Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testujemy: Lancia Voyager 2.8 CRD - van w rozmiarze XXL (FILM)

Karol Biela
Testujemy: Lancia Voyager 2.8 CRD (foto, film)
Testujemy: Lancia Voyager 2.8 CRD (foto, film)
Lancia Voyager włoską ma jedynie markę. Jest to klasyczny amerykański minivan. Najbardziej liczy się w nim komfort, a nie koszty zakupu i eksploatacji.
Testujemy: Lancia Voyager 2.8 CRD (foto, film)
Testujemy: Lancia Voyager 2.8 CRD (foto, film)

 W Ameryce Chrysler Town & Country to niemal synonim słowa minivan. W Europie model ten występował pod nazwą Chrysler Voyager również stając się symbolem przestronnego i rodzinnego pojazdu.  

Zobacz też: Lancia Voyager - van Chryslera pod nową marką za 180 tys. zł 

Dlatego po mariażu koncernów Chrysler i Fiata nie zmieniono oznaczenia modelu i na polskim rynku samochód ten występuje jako Lancia Voyager. Został jednak zmodernizowany.

Komfort dla siedmiu osób

Siadając za kierownicą Lancii Voyager można poczuć się nieco przytłoczonym gabarytami auta, któremu bliżej do dostawczego busa, niż do zwykłej osobówki. Z drugiej strony wolna przestrzeń daje poczucie niesamowitego komfortu, a dzięki elektrycznym ustawieniom fotela, lusterek, a nawet pedałów hamulca i przyspieszenia, znalezienie wygodnej pozycji za kółkiem jest banalnie proste.

Amerykańskie geny rozpoznać można od razu po montowanej standardowo automatycznej skrzyni biegów, czy prędkościomierzuwyskalowanym milach i kilometrach na godzinę. Duży plus należy się za mnóstwo schowków dostępnych przy pierwszym rzędzie.

Za kierowcą i pasażerem znajdują się dwa bardzo wygodne fotele. Osoby tam siedzące mają na tyle dużo miejsca, że bez problemu mogą założyć nogę na nogę podczas czytania książki.

Ciekawostką w tym Lancii Voyager jest system elektrycznie otwieranych i zamykanych tylnych drzwi oraz klapy bagażnika, którymi na dodatek sterować można także zdalnie przy pomocy pilota. 

**

**

Ostatni rząd siedzeń to kanapa przeznaczona dla trzech osób. Oczywiście nie jest tam aż tak komfortowo, jak na fotelach z przodu, ale to pełnoprawne miejsca dla dorosłych pasażerów, a nie awaryjna ławeczka dla dzieci z podstawówki, co zdarza się w innych siedmiomiejscowych minivanach.

Jeżeli jednak zamiast podróży z rodziną lub ze znajomymi będziemy chcieli przewieźć lodówkę, to większość dostępnych na rynku urządzeń zmieści się we wnętrzu Lancii Voyager bez żadnego problemu.

Wystarczy tylko złożyć kanapę i fotele, co zresztą jest bardzo łatwe, aby uzyskać płaską podłogę. Bagażnik ma pojemność 934 l. Po złożeniu dwóch rzędów siedzeń rośnie ona do 4100 l. Konkurenci zostają daleko w tyle. 

Diesel z automatem

Gama silnikowa Lancii Voyager składa się tylko z dwóch jednostek: wolnossącego benzyniaka V6 o pojemności 3604 ccm i rzędowego czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2768 ccm.

Pod maską testowanej Lancii Voyager pracował wysokoprężny silnik, który generuje 163 KM przy 3 800 obr./min. i aż 360 Nm w zakresie od 1 800 do 2 800 obr./min. W praktyce auto ważące grubo ponad dwie tony przyspiesza całkiem sprawnie, chociaż sześciobiegowa automatyczna przekładnia pracuje dość ospale.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii zdjęć Lancii Voyager 2.8 CRD**


Testujemy: Lancia Voyager 2.8 CRD (foto, film)
Testujemy: Lancia Voyager 2.8 CRD (foto, film)


Podczas miejskiej jazdy należy się liczyć ze spalaniem w okolicach 13-14 litrów na setkę. Na trasie przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 8 litrów na 100 kilometrów. W teście średnie zapotrzebowanie na olej napędowy wyniosło około 10 litrów na 100 kilometrów.

Zobacz też: Używane minivany za 15, 30 i 60 tys. zł - radzimy, co wybrać 

Nie jest to może rekordowy wynik, ale warto zwrócić uwagę, że Lancia Voyager to przestronny minivan, który waży ok. 2200 kg, a potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 11,9 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 193 km/h.

Osobówka, czy autobus?

Jazda Lancią Voyager wymaga przyzwyczajenia. Po pierwsze trzeba pamiętać, że kierujemy samochodem o długości ponad 5,2 metra i szerokości niemal 2 metrów. Dlatego manewrowanie po centrum miasta może stanowić lekkie wyzwanie, chociaż dzięki dobrze działającemu wspomaganiu układu kierowniczego i kamerze cofania (za 3500 zł ekstra) parkowanie pod galerią handlową nie jest aż tak trudne.

Również podczas skręcania w wąską uliczkę trzeba pamiętać, żeby opóźnić skręt (niczym kierowca autobusu miejskiego), aby tylne koło nie najechało na krawężnik.

Na trasie Lancia Voyager zachowuje się przyzwoicie podczas jazdy na wprost i w łagodnych łukach. Przy gwałtowniejszych ruchach kierownicą mierzące 180 cm nadwozie wykazuje lekko się przechyla.

Cennik i konkurencja

Lancia Voyager 2.8 CRD z podstawowym pakietem wyposażenia Silver kosztuje 167 900 zł. W tej cenie otrzymamy samochód ze skórzanymi siedzeniami, trójstrefową automatyczną klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, tempomatem, czy kanapą i drugim rzędem foteli chowanym w podłogę (system Stow & Go).

Testowana Lancia Voyager** posiadała bogatszą opcję wyposażenia Gold, która podwyższa cenę do 179 900 zł** (m.in. rolety okienne dla drugiego i trzeciegogo rzędu foteli, skórzane obszycie lewarka zmiany biegów i kierownicy, regulowane elektrycznie pedały, elektrycznie sterowane fotele kierowcy i pasażera, elektrycznie zamykana klapa bagażnika).

Do tego prezentowany egzemplarz doposażono w kilka dodatkowych opcji, jak lakier metalizowany (4 000 zł), system poziomowania tylnego zawieszenia (2 600 zł),  reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami (4 000 zł), pakiet Premium Convenience Group (czujnik deszczu, bezkluczykowe uruchamianie oraz bezkluczykowe otwieranie pojazdu, klamki w kolorze srebrnym - 2 000 zł), system monitorowania martwego pola z kamerą cofania (3 500 zł), czy radio CD/MP3  z nawigacją za 6 500 zł. Razem daje to 202 500 zł.

Podobnie wyposażone siedmioosobowe Renault Grand Espace z wysokoprężną jednostką dCi 2.0/173 KM kosztuje o około 20 tysięcy mniej. Ale nie jest tak wygodne i przestronne.

Plusy:

- ogromna przestrzeń w kabinie,

- imponujących rozmiarów bagażnik,

- bogate wyposażenie seryjne,

- gwarantujący dobre osiągi silnik,

Minusy:

- wysoka cena,

- wolno działająca skrzynia biegów,

- wysokie koszty eksploatacji w mieście.

Lancia Voyager 2.8 CRD - dane techniczne:

Nadwozie: 7-osobowy minivan
Silnik: turbodiesel, 4 cyl., pojemność 2768 ccm
Moc i moment obrotowy: 163 KM przy 3 800 obr./min.; 360 Nm przy 1 800-2 800 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: 6-biegowa adaptacyjna przekładnia, napęd na koła przednie
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 11,9 s
Prędkość maksymalna: 193 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 10,5/6,3/7,9 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 5218/1818/1998/3078 mm
Masa własna : 2167-2255 kg
Pojemność bagażnika: 934/2394/4100 l
Cena auta testowego: 202 500 zł 

Karol Biela

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty