Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Testujemy: Skoda Superb z przyczepą kempingową (film)

Data publikacji: Autor: Sławomir Draguła

Testujemy: Skoda Superb z przyczepą kempingową (film) Brytyjski Caravan Club wybrał Skodę Superb najlepszym samochodem do holowania przyczepy kempingowej. Sprawdziliśmy dlaczego.

Skoda Superb spodobała się brytyjskim miłośnikom caravaningu, bo ma dużą ładowność, jest funkcjonalna. Ma także dobry stosunek jakości do ceny.

Zobacz: Skoda Superb combi z przyczepą kempingową - zdjęcia

 

Do holowania przyczepy najlepsza wersja z silnikiem Diesla

 
Jedną z największych zalet Skody Superb combi jest wielki bagażnik. Oceniający uznali, że pomieści on pełen zestaw sprzętu turystycznego. Ich zdaniem przyczepę kempingową najlepiej podczepić do Skody Superb z dwulitrowym silnikiem Diesla. Dlaczego?

 

- Chodzi o wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach – mówi Wojciech Zawada z Automobilklubu Wielkopolskiego, członek komicji Caravaningu i Campingu Polskiego Związku Motorowego i dwukrotny mistrz Polski w jeździe samochodem z przyczepą. – Polecam też automatyczną skrzynię biegów DSG.

Hak - ważna rzecz

Skoda Superb fabrycznie wyposażona jest w hak z wypinaną główką. Obciążenie na główkę wynosi 80 kg.

Dużym plusem Superba jest też to, że może ciągnąć przyczepę z hamulcem o dopuszczalnej masie całkowitej do 2000 kg, natomiast bez hamulca do 700 kg.

Do holowania nowoczesnego kempingu najlepsze jest trzynastostykowe gniazdo. Takie właśnie ma Superb.

 

Zobacz: Skoda Superb najlepszym samochodem kombi 2011 roku 

Po co? Umożliwia ono m.in. podłączenie lodówki w czasie jazdy, korzystanie z toalety na postojach (elektryczna spłuczka), korzystanie z wody (elektryczna pompka), automatyczne wyłączenie czujnika cofania w momencie podłączenia przyczepy.

Podczas jazdy zestawem przydatny jest również posiadany przez Superba system kontroli trakcji TCS z funkcją stabilizacji toru jazdy przyczepy TSA.

Wrażenia z jazdy

Mieliśmy okazję przejechać się Skodą Superb z dwulitrowym silnikiem diesla o mocy 170 KM i manualną sześciostopniową skrzynią biegów, która ciągnęła przyczepę kempingową. W sumie przejechaliśmy ponad sto kilometrów chorwackim wybrzeżem w rejonie Dubrownika.

Samochód dobrze spisywał się na stromych i krętych podjazdach. Skoda Superb z trzema dorosłymi osobami na pokładzie i przyczepą nieźle przyspieszała, silnik pracował z wysoką kulturą, nie dławił się i nie stękał. Ale uwaga! O wyprzedzaniu innych pojazdów można zapomnieć. Ze względów bezpieczeństwa.

Spora masa własna Skody Superb combi (1600 kg) i duży rozstaw kół sprawiały, że na podjazdach praktycznie nie czuło się, że samochód holuje ciężką przyczepę.

 

Zobacz: Skoda Octavia potrafi spalić mniej niż dwa litry na setkę!
  
Podmuchy wiatru nie przenosiły się na układ kierowniczy Skody. Przyczepa dawała o sobie znać tylko podczas hamowania, kiedy dodatkowa masa napierała na tył samochodu. Oczywiście prowadząc taki zestaw, czujnym należy być podczas skręcania i pokonywania łuków, zwłaszcza tych bardziej ostrych. 

Ciasne zakręty wymagają dużego promienia skrętu. Podczas holowania przyczepy przydatne są również duże lusterka boczne Skody Superb.


Prawo jazdy kat. B - jaką przyczepę można holować?

Prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony z przyczepą o DMC do 750 kg lub z przyczepą powyżej tej wartości, ale wtedy DMC przyczepy nie może przekraczać masy własnej samochodu, a suma DMC przyczepy i samochodu nie może być wyższa niż 3,5 tony.

Większość zestawów kwalifikuje się właśnie do tych kryteriów. W przeciwnym razie musimy mieć kategorię B+E.

Poza ograniczeniami związanymi z kategoria prawa jazdy istotna jest też DMC przyczepy jaką może holować samochód określona w dowodzie rejestracyjnym samochodu – w żadnym wypadku nie może jej przekraczać.

 

Zobacz: Nowe opłaty drogowe - skasują nawet za przyczepę kempingową
 
Poza tym rzeczywista masa przyczepy nie może przekraczać rzeczywistej masy samochodu, a długość zestawu nie może przekraczać 18,75 m.

Nie zapominajmy też o dodatkowych lusterkach zewnętrznych nakładanych na te seryjne. Przy szerokości przyczepy 220-250 cm jest to obowiązkowe.

Testujemy: Skoda Superb z przyczepą kempingową (film)
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Testujemy: Skoda Superb z przyczepą kempingową (film)

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości