Toyota C-HR już w Polsce. Kiedy auto trafi do sprzedaży?

(ip)
Toyota C-HRBazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Na rynku zmierzy się ze swoimi głównymi konkurentami, jak Nissan Quashquai, Renault Kadjar czy Opel Mokka.Fot. Toyota
Toyota C-HRBazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Na rynku zmierzy się ze swoimi głównymi konkurentami, jak Nissan Quashquai, Renault Kadjar czy Opel Mokka.Fot. Toyota
Pierwszy egzemplarz Toyoty C-HR jest już w Polsce. Samochód trafił do dilera Toyota Bednarscy w Toruniu. Najnowszego crossovera z Japonii mogła zobaczyć na przedpremierowym pokazie publiczność odbywającego się w tym mieście festiwalu światła.
Toyota C-HRBazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm
Toyota C-HR

Bazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Na rynku zmierzy się ze swoimi głównymi konkurentami, jak Nissan Quashquai, Renault Kadjar czy Opel Mokka.

Fot. Toyota

Symbol C-HR to skrót od słów „Compact Hybrid Revolution”, co oznacza połączenie własności jezdnych samochodu kompaktowego z jedynym w tej klasie napędem hybrydowym oraz zupełnie nową stylistyką, jakiej w Toyocie jeszcze nie było.

Globalna architektura

Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach. Stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design Research. Najnowsze dzieło Toyoty jest pierwszym w historii tej marki samochodem, w którym tak wiele swobody działania pozostawiono stylistom. Z myślą o kierowcach, którzy od auta oczekują czegoś więcej, niż tylko niezawodności i oszczędności, powstało wysoko zawieszone coupé o unikalnym wyglądzie, zaopatrzone w światła, lampy i kierunkowskazy w technologii Full LED.

Bazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Na rynku zmierzy się ze swoimi głównymi konkurentami, jak Nissan Quashquai, Renault Kadjar czy Opel Mokka.

Wnętrze C-HR jest realizacją nowej koncepcji stylistycznej Sensual Tech, łączącej funkcjonalność nowoczesnych technologii z najwyższą jakością materiałów i stylem.**Uwagę zwraca asymetryczna deska rozdzielcza, skupiona wokół kierowcy. To kolejny element projektu samochodu dla osób, które lubią prowadzić. Na jej szczycie umieszczono, przypominający tablet, 8-calowy dotykowy ekran nawigacji i pokładowego komputera, ukryty za taflą szkła. Specjalnie do tego modelu zaprojektowano dedykowany system audio firmy JBL o mocy 576 W z 8 głośnikami i subwooferem. Materiały wykończeniowe, jak skóra Nappa i satynowo-srebrne zdobienia są miękkie i przyjemne w dotyku, a klimat we wnętrzu buduje błękitne, ambientowe oświetlenie, pozostające w harmonii z błękitnymi elementami wykończenia wnętrza.

Samochód dla kierowcy

Toyota C-HR to samochód zaprojektowany przez kierowców i dla kierowców. Inżynierowie skupili się na zestrojeniu podwozia w sposób, który będzie odpowiadać Europejczykom. Nisko położony środek ciężkości, wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi i optymalna pozycja za kierownicą. To cechy charakterystyczne nowości.

Toyota C-HRBazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm
Toyota C-HR

Bazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Na rynku zmierzy się ze swoimi głównymi konkurentami, jak Nissan Quashquai, Renault Kadjar czy Opel Mokka.

Fot. Toyota

Podobnie jak Prius IV generacji, C-HR bazuje na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), która zapewnia większą sztywność nadwozia przy mniejszej masie samochodu. Pod maską znalazł się znany już z nowego Priusa napęd hybrydowy IV generacji o mocy 122 KM, zapewniający średnie spalanie na poziomie 3,7 l/100 km i możliwość holowania przyczep o masie do 725 kg. Układ hybrydowy składa się z silnika 1,8 o rekordowej, 40-procentowej sprawności cieplnej, połączonego z jednostką elektryczną. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT.

Drugą, oferowaną dla nowego crossovera jednostką jest benzynowy silnik 1,2 Turbo o mocy 116 KM i maksymalnym momencie 185 Nm, połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub skrzynią bezstopniową w dwóch wersjach napędu – na przednią lub obie osie. Jednostka wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km.

Standardowo oferowany w C-HR pakiet Toyota Safety Sense nowej generacji obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control). Wykorzystano w nim najnowocześniejszą technologię radarową, która znacząco zwiększa zasięg oraz precyzję działania w porównaniu do popularnych rozwiązań stosowanych w systemach bezpieczeństwa czynnego dostępnych najczęściej na rynku.

Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty