Testy zderzeniowe Euro NCAP. Przetestowano 7 modeli. Jakie wyniki?

Mariusz Michalak
Fot. Euro NCAP
Fot. Euro NCAP
Audi A3, Isuzu D-Max, Honda e, Hyundai i10, Kia Sorento, Land Rover Defender oraz Seat Leon. Te modele poddane zostały testom zderzeniowym Euro NCAP. Nie wszyscy uzyskali najwyższą notę pięciu gwiazdek.

Euro NCAP. Nowe procedury testów zderzeniowych

W maju 2020 roku Euro NCAP zaostrzyło wymogi i wdrożyło nowe standardy programów testowych. Obecnie pojazd zderza się czołowo z mobilną, deformowalną przeszkodą, a nie tak jak dotychczas – nieruchomą. Zwiększono również masę i szybkość, z jaką porusza się platforma uderzająca pojazd z boku. Co więcej, po raz pierwszy w historii Euro NCAP ocenia, jak dobrze chroniony jest kierowca w sytuacji zderzenia bocznego oraz jakie istnieje zagrożenie, że osoby siedzące na przednich fotelach mogą się nawzajem zranić.

Organizacja zaczęła silniej kontrolować zastosowane w samochodzie rozwiązania zapobiegające niebezpiecznym zdarzeniom drogowym oraz systemy wspomagania kierowcy. Wprowadziła nową procedurę testowania systemu automatycznego hamowania awaryjnego, biorącą pod uwagę również manewry skręcania na skrzyżowaniach oraz cofania. Opracowała także schemat oceny systemu monitorowania skupienia kierowcy i włączyła go w bardziej kompleksowy system analizowania narzędzi zapewniających bezpieczeństwo.

Oto najnowsze rezultaty testów Euro NCAP:

Audi A3

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 73 proc.

Isuzu D-Max

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 83 proc.

Honda e

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 65 proc.

Hyundai i10

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 69 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 52 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 59 proc.

Kia Sorento

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 63 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 87 proc.

Land Rover Defender

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 79 proc.

Seat Leon

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80 proc.

Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty