Toyota Auris zastąpiła legendarną Corollę z zadaniem powtórzenia jej sukcesu.
Przez 40 lat z taśm produkcyjnych zjechało łącznie 32 miliony różnych odmian Corolli, która była sprzedawana w ponad 140. krajach świata. Uważana za jedno z najmniej awaryjnych aut, jednak nie znikła z rynku.
Nowa Corolla pozostała w ofercie w wersji sedan, a rolę hatchbacka powierzono modelowi o nazwie Auris. Oba modele
Toyoty zbudowano jednak na tej samej płycie podłogowej.
5-drzwiowa kabina, zapewnia podróżnym sporo przestrzeni na wysokości ramion i nad głowami. Za to z tyłu, przy maksymalnie odsuniętych przednich fotelach, nie pozostaje zbyt wiele miejsca na nogi. Liczne schowki na drobiazgi, w tym pomysłowy podwójny schowek przed pasażerem, mają w sumie aż 32 litry pojemności.
Z kolei 350-litrowy bagażnik posiada regularne kształty, co ułatwia rozmieszczenie przewożonych przedmiotów. Na dodatek został on zaopatrzony w przydatne punkty do mocowania bagażu.
Kierowca siedzi wygodnie na dobrze wyprofilowanym fotelu, który w każdej wersji wyposażenia posiada regulację wysokości. Na krańcach deski rozdzielczej umieszczono chowane uchwyty na napoje, a komfort zwiększają dwa podłokietniki. Jeden - dla kierowcy, pełni także funkcję schowka. Drugi znajduje się w oparciu tylnej kanapy i po
rozłożeniu może służyć także jako stolik na napoje.
Ciekawa stylizacja deski rozdzielczej współgra z ergonomią. Wszystkie pokrętła i przyciski znajdują się w bliskim zasięgu rąk kierowcy.
Testowany model napędzał silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc 124 KM. Motor ten został zbudowany na bazie 110-konnej jednostki, a zwiększenie mocy było możliwe dzięki zastosowaniu drugiego układu zmiennych faz rozrządu.
Z tym silnikiem Auris chętnie przyspiesza (10,4 s do 100 km/h - wg danych producenta), jednak najlepiej czuje się w górnym zakresie obrotów. Do atutów tego silnika należą także niski poziom hałasu i przy spokojnej jeździe - niewygórowane zużycie paliwa (średnio ok. 7,5 l/100 km).
Podczas jazdy auto prowadzi się bez zarzutu - stabilnie i bez tendencji do nadmiernych przechyłów bocznych. Plus należy dopisać Toyocie za pracę manualnej, 5-stopniowej skrzyni biegów, która działa lekko i precyzyjnie.
Wybrane dane techniczne
Typ silnika | Benzynowy, rzędowy |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3): | 1598 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 124/6000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 157/5200 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 10,4 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 190 |
Pojemność bagażnika (l): | 350/770 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): | 5,9/9,0 |
Cena (zł): | 55 800 |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?