Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - powrót z przeszłości (WIDEO)

Karol Biela
Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - nowoczesny turystyk? (WIDEO)
Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - nowoczesny turystyk? (WIDEO)
Ponad 100 tysięcy za motocykl to sporo pieniędzy. Jednak Harley-Davidson Street Glide to nie motocykl, ale najwyższej klasy lek gwarantujący lepsze samopoczucie.
Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - nowoczesny turystyk? (WIDEO)
Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - nowoczesny turystyk? (WIDEO)

O tym, że świat pędzi do przodu wiedzą dobrze szefowie z centrali Harley-Davidson. Dlatego w zeszłym roku ogłosili, że pracują nad modernizacją swoich motocykli bazując na opiniach i sugestiach klientów. W ramach projektu Rushmore - bo tak nazwano cały program - zmodyfikowano turystyczne modele Harley-Davidson na sezon 2014.

Sprawdziliśmy jak Street Glide - jedna z maszyn serii Touring - stara się pogodzić klasyczny, nieco customowy styl z nowoczesnością. 

Diabeł tkwi w szczegółach

Z większej odległości nawet pasjonat motocykli z Milwaukee miałby problem z dostrzeżeniem, czy testowany Harley-Davidson Street Glide to wersja na sezon 2013 czy 2014. 

Dopiero spoglądając na detale widać całkiem spore zmiany. Zmodyfikowana owiewka batwing otrzymała wloty powietrza Splitstream. Dzięki nim zmniejszono o 20 procent zawirowania wokół głowy kierowcy, co rzeczywiście przedkłada się na większy komfort podczas szybszej jazdy.

 

W ramach projektu Rushmore zmieniono również system multimedialny. Zamiast poprzedniego zestawu z monochromatycznym wyświetlaczem Harley-Davidson Street Glide ma nowy system multimedialny Boom! Box. W jego skład wchodzi dotykowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4.3-cala. W zastępstwie stosowanego wcześniej czytnika płyt CD jest gniazdo USB oraz system Bluetooth.

Kolejną nowością jest przeprojektowany zestaw wskaźników, który ma większe i przez to czytelniejsze cyferblaty. Dodatkowo zamiast sześciu są cztery analogowe zegary. Zrezygnowano z klasycznego wskaźnika temperatury otoczenia i ciśnienia oleju - powyższe dane są wyświetlane na ekranie systemu multimedialnego.

Oprócz tego przeprojektowano przełączniki przy lewej i prawej manetce, dzięki czemu obsługa systemu audio jest łatwiejsza i do jej obsługi nie wymagany jest opasła książka obsługi.

Harley-Davidson Street Glide Anno Domini 2014 ma lekko zmodyfikowany wygląd kufrów. Zyskały one też na pojemności (o 8 procent), a system zapięć One-Touch pozwala je otwierać i zamykać jednym ruchem reki, co jest naprawdę sporym ułatwieniem w podróży.

High Output Twin Cam 103 - stary dobry znajomy

W ramach projektu Rushmore na warsztat poszła też jednostka napędowa. Z zewnątrz Twin Cam 103 nie różni się zbytnio od poprzedniej wersji. Jedynie nowy airbox rzuca się w oczy.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii z testu motocykla Harley-Davidson Street Glide

Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - nowoczesny turystyk? (WIDEO)
Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - nowoczesny turystyk? (WIDEO)

W przypadku modelu Harley-Davidson Street Glide silnik nadal jest chłodzony powietrzem i wspomagany małą chłodnicą oleju umieszczoną przed jednostką napędową w dolnej części ramy. Dzięki wyższemu stopniowi sprężania widlasta konstrukcja zyskała kilka dodatkowych koni i niutonometrów.

Poprzednia wersja miała 84 KM i 134 Nm dostępnych już przy 3 500 obr./min.

Teraz High Output Twin Cam 103 – bo tak brzmi jego obecna nazwa – dysponuje mocą 64 kW, co daje 87,2 KM. Maksymalny moment obrotowy to 138 Nm, które uzyskiwane są przy takich samych obrotach.

Tyle suche dane. W rzeczywistości Harley-Davidson Street Glide nigdy nie był i nie dalej nie jest wulkanem mocy, ale do normalnej, nawet szybkiej jazdy w zupełności wystarczy. Zwłaszcza, kiedy za piękne dźwięki i wizualne widowisko w postaci wibrującego silnika (słynne good vibrations) nie trzeba zostawiać na stacji benzynowej fortuny.

Podczas testu średnie spalanie nie przekroczyło 6 litrów, co biorąc pod uwagę gabaryty i wagę maszyny (355 kg na "sucho"), musi wzbudzać uznanie.

Do podróży małych i dużych

Harley-Davidson Street Glide to motocykl, który daje sporą przyjemność z jazdy. Pomimo niemałej masy własnej potrafi gładko "połykać" ostrzejsze zakręty, ale głębsze przechyły kończą się przytarciem solidnej platformy.

Poza tym miękkie zawieszenie nie lubi szybszej jazdy po kiepskiej jakości drogach, a przedni widelec, pomimo, że rury nośne widelca mają aktualnie większą średnicę, wcale nie wydaje się o wiele sztywniejszy, więc przy mocniejszym wciśnięciu klamki hamulca przód Harrego potrafi mocno nurkować w dół.

Skoro już mowa o hamulcach to projekt Rushmore sprawił, że Harley-Davidson Street Glide ma zintegrowany układ Reflex łączący działanie przedniego i tylnego hebla. Do tego na polski rynek ABS montowany jest bez dopłat ABS.

System Reflex aktywuje się w okolicach 40 km/h i daje całkiem dobre efekty przy wytracaniu prędkości. Oczywiście całkiem dobre jak na motocykl H-D. Bo trzeba pamiętać, że ta amerykańska marka słynie z tego, że jej motocykle służą do jeżdżenia a nie hamowania.

W autostradowej jeździe pomocny będzie tempomat, który działa tylko do 150 km/h. Powyżej tej prędkości automatycznie się dezaktywuje.

O dziwo tylna kanapa - tak jak i w poprzedniej wersji - nie zachęca do dalszych podróży. Małe siedzisko pozbawione oparcia wykorzystywane będzie raczej sporadycznie, ale może właśnie o to chodzi.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii z testu motocykla Harley-Davidson Street Glide

Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - nowoczesny turystyk? (WIDEO)
Testujemy: Harley-Davidson Street Glide - nowoczesny turystyk? (WIDEO)

Dźwięki ulubionej kapeli sączące się z dwóch głośników schowanych w owiewce, a do tego stały akompaniament charakterystycznego bulgotu widlastego silnika - niebywała przyjemność z nawijania kolejnych kilometrów pozwalają odciąć się od gryzących nas problemów dnia powszedniego.

I w przypadku Street Glide rzeczywiście o to właśnie chodzi. "Plecak" siedzący za jeźdźcem mógłby zakłócić ten terapeutyczny seans.

Cennik i konkurencja

Harley-Davidson Street Glide kosztuje niemało. Ponad 100 tysięcy złotych to sporo pieniędzy, ale przecież w przypadku maszyn z Milwaukee płaci się za legendę, a motocykl dostaje się gratis.

Dla porównania za taką sumę można pomyśleć o Hondzie Gold Wing F6B ABS, która wyceniona została na 95 300 złotych. Z kolei Yamaha XV1900ACFD kosztuje 78 200 zł.

Plusy:

- ponadprzeciętna stylistyka,

- elastyczny i oszczędny silnik,

 - bogate wyposażenie,**

Minusy:

- wysoka cena zakupu,

- przeciętne w porównaniu do konkurencji hamulce,

- niewygodne siedzisko pasażera.

Harley-Davidson Street Glide - dane techniczne:

WYMIARY
Długość 2,450 mm
Wysokość siedzenia (bez obciążenia) 7 695 mm
Prześwit 135 mm
Kąt pochylenia główki ramy 26
Wyprzedzenie 170 mm
Rozstaw osi 1,625 mm
Opony, przód BW 130/70B18 63H
Opony, tył BW 180/65B16 81H
Pojemność zbiornika paliwa 22.7 l
Objętość oleju 3.8 l
Masa (bez płynów) 355 kg
Masa (gotowy do eksploatacji) 372 kg
Bagażnik - pojemność 0.064 m3

INFORMACJE I ROZRYWKA
Ekran
Rozmiar 4.3 inch
Typ Kolor
Regulacja natężenia dzień/noc Standard
Wyjście audio
W na kanał 25
Głośniki 2
Rozmiar głośników 5,25 cala 6,5 cala – rozbudowa P&A
Zniekształcenia (THD) 1%
Wzmacniacz wewnętrzny Standard
Wzmacniacz zewnętrzny Rozbudowa P&A
Słuchawki przewodowe Rozbudowa P&A
Słuchawki (jeśli są) 16-64 ohms
Gniazda audio
AM Standard
FM Standard
Kanał pogodowy (WB) Standard
MP3 – połączenie USB Standard
Karta SD – za pośrednictwem USB Standard
Jump Drive – za pośrednictwem USB Standard
KONFIGURACJA AUDIO
Ustawienia CB 6
Ustawienia AM 6
Ustawienia FM 15
Ustawienia SiriusXM 20
Ustawienia WB 6
Ustawienia iPoda 20
Ustawienia globalne Standard
Ulubione Standard
Joystick o konfigurowanych trybach Standard
Wyszukiwanie/skanowanie Standard
JĘZYKI INTERFEJSU
Języki Angielski (USA/Wielka Brytania), niemiecki, hiszpański (Meksyk/Hiszpania), francuski (Kanada/Francja), włoski, europejski portugalski
System rozpoznawania mowy
Zestaw głośnomówiący – za pośrednictwem Bluetooth Standard
Języki rozpoznawania mowy: tylko funkcje telefonu Angielski (USA)
INNE FUNKCJE
Ekran informacji o pojeździe (temp. powietrza, ciśnienie oleju i temp. silnika) Standard
Aktualizacja oprogramowania za pośrednictwem USB Standard
Języki syntezy mowy (TTS) Angielski (USA)
USB USB/MTP/iPod/iPhone
Bluetooth Telefon/audio

SILNIK
Silnik 2 Chłodzony powietrzem Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy, ze zintegrowaną chłodnicą oleju
Średnica cylindra 98.4 mm
Skok tłoka 111.1 mm
Pojemność skokowa 1,690 ccm
Stopień sprężania 9.7:1
Układ paliwowy Elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa

PRZENIESIENIE NAPęDU
Wstępne przeniesienie napędu Łańcuch, przełożenie 34/46
Przełożenie 1 bieg 9.593
Przełożenie 2 bieg 6.65
Przełożenie 3 bieg 4.938
Przełożenie 4 bieg 4.0
Przełożenie 5 bieg 3.407
Przełożenie 6 bieg 2.875

PODWOZIE
Wydech Chromowany, w układzie 2-1-2 z dwoma zwężającymi się tłumikami
Koła, przód 9 Czarne, 5-ramienny odlew aluminium
Koła, tył Czarne, 5-ramienny odlew aluminium
Hamulce 32 mm, 4-tłoczkowe stałe z przodu i z tyłu

OSIąGI
Metoda testowania momentu obrotowego EEC/95/1
Moment obrotowy silnika 3 138 Nm
Moment obrotowy silnika (obr/min) 3,500
Przechył boczny, prawy (°) 32
Przechył boczny, lewy (°) 31
Zużycie paliwa (średnie) 5.6 l/100 km 

Karol Biela

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty