Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38232 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Akcje serwisowe

Toyota. Blisko 17 tys. aut musi trafić do serwisu

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Toyota Toyota powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o konieczności przeprowadzenia akcji serwisowej. Ma dotyczyć dwóch modeli aut.

W samochodach marki Toyota, modele: Prius i Auris HV, wyprodukowanych w Japonii i Wielkiej Brytanii od 10.03.2014 r. do 30.11.2018 r., powtarzająca się jazda z dużym obciążeniem i określonymi cyklami (np. ruszanie przy użyciu prawie pełnego otwarcia przepustnicy, a następnie zwiększanie przyspieszenia aż do pełnego otwarcia przepustnicy) może powodować wyższe naprężenia termiczne w określonych tranzystorach znajdujących się w module IPM, powodując tym samym uszkodzenie tych elementów. Może to prowadzić do włączenia się różnych lampek kontrolnych i wyświetlenia komunikatu ostrzegawczego na tablicy rozdzielczej.

Zobacz także: Kiedy można zamówić dodatkową tablicę rejestracyjną?

W przypadkach, w których tranzystory ulegają awarii w określony sposób, podczas jazdy pod dużym obciążeniem - na przykład podczas gwałtownego przyspieszania - istnieje możliwość wygenerowania zbyt wysokiego napięcia elektrycznego. Może ono przekroczyć wartości przewidziane w oprogramowaniu i konstrukcji obwodów modułu IPM. Sytuacja taka powoduje, że system hybrydowy nie przełącza się w tryb awaryjny (zapewniający możliwość kontynuowania jazdy na określonym dystansie ze zmniejszoną mocą), lecz zostaje wyłączony. W takich warunkach wspomaganie układu kierowniczego oraz hamulce pozostaną sprawne, jednak wyłączenie systemu hybrydowego bez uruchomienia trybu awaryjnego, może doprowadzić do utraty mocy, co w przypadku jazdy z wyższymi prędkościami może zwiększać ryzyko wypadku.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce łącznie 16 910 samochodów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zmiany oprogramowania określonego sterownika układu napędu hybrydowego (Power Management ECU).

To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • plus (gość)

    Pomimo kosztów jakie poniosą jawnie o tym mówią i nie zamiatają sprawy pod dywan

  • bezos (gość)

    Bardzo dobrze podchodzą do tematu i dbają o klientów. Właśnie dzięki takiemu podejściu toyota jest tu gdzie jest

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota zdjęcia

Toyota dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł