Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37181 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Aygo po liftingu

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Toyota Aygo, Fot: Tomasz Szmandra Najmniejszy model japońskiej firmy już po raz drugi przeszedł face-lifting. W najtańszej odmianie kosztuje w Polsce 32,5 tys. zł

Aygo zadebiutowało w 2005 roku, udowadniając, że samochód segmentu mini wcale nie musi być ciasny i niewygodny. Dzięki przestronności, niewielkiej awaryjności i korzystnemu stosunkowi wartości do ceny, model ten szybko zyskał popularność, która jeszcze wzrosła po modernizacji w 2008 roku. Do dziś sprzedano 580 tys. egzemplarzy tego auta. Maluch Toyoty został skonstruowany wspólnie z koncernem PSA i podobnie jak pozostała dwójka „Trojaczków z Kolina” (Citroen C1 i Peugeot 107), jest wytwarzany na Słowacji. W tym roku japońscy konstruktorzy wprowadzili kolejne kilka zmian w tym modelu, z których najwięcej zaszło w przedniej części nadwozia. Uwagę zwraca dużych rozmiarów  wlot powietrza w zderzaku, a także grill, który jest bardzo podobny, do tego, jaki zastosowano w nowym Yarisie. Nowością są również światła do jazdy dziennej LED (oferowane w wersji SOL), które umieszczono w dolnej części zderzaka, oraz wzory obręczy aluminiowych i kołpaków. Wśród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia znalazły się dwa nowe – Vibrant Metallic Orange i Bronze Mica.

Nowy model przy długości 3430 mm jest tylko o 15 mm dłuższy od poprzedniej wersji, jednak dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2340 mm, krótkim zwisom i całkowitej szerokości wynoszącej 1615 mm, wnętrze kabiny jest zaskakująco przestronne. Parametry te zapewniają autu stabilność, a jednocześnie zwinność ułatwiające manewry na zatłoczonych, miejskich ulicach, czy parkingach. Dodatkowym atutem jest mały promień skrętu, wynoszący jedynie 4,73. Inżynierom udało się także ograniczyć poziom hałasu oraz wibracji przedostających się do wnętrza. Jednak coś za coś. Ceną za przestronne wnętrze jest niewielka pojemność bagażnika -139 l. Za to dla ułatwienia dostępu do przestrzeni bagażowej zwiększono kąt odchylenia tylnej półki.

Nowa Toyota wyposażona jest w wykonany ze lekkich stopów trzycylindrowy, benzynowy silnik VVT-i o pojemności skokowej 998 cm3. Łącząc niską masę i wymiary z mocą oraz momentem obrotowym, jednostka ta spełnia wymagania Euro V i odznacza się niewielkim spalaniem oraz niską emisją CO2. Współpracujący z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów silnik rozwija moc 68 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Jeśli wierzyć danym producenta, zużycie paliwa ograniczono do 4,4 l/100 km, a emisję CO2 do 102 g/km. Co ciekawe, w wersjach ze zautomatyzowaną skrzynią MultiMode przy kierownicy zastosowano manetki do manualnej zmiany biegów.

Na liście opcji znalazły się przyciemniane tylne szyby, obszyte skórą kierownice i dźwignie zmiany biegów, a także obrotomierz. Klienci mogą wybrać jeden z dwóch systemów – z 35-watowym radioodtwarzaczem CD z czterema głośnikami, lub radioodtwarzacz CD z interfejsem telefonu głośnomówiącego Bluetooth, wielojęzycznym wyświetlaczem i portem USB dla przenośnych odtwarzaczy MP3. Nowością jest też wersja wyposażeniowa Chilli. Specjalny lakier nadwozia oraz kolorowe wstawki na fotelach, dyszach nawiewów, obudowach głośników i zegarów mocno ożywiają wnętrze. Aygo Chilli ma stanowić kuszącą propozycję dla młodszej klienteli.

Toyotę Aygo po face-liftingu już można kupić w polskich salonach. Podstawowa wersja Terra posiada w standardzie ABS, dwie poduszki powietrzne oraz wspomaganie układu kierowniczego. Z trzydrzwiowym nadwoziem kosztuje 32,5 tys. zł, natomiast z pięciodrzwiowym - 33,4 tys. zł.



Toyota Aygo, Fot: Tomasz Szmandra

Toyota Aygo, Fot: Tomasz Szmandra

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Robert (gość)

    Dodanie diod LED w zderzaku to raczej nie jest lifting tego auta na miarę rywalizacji z nowymi autami w segmencie (Up!, Citigo, Mii, Panda) tym bardziej że cena Aygo jest dokładnie taka sama jak VW Up! a Up! jest nowocześniejszy i bezpieczniejszy (5 gwiazdek w testach NCAP - najlepszy wynik w klasie, seryjne ESP)

  • ASP (gość)

    rynek maluchów rzeczywiście się mocno zapchał, są m.in. trojaczki Volkswagena, trojaczki Toyoty, Picanto, Panda, Splash, i10 ... i w sumie wszystkie mają podobne ceny. wiadomo że nowości mają zawsze łatwiej i tu jest pole do popisu dla Pandy i Volkswagena. mi osobiście najbardziej podoba się vw Up! (5 drzwiowy), potem Kia Picanto

  • podpis (gość)

    Za 32 tys to nawet klimy nie ma. Klima jest dopiero ws wersji za 38 tys a za taka kase sa o wiele ciekawsze i wieksze nowe samochody...

  • alan2

    Niby samochód mały ale jednak to standard żeby posiadał ESP, jakoś narazie nikt się nie kwapi żeby w miejskich samochodach montować taki system a niekiedy bardzo się przydaje, jedynie VW oferuje ESP w standardzie, a niestety inni każą sobie za niego płacić a szkoda bo napewno się przyda

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Aygo zdjęcia

Toyota Aygo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Aygo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Aygo Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł