Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Testujemy: Renault Megane CC Floride - z wiatrem we włosach

Data publikacji: Autor: Sławomir Draguła

Testujemy: Renault Megane CC Floride - z wiatrem we włosach Renault przedstawiło limitowaną wersję Megane cabrio. Sprawdziliśmy, jak to - bądź co bądź nieco egzotyczne auto - radzi sobie na polskich drogach.

Renault Megane CC w limitowanej wersji Floride nawiązuje do słynnego modelu o tej samej nazwie z 1958 roku. Uosabiał on elegancję we francuskim stylu, a reklamowała go sama Brigitte Bardot.

Renault Megane Coupe Cabriolet - zdjęcia z testu

Nadwozie po prostu ładne

Renault Megane w wersji kabriolet jest zbudowane na wydłużonej płycie podłogowej wersji hatchback. Wzmocniona konstrukcja nadwozia odbiła się na wadze auta, która wynosi 1500 kg i jest wyższa od masy własnej zwykłej wersji o 165 kg.

Renault Fluence i Megane - ponad 1700 aut do serwisu

Samochód wyposażono w składany czarny dach ze specjalnego szkła o grubości 3,15 mm. Ma on zapewnić podróżującym komfort akustyczny i termiczny. Znakiem rozpoznawczym serii limitowanej Floride jest m.in. unikalna kolorystyka karoserii (kość słoniowa). W kolorze tym są również 17-calowe obręcze kół.

Przód Renault Megane Coupe Cabriolet Floride do słupka A jest taki sam, jak w przypadku hatchbacka i kombi. Dotyczy to zarówno wyglądu maski i reflektorów, jak i deski rozdzielczej.

Mocniej pochylona jest natomiast przednia szyba, która podkreśla sportowy charakter samochodu. Podobnie jak mocno opadająca linia dachu. Inny jest też cały tył oraz boczne szyby.

Kabina tylko dla czworga

We wnętrzu Renault Megane CC Floride zagościła czerwona skórzana tapicerka ze wstawkami w kolorze kości słoniowej. Czerwony jest również kokpit z ozdobnymi wstawkami koloru kości słoniowej.

Kabriolet Renault ma bardzo bogate wyposażenie standardowe. W jego skład wchodzą m.in. automatyczny hamulec postojowy, system kontroli ciśnienia w oponach, czujniki parkowania z przodu i tyłu oraz nawigacja GPS Carminat TomTom. Ekran, na którym jest wyświetlana, znajduje się na górze środkowej części kokpitu.

Kierowca ma do dyspozycji również radioodtwarzacz CD, MP3, Bluetooth, a o bezpieczeństwo dbają: układ ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania, system stabilizacji toru jazdy oraz komplet poduszek powietrznych.

Kabriolet Renault Megane w limitowanej wersji ma także dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne oraz automatycznie składany i rozkładany dach.

Wrażenia z jazdy

Samochód, którym jeździliśmy, napędzany był turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 130 KM. Według producenta Renault Megane kabriolet z takim motorem pierwszą setkę osiąga po 10,7 sekundy. To przyzwoity wynik.

Renault Megane RS Trophy - hot-hatch po francusku

Dzięki turbosprężarce samochód żywo reaguje na mocniejsze wciśnięcie gazu. Mimo zwiększonej masy Megane cabrio nie ma problemów z przyspieszaniem. Samochód dobrze trzyma się drogi i nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów nie ma problemów z przechyłami.

Mimo że to kabriolet, nadwozie auta jest sztywne i podczas jazdy po nierównościach nie słychać żadnych niepokojących trzasków czy stuków.

Jazda z opuszczonym dachem to przyjemność. Jedno przyciśnięcie guzika i w ciągu nieco ponad 20 sekund szklany dach Renault Megane CC Floride chowa się w bagażniku. Przy prędkości w granicach 80 km/h w kabinie robi się głośniej, a odpowiedzialny jest za to wpadający do środka wiatr.

Najmocniej odczuwają go osoby siedzące na tylnej kanapie. Podmuchy powietrza burzą im fryzury. Ale przecież w kabriolecie chodzi o to, by mieć jak największy kontakt z naturą. Kierowcy i pasażerowi z przedniego siedzenia wiatr nie przeszkadza, bo chroni ich dobrze wyprofilowana przednia szyba.

Renault Megane w wersji kabriolet jest czteroosobowy. Z przodu siedzi się wygodnie. Fotele są dobrze wyprofilowane, mają też dobre trzymanie boczne. Kierowca i pasażer mają sporo miejsca na nogi.

Gorzej jest z tyłu. Tam w miarę wygodnie mogą co najwyżej podróżować dzieci. Siedziska są wąskie, a miejsce na nogi jest symboliczne. Jazda z tyłu na dłuższych trasach, to dla osób dorosłych katorga.

Bagażnik ma 417 litrów pojemności, ale tylko z rozłożonym dachem. Po jego opuszczeniu pojemność przestrzeni bagażowej spada do 211 litrów.

Cena i podsumowanie

Testowany przez nas Renault Megane Coupe Cabrio Floride kosztuje 104 990 zł. To mnóstwo pieniędzy, jak na samochód, którego walory użytkowe są - co tu dużo mówić - znikome.

To raczej drogi gadżet, drugi bądź nawet trzeci samochód w rodzinie. Jeśli ktoś myśli o kupnie nowego kabrioletu, to warto rozważyć Renault Megane Coupe Cabriolet Floride. Samochód jest ładny, dobrze wykonany i bogato wyposażony.

Ta ostatnia cecha rekompensuje nawet jego nieco wyższą do konkurentów cenę. Za Peugeota 308 CC trzeba bowiem zapłacić od 92 200 zł do 121 00 zł, za Forda Focusa CC od 89 900 zł do 113 740 zł, natomiast za Volkswagena Golfa Cabrio od 85 090 zł do 99 790 zł.

Plusy

- mocny silnik
- sztywny dach składany automatycznie
- wzorowe wykończenie

Minusy

- wysoka cena
- mało miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu
- tylna kanapa na dwie osoby

Renault Megane Coupe Cabriolet Floride – dane techniczne

Nadwozie: dwudrzwiowy, czteromiejscowy kabriolet/coupe
Silnik: benzynowy, 4 cyl., 16V, pojemność 1397 ccm, turbodoładowany
Moc i moment obrotowy: 130 KM przy 5500 obr/min; 190 Nm przy 2250 obr/min
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-biegowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 10,7 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 10,0/5,8/7,3 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./roz. osi): 4485/1434/1811/2 609 mm
Masa własna : 1500 kg,
Pojemność bagażnika: 417/211 l
Cena auta testowego: 104 990 zł

Testujemy: Renault Megane CC Floride - z wiatrem we włosach
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Testujemy: Renault Megane CC Floride - z wiatrem we włosach

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości