Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Testy zderzeniowe Euro NCAP. Przetestowano 7 modeli. Jakie wyniki?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Euro NCAP Audi A3, Isuzu D-Max, Honda e, Hyundai i10, Kia Sorento, Land Rover Defender oraz Seat Leon. Te modele poddane zostały testom zderzeniowym Euro NCAP. Nie wszyscy uzyskali najwyższą notę pięciu gwiazdek.

Euro NCAP. Nowe procedury testów zderzeniowych

W maju 2020 roku Euro NCAP zaostrzyło wymogi i wdrożyło nowe standardy programów testowych. Obecnie pojazd zderza się czołowo z mobilną, deformowalną przeszkodą, a nie tak jak dotychczas – nieruchomą. Zwiększono również masę i szybkość, z jaką porusza się platforma uderzająca pojazd z boku. Co więcej, po raz pierwszy w historii Euro NCAP ocenia, jak dobrze chroniony jest kierowca w sytuacji zderzenia bocznego oraz jakie istnieje zagrożenie, że osoby siedzące na przednich fotelach mogą się nawzajem zranić.

Zobacz także: TOP 10 sposobów na mniejsze spalanie

Organizacja zaczęła silniej kontrolować zastosowane w samochodzie rozwiązania zapobiegające niebezpiecznym zdarzeniom drogowym oraz systemy wspomagania kierowcy. Wprowadziła nową procedurę testowania systemu automatycznego hamowania awaryjnego, biorącą pod uwagę również manewry skręcania na skrzyżowaniach oraz cofania. Opracowała także schemat oceny systemu monitorowania skupienia kierowcy i włączyła go w bardziej kompleksowy system analizowania narzędzi zapewniających bezpieczeństwo.

Oto najnowsze rezultaty testów Euro NCAP:

Audi A3
Liczba gwiazdek 5/5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 73 proc.

Isuzu D-Max
Liczba gwiazdek 5/5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 83 proc.

Honda e
Liczba gwiazdek 4/5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 65 proc.

Hyundai i10
Liczba gwiazdek 3/5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 69 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 52 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 59 proc.

Kia Sorento
Liczba gwiazdek 5/5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 63 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 87 proc.

Land Rover Defender
Liczba gwiazdek 5/5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 79 proc.

Seat Leon
Liczba gwiazdek 5/5

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80 proc.

Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • nibel (gość)

    Teraz te wymagania poszły w górę, ale i są bezpieczniejsze obecne auta niż kiedyś.

  • piotrr (gość)

    Co ja co, ale toyota robi dość bezpieczne auta, pomimo, że wielu mówi o tym, ze hybrydy nie są bezpieczne. Jednak, w testach wypadają całkiem dobrze. Japończycy przywiązują uwagę do bezpieczeństwa

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości