Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Toyota Avensis

Data publikacji: Autor: Piotr Robakowski

Toyota, która odważnie atakuje europejski i polski rynek nowych samochodów, zaprezentowała przed kilkoma dniami drugie wcielenie modelu Avensis.

Już przy pierwszym kontakcie widać, że japoński producent mierzy wysoko chcąc konkurować z najlepszymi w tej klasie - VW Passatem, Renault Laguna, Oplem Vectra, a nawet Audi A4.

Nowa twarz i bezpieczeństwo
Nowa Toyota Avensis dostępna jest w trzech wersjach nadwozia - 4- i 5-drzwiowej, a także jako kombi. Wizualnie pojazd jest połączeniem Opla Vectry - w przedniej części nadwozia z wyraźnie wybijającymi się reflektorami. Z tyłu przypomina nieco Audi A4 z nachodzącymi na boki kloszami świateł stopu. Nie ulega wątpliwości, że Avensis opracowali inżynierowie z europejskich biur stylistycznych Toyoty. Świadczy o tym nieco konserwatywna i masywna (nie spotykana dotąd w ofercie Toyoty) linia nadwozia wzbudzająca od pierwszego spojrzenia zaufanie. W przedniej części uwagę zwracają nie tylko reflektory, ale także potężny zderzak, łaczący w sobie atrapę chłodnicy. Nieco sportowego charakteru i delikatności dodaje przetłoczenie maski silnika tuż nad firmowym znakiem Toyoty.

Konstruktorzy zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa montując wewnątrz do dziewięciu poduszek powietrznych - dwie przednie, dwie boczne, kurtyny boczne i boczne poduszki dla pasażerów tylnej kanapy. Nowością jest zastosowanie po raz pierwszy na europejskim rynku poduszki chroniącej kolana kierowcy. Pod kolumną kierowniczą umieszczono dodatkową poduszkę, która w przypadku czołowego zderzenia zmniejsza ewentualne obrażenia kończyn dolnych, w szczególności kolan. Uzupełnieniem systemu są montowane na przednich fotelach aktywne zagłówki zmniejszające uszkodzenia górnej części kręgosłupa.

Od środka
Tu także widać związki z europejską grupą stylistów, którzy szczególną uwagę przywiązali nie tylko do ergonomii wnętrza, ale także strony wizualnej. Krótka i mocno opadająca linia tablicy przyrządów trafi w gusta miłośnikom niemieckich aut. Tradycyjnie w zestawie wskaźników znalazły się dwa duże wyświetlacze - prędkościomierz i obrotomierz. Po bokach znalazło się miejsce dla wskaźnika temperatury silnika i poziomu paliwa. W środkowej części kokpitu od góry znajduje się ciekłokrystaliczny, wielofonkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego i radia. Poniżej wyloty układu wentylacji, radio (ze standardowo montowanym odtwarzaczem płyt CD i kaset magnetofonowych), a także układ regulacji systemu klimatyzacji. na liście wyposażenia znajdziemy m. in. system satelitarnego pozycjonowania - GPS. W zależności od gustu i oczekiwań klientów nowy Avensis może mieć ciemną, jasną lub skórzaną tapicerkę (w kilku odcieniach), a także drewniane elementy wykończeniowe kokpitu.

To co porusza
Toyota do modelu Avensis oferuje trzy benzynowe (1.6, 1.8 i 2.0 l) i jedną wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 2.0 litra D-4D o mocy 116 KM. Istotne zmiany nastąpiły także w konstrukcji tylnego zawieszenia z układem podwójnych wachaczy, gwarantujących lepszą przyczepność. W standardzie znajdziemy system ABS z układem EBD i BA. Dostępny jest także system kontroli trakcji - VSC - ułatwiający jazdę w trudnych warunkach, eliminujący poślizgi przedniej lub tylnej osi. Najtańsza wersja z silnikiem o pojemności 1.6 litra to wydatek 66,990 złotych.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości