Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota C-HR 2020. Elektryczna wersja debiutuje w Szanghaju

Mariusz Michalak
Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne. Nowa Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Ich sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku.Fot. Toyota
Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne. Nowa Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Ich sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku.Fot. Toyota
Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne. Nowa Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model Izoa to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Ich sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku.

Elektryczna Toyota C-HR będzie produkowana w fabryce GAC-Toyota, zaś bliźniaczy model IZOA w zakładzie FAW-Toyota. Nowy model ma nieco zmieniony przód ze zmniejszonym grillem, co wynika z tego, że czysto elektryczny silnik wymaga mniej chłodzenia. Toyota nie podała jeszcze żadnych informacji technicznych na temat nowych samochodów.

Toyota zaprezentowała w Szanghaju także wiele innych zelektryfikowanych samochodów. Należą do nich debiutujące na tym rynku hybrydowe wersje RAV4 oraz modeli Alphard i Vellfire, a także Corolla i Levin w wersjach plug-in hybrid dostępnych w Chinach od marca tego roku.

Atrakcją stoiska Toyoty jest koncepcyjny model RHOMBUS – samochód elektryczny, opracowany przez Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, ośrodek R&D Toyoty w Chinach. Samochód ten powstał z myślą o kierowcach z pokolenia urodzonego po 1990 roku.

Podczas konferencji prasowej wiceprezydent Toyoty, Moritaka Yoshida, odniósł się m.in. do samochodów elektrycznych na ogniwa paliwowe. „Od 2017 roku Toyota prowadzi w Chinach testy wodorowej Toyoty Mirai. Rozważamy wprowadzenie na chiński rynek także innych modeli na ogniwa paliwowe, w tym autobusu FC Coaster”.

Toyota C-HR oraz IZOA w wersji BEV to pierwsze modele elektryczne Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Niedługo po tych premierach, w pierwszej połowie lat 2020. Toyota wprowadzi na rynki całego świata wiele kolejnych modeli elektrycznych. Marka zintensyfikuje elektryfikację swojej gamy modelowej, by do 2030 roku sprzedawać 5,5 miliona zelektryfikowanych aut rocznie – liczba ta stanowi połowę obecnej sprzedaży Toyoty na świecie. Czy jest to realne? Taki miks udało się już osiągnąć marce w Europie Zachodniej i Środkowej – hybrydy stanowią 50% wszystkich Toyot sprzedawanych w naszej części świata.

Do lutego 2019 całkowita globalna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów japońskiego producenta wyniosła niemal 13 milionów aut, licząc od premiery pierwszej generacji Priusa w 1997 roku. Samochody te pozwoliły uniknąć emisji ponad 103 milionów ton CO2.

W listopadzie 2018 roku na targach China International Import Expo w Szanghaju Toyota przedstawiła nową koncepcję mobilności, opartą na elektryfikacji, informatyzacji i sztucznej inteligencji. Przykładem jej wprowadzenia w życie jest system e-Pallete oparty na elektrycznych, autonomicznych wagonach o uniwersalnym zastosowaniu. Zbliżające się Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Tokio 2020 będą okazją do zaprezentowania działania tej koncepcji w praktyce. Doświadczenia zdobyte podczas tego wydarzenia zostaną wykorzystane podczas Zimowych Igrzysk w Pekinie 2022.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty