Przeprowadzono testy czterech oferowanych na afrykańskich rynkach samochodów. To Hyundai i20, Kia Picanto, Toyota Yaris oraz Nissan NP300 Hardbody. Ten ostatni to oferowana w Europie w latach 1997-2005 - druga generacja Nissana Navary.
O ile trzy pierwsze pojazdy otrzymały notę trzech gwiazdek na pięć możliwych, Nissan NP300 Hardbody nie zdobył ani jednego punktu w kategorii ochrony dorosłych pasażerów i otrzymał zero gwiazdek. W praktyce oznacza to wysokie prawdopodobieństwo zagrożenia życia w razie wypadku. Kolumna kierownicy przemieściła się wewnątrz kabiny narażając na poważne obrażenia klatkę piersiową kierowcy.
Trzeba wziąć pod uwagę, że to jedyny z testowanych pojazdów zbudowany w oparciu o ramę. Tego typu auta zawsze mają poważne problemy w testach zderzeniowych. Eksperci są zgodni, że bez względu na region świata, taki rezultat jaki uzyskał użytkowy Nissan, nie powinien się zdarzyć.
Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?