Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota C-HR już po pierwszym liftingu. Jakie zmiany?

Ryszard M. Perczak / TVN Turbo / x-news
Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym wydłużyć żywot jakiegoś auta wówczas w nieco krótszym odstępie czasu decyduje się na jego kurację odświeżającą. Czy jednak trzy lata to już wystarczająco długi staż na rynku aby wprowadzać w - co istotne - wciąż bardzo chętnie kupowanym samochodzie zmiany? Tym bardziej, że jest ich sporo i nie dotyczą wyłącznie wyglądu.Fot. Toyota
Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym wydłużyć żywot jakiegoś auta wówczas w nieco krótszym odstępie czasu decyduje się na jego kurację odświeżającą. Czy jednak trzy lata to już wystarczająco długi staż na rynku aby wprowadzać w - co istotne - wciąż bardzo chętnie kupowanym samochodzie zmiany? Tym bardziej, że jest ich sporo i nie dotyczą wyłącznie wyglądu.Fot. Toyota
Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym wydłużyć żywot jakiegoś auta wówczas w nieco krótszym odstępie czasu decyduje się na jego kurację odświeżającą. Czy jednak trzy lata to już wystarczająco długi staż na rynku aby wprowadzać w - co istotne - wciąż bardzo chętnie kupowanym samochodzie zmiany? Tym bardziej, że jest ich sporo i nie dotyczą wyłącznie wyglądu.

Toyota C-HR. A jednak zmiany

Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym
Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym wydłużyć żywot jakiegoś auta wówczas w nieco krótszym odstępie czasu decyduje się na jego kurację odświeżającą. Czy jednak trzy lata to już wystarczająco długi staż na rynku aby wprowadzać w - co istotne - wciąż bardzo chętnie kupowanym samochodzie zmiany? Tym bardziej, że jest ich sporo i nie dotyczą wyłącznie wyglądu.

Fot. Toyota

Tak właśnie ostatnio postąpiła Toyota odmładzając swój bestsellerowy model jakim jest C-HR. Jak się wydaje ruch ten był nie tyle spowodowany faktem, że C-HR się zestarzała, ale po prostu wykorzystano do liftingu fakt, że model ten otrzymał nowy napęd hybrydowy. Poza wszystkim ten typ samochodu na rynkach europejskich (niekoniecznie jeszcze w Polsce) jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem, zatem i producenci wyjątkowo starannie dbają o jakość swoich w nim przedstawicieli.

Kiedy się patrzy na tego crossovera z przodu to wydaje nam się, że jest wciąż taki sam. A jednak w odświeżonej wersji np. kierunkowskazy są teraz na górze lamp głównych. One zresztą także zmieniły swój kształt i teraz „zachodzą” nieco na boki samochodu. Inny jest także zderzak, w którym pojawiły się większe niż w poprzedniku, wloty powietrza. Z tyłu C-HR A.D. 2019 ma inny kształt lamp, które teraz są w pełni LED-owe. Na pokrywie bagażnika pojawił się także nowy (drugi) szeroki czarny spojler.

Toyota C-HR. Co w środku i czego nie widać?

Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym
Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym wydłużyć żywot jakiegoś auta wówczas w nieco krótszym odstępie czasu decyduje się na jego kurację odświeżającą. Czy jednak trzy lata to już wystarczająco długi staż na rynku aby wprowadzać w - co istotne - wciąż bardzo chętnie kupowanym samochodzie zmiany? Tym bardziej, że jest ich sporo i nie dotyczą wyłącznie wyglądu.

Fot. Toyota

Najważniejszą zmianą w kabinie jest nowy monitor na konsoli centralnej, który ma przekątną 10,2 cala. Nie ma na nim osobnego zegara, a wszystkie funkcje są obsługiwane poprzez mechaniczne przyciski, a nie jak do tej pory dotykiem na ekranie. Pojawiło się także pokrętło potencjometru radia. Zobaczymy, kiedy inni producenci zdecydują się na podobny krok. Obsługa dotykowa budzi wśród użytkowników samochodów z tego typu rozwiązaniem mieszane odczucia.
Jest także rzecz, której pewnie nie zobaczymy w nowej C-HR, ale z pewnością ją poczujemy. Chodzi o wyciszenie kabiny tego samochodu.

W znacznie rozszerzonym zestawie funkcji multimedialnych, które oferuje odmłodzona C-HR są teraz również możliwości skorzystania z połączeń poprzez CarPlay i Android Auto. Nie sposób zapomnieć o licznych nowych systemach wspierających kierowcę jak np. ten zapobiegający przypadkowemu najechaniu na pojazd poprzedzający w czasie pełzania w korku (działa do 10 km/h), tempomacie adaptacyjnym, systemie pilnującym trzymania się wybranego pasa ruchu oraz systemie pomagającym wyjeżdżać przy ograniczonej widoczności z tyłu z miejsca parkingu.

Toyota C-HR. Z mocniejszą hybrydą

Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym
Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym wydłużyć żywot jakiegoś auta wówczas w nieco krótszym odstępie czasu decyduje się na jego kurację odświeżającą. Czy jednak trzy lata to już wystarczająco długi staż na rynku aby wprowadzać w - co istotne - wciąż bardzo chętnie kupowanym samochodzie zmiany? Tym bardziej, że jest ich sporo i nie dotyczą wyłącznie wyglądu.

Fot. Toyota

Powodem powyższych zmian, wprowadzonych niejako przy okazji był fakt, że w ofercie napędów proponowanych do tego modelu pojawiła się nowa hybryda z dwulitrowym silnikiem benzynowym. Do tej pory można go było spotkać jedynie w Corolli. Łączna jej moc tzw. systemowa to 184 KM i 202 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybryda ta pozwala jechać C-HR do 120 km/h wyłącznie na silniku elektrycznym.

W ofercie pozostaje wersja hybrydy o mocy 122 KM z silnikiem benzynowym 1,8 l, w której upatrywano przede wszystkim napędu niespecjalnie szkodzącego środowisku. W tym nowym, który jest bardziej elastyczny, oprócz tego, że to jakby nie patrzeć ekologiczna hybryda, to jeszcze pozwalająca na znacznie ostrzejszą i szybszą jazdę.

Najtańsza wersja tego modelu jest oferowana wyłącznie z silnikiem benzynowym 1,2 l o mocy 116 KM, ale z możliwością napędu przenoszonego na wszystkie koła. Podstawowa odmiana z napędem na przód kosztuje 94 900 złotych.

Toyota C-HR. C-HR nie jest sam

Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym
Zmiana modelu następuje ostatnio w przypadku samochodów popularnych co 7 – 10 lat. Jeśli producent chce podkręcić zainteresowanie kierowców i tym samym wydłużyć żywot jakiegoś auta wówczas w nieco krótszym odstępie czasu decyduje się na jego kurację odświeżającą. Czy jednak trzy lata to już wystarczająco długi staż na rynku aby wprowadzać w - co istotne - wciąż bardzo chętnie kupowanym samochodzie zmiany? Tym bardziej, że jest ich sporo i nie dotyczą wyłącznie wyglądu.

Fot. Toyota

W Polsce crossover Toyoty jest wybierany głównie przez klientów indywidualnych. W rankingu popularności plasuje się u nas na trzecim miejscu po Yarisie i Corolli, ale w swojej kategorii jest liderem. Co istotne 70 proc. dotychczas sprzedanych w Polsce Toyot C-HR miało napęd hybrydowy.

Toyota C-HR sprzedaje się od początku tj. od trzech lat bardzo dobrze, ale przecież nie jest tak, że nie ma konkurentów. Otóż są i to bynajmniej nie byle jacy. Wystarczy wspomnieć Volkswagena T-Roca, Hondę H-RV czy Skodę Karoq.

Toyota C-HR. Wybrane dane techniczne

Napęd Silnik benzynowy Hybryda z silnikiem 1,8 Hybryda z silnikiem 2,0
Pojemność silnika spalinowego 119717981987
Moc maksymalna 116 (w zakresie 5200 – 5600 obr./min.) 98 (przy 5200 obr./min.) 152 (przy 6000 obr./min.)
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 185 (w zakresie1500 – 4000 obr./min.) 142 (przy 3600 obr./min.) 190 (przy 4400 obr./min)
Silnik elektryczny (kW)Moc maksymalna - 5380
Maksymalny moment obrotowy (Nm) - 163202
Prędkość maksymalna (km/h) 190170180
Przyspieszenie 0 – 100 km/h (sek.) 10,9118,2
Emisja CO2 (g/km) 1388692
Wymiary długość/szerokość/wysokość (m) 4,39/1,79/1,56 4,39/1,79/1,56 4,39/1,79/1,56
Rozstaw osi (m) 2,642,642,64
Pojemność bagażnika (l) 377377358
Pojemność zbiornika paliwa (l) 504343
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty