1850 obr/min
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-biegowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 9,5 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 7,4/4,7/5,7 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 4675/1484/1797/2685 mm
Masa własna: 1405 kg
Pojemność bagażnika: 500 l
Cena auta testowego: 66790 zł

Wojciech Frelichowski 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty