Testujemy: Chevrolet Cruze kombi 1.7 D - dla rodziny (FOTO, FILM)

Karol Biela
Testujemy: Chevrolet Cruze kombi 1.7 D - (foto, film)
Testujemy: Chevrolet Cruze kombi 1.7 D - (foto, film)
Chevrolet Cruze w wersji kombi to rodzinne auto. W wersji z 130-konnym turbodieslem o pojemności 1.7 jest też dynamicznym i ekonomicznym środkiem transportu.
Testujemy: Chevrolet Cruze kombi 1.7 D - (foto, film)
Testujemy: Chevrolet Cruze kombi 1.7 D - (foto, film)

Niegdyś Polacy podchodzili do takich marek jak Hyundai i Kia bardzo ostrożnie. Od tamtej pory auta te zyskują coraz lepsze opinie wśród dziennikarzy motoryzacyjnych testujących nowe pojazdy, jak i w gronie samych kierowców mających styczność z kilkuletnimi samochodami.

REKLAMA: Chevrolet Cruze z rabatem 10 000 zł. Chevrolet Cruze to styl, przestrzeń i doskonałe osiągi

Tym dziwiniejsza wydaje się lekka nieufność, jaką niektórzy darzą samochody marki Chevrolet, które sprzedawane są w naszym kraju przez koncern General Motors.

Powodem takiego wizerunku jest prawdopodobnie to, że w koreańskich fabrykach, które kupiło GM, produkowano kiedyś auta Daewoo, mające raczej kiepską opinię pośród polskich użytkowników.

Czy zatem wybierając kompaktowe kombi za rozsądną cenę warto zastanowić się na Chevroletem Cruze?

Spokojna stylistyka może się podobać

Spoglądając dłuższą chwilę na karoserię Chevroleta Cruze kombi widać, że to nowocześnie zaprojektowany samochód, ale bez nachalnych udziwnień stylistycznych.

Gładko opadająca linia dachu z przetłoczeniami na błotnikach nadaje spokoju sylwetce, ale za to przód Chevroleta jest już bardziej ostry, dynamiczny w odbiorze. Z tyłu uwagę zwracają zachodzące na tylną klapę i bok auta lampy.

We wnętrzu znajdziemy ciekawie zaprojektowany kokpit z podświetlanymi na niebiesko zegarami oraz kilka przydatnych schowków, jak ten na tunelu środkowym, czy na środku deski rozdzielczej.

Jakość materiałów jest na przyzwoitym poziomie. Może poza zbyt twardymi plastikami na drzwiach. Co do precyzji spasowania można mieć zastrzeżenia, gdyż podczas jazdy po gorszych drogach materiały potrafią skrzypieć.

Za to na przednich fotelach kierowca i pasażer nie powinni narzekać na komfort podróżowania. Z tyłu na krótkich odcinkach mogą podróżować trzy osoby, ale na dłuższe wyprawy odpowiednie warunki do jazdy znajdzie tam tylko dwójka pasażerów.

Bagażnik Chevroleta Cruze kombi należy do przeciętnych w tej klasie aut. Przy rozłożonej kanapie mieści on równo 500 litrów, a przy złożonym oparciu tylnego siedziska już 1478 litrów.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii zdjęć z testu Chevroleta Cruze kombi 1.7 Ecotec

Testujemy: Chevrolet Cruze kombi 1.7 D - (foto, film)
Testujemy: Chevrolet Cruze kombi 1.7 D - (foto, film)

Dla porównania kufer Kii Cee'd SW mieści odpowiednio 528 litrów/1642 litrów, a Ford Focus kombi 490/1516 litrów.

Silnik 1.7 Ecotec: dobry wybór

Pod maską testowanego Chevroleta Cruze pracowała wysokoprężna 130-konna jednostka napędowa z rodziny Ecotec o pojemności 1686 ccm, którą spotkać można w innych autach koncernu GM, jak choćby w Oplu Astra.

Co do kultury pracy silnikowi, wykorzystującemu układ wtrysku Common Rail, nie można wiele zarzucić. Do dynamicznej jazdy trzeba utrzymywać obroty w przedziale 2000-2500, bo dokładnie w  tym zakresie osiągany jest maksymalny moment obrotowy, wynoszący 300 Nm. W teście Chevrolet Cruze zadowolił się średnio 6,5 l oleju napędowego na 100 kilometrów, co jest dobrym wynikiem zwłaszcza, że temperatury oscylowały w granicach od -5 do -10 stopni Celsjusza.

W tej wersji silnikowej w standardzie montowany jest system Start/Stop, który możne jednak wyłączyć przyciskiem po prawej stronie dźwigni zmiany biegów.

Wraz z silnikiem 1.7 CTDi montowana jest sześciobiegowa przekładnia manualna. Co do pracy skrzyni nie można mieć większych zastrzeżeń, chociaż przy kilkustopniowym mrozie lewarek pracował wyraźnie ciężej.

Parujące szyby

Podczas jazdy Chevrolet Cruze potrafi zapewnić całkiem przyjemne doznania. Układ kierowniczy jest precyzyjny i przy szybszej jeździe daje poczucie kontroli nad pojazdem.

Charakterystyka pracy zawieszenia jest sprężysta, układ wybiera większość ubytków w jezdni. Dopiero głębsze dziury w asfalcie powodują, że pasażerowie słyszą pracujące zawieszenie i skrzypiące plastiki, którymi wykończono wnętrze auta.

Dużym mankamentem w testowanym  samochodzie były mocno parujące szyby. Aby były one względnie przejrzyste, trzeba było włączyć klimatyzację i czujnik jakości powietrza (AQS).

Cennik i konkurencja

Chevrolet Cruze kombi w podstawowej wersji wyposażeniowej LS (m.in. 6 poduszek powietrznych, kontrola trakcji, elektryczne szyby z przodu) z jednostką benzynową 1.6/124KM kosztuje 52 990 zł.

W przypadku testowanego auta z silnikiem 1.7 CTDi ceny Chevroleta Cruze kombi z pakietem wyposażeniowym LT+ zaczynają się od 74 890 zł. W standardowym wyposażeniu tej wersji znajdziemy m.in. kamerę cofania, automatyczną klimatyzację z czujnikiem jakości powietrza (AQS), elektryczne szyby z tyłu, system MyLink (dotykowy kolorowy wyświetlacz umożliwiający połączenie systemu audio ze smartfonem),czy szesnastocalowe felgi z lekkich stopów. Testowany samochód posiadał też lakier metalizowany (1 900zł).

Konkurencyjna Kia Cee'd SW 1.6 CRDi 128 KM w wersji wyposażeniowej „L" kosztuje 77 990 zł, a np. Volkswagen Golf Highline 1.6 TDI/105 KM kosztuje aż 88 290 zł.

Ford Focus kombi z jednostką 1.6 TDCi o mocy 105 KM w wersji wyposażeniowej Trend kosztuje 79800 zł.

Plusy

- atrakcyjna sylwetka nadwozia,
- dynamiczny i oszczędny silnik 1.7 Ecotec,
- konkurencyjna cena,

Minusy

- problem z parowaniem szyb,
- przeciętne spasowanie plastików we wnętrzu

Chevrolet Cruze kombi 1.7 Ecotec - dane techniczne

Nadwozie: pięciodrzwiowe kombi
Silnik: turbodiesel, 4 cyl., 16V, pojemność 1686 ccm
Moc i moment obrotowy: 130 KM przy 4000 obr/min; 300 Nm przy 2000-2500 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-biegowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 10,4 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 5,4/4,0/4,5 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 4681/1521/1797/2685 mm
Masa własna: 1475 kg
Pojemność bagażnika: 500/1478 l
Cena auta testowego: 76 790 zł 

Karol Biela

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty