Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Toyota Auris II (2012-2019). Zalety, wady, najczęstsze usterki

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Chociaż Toyotę Auris drugiej generacji wciąż można kupić nową w salonie, to jej najstarsze egzemplarze mają już 6 lat. Z tego powodu, samochód ten znajduje się w kręgu zainteresowań wszystkich tych, którzy szukają kompaktowego auta używanego i z różnych powodów omijają produkty grupy Volkswagena.

Fot. Jakub Mielniczak Chociaż Toyotę Auris drugiej generacji wciąż można kupić nową w salonie, to jej najstarsze egzemplarze mają już 6 lat. Z tego powodu, samochód ten znajduje się w kręgu zainteresowań wszystkich tych, którzy szukają kompaktowego auta używanego i z różnych powodów omijają produkty grupy Volkswagena.

Druga generacja kompaktowego szlagiera Toyoty zadebiutowała podczas targów samochodowych we Frankfurcie w 2012 roku. W stosunku do poprzednika, nowy Auris miał ostrzejsze linie karoserii, które przekładały się na bardziej agresywną sylwetkę. Oprócz tego, auto nieco urosło (5 cm na długości, szerokość pozostała niezmieniona). Producent zdecydował się na wycofanie produkcji 3-drzwiowego hatchbacka, dostępnego w poprzedniej generacji, a zamiast tego, klientom zaproponowano kombi - nazwane jako Touring Sports. W stosunku do 5-drzwiowego hatchbacka, którego bagażnik ma 360 l pojemności, kombi może pochwalić się przestrzenią ładunkową na poziomie 530 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy użytkownik otrzymuje imponujące 1658 l. Przez cały okres produkcji, Auris przeszedł jeden faclifting - na początku 2015 roku. Przy jego okazji zmieniono przednią część auta, dodano lampy LED do jazdy dziennej oraz poprawiono jakość wykończenia wnętrza.

Wnętrze

Chociaż Toyotę Auris drugiej generacji wciąż można kupić nową w salonie, to jej najstarsze egzemplarze mają już 6 lat. Z tego powodu, samochód ten znajduje się w kręgu zainteresowań wszystkich tych, którzy szukają kompaktowego auta używanego i z różnych powodów omijają produkty grupy Volkswagena.

Fot. Jakub MielniczakWnętrze Aurisa dość wygodnie pomieści 4 osoby. Z przodu wszystkim, którzy mają poniżej 190 cm wzrostu powinno być wygodnie, ale za to z tyłu wyższym przeszkadzać może stosunkowo niewielki otwór drzwiowy utrudniający wsiadanie. Ci, którzy lubią niską pozycję za kierownicą, będą usatysfakcjonowani - fotel kierowcy da się opuścić dość nisko. Plus za brak wysokiego tunelu, zabierającego miejsce na nogi środkowemu pasażerowi siedzącemu na tylnej kanapie. Tablica rozdzielcza wygląda dość nowocześnie, a jej obsługa generalnie jest poprawna. Generalnie, ponieważ system inforozrywki zastosowany w Aurisie jest, delikatnie mówiąc, niedzisiejszy - ani grafika mapy nawigacji, ani innych elementów menu nie zaskakuje pozytywnie i przypomina to, co w samochodach oferowano przed dekadą.
Trudno mieć za to większe zastrzeżenia do jakości materiałów - owszem, są nieco twardsze niż w Golfie, ale dzięki dobrej jakości montażu nic nie trzeszczy, nawet po kilku latach eksploatacji. Dużo pomógł wspomniany facelifting - tworzywa którymi wykończono wnętrza samochodów po odświeżeniu, robią nieco szlachetniejsze wrażenie. Zawieszenie Aurisa II generacji zestrojono sztywniej niż w jego poprzedniku. Auto jest bardziej zwarte i prowadzi się bardzo dobrze.

Zobacz także: Prawo jazdy. Kod 96 do kategorii B a ciągnięcie przyczepy

Silniki

Chociaż Toyotę Auris drugiej generacji wciąż można kupić nową w salonie, to jej najstarsze egzemplarze mają już 6 lat. Z tego powodu, samochód ten znajduje się w kręgu zainteresowań wszystkich tych, którzy szukają kompaktowego auta używanego i z różnych powodów omijają produkty grupy Volkswagena.

Fot. Jakub MielniczakDo napędu Aurisa zastosowano silniki benzynowe, wysokoprężne i napęd hybrydowy. Gamę „benzyniaków” rozpoczyna motor o pojemności 1,33 l. To jednostka znana z pierwszej generacji. Pod względem niezawodności trudno jej cokolwiek zarzucić, ale 99 KM nie zapewnia tej Toyocie dobrych osiągów - 12,6 s w sprincie 0-100 km/h, to raczej kiepski wynik. Subiektywne odczucia z jazdy w trasie też nie są dobre - wyprzedzanie z tym silnikiem bywa problematyczne. Mocniejszy jest doładowany, 1,2-litrowy motor. Ma 116 KM i rozpędza Aurisa do „setki” w 10 sekund. Najmocniejszy silnik benzynowy ma pojemność 1,6 l i 132 KM. Ma podobne osiągi, co jednostka turbodoładowana, ale jego zużycie paliwa jest mniej uzależnione od stylu jazdy - średnie spalanie 7-8 l/100 km jest do uzyskania niezależnie od stylu jazdy.
Auris z silnikiem wysokoprężnym chętnie był kupowany przez floty. Podstawowy silnik 1,4 D-4D ma 90 KM i osiągi porównywalne z najsłabszym benzyniakiem. Najmocniejszy silnik 2,0 D-4D ma 124 KM, dobrą elastyczność, ale nie jest mistrzem niezawodności, o czym później.
Złotym środkiem wśród jednostek wysokoprężnych jest motor 1,6 D-4D o mocy 112 KM. Pozwala on na sprawną jazdę zarówno w mieście jak i w trasie, gwarantuje niskie spalanie i jest niezawodny.
Oddzielnym tematem jest napęd hybrydowy - łączy on w sobie dwa silniki: 1,8-litrowy benzynowy (pracujący w „oszczędnym” cyklu Atkinsona) o mocy 99 KM oraz 80-konny elektryczny. Łączna moc zestawu wynosi 136 KM. Wszystko to w połączeniu z bezstopniową skrzynią CVT pozwala na rozpędzenie Aurisa do 100 km/h w 10,9 s. Oczywiście, nie są to osiągi auta sportowego, ale mimo wszystko, takie rozwiązanie ma szereg zalet. Po pierwsze - niskie spalanie. Producent deklaruje zużycie paliwa oscylujące w okolicach 3,5 l/100 km. Generalnie wynik ten jest do osiągnięcia, ale kosztem bardzo niskiej dynamiki jazdy. W mieście, starając się jeździć „o kropelce” i muskając pedał gazu, możemy się narazić na niecierpliwość, a nawet trąbienie innych uczestników ruchu. Jeżdżąc normalnie, ciężko będzie przekroczyć 5,5 l/100 km, co i tak jest wynikiem dobrym. Podczas jazdy drogami podmiejskimi nie będzie problemem, by zejść poniżej 5 l/100 km. Na autostradzie należy się liczyć ze spalaniem podobnym do zwykłego silnika benzynowego i nie można się dziwić, gdy na wyświetlaczu komputera pokładowego pojawi się wartość 7,5 l/100 km. Spalanie to jedno, ale równie ważna jest niezawodność. Tutaj trudno pobić hybrydę. Wśród warszawskich taksówkarzy, chętnie korzystających z Aurisów Touring Sports właśnie w tej wersji, panuje przekonanie, że to najbardziej niezawodne auto od czasów „balerona”, czyli Mercedesa W124. A to chyba największy możliwy komplement!. Hybryda nie ma rozrusznika, alternatora, pasków osprzętu, turbosprężarki, eliminując tym samym część elementów podatnych na usterki. Jeżeli dodamy do tego fakt, iż auto oszczędza hamulce starając się odzyskać energię ze zwalniania i w ten sposób ładując akumulatory, to okaże się, że koszt miejskiej eksploatacji hybrydy jest naprawdę niewielki. Wiele „takśowkowych” Aurisów jeżdżących po Warszawie ma już grubo ponad 200 tys. km przebiegu i nie sprawia przy tym żadnych problemów, wymagając jedynie obowiązkowych przeglądów eksploatacyjnych. To bardzo dobra rekomendacja. Praca bezstopniowej skrzyni w hybrydzie nie każdemu przypadnie do gustu. Podczas dynamicznego przyspieszania, silnik wyje na wysokich obrotach, co może być denerwujące. Jeżeli ktoś jeździ spokojnie, nie powinno mieć to dla niego znaczenia.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście


Usterki

Czy Auris ma jakieś typowe usterki? Generalnie można narzekać na jakość powłoki lakierniczej - jest cienka i bardzo podatna na zarysowania. Jeżeli użytkownik myje swojego Aurisa wyłącznie na myjniach automatycznych, dość szybko zniszczy lakier do tego stopnia, że będzie wymagał drogiej korekty (nawet ponad 1000 zł). W dieslach eksploatowanych w warunkach miejskich zawodzą filtry cząstek stałych, po przebiegu większym niż 200 tys. km także osprzęt. Niektórzy narzekają na hałasujące manualne skrzynie biegów.

Podsumowanie

Chociaż Toyotę Auris drugiej generacji wciąż można kupić nową w salonie, to jej najstarsze egzemplarze mają już 6 lat. Z tego powodu, samochód ten znajduje się w kręgu zainteresowań wszystkich tych, którzy szukają kompaktowego auta używanego i z różnych powodów omijają produkty grupy Volkswagena.

Fot. Jakub MielniczakAuris to solidne auto, które wykazuje się ponadprzeciętną bezawaryjnością. Jeżeli jeździsz po mieście - wybierz hybrydę. Jeżeli dużo podróżujesz autostradami - lepszy będzie diesel, najlepiej 1,6 D-4D. Problemem tego modelu jest jego popularność we flotach - jeżdżące tam egzemplarze często mają wielu kierowców, którzy niekoniecznie dbają o auto. Z tego powodu, jeżeli w kręgu twoich zainteresowań pojawi się samochód poflotowy, to koniecznie dokładnie sprawdź go w serwisie. Pocieszający jest fakt, że zdecydowana większość Aurisów pochodzi z polskich salonów sprzedaży i ma udokumentowaną historię serwisową.


PLUSY:

ponadprzeciętna niezawodność;
oszczędne diesle (trasa) i hybryda (miasto);
dobre właściwości jezdne/

MINUSY:

niedzisiejszy system inforozrywki;
nienajlepsza jakość materiałów wykończenia wnętrza w wersji przed liftingiem;
jakość powłoki lakierniczej.


Toyota Auris 5d 1.8 HSD Toyota Auris 5d 1.6 D-4D
Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1798 cm3, R4, hybrydowy 1598 cm3, R4, turbo diesel
Moc 136 KM przy 5200 obr./min 112 KM przy 4000 obr/min
Moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr./min 270 Nm przy 1750-2250 obr/min
Skrzynia biegów i napęd Automatyczna bezstopniowa, napęd przedni 5-biegowa manualna, napęd przedni
Liczba miejsc 5
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1535 \ 1525
Rozstaw osi (mm) 2600
Pojemność bagażnika (l) 428
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4330 \ 1760 \ 1475
Typ nadwozia/liczba drzwi Hatchback / 5
Prędkość maksymalna 180 km/h 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,9 10,5
Średnie zużycie paliwa 3,5 l/100 km (producent) 4,2 l/100 km (producent)
Emisja CO2 (g/km) 79 108
Masa własna (kg) 1310 1295

 

rocznik / model, silnik 2012 2013 2014 2015
Auris 1.3 B 26,7 32,9 41,6 43,5
Auris 1.4 D 28,9 38 37,3 43,8
Auris 1.6 B 34,9 - 53,5 45,5
Auris 1.8 Hybryda - 43,9 42,9 56,9
Auris 2.0 D 31,5 43,9 48,8 47,9
         
Chociaż Toyotę Auris drugiej generacji wciąż można kupić nową w salonie, to jej najstarsze egzemplarze mają już 6 lat. Z tego powodu, samochód ten znajduje się w kręgu zainteresowań wszystkich tych, którzy szukają kompaktowego auta używanego i z różnych powodów omijają produkty grupy Volkswagena.

Fot. Jakub Mielniczak

Chociaż Toyotę Auris drugiej generacji wciąż można kupić nową w salonie, to jej najstarsze egzemplarze mają już 6 lat. Z tego powodu, samochód ten znajduje się w kręgu zainteresowań wszystkich tych, którzy szukają kompaktowego auta używanego i z różnych powodów omijają produkty grupy Volkswagena.

Fot. Jakub Mielniczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Monter (gość)

    To już nie jest ta toyota co była sam plastik i za wszystko dopłata auris 1.3 ten silnik się nienadaje do tego auta to jagby jeździć polonezem

  • 14d4d (gość)

    Najlepszy silnik do tego samochodu. Nie ma możliwość i osiągnąć średniego spalania powyżej 6L. Chyba że przy mroźnej zimie i staniu w korkach. Do setki ma niemało ale już 80-120 i wyprzedzanie dużo lepsze niż w beznyniakach. Sprawdzone w aurisie1 z roku 2010, przebieg 163kkm.

  • krawczyk (gość)

    Buhaha Monter z tym porównaniem do poloneza to wyskoczyłeś jak Filip z konopi. Kupiłem aurisa hybrydowego i to poflotowego co wszyscy krzyczą że zajeżdżony itp a że na stacji diagnostycznej wyszło że stan całkiem niezły to i spory przebieg mnie nie zmartwił. W sumie tylko po mieście sie nim kręce i spalanie rekompensuje nawet te plastiki.

  • jerzy perzy (gość)

    zwykłe auto ale spoko bo się nie psuje. brałbym hybrydę

  • Michał (gość)

    Jeżdze głównie po mieście więc hybryda sprawdza się świetnie, niby trzeba było trochę więcej wyłożyć przy kupnie, ale przy tankowaniu to się zwraca. jest nieźle

  • predator (gość)

    Krawczyk ma racje. Toyota ma bardzo trwałe silniki. Czytałem ostatnio o jakiejs starszej kobiecie ktora przejechala 20 letnia Corolla przez Afryke. Serwisanci nie mieli zbyt wiele do roboty przy przygotowaniu auta na taka wyprawe. CO do Aurisa to jeden z modeli Toyoty, ktory podoba mi się najbardziej stylistycznie. No i hybryda, oszczednosc, bezpieczenstwo. Co do dodatkowych pakietow to w salonie kazdej marki placisz za dodatki. To normalne.

  • Sebek (gość)

    Juz się nie zachwycajcie tak jakimś słabym aurisem. Pali mi koło 10l. Wogóle się to nie opłaca

  • Alex (gość)

    Sebek, a masz hybrydę czy diesla? Chociaż to w sumie nie ma znaczenia, bo i tak nie wiem jak Ty osiągnąłeś takie spalanie? Mam 1.4 D-4D i pali mi koło 6l. 10 nawet na autostradzie nie pokazywał. Chyba dobrze ciśniesz swoje auto po autostradach bo innego wyjścia nie widzę przy Twoim spalaniu.

  • woldex (gość)

    Ja mam aurisa jedyneczkę. Ma już swoje lata, nie zaprzeczę, ale nie wymienił bym go na nic innego… Części z delphi praktycznie od ręki mogę znaleźć także biedy nie ma. Spalania nie ma on zabójczego, a poza tym jest tak wygodny w prowadzeniu.

  • Arek (gość)

    Ja mam Auris 2 TS , 4 lata, poza częściami eksploatacyjnymi nic się nie dzieje, silnik1.6 jest wystarczający jak na rodzinne kombi.

  • rasddf (gość)

    Dobry nie zawodny ŚRODEK TRANSPORTU, jeżdze 3 lata nic mu nie dolega przekrecam kluczyk odpala, wciskam gaz przyspiesza, wciskam hamulec staje. Tylko jest jedna dodatkowa rzecz fakt jak toyota reaguje na moje polecenia. Mój auris reaguje tak żle że nie nazwę tego pojazdu SAMOCHODEM. Przecież auto zapewnia poczucie luksusu. A toyota kastruje przyjemność z jazdy w swoich pojazdach. O co mi chodzi wciskam gaz nic nic i reakcja jest taka mdła i opóżniona, kierowanie takie samojakbys jechał taka rozgotowana kluchą.

  • kajka1984 (gość)

    Mam Aurisa rocznik 2013 kupionego na aukcji poleasingowej w eflu-u. Początkowo miałam kilak obaw przed tym autem, ale okazało się, że niepotrzebnie. to co mogę powiedzieć na pewno - bezawaryjność to ogromna zaleta tego samochodu. Często jeżdżę w trasy i nigdy nie wydarzyło się nic, co byłoby problemem.

  • guczi (gość)

    Firma w której pracowałem korzystała z aut Toyoty, głównie hybrydy. Powiem tyle chyba tylko jako jedyna marka, nie oszczędza na podzespołach i stara się aby to było auto na lata. Nie bez powodu nosi miano niezawodnych.

  • Piotrek (gość)

    Kupilem Aurisa 1.6 L 2012 rocznik 6 biegowy w Luxemburgu,stan dobry tylko 60K ,po 5 mies. pojawil sie problem ze startem silnika,dmuchawa chodzi,rozrusznik tez brak wtrysku,nie pali sie lampka,wymienilem bezpiecznik,po 2 mies. to samo brak startu a bezpieczniki dobre...sklaniam sie do automatu zaczyna mnie to juz meczyc.Wczesniej mialem Dodge 300 przez 6 lat zadnych problemow...

  • Rowerek50 (gość)

    Mam toyotę Auris Touring 2013 r. przejechałem ok 42 tyś. więc to stosunkowo niewiele. Jest rzeczywiście niezawodna ale ostatnio pojawił się niepokojący hałas z podwozia, który objawia się w postaci delikatnego "łupania" z częstotliwością proporcjonalną do prędkości pojazdu zarówno w trakcie jazdy z napędem jaki i "na luzie" . Co to może być ? , poluzowany klocek, wada opony ?

  • Automat (gość)

    Uwaga na hybrydy!!! Skrzynia ma wadę i często się psuje, a naprawa jest mega droga. Nigdy więcej CVT!!! Auto. 2015r z przebiegiem 28kkm.

  • aaaa (gość)

    panie automat... ten samochód nie ma skrzyni, e-cvt to elektroniczne sterowanie przekładnią planetarną, która skrzynią biegów NIE JEST, wiec nie zmyślaj pan

  • Slawek (gość)

    nie wiem ,ale żaden z komentarzy mi nie pasuje. mam Aurisa 2018 i żadnych takich cudów nie mam, jadę 180 i mało kiedy mi 8l. spali

  • Edmund (gość)

    Mam od nowosci Aurisa 1,6 benzyna 2015r 6 kkm, Super jako auto użytkowe. 0 awarii. Silnik bardzo oszczędny przy delikatnej jeździe, gdy trzeba pojedzie z każdą szybkością wtedy każde auto pali więcej. Trzeba wiedzieć, że ten silnik posiada dwa tryby pracy: do 2k obrotów tryb Atkinson, jest oszczędny, z dobrym momentem lecz nie spodziewaj się dobrego odejścia. Na trasie poniżej 100 pali 5 litrów pb95. Pow 2k obrotów przechodzi w tryb Otto, wtedy masz spodziewane odejście. Całe 130 kucyków ciągnie jak głupie. Spalanie wyższe ale nie bardzo. Długo uczyłem się tego silnika, warto było. Dobre prowadzenie i hamulce. Słaba tapicerka.

  • Marek (gość)

    Mam od nowości Aurisa touring 1,6 z przebiegiem 150 tys. od 5 lat jeżdżę nim wyłącznie sam. Serwis wymienił mi na gwarancji ( 5 lat ) lewy pas bezp. - słabo zwijał, mechanizm podnoszenia fotela kierowcy, oraz ogranicznik lewych drzwi. To tyle. Latem średnio około 6.0 l /100 km, w cyklu mieszanym. W zimie 7,5. Rekord 4.9 l na odcinku 80 km ( trasa ). Najwyższe spalanie 9.7 autobana. Nie mam ŻADNYCH zastrzeżeń. Jeżdżę także innymi autami, Nissan i Citroen. Toyota wyróżnia się " in plus ". Wszystkim polecam to auto. Oczywiście " betonowe nogi " i kierowcy, którym czyn poprzedza myśl, mogą nie być zadowoleni z tego pojazdu. Wszystkim szorstkich nawierzchni w zimie życzę i pozdrawiam.

  • Maciej (gość)

    Zamierzam kupic Toyote Auris kombi hybryde i czy ktos mógłby mi powiedzieć ile bedzie paliła na trasie przy np.160 km na godziny i ile maksymalnie pojedzie i interesuje mnie jeszcze spalanie w gazie przy duzej predkosci i czy jest głosno jak sie jedzie bardzo szybko.

  • Maciej (gość)

    Zapomniałem dopisac ze chodzi mi o silnik 1.8

  • Taxi (gość)

    Witam posiadam Toyotę Auris II 1,8 TSH LPG 08/2017 rok przebieg 75000 km auto użytkuję intensywnie spalanie miasto lpg lato/zima 7/10, atostrada do 130kmh 7l, powyżej 10l.. Auto na starcie droższe o 20 tys. Pln od normalnej benzyny. Krótkie interwały serwisowe co 15tys.km drenują kieszeń opony/ przegląd lpg/ przegląd gwarancyjny , w sumie około 1200 pln każdy przegląd. Auto dociążone na starcie 200kg instalacją hybrydową. Ja mam dodatkowo lpg mieści 65 litrów, waży razem z paliwo następne 100kg. Ciągnę ogon po ziemi przejazd przez progi jak rasowym bolidem, żeby nie urwać podwozia/miski. Z pasażerami dobrej postury 5x 100kg. Nie mogłem pokonać podjazdu, tylny zderzak mnie zatrzymał. Od początku warjują mi lusterka elektryczne składanie i rozkładanie jak im się podoba serwis grzebał połamał obudowę i skleił na jakiś glut czego nie zauważyłem przy odbiorze auta z przeglądu po dobrych ulewach elektronika szfankuje, radio trzeba restartować, dziwne komunikaty, brak ciśnienia oleju,

  • Michu (gość)

    Nie kuoujcie tego zlomu auris 2015 24tys km polski salon wszystko tfzeszczy zle poskladane jakosc materialow na poziomie dacii. Stuka ogranicznik drzwi pojawil sie zgrzyt przy odpalaniu vlosnie zawieszenie i slabh wyciszenie kabiny uszczelki z papieru lakier 90 mikronow cienigki taki to lider niezawodnosci

  • andy (gość)

    1.4 D4D 2015 Póki co auto niezawodnie; jeździ sie wygodnie i cicho na autostradzie. Spalanie ok. 4.8 przy zakresie temperatur -5 - 10 C i prędkościach 100 - 120 km/h. Lewy podłokietnik na drzwiach mógłby być trochę wyżej.

  • edward (gość)

    Mam 1,6 z 2014 roku-132KM Wszystko byłoby super gdyby nie pozycja za kierownicą której nie sposób dopasować do sylwetki , dużym minusem jest też długi lewarek zmiany biegów ( jak w dawnym jelczu)co skutkuje długim ruchem .

  • ania (gość)

    Auris benzyna 1,6 z 2015(kupiony w 2016r) .Przejechałam przez 3 lata 80 tys km.Oceniam auto na" 4".Pali średnio 6,7 l/100 (jazda głownie po mieście) .Jesli jeździ mój syn :) ,wtedy udaje się zejść do 6,0 .Siedzenia nie są szczytem wygody ( nie ma to jak ford).W ciągu tych 3 lat ,nie było poważniejszych usterek .Wymieniono mi kamerkę, bo obraz był nieostry ,2 x poszedł komplex żarówkowy ( na Słowacji 25 euro dwie za 50 euro i obie juz poszły) Teraz po 3 latach na stacji diagnostycznej powiedziano mi ,że jest uszkodzony przedni prawy amortyzator i trzeba zrobić oba przednie.Jestem już po gwarancji (znajomy mechanik twierdzi ,że to chyba wada fabryczna).Umówiłam się w serwisie ,zobaczymy ile to będzie kosztować ,ale jestem zawiedziona ,bo myślałam ,że jak kupię nową toyotę to pojeżdżę co najmniej 5 lat bez żadnej awarii:( a ponieważ dużo pracuję,każda awaria i konieczność tracenia czasu w serwisie wkurza mnie.Napiszę jeszcze co orzekli w serwisie i ile kosztowała naprawa

  • Ania (gość)

    C.dalszy poprzednich wywodów. BYLAM w serwisie toyoty.Powiedzieli że amortyzatory są ok.I w ogóle wszystko jest ok a ja już nie wiem co mam myśleć. Chyba wrócę do tej stacji diagnostycznej i jeszcze raz poproszę o ocenę. Bo nie darowalabym sobie jakby np jechał syn i wywaliloby to na zakręcie. CHCIALAM DOKUPIC światło zapasowe to powiedzieli mi że tylko w serwisie wymieniają i że nie dam rady samą wymienić a prawda jest taka że mój syn w ogóle nie mechanik oba mi już wymieniał.No i tak to jest....

  • misio (gość)

    Ja za 2 tygodnie odbieram HB nowego z wyprzedazy i zobaczymy, grunt ze zaplacilem sporo mniej niz teraz uzywane sa na serwisach aukcyjnych.

  • Paweł (gość)

    Mam Auris kombi 1.6 benzyna od 2014 r. Jedyną "wadą"jest zbyt słaby silnik,auto trwałe i niezawodne.Polecam dla spokojnych kierowców.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Auris zdjęcia

Toyota Auris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Auris Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł