Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38021 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Auris Hybrid. Kompakt benzynowo-elektryczny

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Toyota Auris Hybdrid

Toyota Auris jest dostępna w dwóch pięciodrzwiowych wersjach nadwoziowych - jako hatchback i kombi. Jako sedan auto występuje pod dobrze znaną Corolla. Jednak w tym wydaniu nie ma napędu hybrydowego.

Fot. Wojciech Frelichowski Toyota jest przodującą marką w produkcji samochodów hybrydowych. W klasie kompaktów napęd hybrydowy ma model Auris - benzynowy silnik o pojemności 1,8 litra jest wspomagany przez elektryczny agregat.

Toyota pod nazwą Auris jest produkowana od 2007 roku. Druga generacja tego modelu weszła do produkcji pod koniec 2012 roku, zaś w 2015 roku auto zostało poddane liftingowi. Toyota Auris jest dostępna w dwóch pięciodrzwiowych wersjach nadwoziowych - jako hatchback i kombi. Jako sedan auto występuje pod dobrze znaną Corolla. Jednak w tym wydaniu nie ma napędu hybrydowego.

Pod dyktando świateł

Toyota Auris Hybdrid

Toyota Auris jest dostępna w dwóch pięciodrzwiowych wersjach nadwoziowych - jako hatchback i kombi. Jako sedan auto występuje pod dobrze znaną Corolla. Jednak w tym wydaniu nie ma napędu hybrydowego.

Fot. Wojciech Frelichowski W zmodernizowanym Aurisie całkowicie nowy jest przód nadwozia, w którym wymieniono wszystkie elementy karoserii. Reflektory wykorzystują teraz technologię LED w światłach do jazdy dziennej oraz mijania. Ciekawie wygląda dolna część przedniego zderzaka, w którym umieszczono reflektory przeciwmgielne. Osadzono je w panelach, wokół których poprowadzono chromowane elementy dekoracyjne. Tył wyróżnia się wypukłymi kloszami lamp wykrojonymi na podobieństwo przedniego oświetlenia.

Z tyłu płaska podłoga

W kabinie kokpit jest poprowadzony prostopadle do podłogi i dachu, ale jednocześnie podzielono go wizualnie na dwa poziomy. Górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach, oraz kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala.

Na uwagę zasługuje kolor podświetlenia zegarów i przełączników. Zamiast wszechobecnego we współczesnych autach białej lub neonowej poświaty widzimy przed sobą miły dla oka błękit. Natomiast nie podobał nam się panel sterowania klimatyzacją, w którym wygodne w użyciu duże pokrętła do ustawiania temperatury w kabinie zastąpiono zwykłymi przyciskami.

Toyota Auris Hybdrid

Toyota Auris jest dostępna w dwóch pięciodrzwiowych wersjach nadwoziowych - jako hatchback i kombi. Jako sedan auto występuje pod dobrze znaną Corolla. Jednak w tym wydaniu nie ma napędu hybrydowego.

Fot. Wojciech Frelichowski Za to słowa pochwały należą się przednim fotelom. Mają one dobrze dobraną twardość siedziska i dopasowane podparcia boczne. Dzięki temu kierowca i pasażer siedzą wygodnie, a ich ciała są dobrze trzymane na zakrętach. Dobre wrażenie sprawia także tylna część kabiny. Np. osoba siedząca pośrodku kanapy nie musi się obawiać tego, że nogom będzie przeszkadzać środkowy tunel, bo podłoga z tyłu jest całkowicie płaska. Bagażnik w wersji hatchback ma pojemność 360 litrów, czyli typową dla takich samochodów. Przestrzeń bagażową można powiększyć po złożeniu oparcia tylnej kanapy. Wówczas bagażnik ma 1200 litrów.

Na dwa silniki

Sercem zespołu napędowego jest benzynowa jednostka o pojemności 1,8 litra i mocy 136 KM oraz silnik elektryczny o mocy 80 KM. Jest ona zasilany za pośrednictwem akumulatorów niklowo-metalowych. Po uruchomieniu, Auris rusza z wykorzystaniem silnika elektrycznego, chyba że warunki są niekorzystne (niska temperatura otoczenia, jazda pod górę) lub jeśli akumulatory mają są niedoładowane. Wówczas do akcji wkracza silnik spalinowy.Silnik elektryczny nie tylko pełni funkcję wspomagającą jednostkę benzynową podczas jazdy. Przejmuje napęd auta w takich manewrach, jak parkowanie czy uaktywnia się podczas wolnej jazdy, np. z prędkością 20 km/h.

Między innymi dlatego spalanie hybrydowego Aurisa jest jednym z jego głównych zalet. Producent podaje, że średnie zużycie benzyny wynosi 3,4 litra na 100 km. To dość optymistyczna prognoza, ale już spalanie rzędu 4,4 litra jest do osiągnięcia.

Toyota Auris Hybdrid

Toyota Auris jest dostępna w dwóch pięciodrzwiowych wersjach nadwoziowych - jako hatchback i kombi. Jako sedan auto występuje pod dobrze znaną Corolla. Jednak w tym wydaniu nie ma napędu hybrydowego.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Houk (gość)

    Według mnie Auris to najlepsza opcja jeśli chodzi o Toyoty hybrydowe. Dużo lepiej stylistycznie wypada od Priusa. Gdybym miał się zdecydować na samochód z napędem hybrydowym wybrałbym właśnie ten model.

  • wojas (gość)

    ja stawiałbym na priusa, nie to że auris zły ale prius IV jest nowszy, ma niższe spalanie i obniżony współczynnik oporu powietrza więc i w trasie nie pali dużo.

  • Piotr (gość)

    ODNOŚNIE PRIUSA . NIE WIEM PRZY JAKIEJ PRĘDKOŚĆI SILNIK ELEKTRYCZNY PRZELĄCZĄ SIĘ I WŁACZA SIĘ SPALINOWY . DO CZEGO ZMIERZAM PRZY DUŻYCH PREDKOŚCIACH TAK JEDZIE SIĘ NA SILNIKU SPALINOWYM. AERODYNAMIKA ZALERZY GŁÓWNIE OD KSZTAŁTU SYLWETKI AUTA, IM BARDZIEJ PRZYPOMINA KROPLE WODY TYM AUTO MNIEJ BĘDZIE SPALAĆ PALIWA.

  • unknown (gość)

    kadett łezka

  • Ali (gość)

    Obecnie na rynku chyba już każdy koncern posiada w swojej ofercie samochody hybrydowe, ale żaden z koncernów jeszcze nie doszedł do takiej perfekcji jak Toyota, która jednak stała się liderem tej technologii i raczej nie spadnie z podium. Auris jest naprawdę fajnym i stylistycznie bardzo dopracowanym samochodem. Pytanie tylko czy hybrydy zostaną u nas na dłużej czy jednak motoryzacja raczej będzie skłaniać się ku wodorowi ?

  • Olo (gość)

    Auris to najładniejszy samochód wśród coraz bardziej popularnych samochodów z napędem hybrydowym. Toyota tym modelem pokazała, że można połączyć funkcjonalność, ekologie z naprawdę ładnym wyglądem. Wcześniejsze wersje Toyoty były trochę ubogie, ale ten model to majstersztyk.

  • Irek (gość)

    Aurisy to najzgrabniejsze samochody Toyoty i według mnie pod względem stylistyki przewyższają inne modele tej marki. Zastanawiam się nad zmianą samochodu i coraz częściej rozpatruje właśnie możliwość zakupy tego modelu. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z hybrydą, ale trzeba iść z duchem czasu.

  • mietek (gość)

    Generalnie teraz każde auto ma podobną automatykę.... Np. mój z systemem Start-Stop też odzyskuje energię przy hamowaniu, też wyłacza silnik jak się zatrzymuję i też włacza po wciśnięciu sprzęgła czy gazu..... Gdyby miał większy akumulator i silnik elektryczny - to Hybryda wypisz wymaluj.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Auris zdjęcia

Toyota Auris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Auris Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł