Design Vision E zapowiada unikatowe cechy designu, które będą charakterystyczne dla przyszłych elektrycznych modeli w gamie Skody. Lusterka boczne to już przeszłość. Ich rolę zajmują kamery, relacjonujące co się dzieje wokół samochodu. Pozbycie się środkowych słupków było jednym z głównych założeń projektantów tego modelu, dzięki czemu udało się uzyskać wrażenie przestronności kabiny. W porównaniu do projektu prezentowanego w Szanghaju, teraz Vision E posiada zaktualizowany pas przedni.
Z modelem Vision E Skoda stawia ważny krok w kierunku cyfrowej przyszłości. Obok cyfrowego panelu deski rozdzielczej oraz centralnego ekranu dotykowego, który pozwala kierowcy i jego współpasażerowi obsługiwać funkcje i usługi Skoda Connect, w Vision E każdy z pasażerów ma także do dyspozycji swój własny wyświetlacz. We wszystkich drzwiach zainstalowane są Phoneboxy zdolne do indukcyjnego ładowania smartfonów.
Model został wyposażony w wiele funkcji dowodzących, że przyszłość nadeszła już dziś. Jedną z nich jest zdolność do obsługi pokładowych systemów samochodu komendami głosowymi i gestami. Kierowca zaś jest stale monitorowany z wykorzystaniem kamer śledzących ruch jego gałek ocznych. Koncepcyjna Skoda nie poprzestaje tylko na tym: stale monitoruje ona rytm bicia serca kierowcy, a gdy ten doświadcza komplikacji zdrowotnych, auto potrafi samo spowolnić. Tak jak wiele seryjnych modeli Skody tak i Vision E zapewnia stały dostęp do sieci wszystkim osobom na swoim pokładzie, dzięki hotspotowi wi-fi oraz modułowi LTE.
Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście
Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?
Do dyspozycji kierowców jest m.in. 12.3-calowy, obrotowy ekran systemu infotainment. Produkcja nowego Bentleya ruszy jeszcze w tym roku, a klienci mogą spodziewać się dostaw wiosną 2018 roku.
Przy długości 4668 mm, szerokości 1924 mm i wysokości 1951 mm, Vision E robi wrażenie. Dzięki zastosowanemu typowi napędu można było wyeliminować z kabiny środkowy tunel. Elektryczne silniki o mocy 306 KM napędzają wszystkie cztery koła pojazdu. Pojazd dysponuje zasięgiem 500 km i jest w stanie osiągnąć nawet 180 km/h. Samochód posiada zdolność autonomicznej jazdy trzeciego stopnia. Oznacza to, że na trasach szybkiego ruchu Vision E potrafi samodzielnie przyspieszyć, spowolnić, sterować kierownicą a nawet omijać przeszkody.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?