Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Avensis 2.0 VVT-i

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra: Face lifting niewiele zmienił – Avensis ma teraz nieco inne reflektory, osłonę chłodnicy i przedni zderzak.
Fot. Tomasz Szmandra: Face lifting niewiele zmienił – Avensis ma teraz nieco inne reflektory, osłonę chłodnicy i przedni zderzak.
Zmodernizowany Avensis niewiele różni się od swojego poprzednika, a mimo to wciąż pozostaje jednym z liderów segmentu D.

 

W ubiegłym roku, po trzech latach od debiutu drugiej generacji Avensisa, Toyota zdecydowała się na przeprowadzenie liftingu jednego z najpopularniejszych swoich modeli.

Fot. Tomasz Szmandra: Face lifting niewiele zmienił – Avensis ma teraz nieco inne reflektory, osłonę chłodnicy i przedni zderzak.
Fot. Tomasz Szmandra: Face lifting niewiele zmienił – Avensis ma teraz nieco inne reflektory, osłonę chłodnicy i przedni zderzak.

 

Kiedy w 1998 roku w miejsce Cariny pojawił się nowy model o nazwie Avensis, japońska firma nie ukrywała, że zależy jej nie tylko na utrzymaniu wizerunku solidnego i komfortowego auta, ale także na podkreśleniu jego walorów estetycznych. To oznaczało zerwanie z dotychczasową, nieco nudnawą już linią stylistyczną Cariny, na rzecz bardziej śmiałych, ale nie rewolucyjnych rozwiązań.

 

Avensis przejął jednak wszystkie pozytywne cechy  swojego poprzednika dodając do nich ciekawszy design i lepsze rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej. Wkrótce zyskał uznanie także u polskich klientów, którzy do końca ubiegłego roku kupili ponad 35 tys sztuk tego modelu.

Fot. Tomasz Szmandra: Z tyłu nowy Avensis nie różni się zbytnio od swojego poprzednika
Fot. Tomasz Szmandra: Z tyłu nowy Avensis nie różni się zbytnio od swojego poprzednika

 

Cechy szczególne

 

Odmłodzony Avensis charakteryzuje się niewielkimi zmianami nadwozia i wnętrza oraz niewidocznymi, ale za to istotnymi dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy modyfikacjami mechanicznymi.

 

Z zewnątrz można zauważyć zmienione przednie reflektory, zderzak i kratkę wlotu powietrza.

Właśnie w przedniej części widać nawiązania do nowego Yarisa.

Dobrym posunięciem projektantów Avensisa, było zamontowanie kierunkowskazów w obudowach  lusterek zewnętrznych.

 

Fot. Tomasz Szmandra: Wyświetlacz komputera pokładowego przeniesiono pomiędzy zegary umieszczone pod kierownicą.
Fot. Tomasz Szmandra: Wyświetlacz komputera pokładowego przeniesiono pomiędzy zegary umieszczone pod kierownicą.

Dzięki lepszej jakości materiałów, we wnętrzu auto prezentuje się znacznie korzystniej od swojego poprzednika. Ekran wyświetlający dane z komputera pokładowego przeniesiono pomiędzy zegary znajdujące się pod kierownicą.

 

Silnik

 

Pod maską Toyoty może pracować jedna z czterech jednostek  benzynowych 1,6 l/ 110 KM, 1,8 l/ 129 KM, 2,0 l/147 KM i 2,4 l/ 163 KM lub trzech diesli - 2,0 l/ 126 KM,  2,2 l/ 150 KM i 2,2 l/ 177 KM . W testowanym modelu pracował benzynowy silnik VVT-i o pojemności 2,0 l, który okazał się nie mniej ciekawą propozycją niż popularne w tym modelu diesle.

 

147-konna jednostka zapewnia wystarczający moment obrotowy juz przy niskich zakresach obrotów, nie zmuszając kierowcy do zbyt mocnego wciskania pedału gazu. Na dodatek cechuje ją wysoka kultura pracy, a silnik jest cichy nawet gdy wskazówka obrotomierza dochodzi o 4000

Fot. Tomasz Szmandra: Bagażnik ma pojemność 520 l ale przestrzeń ładunkową ograniczają wnikające do środka zawiasy.
Fot. Tomasz Szmandra: Bagażnik ma pojemność 520 l ale przestrzeń ładunkową ograniczają wnikające do środka zawiasy.

obr/min. Bez zarzutu pracuje także 5-stopniowa manualna skrzynia biegów. Warto dodać, że do tej wersji Avensisa  za 7 tys. zł. można dokupić 4-biegowy automat.

 

Wrażenia z jazdy

 

Modyfikacja przedniego zawieszenia miała wpływ na zmniejszenie przechyłów nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz ograniczenie jego pionowych ruchów na nierównościach.

 

Zwiększono także siłę tłumienia amortyzatorów, a w tylnym zawieszeniu zmniejszono sztywność tulei metalowo-gumowych i średnicę stabilizatora.  Auto prowadzi się teraz bardziej stabilnie, ale przy tym nie pogorszył się komfort jazdy. Bez zarzutu działa także zmodernizowany układ kierowniczy.

 

Już w podstawowej wersji Terra auto jest bardzo dobrze wyposażone: 5 poduszek powietrznych, 4 kurtyny, ABS, manualna klimatyzacja itp.

 

Podsumowanie

 

Ponadczasowa stylizacja nadwozia, niezłe materiały we wnętrzu, pojemny bagażnik i komfort odpowiedni do klasy pojazdu zapewniają Avensisowi wysoką pozycję na rynku. Do tego dochodzi opinia o niskiej awaryjności aut ze znaczkiem Toyoty na masce, która  potrafi zrekompensować nie najniższą cenę zakupu. 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1998

Moc maksymalna (KM/obr/min):

147/5700

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

196/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

9,4

Prędkość maksymalna (km/h):

210

Pojemność bagażnika (l):

520

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

6,6/10,6

Długość x szerokość x wysokość (cm):

464,5/176/148

Rozstaw osi (cm):

270

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

3 lub 100 tys. km/12

Cena (zł):

92 500

 

Nasza ocena

(Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych)

 

Przestronność wnętrza

****

Z przodu jest wystarczająco miejsca, na tylnej

kanapie wygodnie pojada tylko wie osoby,

duży bagażnik

Silnik

****

Dynamiczny, o wysokiej kulturze pracy

Poziom hałasu

*****

Niski, nawet przy wysokich obrotach

Zużycie paliwa

***

Na przyzwoitym poziomie

Wyposażenie

****

Bogate z możliwościa doposażenia

 

Wybrane wyposażenie seryjne Toyota Avensis 2.0 VVT-i  SOL Plus

 

Poduszki powietrzne

        7

Układ ABS

        S

Układ ESP

        S

Wspomaganie układu kierowniczego

        S

Centralny zamek

        S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

        S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

        S

Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)

        S

Radioodtwarzacz z CD/MP3

        S

S- wyposażenie standardowe

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty