Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36769 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Avensis 2.0 D4 Sol

Data publikacji: Autor: db

 Toyota Avensis w zaprezentowanej nie tak dawno wersji jest jednym z siedmiu samochodów, które kandydują w tym roku do tytułu Samochodu Roku 2004.

Sylwetka auta może się podobać, i to niezależnie
od wersji nadwoziowej. Toyota nie popełnia błędu
typowego dla niektórych firm europejskich, rezygnując
np. z czterodrzwiowego sedana.

O tym, czy japońskiemu autu segmentu D uda się pokonać pozostałą szóstkę - Mazdę 3, BMW 5, Nissana Micrę, Fiata Pandę, Opla Merivę i Volkswagena Golfa przekonamy się 18 listopada. Z pewnością atutem Avensisa jest wysoki poziom bezpieczeństwa, w teście Euro NCAP Toyota otrzymała maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Auto pojawiło się na rynku pół roku temu, jednocześnie trafiły do salonów trzy odmiany nadwoziowe - sedan, liftback i kombi. Dwie pierwsze są do siebie bardzo podobne. Na pierwszy rzut oka najłatwiej odróżnić je po wycieraczce tylnej szyby - w sedanie jej po prostu nie ma.

Do testu otrzymaliśmy odmianę z dwulitrowym silnikiem benzynowym z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa. Takie rozwiązanie ma wpływać na niższe zużycie paliwa. I tak jest rzeczywiście, podczas testu Avensis 2.0 D4 zużyła nieco powyżej 10 l benzyny na 100 km. Przy tak dużym samochodzie wynik całkiem niezły. Jednostka Toyoty nie jest zbyt elastyczna, ale za to odpowiada już moment obrotowy, może niemały (196 Nm), ale osiągany przy wysokich obrotach (4000 obr./min). Silnik Avensis przy dynamicznej jeździe wymaga więc trzymania na wysokich obrotach, a to z pewnością kłóci się z oszczędnością paliwa.

Wszystkie przełączniki są rozmieszczone ergono-
micznie, radioodtwarzacz (ciekawe zestawienie
- kaseta i CD) jest pośrodku konsoli, ponad
panelem sterującym ogrzewaniem i klimatyzacją.

Sytuacja zmieni się z pewnością po wprowadzeniu do sprzedaży modelu z 2,4-litrowym silnikiem benzynowym. Takie auto będzie z pewnością znacznie bardziej dynamiczne, ale również znacznie droższe - samochody z silnikami powyżej dwóch litrów pojemności są obłożone wyższą stawką akcyzy.

W wersji Terra, najtańszej odmianie Avensis, w standardzie są m.in. poduszki gazowe kierowcy, pasażera, boczne i kurtyny, ABS, manualna klimatyzacja, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach oraz radioodtwarzacz kaset i płyt CD. W modelu Sol, najdroższej wersji klimatyzacja jest automatyczna, są ponadto aluminiowe felgi, skórzana kierownica, elektrycznie sterowane szyby także w tylnych drzwiach i system kontroli trakcji. Na liście opcji jest zmieniarka CD, czujniki pomagające przy parkowaniu, system nawigacji satelitarnej, reflektory ksenonowe, czujnik deszczu czy tempomat.

Nabywca Avensis może wybrać jedną z trzech wersji nadwozia, różnica w cenie nie jest zbyt duża, liftback jest droższy od sedana o 2000 zł, taka sama różnica jest między liftbackiem a kombi.

Avensis, nawet jeśli nie zdobędzie tytułu Car of the Year, będzie z pewnością cieszyć się ogromnym wzięciem wśród klientów. Już dziś, by otrzymać zamówione auto, trzeba czekać od 3 do 6 miesięcy. Auto kosztuje blisko 70 tys. zł (tyle kosztuje najtańszy model), więc lepszej rekomendacji niż kolejka klientów chyba nie trzeba.

Do wyboru są trzy silniki benzynowe i jeden diesel. Najsłabszy w gamie jest silnik 1.6 - ma 110 KM. Oczko wyżej plasuje się odmiana wysokoprężna, oznaczona symbolem D4-D. Dwulitrowa jednostka z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa ma 116 KM. Dwie pozostałe odmiany - 1.8 i 2.0 są zasilane benzyną. Pierwszy ma 126, drugi 147 KM. Ten ostatni silnik ma system bezpośredniego wtrysku benzyny. Wkrótce ma pojawić się w gamie wersja ze znanym choćby z Previi i Camry silnikiem benzynowym 2,4 l. To dobra decyzja, jak na flagowy model, Avensis 2.0 ma zdecydowanie za słabe osiągi.

Toyota Avensis a konkurencja

Model Toyota Avensis 2.0 D4 Ford Mondeo 2.5 Renault Laguna 2.0 T
Silnik R4 V6 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1998 2495 1998
Moc maks. (KM) 147 170 165
Maks. moment obrotowy (Nm) 196 220 270
Skrzynia biegów M/5 M/6 M/6
Hamulce przednie/tylne T/T T/T T/T
Objętość bagażnika (dm sześc.) 510 500 430
Długość (mm) 4630 4731 4579
Szerokość (mm) 1760 1812 1749
Wysokość (mm) 1480 1459 1429
Rozstaw osi (mm) 2700 2754 2748
Masa własna (kg) 1335 1415 1320
Prędkość maksymalna (km/h) 205 225 218
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 9,4 8,7 8,5
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 11,1 14,2 11,4
Poza miastem 6,5 7,2 6,4
Średnie 8,1 9,8 8,2
M - skrzynia manualna, T - hamulce tarczowe

Wyposażenie

Model Avensis Sol Mondeo Trend X100 Laguna Dynamique
Cena (zł) 87 100 92 000 89 100
ABS S S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne S S S
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby przód/tył S/S S/S S/S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio S O S
Klimatyzacja S S S
Aluminiowe felgi S O S
S - standard, O - opcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • JCh (gość)

    Dynamiczna jazda kłóci się z ekonomicznym spalaniem , drogi autorze ...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Avensis zdjęcia

Toyota Avensis dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Avensis opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Avensis Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł