Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37866 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Toyota Auris kontra Volkswagen Golf

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Toyota Auris, Fot: Toyota Postawienie obok siebie Aurisa i Golfa to porównanie zupełnie nowego modelu z autem o długiej historii, ale regularnie modernizowanego.

Volkswagen Golf to niewątpliwie jedna z legend motoryzacji, a dla wielu również wzorzec samochodu kompaktowego. Obecny Toyota Auris, Fot: Toyotana rynku od 1974 r. doczekał się już siódmej generacji i wciąż pozostaje na szczycie listy najlepiej sprzedawanych aut w Europie. Wydawało by się, że samochód z 40-letnią historią nie jest w stanie wciąż utrzymywać statusu bestsellera. A jednak ! Golf nie musi nikogo gonić, to inni gonią Golfa. Najlepiej wychodzi to Focusowi (Ford) i Astrze (Opel), ale co jakiś czas pojawia się samochód, który próbuje się wbić w to doborowe towarzystwo. Teraz takim autem jest nowa Toyota Auris, która ostro wystartowała do boju o klientów.

W Polsce Auris dominuje nad Golfem w podsumowaniach sprzedaży dla klientów indywidualnych. To właśnie kompakt Toyoty okazał się najlepszy w zestawieniu za sierpień a także za okres od stycznia do końca sierpnia. Golf był odpowiednio czwarty i ósmy. Także sierpniowa sprzedaż dla nabywców instytucjonalnych należała do Aurisa, kompakt Volkswagena zajął szóstą lokatę. W podsumowaniu tego roku od stycznia do sierpnia Golf jest jednak lepszy. Zajmuje czwartą lokatę, Auris dopiero siódmą. Ale japońskie auto ma znacznie większą dynamikę sprzedaży i pod koniec roku może znacznie zbliżyć się do utytułowanego rywala

Skąd takie powodzenie nowego Aurisa ? Nietrudno się domyślić, gdy pozna się ten samochód bliżej. To kompletnie inne auto w porównaniu z poprzednikiem, dość chłodno przyjętym przez rynek. Toyota wyciągnęła wnioski z tej lekcji i zaprojektowała samochód o ładnej, dynamicznej linii nadwozia, z ciekawymi detalami i przetłoczeniami, które tworzą niepowtarzalną sylwetkę Volkswagen Golf, Fot: Volkswagenauta. Auris wygląda teraz dużo atrakcyjniej, nawet trochę agresywnie, a co najważniejsze wyróżnia się swoim wyglądem i ma wyrazisty styl.

Sylwetka Golfa w swym zasadniczym kształcie nie zmieniła się praktycznie od 1974 r. Z jednej strony jest to nieco nudne, z drugiej zaś godne podziwu, że ten swoisty znak rozpoznawczy producent potrafił utrzymać przez prawie 40 lat. Łatwo jednak zauważyć, że Volkswagenowi coraz trudniej wyróżnić nowy model samymi detalami. Choć są one przyjemne dla oka to odróżnienie siódmej generacji od szóstej wcale nie jest takie łatwe na pierwszy rzut oka. Trzeba jednak przyznać, że Golf prezentuje się dobrze i ma w sobie sporo elegancji. Wysmuklał, jest niższy i szerszy dzięki czemu wygląda lepiej od poprzednika.

Wnętrze Golfa to stylistyczna klasyka, podobnie jak nadwozie. Wzorowy porządek, wzorowa ergonomia, wzorowa jakość wykonania. Każdy detal dopieszczono, użyto dobrych tworzyw sztucznych. W przedziale pasażerskim kompaktowego Volkswagena można poczuć się jak w limuzynie klasy wyższej. Tym bardziej, że jest on znakomicie wyciszony. Komfortowi jazdy trudno cokolwiek zarzucić. Przestronnie jest za przednimi fotelami, spore rozmiary ma bagażnik. Suma wrażeń z wnętrza Golfa VII to solidny pakiet zadowolenia ze strony kierowcy i pasażerów. Dopełnienie tej wysokiej oceny stanowi bogate wyposażenie.Toyota Auris, Fot: Toyota

Nowy Auris prezentuje w przedziale pasażerskim zupełnie inny styl. Pionowy układ deski rozdzielczej budzi sportowe skojarzenia. Ze sportem kojarzy się też miejsce kierowcy, głęboko osadzone w kokpicie. Wnętrze od strony estetycznej nie jest szczególnie wyrafinowane. I nie tak elegancko wykończone jak w Golfie. Co prawda nie można narzekać na jakość materiałów we wnętrzu, to jednak nie robi ono tak dobrego wrażenia jak w Volkswagenie. Decyduje o tym głównie dopracowanie detali. Trzeba jednak przyznać, że podobnie jak w nadwoziu kompaktowej Toyoty tak i w przedziale pasażerskim czuje się duży postęp w stosunku do poprzednika.

Techniczna strona obu aut to świat nowoczesnych technologii, które mają pracować ku uciesze jadących. Zarówno Auris jak i Golf prowadzą się bez zarzutu i mają precyzyjny, szybko reagujący na polecenia układ kierowniczy. Jednak Volkswagen jest bardziej komfortowy i w każdych warunkach dobrze tłumi wyboje. Tylne zawieszenie Toyoty czasem dobija na poprzecznych nierównościach. Pod względem silnikowym Golf ma znacznie więcej do powiedzenia. Mimo mniejszej pojemności skokowej dysponuje nieco wyższą mocą maksymalną. Osiem koni mechanicznych przewagi, a więc w sumie niewiele, sugeruje niewielką przewagę kompaktowego Volkswagena w osiągach. Ta przewaga jest jednak miażdżąca, bo niemiecki klasyk może pochwalić się wręcz gigantycznym jak na silnik 1.4 Volkswagen Golf, Fot: Volkswagenmomentem obrotowym, na dodatek osiąganym w szerokim zakresie obrotów. Przekłada się to na dynamikę, na przykład w przyśpieszeniu do „setki” lepszym o 1,6 s. Golf z silnikiem 1.4 TSI daje dużo większą frajdę z jazdy niż 132-konny 1.6 Aurisa. Pomińmy jednak milczeniem, jak wiele technologicznych zabiegów i serwisowych wymagań stoi za tym faktem. W codziennej jeździe w różnych warunkach drogowych oba auta legitymują się spalaniem na poziomie 7 l/100 km, co w pewnym sensie przemawia na korzyść Aurisa. Różnica w stosunku do deklaracji producenta jest w jego przypadku znacznie mniejsza.

Łatwo zauważyć, że pod kilkoma względami nowy Auris ustępuje dobrze znanemu klasykowi, ale z pewnością nie ma się czego wstydzić. Zwłaszcza, że jest zdecydowanie tańszy. Wysoka jakość Golfa i zaawansowanie technologiczne znajduje odbicie w kosztach zakupu, które nie każdy chce ponosić. Gdyby tak Toyota popracowała nieco nad silnikiem i trochę dopieściła podwozie to Auris zdecydowanie zyskałby na atrakcyjności. Może się tego doczekamy, wszak kompakt Toyoty dopiero rozpoczął swoją udaną karierę.

Wybrane dane techniczne

 

VW Golf 1.4 TSI Comfortline

Toyota Auris II 1.6 Valvematic Active

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/benzyna

4/16/benzyna

Pojemność skokowa (cm3)

1395

1598

Moc maksymalna (KM/obr/min)

140/4500

132/6400

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

250/1500-3500

160/4400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,4

10,0

Prędkość maksymalna (km/h)

212

200

Pojemność bagażnika (l)

380/1270

360/1200

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

50

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

5,2

5,9

Długość x szerokość x wysokość (cm)

425,5/179/145,2

427,5/176/146

Rozstaw osi (cm)

263,7

260

Masa własna (kg)

1201

1360

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

3/12

Cena (zł)

Od 75 590

Od 66 400

Utrata wartości po 3 latach (%)

 

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

VW Golf 1.4 TSI Comfortline

Toyota Auris II 1.6 Valvematic Active

Poduszki powietrzne

7

7

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/O

S/-

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/O

-/S

Radioodtwarzacz z CD/z MP3

S

S

S  wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych

Nasza ocena             

 

VW Golf 1.4 TSI Comfortline

Toyota Auris II 1.6 Valvematic Active

Przestronność wnętrza

+

+

Silnik

+

 

Osiągi

++

 

Podwozie

+

 

Poziom hałasu (odczuwalny)

+

+

Zużycie paliwa

+

+

Wyposażenie

+

++

Cena

 

++

Wynik końcowy

++++++++

+++++++

Podsumowanie

Golf wciąż jest w formie, bo Volkswagen ciągle potrafi zadbać o atrakcyjny wygląd klasycznej sylwetki auta i rozwiązania techniczne z najwyższej półki. Konsekwencją wysokiego poziomu niemieckiego kompaktu jest jednak wygórowana cena, która w Europie przyjmowana jest bez mrugnięcia okiem, a w krajach takich jak Polska wyraźnie przyćmiewa zalety Golfa. Zdecydowanie tańszy Auris mimo niedociągnięć jest samochodem ładnym i poprawnym od strony technicznej oraz funkcjonalnej. Jego cena pozwala pogodzić się ze słabostkami, które w większości nie są szczególnie rażące.

Toyota Auris, Fot: Toyota

Toyota Auris, Fot: Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • MS (gość)

    "Pomińmy jednak milczeniem, jak wiele technologicznych zabiegów i serwisowych wymagań stoi za tym faktem." - Najważniejsze zdanie w całym pseudoteście. Golf dostał 3 gwiazdki (silnik+osiągi) za motor który ma - cyt: "miażdżącą przewagę" aż !!! 1,6 sek." - ale rozsypie się 3 razy szybciej niż motor Aurisa. Gdyby nie te 3 pseudogwiazdki to niemiecka technologia przegrałaby z kretesem.

  • sprawiedliwy (gość)

    większość z Komentujących mnie zje, ale tak samo jak komentarz wyżej uważam, że wykonanie i osiągi to za mało w XXI wieku na sukces. Golf się sypał i będzie się sypał, póki będzie miał silnik TSI. Wizualnie na zewnątrz i w środku wygrywa GOLF, osiągami wygrywa Golf, ale w dziale: Problemy i usterki, zwycięzca może być tylko jeden: AURIS. Cała grupa VW bardzo ładnie się reklamuje i coraz więcej ludzi się na to nabiera. Jeżeli chcemy kupić skodę czy vw to nam w tyłek 2 metry wchodzą, a jeśli chcemy pomocy serwisowej to jesteśmy skutecznie robieni w jajo w ASO, niestety.. znam i takie historie. Lepiej mieć brzydkiego Aurisa, ale spokój na lata. AMEN.

  • hmm (gość)

    Cóż ten Auris taki ciężki? 160kg różnicy. Odchudzić go muszą bo nigdy nie będzie miał szans na takie osiągi jak Golf.

  • gość (gość)

    I oczywiście znów mała manipulacja faktami ;-) Bo w aktualnych promocjach da się tego Golfa kupić za ok. 70 tys zł, natomiast w salonach Toyoty nie ma Aurisa za 66 tys zł, najtańsze dostępne wersje są za 71 tys zł ;-) ale co tam podtrzymujmy mit drogiego Golfa ;-)) ... żenada.

  • ddeenniiss

    Auris to bardzo poprawne auto i tyle. To czym się wyróżnia to gruba skórzana kierownica (jest naprawdę dobra), w końcu fotel z jakimś trzymanie bocznym (całkiem niezły), silnikowo to stara i znana jednostka, natomiast radzi sobie całkiem nieźle (w wysokich obrotach). Spalanie jaki osiagałem średnio to ok 8-9, więc przeciętny wynik. No i sprężyste zawieszenie, jest bardzo na plus. A co do Golfa.... bije Aurisa w każdej powyższej konkurencji poza grubą, skórzaną keirownicą. Byłem na testach Aurisa i mialiśmy okazję porównać golfa, aurisa, astrę, ceeda, megane i chyba velostera :) ( nie udało się zorganizować i30 na czas). Golf był zdecydowanie najlepszym autem ze wszystkich testowanych w każdej konkurencji. Jak będzie z trwałością golfa, nie wiem. Auris na pewno pojeździ dłługo, bo konstrukcję ma prostą jak budowa cepa.

  • 000bryan (gość)

    3-ej pierwsi przedmówcy maja sporo racji, @hmm, ciężki? zgoda, ale tez to ma zaletę. Jednak mimo wszystko muszę przyznać, że do kokpitu Aurisa jest niemal taki sam jak w Corolli XI odsłony, ba ten sam silnik bez turbosprężarki i co b.ważne trwały i jeszcze ważniejsze jest tam świetnie dostrojona tylna belka skrętna, która doskonale"pływa"po nierównościach lepiej niż w Octavii III! Corolla może nie zachwyca, ale nie jest samochodem do "rozsypki" pod serwis a komfort prowadzenia w stosunku do Aurisa jest ciut zauważalnie wyższy bo b.duży rozstaw osi daje wysoki komfort też pasażerom nawet w w piątkę, nie buja na zakrętach jak Auris. Aha i jest fantastycznie wyciszona lepiej niż w Aurisie ze względu na ...piąte dzwi, a Golf ma nieco lepsze wyciszenie. Auris jest nie do końca dopracowany de facto cena tego auta nie ma uzasadnienia ekonomicznego i gdyby obniżono o 16tys w proporcji wyposażeniowej zdeklasowałby na maksa innych rywali, a cena Corolli Prestige jest jak najbardziej adekwatna.

  • ddeenniiss

    Nowa Corolla ma z tyłu belkę? No może to i lepiej bo jest to tańsze rozwiązanie dla producenta. Niestety patrząc na cenę auta, dla klienta już nie. 000bryan, jakie zalety ma większa waga auta? Zauważyłeś mocowanie tylnej klapy bagażnika w nowej Corolli? :) myślałem w salonie, że coś zepsułem, a się okazało, że podnośniki i ogólnie mocowanie jest tak podłej jakości, że czasami może "nie trafić " w zamek przy zamykaniu (słowa sprzedawcy :P)

  • asd (gość)

    Golf bije Aurisa praktycznie w kazdej kategorii i ciezko z tym dyskutowac. a komentarze, ze Golf sie rozleci po 3 latach? w takim razie podajcie jeszcze numery w totolotka!

  • JJ (gość)

    Moja żona jeździ Golfem V od marca 2007 jako pierwszy właściciel. Silnik 1.4TSI 122KM, skrzynia manual - 157 tys. km. Jeździ raczej ostrożnie i delikatnie. Ja pilnuję regularnego serwisowania (tylko w tych "wrednych" ASO) i... nie dzieje się nic z silnikiem. Jak to wytłumaczycie? Moim zdaniem prawda tkwi pośrodku: VW oczywiście przesadził wychwalając pod niebiosa technologię TSI jako antidotum na drogie diesla, zaś sam silnik wymaga dużej kultury technicznej i nie nadaje się do "palenia gumy", szczególnie na zimno.

  • 000bryan (gość)

    Do@ddeenniiss-1260żywej wagi takiej dużej nadwoziiCorolli ma to do siebie,że eliminuje np.b.silne boczne podmuchy wiatru,a np.na autostradzie i nie tylko mając6bieg powoduje znacznie większe działania siły zamachowej prędkości(większy rozbieg-dotyczy też iAurisa)a ta w kolei zużywa mniej paliwa.Belka skrętna jest zupełnie innej konstrukcji i nie będę tu wdawał w szczegóły a co do klapy bagaźnika można otwierać od środka(fiatowski patent z ub.wieku)i jedyną wadą mogą przeszkadzać pająki klapy,ale i dobrze,że nie teleskopowe bo te się szybko zużywają i są wrażliwe na mróź.Cena jest b.dobra zważywszy, e prowadzisz auto jak w segmencieDa siedzisz wC.Możesz wybrać użytkowyLife bez ozdóbek,bez alu,bez zestawu naprawczego,bez gadżetu rozbudowanego multimediów,ale masz tenSAMtrwały silnik wraz z osprzętem za ponad 60tys.PLN i niższe ubezpieczenie(w rodzinieCorolla z1980przeżył23lata z tego pierwsze9lat nie widział mechanika i bez remontu silnika przekroczył514000km!,a2gi właściciel+9lat miał).

  • 000bryan (gość)

    Do@JJ-TSI1.2są dużo mniej preblamatyczne gorzej jest w tych najmocniejszych KM-ych,ale nie sądzę by Państwa auto było z tych pierwszych partii produkcyjnych bo te były w mig sprzedawane wNiemczech.A inna sprawa sposób jazdy ma znaczenie,ale bez obaw z takim silnikiem można w"zaparte"hamować silnikiem,a co do wredności asowskich to niestety jest częstym elementem w przypadłościach,ale na szczęście jest dużo prywatnych serwisów jeśli się nie ma dodatkowych np.gadzetowych multimediów. aniej można naprawić na zasadzie wycieczki serwisowej poza dużych miast(ciekawe podejścia w turystyce wakacyjnej np.na podkarpaciu np.wypoczywasz w okolicach pensjonatu a w tym samym czasie fachowo taniej naprawią auto nawet w weekend-wzorem państw zachodnich i skandynawskich de facto pensjonat i warsztat mają wspólny wzajemny interes jako osobne podmioty czy1wspólny podmiot gospodarczy właśnie w mniejszych miejscowościach turystycznych i agroturystycznych a ich usługi są tańsze licząc na pocztę pantoflową).

  • JJ (gość)

    @ooobryan. Ogólnie kolega ma rację. Chodziło mi oto, że VW przedstawiał technologię TSI jako prawie coś z F1, a prawie czyni dużą różnicę. Serwis w ASO używa tylko olejów Long Life - najdroższych na rynku. Wiem, że wiele osób używa tańszych zamienników olejowych, nie wiem czy nie wpływa to na pracę i żywotność silnika. To samo dotyczy skrzyń automatycznych i też przestrzegam tego w moim aucie (nie z grupy VW). A znajomy mechanik opowiadał mi o przypadku przeglądu 10 letniego BMW z automatem i 360 tys. km, w którym olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany (!). Myślicie, że takich przypadków jest mało? A przypadki turystyki serwisowej są mi b. dobrze znane: ok. 15 lat temu sam jeździłem na przeglądy do Czech z oktawką 1.6 FSI- było dużo taniej i fachowiej. niestety to se newrati.

  • kony (gość)

    Powiedzcie szczerze czy podoba wam się ta kwadratowa deska rozdzielcza a tym wielkim ekranem dotykowym u Golfa? Dla mnie jest rażąca za duża, toporna i prymitywna z wyglądu. Zdecydowanie powinna być smuklejsza, mniejsza i przydałoby się trochę finezji a nie jeden wielki kwadrato- prostokąt... W Aurisie wygląda o niebo atrakcyjniej. nawet o dwa nieba.

  • JJ (gość)

    @kony A moim zdaniem właśnie wnętrze z deską przyrządów jest najsłabszym elementem Aurisa. W Golfie wygląda moim zdaniem dużo lepiej i sprawia wrażenie , że jest z wyższej półki. Wolałbym mieć taką niż z Passata, Mondeo i kilku innych aut. Chyba rzecz gustu, ale design wnętrza Aurisa po prostu się nie udał.

  • kony (gość)

    Muszę jeszcze raz posiedzieć w Golfie :) Zamierzam kupić hatchbacka w najbliższym czasie i zastanawiam się własnie między Golfem a Aurisem. Wiem że technologicznie Golf wyprzedza Aurisa ale mnie jakoś ciągnie do Toyoty...

  • Radek62 (gość)

    Do kony. Przede wszystkim, kup taki jaki podoba Ci się w środku, bo z takiej perspektywy go najczęściej oglądasz. Przeżywalem to samo 1,5 roku temu. Oglądałem chyba kilkanaście modeli, a zachwycilem sie wnętrzem Golfa Plusa. Zdążyłem. Bo miesiąc pózniej wycofali go z oferty. Mimo, ze z zewnątrz to i owo bym poprawił, to w środku nadal dla mnie bajka. I rekomenduję (jeśli możesz sobie na to pozwolić) wybór lepszego wyposażenia (aut. klimatyzacja, dobre audio itp. ), bo oprócz większej użyteczności łatwiej w przyszłości sprzedać lepiej wyposażone auto. Pozdrawiam

  • 000bryan (gość)

    W Aurisie jest gorsza jakość ekranu niż w Golfie (im większa tym lepiej, a będą większe i nie wykluczone dodatkowo ...holograficzne - to nie żart) i nie masz czucia kierownicy do kół oraz mniej czytelne zegary, jednym słowem mało seksowne. Czucie Corolli XI dużo lepsze. Kompletnie nie ma znaczenia jakiej marki oleju stosować, ważnego jest zgodność lepkości s marnych i znam przypadki nie tylko w BMW, że olej w skrzyni biegów nie był wymienany przez 12 lat a teraz w nowszych trzeba wymienić na nowy także w hybrydowych. Pozdrawiam.

  • gość (gość)

    "Sylwetka Golfa w swym zasadniczym kształcie nie zmieniła się praktycznie od 1974 r." - zastanawiam się kto pisze te artykuły?

  • JJ (gość)

    do @000bryan. ale w tym BMW olej miał być wymieniany co 60 tys. km!:) Był konsystencji gęstego żelu. Wg słów tego mechanika, gdyby go spuścić i zalać nowym skrzynia natychmiast uległaby nieodwracalnemu uszkodzeniu, więc zostawił w spokoju...

  • gosc (gość)

    witam chcialbym sie odwas dowiedziec jaki dostane mandat za jazde skuterem 50cm bez karty mam prawie 17lat :) czy wgl cos sie dostaje

  • ddeenniiss

    Matka zabierze Ci kabel od komputera i kartę z komóki.

  • afa (gość)

    TOYOTA AURIS II to technologiczny ideał i majstersztyk a golf to niedopracowane bublowate taczki z technologią na poziomie ałdi 80

  • 000bryan (gość)

    Do@JJ - i dobrze zostawił. Do@afa - owszem technologiczny ideał ale nie pod maską do momentu np.napraw szczególnie pod uszczelkami głowic. GolfVII to kompletnie inne auto(z pewnością nie prowadziłeś)tylko"podobnie ubrane"w tradycyjny płaszczyk nadwoziowy i jest bardziej komfortowe dla4osób,a w Aurisie na tylnym siedzeniu nieco przyciaśniej(nie mówiąc o wsiadaniu i wysiadaniu)pomimo równej podłogi. Moim głównym minusem dla Aurisa jest stanowczo za lekko prowadzenie wieńca kierownicy, która uniemożliwia przekazywanie istotnych"informacji"z podłoża kół,a co za tym idzie nie ma możliwości prawidłowej oceny w prowadzeniu Aurisa np.po b.śliskiej drodze bo w GolfieVII i innych marek,jak czujesz, że auto cicho sunie to sygnał niebezpieczeństwa dla kierowcy.AurisMILCZYza to Japończykom daję kciuk w dół i mam nadzieję,że producent to szybko poprawi i nie dojdzie do jakiejś tragedii zwłaszcza w porze jesienno-zimowym.Nabywcom Aurisów radzę mieć się na baczności ze zbyt dużą"lekkością kierownicy".

  • JJ (gość)

    Do@ afa i 000bryan - Kolega afa widzę ma ulubione słówka: "technologiczny majstersztyk". Otóż po raz kolejny wyjaśniam, że oznacza to łatwość produkcji, niskie jej koszty itp. Tu się chyba zajmujemy TECHNICZNYMI majstersztykami lub bublami.

  • 000bryan (gość)

    Do@JJ - przeczytaj ze zrozumieniem mój poprzedni post. Oczywiście, że to bubel i to na "cienko". Japończycy mają na punkcie bzika w produkcji aut z cienkich blach a najbardziej mnie nie pokoi struktura powłok lakierniczych choć mają coraz lepsze ocynkowanie blach (piętą Achillesową są progi, kanty klap bagaźnika i podejrzewam też na brzegach otworów blach w otworach na otwieranych szyberdachach - na stałych panoramicznych szybach dachowych to jeszcze nie wiem bo nie zaglądałem) i chyba poprawili strukturę blach przeciw zgniotkom jak to przydarzało się np. Hondom Accordom. To wszystko czas pokaże i będę mógł coś więcej wiedzieć za 2 lata. Zabezpieczenie antykorozyjne Golfa VII z powłoką lakierniczą jest nieco inna niż w np. w Aurisie czy Corolli XI to nie znaczy, że lepsza. Tak czy siak metaliki mają dodatkową "ochronę" w obu markach a ten perłowy biały nie ma żadnego ekonomicznego uzasadnienia by więcej płacić bo to wynika wyłącznie tylko z mody. Pozdrawiam.

  • gregor (gość)

    Jezeli chodzi o golfa to ponadczasowa linia nadwozia oraz dobrze wykonczone wnetrze to cos wspanialego:)vw chyba doszedl do perfekcji.natomiast silnik to totalna klapa i nie daj boze w polaczeniu ze skrzynia DSG.dla mnie golf oznacza prostote i twalosc konstrukcji jaka carakteryzowaly sie 2,3,4 generacja.ten golf juz taki nie jest:(a co do aurisa to przyzwoite auto z ciekawym designem. Silnik to typowa japonska klasyka,ale pewnie pojezdzi bardzo dlugo:)auris moze nie zachwyca wnetrzem ale jest bardzo prosty i przewidywalny a to w tej klasie aut jest bardzo wazne.a golf juz dawno przestal byc niezawodny:(

  • bryan (gość)

    Zgadzam się z @gregor co do tego, że VW przestał być niezawodny jak i cała niezawodność niemieckich aut to już przeszła BEZPOWROTNIE do historii. Wiadomo dlaczego... Pozdrawiam.

  • sss (gość)

    Kolego czy będziesz lał olej Long-Life czy inny, to i tak napinacz na rozrządzie da pupy, tłok tez pęknie (denko tłoka). Więc nie chrzań farmazonów.

  • bryan (gość)

    @sss - zwracasz się do mnie z tym 'kolego" i o co Ci biega?

  • Dario(gość) (gość)

    Witam kto z komentujących na tym forum jest właścicielem Golfa 7 albo Toyoty Auris ?

  • kolo (gość)

    wnetrze aurisa kompletnie chaotyczne bez wizji, czy samochód to choinka? auris za 8 lat z tym wygladem bedzie sie osmieszał a golf za 10 nadal bedzie elegancki

  • marcin (gość)

    Jestem właścicielem Toyoty Auris 2. Samochód posiadam od 3 tygodni. Silnik 1.6. Moje wnioski: -silnik pomimo 132KM bardzo mułowaty (oczywiście przy niskich obrotach - powyżej 3tys dużo lepiej, ale spalanie kaplica) - dosyć głośno w środku (szum - możliwe że przez zimowe opony ) - bardzo słaba widoczność (głównie chodzi mi o wycofanie z parkingu - masakra, i jeszcze ta mała szybka z tyłu, dobrze że jest kamera cofania) - masakrycznie się brudzi z tyłu

  • lookach (gość)

    Marcinie. Skoro według Ciebie auris ma tyle wad, to po jakiego diabła go kupiłeś? Było poumawiać się na jazdy próbne, a potem wybrać coś tańszego i lepszego.

  • Tdol (gość)

    Golf poprostu bardzo dobrze jezdzi jak focus ( za ciasny w srodku ) civic ( za kosmiczny ) dlaczego kupilem golfa .

  • amor (gość)

    Posiadam Aurisa II 1,6 , wcześniej miałem AurisaI 1,6, różnica bardzo duża tak w wyglądzie/wewnątrz i zewnątrz/ jak i prowadzeniu tego samochodu.Tyle mówicie o zaletach Golfa, też miałem, jak każde niemieckie auto-twarde ,,bez duszy,, .Natomiast to auto jest bardziej ,,przjazne,, zresztą zobaczcie kto nakręcał koniunkturę w Niamczech i co zostało z tej organizacji-kłamstwa, oszustwa, machloje- tak z samochodami jak i z oponami.Japończyk potrafi się przyznać do błędu i go poprawi, niemiec-nie. Dlatego też kupiłem Aurisa i nie żałuje

  • amor (gość)

    do MARCINA. Poczekaj, zrób pare tyś km a zobaczysz zmianę -tak w mocy jak i w spalaniu. Co do widoczności to jezdzi się do przodu,czasami do tyłu ,ale do tego są lusterka i masz dodatkowo kamere,którą od czasu do czasu trzeba przetrzeć. Życzę ci odrobine cierpliwości a napewno będziesz zadowolony-szerokości bez awarii.

  • mikser (gość)

    Negatywną opinię o Volkswagenie wyrobiłem sobie w warsztatach samochodowych podczas ciągłych napraw tego auta. To jest koszmar, który pochłoną mnóstwo czasu i pieniędzy. Planuję zakup nowego samochodu. Zastanawiam się nad Toyotą. Dużo słyszałem o ich niezawodności. Pytanie do właścicieli Toyot: czy to prawda?

  • rango (gość)

    nie tylko ponad 10.000pln różnicy ale także niezawodność toyoty, powodują, że wybrałabym aurisa. samochód na lata.

  • Julian (gość)

    mam golfa 7 ponad miesiąc i mogę powiedzieć ze jazda nim to bajka. auris (po łacinie ucho) nie jest tak dobrze wykonany choć ma podobną cenę. auris ma deske rozdzielczą jak w cieżarówce i jedzie tylko na "japońskiej" marce choć jest produkowany w anglii przez "murzynów" z całego swiata. golfa kupiłem dlatego że byłem w dwóch salonach toyoty w Łodzi i nikt się nie interesuje klientami bo juz sprzedawcom we łach sie poprzewracało !!! jak już jakiegos dorwałem to proponował auto z odbiorem w terminie 2-4 tygodni a jako "gratis" dywaniki :-) ceną dorównują golfowi z podobnym wyposażeniem ale jakością auta i jego wykonaniem już nie . może golf jest z wygladu klasyczny ale w środku auta bije aurisa na głowę. większosc tych którzy wygłaszają tu swoje wypociny nie siedziała nawet w golfie 7 i ich po prostu na niego nie stać stąd te frustracje :-)

  • Karol (gość)

    Golf 7, podczas ruszania z miejsca autem nie szarpie i nie muli go, silnik , zawieszenie i wyposażenie to jest cacko .Wygodne auto, duży bagażnik i mało pali . Nic podczas jazdy nie trzeszczy, nie stuka i na dziurach nie wali o podłogę .W środku podczas jazdy silnik pracuje cichutko i nie trzeba mówić bardzo głośno aby z tyłu pasażer słyszał co sie mówi. Siedzenia wygodne z dobrego materiału nie grzeje podczas jazdy w d.

  • rider (gość)

    Mam Aurisa 2007 od nowości. 2.0 D4D SOL. Bardzo zrywny mimo wagi, spalanie ok 6,5l w cyklu mieszanym. 142tyś przebiegu. Od nowości nie przeszedł żadnej naprawy!!! regulowny był luz na maglownicy(zrobili mi to za darmo w Gliwicach) Czyszczone były hamulce i wymieniane części ekspl, Olej wymieniam sam co 15 tyś. Teraz czuję dopiero jakiś niewielki hałas w przednim zawieszeniu, a duzo jeżdżę po mieście (!) Wnętrze - trochę plastikowe - w opcji kremowego koloru plastiki są trochę gorsze, ale stylistyka wnętrza jest atrakcyjna, nie to co np u konkurenta - Golfa VI. Trochę twarde zawieszenie, ale w końcu silnik mocny. Na zakrętach trzyma się świetnie. Przydałoby się lepsze wyciszenie (podobno poprawili w Aurisie II) i lepsze zawieszenie z tyłu, bo jest belka. Jak na tą klasę to przeciętny komfort z tyłu. Diesel po latach niestety robi się głośny. Skrzynia szóstka- super, Podsumowując - zdecydowanie polecam.

  • Marek (gość)

    Każdy ma swój gust i swoje upodobania ,przed wyborem należy odbyć jazdę próbną. Edytowany przez moderatora 2014-10-15 08:46

  • WCh (gość)

    chcę kupić albo Golfa VII silnik 1,4 albo toyotę Auris silnik 1,6 - proszę po wskazówki, które autko jest bardziej ekonomiczne, którym się wygodniej jedzie . W cenach chyba Auris jest tańsza i lepiej wyposażona.

  • ben (gość)

    do Wch. Kieruj się w stronę Toyoty, TSI nie spala mało, dlatego Toyota będzie lepszym wyborem, a i z odsprzedażą będzie lepiej.

  • Mirek (gość)

    auris 2 z zewnątrz nie wygląda źle ale ta deska rozdzielcza jak w ciężarówce :-) masakra tak jak kiedyś VW jechał na opinii o niezawodności ,tak na razie wykorzystuje ten mit o swojej niezawodności Toyota ,ale to jest jej JEDYNY atut bo auta robią brzydkie i bez polotu. wnętrze to tandeta

  • kierowca tez (gość)

    polski kompleks i zenada...dla mnie samochod to taki ktory malo pali i nie psuje sie ..a nie dziecinada, ze ma takie przyspieszenie do 100 -tki albo taka deske rozdielcza?? albo takie swiatla??

  • JAN (gość)

    Mam Golfa VII od 2 miesięcy. Ten samochod ma kompletnie inny silnik 1.4 TSI i nowy pasek - już nie lancuch - rozrządu (gwarancja na 240 000km) i podobno nie będzie się psul jak w Golf V. Jesli to prawda to jest to super samochod, inny niż V i VI. Przejechalem w 2 miesiące 4000 km i jestem zachwycony. Duzo nowości, cichy bardzo i spalil średnio za caly okres jazdy 6.4 l na 100 km. Do tego piekna sylwetka bez jarmarcznych udziwnień. Niemiecki w 100%. Nigdy się nie opatrzy.

  • Picio (gość)

    kierowca tez ! Jesteś prostym człowiekiem tak myślę (jestem też pewien że ze mną się nie zgadzasz :))))))))))))), pod wzgl. motoryzacji jesteś tylko egoistą aby sobie doooovopę przewieźć za jak najbardziej za darmo. Ale wybacz mości ości :) My jeszcze żyjemy i chcemy poczuć wiatr we włosach ! My chcemy drogo i SZYBKO !!!!!

  • @picio (gość)

    To kup sobie motor

  • miksio (gość)

    niemieckie serwisy zawalone vw i audicami,,,sypia sie na potege,,,kto ma gwarancje to sie cieszy,,,kto nie ma to placze...mieszkam w de i uwaznie obserwuje glupiutkich niemcow. Kupuja vw, aldi bo to niemeickie...naiwni ludzie,,,bo ladne w srodku a silniki padaja wraz z osprzetem. Ogolnie era DOWNZINGU to jakas amasakra....1,2 , 1 ,4 pojemnosc itp i 120-130 koni...ludzie obudzcie sie,,,naprawde myslicie ze te wyzylowane silniki beda wam sluzyc po 300tys km?

  • ernsti (gość)

    miałem golfa IV, V i teraz VII a w pracy auris i według mnie auris jest wyglądem zewnątrz ładniejszy i sylwetka nowocześniejsza ale w środku golf jest bardzej ku auta premium, a jeżeli chodzi o silniki to oby dwa na razie śmigają 1.6 w aurisie i 1.4 tsi w golfie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Auris zdjęcia

Toyota Auris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Auris Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł