Euro NCAP. Nowe procedury testów zderzeniowych
W maju 2020 roku Euro NCAP zaostrzyło wymogi i wdrożyło nowe standardy programów testowych. Obecnie pojazd zderza się czołowo z mobilną, deformowalną przeszkodą, a nie tak jak dotychczas – nieruchomą. Zwiększono również masę i szybkość, z jaką porusza się platforma uderzająca pojazd z boku. Co więcej, po raz pierwszy w historii Euro NCAP ocenia, jak dobrze chroniony jest kierowca w sytuacji zderzenia bocznego oraz jakie istnieje zagrożenie, że osoby siedzące na przednich fotelach mogą się nawzajem zranić.
Organizacja zaczęła silniej kontrolować zastosowane w samochodzie rozwiązania zapobiegające niebezpiecznym zdarzeniom drogowym oraz systemy wspomagania kierowcy. Wprowadziła nową procedurę testowania systemu automatycznego hamowania awaryjnego, biorącą pod uwagę również manewry skręcania na skrzyżowaniach oraz cofania. Opracowała także schemat oceny systemu monitorowania skupienia kierowcy i włączyła go w bardziej kompleksowy system analizowania narzędzi zapewniających bezpieczeństwo.
Oto najnowsze rezultaty testów Euro NCAP:
Opel Mokka
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 58 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 64 proc.
Renault Kangoo
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 78 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 72 proc.
Zobacz także: Elektryczny Fiat 500
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?