Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36332 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Testujemy odświeżonego Forda Kugę. Jakie ma plusy i minusy?

Data publikacji: Autor: Michał Kij / TVN Turbo/x-news

Ford Kuga 

Do wyboru są silniki benzynowe 1,5 Eco Boost o mocy 120, 150 i 182 KM oraz diesle: 1,5 TDCi o mocy 120 KM oraz 2,0 TDCi o mocy 150 lub 180 KM. Słabsze silniki występują jedynie w samochodach z przednim napędem i ręcznymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów, mocniejsze z napędem obu osi oraz skrzynią automatyczną (benzyna 182 KM) lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową PowerShift (diesle 150 i 180 KM).

Fot. Michał Kij Mały SUV uszczęśliwi Cię pod warunkiem, że jesteś hojny, a nowy Ford Kuga nie jest wyjątkiem. Sprawdzamy co ma do zaoferowania.

Ford Kuga 

Do wyboru są silniki benzynowe 1,5 Eco Boost o mocy 120, 150 i 182 KM oraz diesle: 1,5 TDCi o mocy 120 KM oraz 2,0 TDCi o mocy 150 lub 180 KM. Słabsze silniki występują jedynie w samochodach z przednim napędem i ręcznymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów, mocniejsze z napędem obu osi oraz skrzynią automatyczną (benzyna 182 KM) lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową PowerShift (diesle 150 i 180 KM).

Fot. Michał Kij Bogaty wariant Vignale z najmocniejszym 182-konny silnikiem benzynowym i systemem multimedialnym SYNC 3, najlepiej w czołowej wersji z nawigacją Premium i kamerą cofania to pigułka szczęścia. W standardzie ma 18-calowe koła oraz podwójną końcówkę wydechu. Jest żwawy, świetnie się prowadzi, a przy długości 4,5 m pozwala śmiało sobie poczynać w mieście. Automatyczna, 6-biegowa skrzynia z łopatkami przy kierownicy dobrze wyczuwa intencje kierowcy i rzadko trzeba korygować jej sposób zmiany przełożeń. „Kick down” działa z drobną zwłoką, charakterystyczną dla skrzyń z przekładnią hydrokinetyczną, ale nie jest to uciążliwe. Jasna, skórzana tapicerka Windsor poprawia nastrój za każdym razem, gdy otworzyć drzwi. Pozostaje mieć nadzieję, że nie psuje go przy czyszczeniu. Dla „brudzących świadomie”, przykładowo w związku z posiadaniem małych dzieci i zwierząt domowych lepszy będzie również znakomicie wyposażony wariant ST-Line – cały w czerni. Wersje Vignale i ST-Line to nowość w gamie Kugi.

Najtańsza jest Kuga Trend z benzynowym 120-konnym silnikiem i napędzaną przednią osią za 99 050 zł. Następne są: Edition, ST-Line, Titanium, a na szczycie Kuga Vignale, traktowana niemal jak osobny model. Najdroższa w ofercie jest Vignale ze 180-konnym dieslem, napędem obu osi i zautomatyzowaną, 6-biegową skrzynią PowerShift – kosztuje 171 050 zł. Nie jest to rekord w tej klasie. Crossovery sprzedają się coraz lepiej i niektórzy producenci chcą na tym skorzystać więcej niż inni. Na przykład Jeep.

Kuga dużo zyskała dzięki nowemu wlotowi powietrza. Jest większy i bardziej wyrazisty. W większości modeli składa się z dwóch, szerokich belek, w Vignale ma drobny wzór przypominający z dala pepitkę. Nowe reflektory wyposażone są w charakterystyczne światła do jazdy dziennej złożone z diod LED. Na liście opcji są światła adaptacyjne (ang. Adaptive Front Lighting) z biksenonowymi lampami, które wśród kilku trybów działania mają również strumień światła dostosowany do jazdy w ulewnym deszczu (ang. Weather-Dependent Lighting).

Redakcja poleca:

5 lat więzienia za jazdę bez prawa jazdy?
Fabryczna instalacja LPG. To trzeba wiedzieć
Punkty karne kierowcy sprawdzą w sieci

Ford Kuga 

Do wyboru są silniki benzynowe 1,5 Eco Boost o mocy 120, 150 i 182 KM oraz diesle: 1,5 TDCi o mocy 120 KM oraz 2,0 TDCi o mocy 150 lub 180 KM. Słabsze silniki występują jedynie w samochodach z przednim napędem i ręcznymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów, mocniejsze z napędem obu osi oraz skrzynią automatyczną (benzyna 182 KM) lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową PowerShift (diesle 150 i 180 KM).

Fot. Michał Kij Do wyboru są silniki benzynowe 1.5 Eco Boost o mocy 120, 150 i 182 KM oraz diesle: 1.5 TDCi o mocy 120 KM oraz 2,0 TDCi o mocy 150 lub 180 KM. Słabsze silniki występują jedynie w samochodach z przednim napędem i ręcznymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów, mocniejsze z napędem obu osi oraz skrzynią automatyczną (benzyna 182 KM) lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową PowerShift (diesle 150 i 180 KM).

Układ przeniesienia napędu nie zmienił się, podobnie jak „mieszkalna” część nadwozia. Obecnie produkowana Kuga weszła na rynek w 2012 r. jako następczyni pierwszej generacji z lat 2008-12. Ma płytę podłogową z Focusa. Należy do „samochodów światowych” Forda. W Ameryce Północnej sprzedawana jest pod nazwą Escape.

Podstawową zaletą Kugi jest umiejętne zestawienie względnie małych wymiarów z dość obszernym wnętrzem i bardzo dobrym zawieszeniem. Jest ono w pełni niezależne: z przodu są kolumny MacPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy. Przy obu osiach znajdują się stabilizatory i hamulce tarczowe. Układ kierowniczy bardzo dobrze współgra z zawieszeniem. Szybka jazda autostradą jest przyjemna, Ford jest mało wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru, łukowate zjazdy można pokonywać z niezachwianą pewnością. Kuga z zimnym spokojem znosi również gwałtowne ruchy kierownicą przy prędkościach miejskich i „podmiejskich”. Na polnych drogach nie ma skłonności do nieprzyjemnego „dobijania”, a drobną „tarkę” można z niekłamaną rozkoszą pokonywać głęboko wciskając gaz. Napęd 4x4 wykorzystuje sprzęgło wielotarczowe do rozdziału momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś i nie wymaga ingerencji kierowcy.

Ford Kuga 

Do wyboru są silniki benzynowe 1,5 Eco Boost o mocy 120, 150 i 182 KM oraz diesle: 1,5 TDCi o mocy 120 KM oraz 2,0 TDCi o mocy 150 lub 180 KM. Słabsze silniki występują jedynie w samochodach z przednim napędem i ręcznymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów, mocniejsze z napędem obu osi oraz skrzynią automatyczną (benzyna 182 KM) lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową PowerShift (diesle 150 i 180 KM).

Fot. Michał Kij

Ford Kuga

Do wyboru są silniki benzynowe 1,5 Eco Boost o mocy 120, 150 i 182 KM oraz diesle: 1,5 TDCi o mocy 120 KM oraz 2,0 TDCi o mocy 150 lub 180 KM. Słabsze silniki występują jedynie w samochodach z przednim napędem i ręcznymi, 6-stopniowymi skrzyniami biegów, mocniejsze z napędem obu osi oraz skrzynią automatyczną (benzyna 182 KM) lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową PowerShift (diesle 150 i 180 KM).

Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • asdf (gość)

    z przodu ładny ale z boku trochę za bardzo przypomina vana

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Kuga dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Kuga Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł