Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36926 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Avensis 2.0 VVT-i

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Tomasz Szmandra: Face lifting niewiele zmienił – Avensis ma teraz nieco inne reflektory, osłonę chłodnicy i przedni zderzak. Zmodernizowany Avensis niewiele różni się od swojego poprzednika, a mimo to wciąż pozostaje jednym z liderów segmentu D.

 

W ubiegłym roku, po trzech latach od debiutu drugiej generacji Avensisa, Toyota zdecydowała się na przeprowadzenie liftingu jednego z najpopularniejszych swoich modeli.Fot. Tomasz Szmandra: Face lifting niewiele zmienił – Avensis ma teraz nieco inne reflektory, osłonę chłodnicy i przedni zderzak.

 

Kiedy w 1998 roku w miejsce Cariny pojawił się nowy model o nazwie Avensis, japońska firma nie ukrywała, że zależy jej nie tylko na utrzymaniu wizerunku solidnego i komfortowego auta, ale także na podkreśleniu jego walorów estetycznych. To oznaczało zerwanie z dotychczasową, nieco nudnawą już linią stylistyczną Cariny, na rzecz bardziej śmiałych, ale nie rewolucyjnych rozwiązań.

 

Avensis przejął jednak wszystkie pozytywne cechy  swojego poprzednika dodając do nich ciekawszy design i lepsze rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej. Wkrótce zyskał uznanie także u polskich klientów, którzy do końca ubiegłego roku kupili ponad 35 tys sztuk tego modelu.

Fot. Tomasz Szmandra: Z tyłu nowy Avensis nie różni się zbytnio od swojego poprzednika  

Cechy szczególne

 

Odmłodzony Avensis charakteryzuje się niewielkimi zmianami nadwozia i wnętrza oraz niewidocznymi, ale za to istotnymi dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy modyfikacjami mechanicznymi.

 

Z zewnątrz można zauważyć zmienione przednie reflektory, zderzak i kratkę wlotu powietrza.

Właśnie w przedniej części widać nawiązania do nowego Yarisa.

Dobrym posunięciem projektantów Avensisa, było zamontowanie kierunkowskazów w obudowach  lusterek zewnętrznych.

 Fot. Tomasz Szmandra: Wyświetlacz komputera pokładowego przeniesiono pomiędzy zegary umieszczone pod kierownicą.

Dzięki lepszej jakości materiałów, we wnętrzu auto prezentuje się znacznie korzystniej od swojego poprzednika. Ekran wyświetlający dane z komputera pokładowego przeniesiono pomiędzy zegary znajdujące się pod kierownicą.

 

Silnik

 

Pod maską Toyoty może pracować jedna z czterech jednostek  benzynowych 1,6 l/ 110 KM, 1,8 l/ 129 KM, 2,0 l/147 KM i 2,4 l/ 163 KM lub trzech diesli - 2,0 l/ 126 KM,  2,2 l/ 150 KM i 2,2 l/ 177 KM . W testowanym modelu pracował benzynowy silnik VVT-i o pojemności 2,0 l, który okazał się nie mniej ciekawą propozycją niż popularne w tym modelu diesle.

 

147-konna jednostka zapewnia wystarczający moment obrotowy juz przy niskich zakresach obrotów, nie zmuszając kierowcy do zbyt mocnego wciskania pedału gazu. Na dodatek cechuje ją wysoka kultura pracy, a silnik jest cichy nawet gdy wskazówka obrotomierza dochodzi o 4000 Fot. Tomasz Szmandra: Bagażnik ma pojemność 520 l ale przestrzeń ładunkową ograniczają wnikające do środka zawiasy. obr/min. Bez zarzutu pracuje także 5-stopniowa manualna skrzynia biegów. Warto dodać, że do tej wersji Avensisa  za 7 tys. zł. można dokupić 4-biegowy automat.

 

Wrażenia z jazdy

 

Modyfikacja przedniego zawieszenia miała wpływ na zmniejszenie przechyłów nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz ograniczenie jego pionowych ruchów na nierównościach.

 

Zwiększono także siłę tłumienia amortyzatorów, a w tylnym zawieszeniu zmniejszono sztywność tulei metalowo-gumowych i średnicę stabilizatora.  Auto prowadzi się teraz bardziej stabilnie, ale przy tym nie pogorszył się komfort jazdy. Bez zarzutu działa także zmodernizowany układ kierowniczy.

 

Już w podstawowej wersji Terra auto jest bardzo dobrze wyposażone: 5 poduszek powietrznych, 4 kurtyny, ABS, manualna klimatyzacja itp.

 

Podsumowanie

 

Ponadczasowa stylizacja nadwozia, niezłe materiały we wnętrzu, pojemny bagażnik i komfort odpowiedni do klasy pojazdu zapewniają Avensisowi wysoką pozycję na rynku. Do tego dochodzi opinia o niskiej awaryjności aut ze znaczkiem Toyoty na masce, która  potrafi zrekompensować nie najniższą cenę zakupu. 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1998

Moc maksymalna (KM/obr/min):

147/5700

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

196/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

9,4

Prędkość maksymalna (km/h):

210

Pojemność bagażnika (l):

520

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

6,6/10,6

Długość x szerokość x wysokość (cm):

464,5/176/148

Rozstaw osi (cm):

270

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

3 lub 100 tys. km/12

Cena (zł):

92 500

 

Nasza ocena

(Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych)

 

Przestronność wnętrza

****

Z przodu jest wystarczająco miejsca, na tylnej

kanapie wygodnie pojada tylko wie osoby,

duży bagażnik

Silnik

****

Dynamiczny, o wysokiej kulturze pracy

Poziom hałasu

*****

Niski, nawet przy wysokich obrotach

Zużycie paliwa

***

Na przyzwoitym poziomie

Wyposażenie

****

Bogate z możliwościa doposażenia

 

Wybrane wyposażenie seryjne Toyota Avensis 2.0 VVT-i  SOL Plus

 

Poduszki powietrzne

        7

Układ ABS

        S

Układ ESP

        S

Wspomaganie układu kierowniczego

        S

Centralny zamek

        S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

        S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

        S

Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)

        S

Radioodtwarzacz z CD/MP3

        S

S- wyposażenie standardowe

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • traktorzysta

    Fajny samochód . Szkoda ,że nie potrafią skomponować dobrego automatu z dieslem 2.2 177 KM ,bo np. VW ,Opel ,BMW i Merc potrafią 2 litrowe diesle połączyć ze świetnie działającymi automatami . Po drugie benzynowy 2.4 163 KM z automatem pali średnio tyle co beemowskie 3.0 R6 231 KM z automatem . Szkoda ,że nie ma w Polsce w ofercie Camry V6 270 KM ,ale u nas cena była by kosmiczna ,a w kapitalistycznych USA za najmocniejszą i najlepiej wyposażoną Camry zapłaci się po dzisiejszym kursie ... 90 000 zł .

  • driwer

    no niby fajne autko, choc slyszalem ze avensis to najbardziej awaryjny model toyoty....

  • Robi1

    Swietnz samochodzik, jezdzilem nim (wersja przed liftem) i potwierdzam ze 147 konny silniczek naprawde daje rade:). Jest dynamiczny, elastyczny, cichy, ma wystarczajaca kulture pracy, i chyba co najwazniejsze w ciagu roku oprocz lania paliwka i plynu do spryskiwaczy nic sie nie dzialo:) ...szkoda tylko ze zawieszenie nie jest troszke twardsze (nie wiem jak wersja po lifcie-ale mam nadzieje ze cos sie zmienilo-wole twardsze zawieszenie) Pozdroo

  • raiders

    vectra i mondeo są lepsze pod każdym względem ale mody nie zmieni nikt:)a plastiki w środku to okropieństwo :(

  • jan 73

    kupa śmiechu vecyta i mondeo lepsze od toyoty!!!!!hahahahahahaha. Co to wogóle za marka, miałem opla śmiech, a ford g.... w...

  • KUba (gość)

    Potwierdzam: ktos kogo nie stać na Avensisa 2.0 kupuje Vectre lub kaszlaka Monde, które tak sie maja do Toyoty jak Hyundai do Hondy

  • Daro74 (gość)

    Świetne auto 2.2 D4 150 KM. Wersja SOL +. Spalanie na poziomie 5.0 l/100 km. Klima, 4 osoby, ful bagaż i ruch wakacyjny. Fajnie przyspiesza, wyprzedzanie to prawdziwa frajda. Zrobiłem ostatnio 1260 km na zbiorniku, nie do wiary ale można. Trasę Szczecin-Kraków-Szczecin przejechałem w 16 godzin bez zmęczenia. Komfortowy samochód a na pokładzie jest wszystko co potrzeba. Polecam. Może zdarzają się awarie i w Toyotach ale nie ma aut bezawaryjnych... Francuskie, Włoskie szkoda gadać....

  • slavoj (gość)

    Mam TOYKĘ AVENSIS 2.0 benzynę AUTOMAT T25 2003 r. i powiem Wam że nie zamienił bym na nic innego. Jedną z awarii był padnięty silniczek do spryskiwacza tylnej szyby i na tym koniec, a jeżdżę nią 2 lata anie wspomnę o komforcie i ciszy w środku.

  • Łukasz (gość)

    Też jestem posiadaczem Ave 2.0 147km . Powiem że mondeo i vectra może nie są najgorszymi autami ale nie oszukujmy się , toyota to marka , słynie z niezawodności. Zrobiłem już nią z 45 tyś km i co się zepsuło? Hehe nic , naprawdę nic . Co hamulce robiłem bo się wytarly proste . A silnik bajka , zawieszenie sztywne . Miałem audi i vw A tam wielowahacz , co chwilę coś było do roboty A w Ave nic . Szkoda że nie ma już takich samochodów nowych tzn chodzi mi o jakość i niezawodność . Moja Ave ma 313 tyś przelotu , silnik na łańcuchu. Zrobione 30tys km . Ogólnie nie sprzedaje :) pozdrawiam

  • Dobry Japończyk jestem na Tak (gość)

    Kupilem 2 miesiace temu toyote Avensis 2.0 147 koni oczywiscie benzynka bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dislem haha ale mniejsza z tym wybralem sie w trase do Anglii ogólnie w dwie strony jest 4000 tys kilometrów sprawdzilem dokladnie spalanie bez tempomatu jechalem po 400 kilometrów prędkością 140 spalanie 5.5litra na 100 nastepna predkosc to 160/170 spalanie 8,4 a nastepny test to 180/ do pelnego gazu czyli 235 tyle z niej wycislem i spalanie juz wzrosło 10,5 l na 100km i podaje prawde bo tyle tankowalem na stacji a nie z komputera mam nadzieję ze to komuś sie sprzyda ja jestem naprawde zadowolony samochód jest warty swojej ceny zero poboru oleju pozdrawiam

  • Dobry Japończyk jestem na Tak (gość)

    A propo forda mondeo dziadek ma i całe zycie powtarza gdybm trafil na dobry model to byłbym zadowolony haha ale nie jest zadowolony a opel to juz niema co powiedziec brak słów to samochód dla mechanika bo nastop coś sie pier.....li a najlepsze sa plastikowe stabilizatory jezeli zdecydujesz sie zaparkowac na średnim krawężniku to juz wiecie łamią sie i znowu wymiana prosze kupowac po 3 komplety bo szkoda czasu a kto ma astre h ten juz napewno to wie pozdrawiam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Avensis zdjęcia

Toyota Avensis dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Avensis opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Avensis Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł