Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Testy zderzeniowe Euro NCAP. Dwa nowe modele rozbite

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Range Rover Evoque / Fot. Eueo NCAP Tym razem sprawdzono bezpieczeństwo Citroena C5 Aircross oraz Range Rovera Evoque. Francuski SUV został poddany testom w dwóch wersjach: podstawowej oraz z wyposażonej w pełny pakiet systemów bezpieczeństwa.

Ocena samochodów odbywa się w czterech podstawowych kategoriach. W symulacji zderzenia czołowego testowany samochód uderza 40 proc. swojej przedniej powierzchni w przeszkodę. Pojazd przemieszcza się z prędkością 64 km/h, co ma symulować zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. W zderzeniu bocznym w bok testowanego pojazdu, od strony i na wysokości kierowcy, uderza wózek z deformowalnym przodem. Wózek przemieszcza się z prędkością 50 km/h. W zderzeniu ze słupem auto uderza z prędkością 29 km/h bokiem, od strony kierowcy w słup. Celem tego testu jest sprawdzenie ochrony głowy kierowcy oraz klatki piersiowej.

Citroen C5 Aircross / Fot. Eueo NCAP W zderzeniu z pieszym w różne punkty z przodu pojazdu (na masce, na wysokości przednich reflektorów, na przednim zderzaku) wystrzeliwane z prędkością 40 km/h manekiny pełniące role pieszych. Z kolei w teście whiplash wykorzystywany jest tylko fotel z manekinem, jadący po szynach. Jego zadaniem jest sprawdzenie, jaką ochronę kręgosłupa gwarantuje fotel przy uderzeniu w tył pojazdu.

Zobacz także: Kosztowne awarie silników Diesla

W tych testach samochód uzyskuje od jednej do pięciu gwiazdek, których ilość określa poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów pojazdu. Im wyższa ich ilość, tym bezpieczniejsze auto według Euro NCAP.

Citroen C5 Aircross (wersja podstawowa)

Ogólna ocena: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych: 87 proc..
Bezpieczeństwo dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 58 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 75 proc.

Citroen C5 Aircross (wersja z pakietem systemów bezpieczeństwa)

Ogólna ocena: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 89 proc..
Bezpieczeństwo dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 67 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 82 proc.

Range Rover Evoque (wersja podstawowa)

Ogólna ocena: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 94 proc..
Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 72 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 73 proc.

Zobacz także:: Kia Stonic w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • pablo (gość)

    Jak był miał kupować teraz auto to szukałbym na ramie jak rexton, zawsze to wzmocnienie konstrukcji i człowiek czuje sie pewniej za kółkiem nawet jakby miał stłuczke

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości