Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych uniemożliwiają kierowcom tirów korzystanie z dróg krajowych. Problem jest bagatelizowany przez Ministerstwo Finansów.
Od 1 lipca 2011 roku droga krajowa nr 92 jest objęta systemem e-myta. Mimo to, korzystanie z niej jest tańsze od przejazdu autostradą A2 kontrolowaną przez spółkę Autostrada Wielkopolska Jana Kulczyka. Jednak od kilku dni, tiry nie mogą użytkować drogi krajowej nr 92 z powodu ograniczeń tonażowych stawianych przez gminy, które w ten sposób bronią się przed falą tirów rozjeżdżających ich miasta.
**CZYTAJ TAKŻE
Tiry nie korzystają z obwodnicy TrójmiastaAutostrada A4 w Gliwicach płatna od stycznia 2012**
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych napisało pismo do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, w którym domagają się oni odblokowania drogi krajowej nr 92 dla ruchu ciężkiego oraz rozpoczęcie działań, które będą chroniły polski transport przed "monopolistycznymi działaniami koncesjonariusza A2".
"Na zarządzanej drodze krajowej 92 nie zostały wprowadzone ograniczenia dla pojazdów ciężarowych. Ograniczenia te pojawiły się, na drogach wojewódzkich 467 i 263, powiązanych z drogą krajową nr 92. Była to decyzja organu zarządzającego ruchem na drogach wojewódzkich. Na drodze 92 zostały umieszczone znaki informujące o wprowadzonych ograniczeniach na powiązanych drogach" - mówi "Gazecie Prawnej" rzecznik Ministerstwa Infrastruktury Mikołaj Karpiński.
Ministerstwo Infrastruktury nie ma zamiaru się ugiąć pod naciskiem przewoźników i pracuje nad rozwiązaniami, dzięki którym tiry znów wrócą na
A2. "W przypadku drogi krajowej nr 92 na odcinku Września - Konin ministerstwo pracuje nad wprowadzeniem opłaty elektronicznej bądź innego rozwiązanie zapobiegające ucieczce ruchu drogowego z płatnej autostrady A2" - powiedział "Gazecie Prawnej" Karpiński. Objęcie drogi systemem viaTOLL mogłoby nastąpić najwcześniej 1 stycznia 2012 roku.
Być może trzej koncesjonariusze: Stalexport Autostrada Małopolska SA, Gdańsk Transport Company SA oraz Autostrada Wielkopolska, zostaną włączeni do krajowego systemu e-myta. Rozmowy w tej sprawie nadal trwają.
Kierowcy mieliby dokonywać opłaty za pomocą viaBOX-ów. Jednak stawki opłat pobieranych na drogach publicznych i prywatnych nie muszą się wyrównać. "Akceptowalność viaBOX-ów nie będzie oznaczać wprowadzenia na autostradach koncesyjnych stawek stosowanych obecnie na autostradach będących w zarządzie GDDKiA" - mówi "Gazecie Prawnej" Karpiński.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?