Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

TOP 5. Najmocniejsze samochody klasy średniej, wyższej i luksusowe dostępne w Polsce

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Fot. Alfa Romeo Dla wielu kierowców to, co kryje się pod maską ma priorytetowe znaczenie. Zapas mocy i momentu obrotowego w wielu warunkach daje nie tylko sporo frajdy i emocji, ale pozwala między innymi na sprawne wyprzedzanie i komfortową jazdę nawet z całą rodziną i ze sporym bagażem. Poznajmy TOP5 najmocniejszych modeli w segmencie aut klasy średniej, wyższej i luksusowej.

Więcej mocy! A na co to komu!?

Kiedyś posiadanie auta o mocy ponad 200 KM było marzeniem i niemal wyznacznikiem statusu społecznego. Tego typu auta były zazwyczaj bardzo drogie, posiadały duże silniki i w większości przypadków pochodziły z wyższych segmentów. Czterocylindrowy silnik wolnossący generował nieco ponad 100 KM, wyposażony w turbosprężarkę o połowę więcej, ale okolice 200-220 KM zarezerwowane były dla jednostek V6 lub V8 o dużych pojemnościach. Oczywiście były wyjątki od tej reguły, ale stanowiły one niewielki odsetek wśród popularnych aut na drogach.

Dziś moc 200 KM nie jest niczym szczególnym i nawet auta miejskie w wyższych wersjach oraz edycjach specjalnych są w stanie zaoferować kierowcy tak pokaźne stado koni mechanicznych. Niektóre auta kompaktowe posiadają jednostki napędowe o mocy ponad 300, a nawet zbliżające się do 400 KM. Ogromne SUV-y również potrafią zawstydzić niejednego posiadacza sportowego auta, gdy pod maską pracuje wielkie V8 generujące nierzadko 500, 600, a nawet ponad 700 KM. Poznajmy zatem przedstawicieli elity i auta dla tych, którzy ponad wszystko stawiają moc silnika.

Auta klasy średniej (Segment D)

Fot. Alfa Romeo - Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 MultiAir 510 KM
Alfa Romeo to marka, która nie stawia na ilość, ale na jakość. Dlatego też w portfolio znajdziemy tylko 3 modele, ale prawdę mówiąc, każdy chciałbym mieć je u siebie w garażu. Model Giulia to bez wątpienia fundament, który oferowany jest w kilku wersjach, w tym topowej – Quadrifoglio. Pod maską pięknie brzmiące V6, które bez wątpienia mogłoby zastąpić radio w większości oferowanych na rynku aut.
Pojemność silnika: 2891 ccm
Moc: 510 KM przy 6500 obr./min
Moment obrotowy: 600 Nm przy 2500-5500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s
Prędkość maksymalna: 307 km/h
Cena: 386 800 zł

- Mercedes C 63 AMG S 4.0 510 KM
Fot. MercedesTo bez wątpienia jedno z najciekawszych aut w tym segmencie. Dostępne w kilku wersjach nadwoziowych, o dość kompaktowych wymiarach, ale z prawdziwym reaktorem pod maską – 510-konne 4-litrowe V8 brzmi po prostu przepięknie. Czy warte inwestycji blisko pół miliona złotych? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami.
Pojemność silnika: 3982 ccm
Moc: 510 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 700 Nm przy 1750-4500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4 s
Prędkość maksymalna: 290 km/h
Cena: od 449 300 do 493 200 zł

- Audi RS5 2.9 TFSI 450 KM
Fot. Audi Odmiana 5-drzwiowa tego modelu to idealny kompromis pomiędzy sportowym wyglądem a funkcjonalnością. W końcu można powiedzieć, że kupiliśmy praktyczne, rodzinne auto. Nieważne, że pod maską pracuje potwór o mocy 450 KM, bagażnik i dodatkowa para drzwi powinny być wystarczającym argumentem!
Pojemność silnika: 2984 ccm
Moc: 450 KM przy 5700 obr./min
Moment obrotowy: 600 Nm przy 1900-5000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: 414 900 zł

- Infiniti Q50S 3.5 364 KM
Fot. Infiniti W ofercie Infiniti Q50 nie mamy wyboru i „musimy” wybrać jedyny słuszny napęd hybrydowy, oparty na silniku 3.5 V6, generujący wraz z układem elektrycznym przyjemne 364 KM. Pomiędzy seriami dynamicznych przyspieszeń może pojawić się uspokajające przeświadczenie, że w końcu jeździmy autem hybrydowym, a więc ekologicznym. Tak na wypadek, gdyby odległości pomiędzy postojami na stacjach benzynowych stawały się coraz krótsze.
Pojemność silnika: 3498 ccm
Moc: 364 KM przy 6800 obr./min
Moment obrotowy: 546 Nm przy 5000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: od 240 394 zł

Fot. Volvo - Volvo V60 2.0 T8 390 KM
Na zakończenie kolejne, hybrydowe rozwiązanie w wyszukanym, szwedzkim stylu. Volvo V60 z układem T8 to topowe rozwiązanie w ofercie, które oferuje rewelacyjne osiągi ukryte pod stonowaną, niezwykle elegancką stylistyką.
Pojemność silnika: 1969 ccm
Moc: 390 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy: 640 Nm przy 2200-4800 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: 247 300 zł

Auta klasy wyższej (Segment E)

Fot. BMW - BMW M5 xDrive 4.4 600 KM
W segmencie E zaczyna się prawdziwa zabawa, a jej zwiastunem jest samochód-ikona – BMW M5. Co prawda najnowsza edycja nieco zrywa z tradycją i oferuje kierowcy m.in. jednostkę z dwiema turbosprężarkami czy też napędem na cztery koła, ale moc 600 KM robi swoje i nawet na twarzy purysty wymaluje ogromny uśmiech.
Pojemność silnika: 4395 ccm
Moc: 600 KM przy 5600 obr./min
Moment obrotowy: 750 Nm przy 1800-5600 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,4 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: 563 200 zł

Fot. Mercedes- Mercedes E 63 AMG S 4MATIC+ 4.0 612 KM
Luksusowa, świetnie wyposażona, komfortowa limuzyna lub „rodzinne” kombi, które po wciśnięciu pedału gazu zamienia się w pogromcę supersamochodów pokroju Lamborghini, Ferrari i Porsche? Wybór na rynku jest skromny, a jednym z najciekawszych przedstawicieli jest Mercedes E 63 AMG z literką S. Cena powalająca, podobnie jak osiągi i parametry.
Pojemność silnika: 3982 ccm
Moc: 612 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 850 Nm przy 1750-4500 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,4 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: od 595 800 do 623 500 zł

Fot. Maserati - Maserati Ghibli S Q4 3.0 430 KM
Następna propozycja jest jeszcze słabsza i spokojniejsza, ale to auto dla tych, którzy chcą dopieszczać swoje zmysły, a nie imponować dookoła ponadprzeciętnymi osiągami. Piękna linia, fantastyczny design i dźwięk silnika – to wszystko sprawia, że kierowca czuje się wyjątkowo.
Pojemność silnika: 2979 ccm
Moc: 430 KM przy 5500 obr/min
Moment obrotowy: 580 Nm przy 1750-5000 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 s
Prędkość maksymalna: 286 km/h
Cena: 123 779 euro (ok. 530 839 złotych)

Zobacz także: Ford Kuga. Jaka jest trzecia generacja? 

- Volvo S90 2.0 T8 390 KM
Fot. Volvo Szwedzka propozycja jest bardzo niepozorna, ale z 2-litrowego silnika współpracującego z silnikiem elektrycznym potrafi wykrzesać aż 390 KM. To sporo, nawet jak na tak dużą limuzynę. Poza tym fantastyczny styl, mnogość wersji wyposażenia oraz specyficzny, niesamowicie klimatyczny charakter tego auta, wraz z mocną hybrydą tworzy genialne połączenie.
Pojemność silnika: 1969 ccm
Moc: 390 KM przy 6000 obr/min
Moment obrotowy: 400 Nm przy 2200-5400 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: od 326 300 zł


- Audi A6 3.0 55 TFSI 340 KM
Fot. Audi Niestety obecnie oferowaną, najmocniejszą wersją nowego Audi A6 jest „zwykła” odmiana z 3-litrowym silnikiem benzynowym pod maską. Do emocji rodem z BMW M5 czy Mercedesa E 63 AMG S bardzo daleko, ale jeśli ktoś oczekuje po prostu dynamiki w połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami oraz wysokim komfortem, powinien sięgnąć po tą rozsądną propozycję z Ingolstadt.  
Pojemność silnika: 2995 ccm
Moc: 340 KM przy 5000 obr/min
Moment obrotowy: 500 Nm przy 1370-4500 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: od 307 600 zł




Auta luksusowe (Segment F)

Fot. Mercedes - Mercedes AMG GT R 63 S 4MATIC+ 4.0 639 KM
Wkraczamy do świata aut luksusowych rodem z marzeń i snów. Jednym z nich jest bez wątpienia zjawiskowe 4-drzwiowe coupe od Mercedesa, które powstało na bazie modelu AMG GT. Odmiana z literką R oraz magicznym oznaczeniem 63 S ma pod maską prawdziwego potwora, który pobudzany pedałem gazu jest w stanie zaoferować kierowcy iście piekielne emocje. Cena niemal 800 tysięcy złotych zdecydowanie podsyca te odczucia.
Pojemność silnika: 3982 ccm
Moc: 639 KM przy 5500 obr/min
Moment obrotowy: 900 Nm przy 2500-4500 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 315 km/h
Prędkość maksymalna:
Cena: 793 500 zł

- Mercedes S 65 AMG 6.0 630 KM
Fot. MercedesKolejny Mercedes, ale z nieco innej bajki. O ile w poprzedniku liczyły się osiągi oraz styl w połączeniu z potencjalnie funkcjonalnym nadwoziem – 4-drzwiowe coupe (lub 5-drzwiowy hatchback - zwał jak zwał), tak tutaj mamy do czynienia z pełnoprawną, luksusową limuzyną najwyższej klasy. Oczywiście wyżej jest jeszcze wersja Maybach, ale to „S-ka” z oznaczeniem 65 AMG stanowi najciekawszą propozycję, dostępną w kilku wersjach nadwoziowych.
Pojemność silnika: 5980 ccm
Moc: 630 KM przy 4800 obr/min
Moment obrotowy: 1000 Nm przy 2300-4300 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,3 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: od 894 500 do 1 196 500 zł

Fot. Porsche - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 4.0 680 KM
To niezwykle ciekawa propozycja, bowiem mamy do czynienia z 680-konną hybrydą zamkniętą w nadwoziu luksusowej limuzyny – świetne połączenie. Co więcej, możemy postawić zarówno na tradycyjne nadwozie, jak również „kombi” tj. Sport Turismo. Dopiero tutaj jest pole do manewru, gdy przyjdzie do argumentacji zasadności zakupu „rodzinnego kombi” o mocy blisko 700 KM.
Pojemność silnika: 3996 ccm
Moc: 680 KM przy 5750 obr/min
Moment obrotowy: 770 Nm przy 1400-5500 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,4 s
Prędkość maksymalna: 310 km/h
Cena: od 914 600 do 979 760 zł

- BMW Seria 7 M760Li 6.6 V12 585 KM
Fot. BMW Najmocniejsze BMW Serii 7 to jeden z ostatnich tego typu przedstawicieli z fantastyczną V12-tką pod maska. Pięknie brzmiące dwanaście cylindrów potrafi zrelaksować nawet zestresowanego biznesmena a 585 KM zapewni punktualność w każdej sytuacji.  
Pojemność silnika: 6592 ccm
Moc: 585 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 800 Nm przy 1550-5000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Cena: 803 000 zł

- Maserati Quattroporte S Q4 3.0 430 KM
Fot. Maserati Powtórka z modelem Ghibli, ale w większym wymiarze. Włoska kwintesencja luksusowej limuzyny z fantastycznie brzmiącym silnikiem i olbrzymią frajdą z jazdy. Można chcieć czegoś więcej?
Pojemność silnika: 2979 ccm
Moc: 430 KM przy 5750 obr./min
Moment obrotowy: 580 Nm przy 2250-4000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s
Prędkość maksymalna: 288 km/h
Cena: od 141 373 euro (ok. 606 293 złote)

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze



Fot. Alfa Romeo

Fot. Alfa Romeo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jan (gość)

    Z grupy średniej wśród aut brakuje mi modeli ssanga uważam, że dużo osób nie docenia tych samochodów, a szkoda

  • Kamil Rogala (gość)

    @Jan. SsangYong nie pasuje do tego zestawienia - czemu miałby się w nim znaleźć? Poza tym będzie osobne zestawienie najmocniejszych aut z segmentu SUV i Crossover i tam SsangYong również się nie załapał. Powtarzam, to zestawienia NAJMOCNIEJSZYCH aut na rynku, a wspomniana marka nie łapie się w tej kategorii.

  • romek (gość)

    Witam brakuje audi ttrs rs6 rs7 wersie performance majom ponad 600 koni

  • Kamil Rogala (gość)

    @romek. Audi TT RS to nie ten segment, więc jego brak nie dziwi. Modele RS6 i RS7 nie są obecnie oferowane.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości