Z zewnątrz Citroen DS4 jest podobny do innych modeli citroena. Dynamiczny przód z ogromnym wlotem powietrza, skośne i zachodzące na maskę reflektory oraz duży zderzak podnoszą atrakcyjność tego auta.
Najpiękniejszy samochód 2011 roku
Auto jest wyższe od swojego kompaktowego protoplasty - modelu C4. Mimo Citroen DS4 wydaje się dynamiczny i szybki. To zasługa też podniesionej linii nadwozia, a także charakterystycznego dla coupe tyłu, ze schowanymi klamkami drzwi.
Nie ma się co dziwić, że Citroena DS4 wybrano najpiękniejszym samochodem 2011 roku.
Sześć silników i wysoki komfort jazdy
Citroen DS4 jest oferowany z sześcioma silnikami do wyboru - trzema benzynowymi i trzema dieslami. Te pierwsze mają pojemność 1,6 litra i moc 120 (zmienne fazy rozrządu), 155 lub nawet 200 KM (oba mają bezpośredni wtrysk i turbosprężarkę). Silniki te zostały opracowane przy współudziale inżynierów BMW.
Turbodoładowane diesle HDi mają moc 90, 110 KM (oba 1.6) a nawet 160 KM (2.0).
Citroen DS4 - jak przystało na samochód klasy premium - jeździ lepiej od C4. Mimo że nadwozie testowanego auta jest wysokie, samochód nie pochyla się w szybkich zakrętach. Zawiesznie daje sobie też radę z tłumieniem nierówności nawet na kiepskich drogach.
Wnętrze - funkcjonalność na drugim planie
Wnętrze nowego Citroena jest atrakcyjne. Deska rozdzielcza jest niemal bliźniaczo podobna do tej z C4. Czteroramienna i duża kierownica, trzy zegary z metalowymi obwódkami oraz wysokiej jakości materiały, a także wiele metalowych wstawek nadają kokpitowi nowoczesny wygląd.
Jednak tu postawiono bardziej na urodę, mniej na użytkowość. Myślę tu głównie o liczniku prędkości. Składa się on jakby z dwóch części, klasycznego licznika oraz wyświetlacza cyfrowego. Problem w tym, że oba są mało widoczne.
Nie do końca sprawdza się też wysoko umieszczony drążek skrzyni biegów.
Dużym plusem są natomiast wygodne i znakomicie wyprofilowane przednie fotele. Tylna kanapa jest mniej wygodna, a ponadto zmieści się tam tylko dwóch pasażerów.
Bagażnik ma pojemność od niecałych 400 do 1000 litrów.**
W dzień do lasu, wieczorem do teatru **
Citroen DS4 jest połączeniem kompaktu i niewielkiego SUV-a. Prowadzi się pewnie, a to zasługa układu kierowniczego i dosyć twardego zawieszenia. Plusem jest doskonałe wyciszenie. Nawet przy sporych prędkościach, DS4 zachowuje się jak typowy kompakt.
Jeździliśmy autem z najsłabszym dieslem 1,6 litra o mocy 110 KM i silnik ten wydaje się zupełnie wystarczający. Oczywiście nie dla osób z zacięciem sportowym. Chcąc mocno przyspieszyć trzeba częściej sięgać po drążek skrzyni biegów. Na szczęście sześciostopniowa przekładnia manualna działa znakomicie. Jednak przy jeździe autostradą, prędkości rzędu 140-150 km/h można uzyskać bardzo łatwo. **
Citroen DS4 w tej wersji kosztuje co najmniej 80,3 tys. zł i jest o 8.500 zł droższy od modelu z bazowym silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 120 KM.
Dodajmy, że 6-stopniowa skrzynia biegów sprawowała się doskonale. Auto jest oferowane tylko z napędem na dwa koła.
Wyposażenie nawet dla malkontentów
Testowaliśmy Citroena DS4 w środkowej wersji wyposażeniowej nazywanej Chic. Ma ona praktycznie wszystko, co jest niezbędne w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mamy więc ABS z ESP i ASR, kurtyny i poduszki powietrzne, światła z doświetleniem zakrętów, metalowe nakładki czy skórzaną kierownicę. A także automatyczną klimatyzację.
Czesław Wachnik
PLUSY
* atrakcyjne nadwozie
* wysoka jakość materiałów
* bogate wyposażenie
* wysoki komfort jazdy
MINUSY
* wysoka cena
* mało miejsca na tylnej kanapie
* mało czytelny prędkościomierz
Citroen DS4 1,6 HDi - dane techniczne:
* silnik: moc 110 KM
* prędkość maksymalna: 190 km/godz.
* przyspieszenie (0-100 km/godz.) 11,3 sekundy
* długość/wysokość: 427,5/153,3 cm
* rozstaw osi: 261,2
* pojemność bagażnika: 359/1021 litrów
* średnie zużycie paliwa: 4,7 litra na 100 km
* cena testowanego modelu: 80.300 zł.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?