Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 39044 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S. Bez sportowych zapędów

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Avensis 2.0 Valvematic Mulidrive S to samochód przeznaczony głównie dla osoby, która preferuje spokojny styl jazdy i częściej eksploatuje auto w mieście niż na trasie. Takiemu kierowcy z pewnością do gustu przypadnie zastosowana automatyczna skrzynia biegów, która wpływa na komfort jazdy i jeśli użytkownik zrezygnuje ze sportowych zapędów nie będzie go absorbować zmianą przełożeń.

Fot. Wojciech Frelichowski Samochody z automatycznymi skrzyniami biegów coraz częściej znajdują nabywców w Polsce. Sprawdziliśmy, jak działa taki automat w Toyocie Avensis z dwulitrowym silnikiem benzynowym.

Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Avensis 2.0 Valvematic Mulidrive S to samochód przeznaczony głównie dla osoby, która preferuje spokojny styl jazdy i częściej eksploatuje auto w mieście niż na trasie. Takiemu kierowcy z pewnością do gustu przypadnie zastosowana automatyczna skrzynia biegów, która wpływa na komfort jazdy i jeśli użytkownik zrezygnuje ze sportowych zapędów nie będzie go absorbować zmianą przełożeń.

Fot. Wojciech Frelichowski Pierwsza generacja Toyoty Avensis zadebiutowała w 1997 roku, jako następczyni modelu Carina. Od tamtej pory pojawiły się jeszcze dwie generacje tego modelu. Ostatnia, trzecia generacja, weszła na rynek w 2008 roku, a na początku 2015 roku doczekała się głębokiej modernizacji.

Na tej samej płycie

Stylistycznie aktualnie produkowany Avensis znacznie różni się od poprzednika. Jednak powstał na tej samej płycie podłogowej. Także linia boczna oraz linia dachu pochodzą z poprzednika, ale długość auta wzrosła o 40 mm.Całkowicie nowy jest przód nadwozia, w którym wymieniono wszystkie elementy karoserii. Reflektory wykorzystują teraz technologię LED w światłach do jazdy dziennej, mijania i drogowych.Ponadto przednia partia auta zyskała bardziej masywny wygląd. Nowy jest również tył auta, gdzie zastosowano diodowe światła pozycyjne.

Nowa kabina

Najważniejsze zmiany w Toyocie Avensis widać w kabinie. Deskę rozdzielczą podzielono wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera zegary osadzone w głębokich tubach oraz zupełnie nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala.Na niższym poziomie dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego. Rozwiązanie nowoczesne, ale działa nieco za wolno.

Redakcja poleca:

Polecane pięciolatki. Przegląd popularnych modeli
Kierowcy zapłacą nowy podatek?
Hyundai i20 (2008-2014). Warto kupić?

Nowe są również materiały wykończeniowe. Na przykład zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej, czy nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Tym niemniej w kilku miejscach pozostawiono twarde plastiki.

Producent informuje, że od nowa wyprofilowane zostały przednie fotele. Ale regulowanie oparć nadal odbywa się skokowo za pomocą dźwigni. W autach tego segmentu wypadałoby zastosować bardziej precyzyjne (i wygodniejsze) pokrętła. Poza tym mało funkcjonalne są kieszenie w bocznych panelach przednich drzwi. Są i za małe, i za płytkie. Natomiast wygodnym rozwiązaniem jest płaska podłoga w tylnej części kabiny. Dzięki temu jeśli na kanapie jedzie trzech pasażerów, ten siedzący w środku nie ma pod nogami tzw. tunelu, który występuje w wielu autach konkurencji.

Benzynowy automat

Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Avensis 2.0 Valvematic Mulidrive S to samochód przeznaczony głównie dla osoby, która preferuje spokojny styl jazdy i częściej eksploatuje auto w mieście niż na trasie. Takiemu kierowcy z pewnością do gustu przypadnie zastosowana automatyczna skrzynia biegów, która wpływa na komfort jazdy i jeśli użytkownik zrezygnuje ze sportowych zapędów nie będzie go absorbować zmianą przełożeń.

Fot. Wojciech Frelichowski Testowaliśmy wersję z benzynowym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów i mocy 152 KM. To jednostka znana jeszcze z modelu przed modernizacją.

Silnik pracuje poprawnie i cicho, jednak tylko do czasu. Powodem jest automatyczna skrzynia biegów Multidrive S. To bezstopniowy automat, który podobnie jak większość konstrukcji tego typu nie jest mistrzem dynamicznej jazdy. Czyli jeśli jeździmy spokojnie, np. w mieście, silnik wraz z tym automatem spisują się poprawnie, zaś sama skrzynia okazuje się nieocenionym wsparciem podczas żółwiej jazdy w korkach.

Problem zaczyna się poza terenem zabudowanym. Pół biedy, gdy jedziemy pustą drogą, ale kiedy trzeba wyprzedzić wolniejszy pojazd i mocno naciśniemy pedał gazu, to najpierw słychać wycie spod maski silnika, zaś reakcja na gaz następuje z opóźnieniem.

Sytuację nieco poprawia tryb Sport, którego włącznik jest umieszczony obok dźwigni zmiany biegów. Jednak zarówno mocne naciśnięcie gazu, jak i użycie trybu Sport wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa. Według deklaracji producenta średnie spalanie wynosi 6,1 litra na 100 km, jednak w rzeczywistości trzeba jeszcze dodać przynajmniej półtora litra.

Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Avensis 2.0 Valvematic Mulidrive S to samochód przeznaczony głównie dla osoby, która preferuje spokojny styl jazdy i częściej eksploatuje auto w mieście niż na trasie. Takiemu kierowcy z pewnością do gustu przypadnie zastosowana automatyczna skrzynia biegów, która wpływa na komfort jazdy i jeśli użytkownik zrezygnuje ze sportowych zapędów nie będzie go absorbować zmianą przełożeń.

Fot. Wojciech Frelichowski

Toyota Avensis 2.0 Valvematic Multidrive S

Avensis 2.0 Valvematic Mulidrive S to samochód przeznaczony głównie dla osoby, która preferuje spokojny styl jazdy i częściej eksploatuje auto w mieście niż na trasie. Takiemu kierowcy z pewnością do gustu przypadnie zastosowana automatyczna skrzynia biegów, która wpływa na komfort jazdy i jeśli użytkownik zrezygnuje ze sportowych zapędów nie będzie go absorbować zmianą przełożeń.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • seweryn (gość)

    nie każdemu przecież zależy na sportowym zacięciu. jedni wolą postawić na komfort, brak awaryjności i bezpieczeństwo a ten avensis akurat to ma. sam należę do tego typu ludzi i na toyocie nigdy się nie zawiodłem.

  • kierowca (gość)

    Toyota jest niereformowalna,np.nowa corolla: zawiasy bagażnika wchodządo kufra[ w moim 17 letnim Lanosie tak samo],

  • podczas przyspieszania zwiększa się spalanie, to chyba normalne (gość)

    Autor napisał : "Jednak zarówno mocne naciśnięcie gazu, jak i użycie trybu Sport wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa." Proszę szanownego autora aby zanim coś przeanalizuje to niech pomyśli, który samochód tak nie ma, bo chyba każdy jeden bez względu na zastosowanie technologii ma to do siebie że gdy naciśniemy mocno pedał przyspieszenia to wiąże się to ze zwiększonymi zapotrzebowaniami na paliwo.To chyba logiczne i normalne.

  • On_gda (gość)

    I to jest wlasnia ta nowoczesna techologia Toyoty. Od 20 lat te same silnik, skrzynie, podwozia... masakra

  • Kloss (gość)

    Do automatycznej skrzyni zwyczajnie trzeba się przyzwyczaić. Taka skrzynia pracuje inaczej co nie znaczy, że gorzej. Ja jestem zwolennikiem takich rozwiązań i dobrze, że w Avensisie również jest taka opcja. Auto bardzo mi się podoba jest bardzo dynamiczne i myślę, że automat nic tu niczego tu nie jest w stanie zepsuć.

  • Matematyk (gość)

    Od wielu lat to ten sam model liftingowany i efekt jest taki, że rozstaw osi identyczny z Corollą i we wnętrzu to widać. Kompakt Megane kombi ma większy rozstaw osi :D

  • czaro (gość)

    Samochód prezentuje się dobrze, wygodny, komfortowy, oszczędny. Czego chcieć więcej od auta do miasta, chociaż nie twierdzę, że na dłuższych trasach sobie nie poradzi

  • Robert (gość)

    Ja sportowych zapędów nie mam i Toyota Avensis 2.0 w zupełności mi wystarcza. Dla mnie auto powinno być bezpieczne i niezawodne, a także tanie w eksploatacji. Moja Toyota pali niewiele ponad 5 l

  • Robo (gość)

    Jeździłem tym autem z automatyczną skrzynią , podczas jazdy miałem wrażenie że jadę pociągiem osobowym (strasznie wyje ;-) Ale w manualu i z silnikiem 2.0 D od BMW 143km zapier... aż miło (zakupiony ;-)

  • Garażka (gość)

    Posiadam od roku Avensisa w automacie 2.0 w naj bogatszej wersji. Do skrzyni nie mogę się doczepić nie jest głośno, dopiero powyżej 180km na h robi się głośniej ale czepię się innych awarii które posiadam. Fotel kierowcy lata luźno nie potrafią go naprawić od początku. Jak by wybuchła poduszka przy wypadku to może to mnie zranić. Problem jest dla toyoty nie do naprawienia. Trzy razy była ta usterka naprawienia i dalej lata. Wczoraj padł system pod lusterkiem nie zapala się światło i nie działają inne systemy znajdujące się w tym urządzeniu pod lusterkiem. Opinia toyoty w tych modelach się tak dz wieje system się zawilhocil od nawiewu z pod szyby. Nie znam się może mi kit wcisneli mam prawo się nie znać. Sprowadzają odwilżator i go tam będą montować. Czekam mają dzwonić byle nie jak z tym fotelem bo jest cisza. Zawsze miałam toyoty poprzednio lexusa. To 7 toyota i zawsze bez awaryjnej 3 Avensis 3 corolla i lexus. Serwis jest do bani... dobrze że nie powiedzieli że to moja wina...

  • polak (gość)

    Avensis Combi 35 tyś km na liczniku,najbogatsza wersja 1.8 automat,po Norweskich drogach,okolice Stavanger spalanie układało się w okolicach 8 litra w trybie eco,w trybie sport około 9 litrów,przyznam że dużej różnicy między eco a sport nie widziałem,ogólnie auto zrobiło na nas bardzo dobre wrażenie,ostatniego dnia miałem problem z czujnikiem ciśnienia w oponach,myślę że świrował...zresetowałem w menu auta i było ok,fajnie tym się jeździ.

  • maxicorp (gość)

    wyjaśnijcie mi dla czego Japończycy (mazda, mitsu i honda też) z uporem maniaka promują skrzynie cvt ? Mogły one być alternatywą do starych 4 biegówek ale do obecnych nowoczesnych 6 biegówek że o skrzyniach typu DSG nie wspomnę ? Skrzynia CVT w porównaniu do takich przekładni nie ma właściwie żadnych zalet.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Venza dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości