Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38174 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje Artykuł sponsorowany

Toyota C-HR – odważna stylistyka nadwozia

Data publikacji: Autor: Materiał Informacyjny Toyota Polska

Toyota C-HR Toyota C-HR powstała, aby się wyróżniać, i to nie tylko na tle innych samochodów z segmentu crossoverów, lecz także spośród innych modeli Toyoty.

Odważna stylistyka nadwozia i wszechstronne możliwości, czyli Toyota C-HR

Toyota C-HR powstała, aby inspirować. Jej niepowtarzalną linię zaprojektowano z myślą o ludziach z pasją i dla tych, którzy od zawsze pragnęli czegoś wyjątkowego – samochodu, który wyróżnia się z tłumu wyglądających niemal identycznie aut. C-HR jest odważną propozycją Toyoty, która od chwili swojej premiery pod koniec 2016 roku niezmiennie cieszy się dużym wzięciem na rynku. Nowa C-HR (Toyota C-HR 2020), która dostępna jest oczywiście, także jako hybryda, jest równie spektakularna, ale jeszcze nowocześniejsza i wyposażona w jeszcze lepszy znak rozpoznawczy marki, czyli znakomity napęd hybrydowy.

Model C-HR - najbardziej stylowy SUV Toyoty

Toyota C-HR powstała, aby się wyróżniać, i to nie tylko na tle innych samochodów z segmentu crossoverów, lecz także spośród innych modeli Toyoty. W świecie, w którym poszczególne samochody odróżniają zazwyczaj tylko detale, C-HR wprowadza nowy styl. Ten model Toyoty powstał, aby inspirować, wyróżniać się i dać jej posiadaczom coś zupełnie wyjątkowego. Toyota C-HR łączy smukłą linię coupe z muskularną sylwetką, charakterystyczną dla crossoverów i SUV-ów Toyoty. Nie sposób pomylić jej na ulicy z żadnym innym samochodem – C-HR ma osobowość.

Toyota C-HR podbiła serca publiczności już w momencie debiutu wersji koncepcyjnych na targach samochodowych w Paryżu, w 2014 roku i we Frankfurcie w 2015 roku. Ogromnym, oczywiście pozytywnym zaskoczeniem było to, że wersja produkcyjna Toyoty C-HR nieznacznie tylko różniła się od pokazywanych tam konceptów. Ten, zaprojektowany na zupełnie nowej platformie TNGA Toyoty, model swój charakter zawdzięcza głównemu projektantowi, Kazuhiko Isawie. To dzięki jego determinacji Toyota C-HR nie straciła w wydaniu produkcyjnym nic ze swojej spektakularnej i inspirującej formy.

Nadwozie, którego nie przeoczysz

Toyota C-HR nadaje nowy kierunek całemu segmentowi crossoverów. Użytkownikom tych samochodów zależy na czymś wyjątkowym – na podniesionej pozycji za kierownicą, atrakcyjnej linii nadwozia, zwinności i dynamice. I taka właśnie jest Toyota C-HR. Model ten powstał zresztą zupełnie inaczej niż inne crossovery. Zamiast tworzyć SUV-a o sportowych właściwościach, Toyota postawiła na dynamiczne auto, które tak jakby dodatkowo posiada cechy charakterystyczne dla aut segmentu SUV. W efekcie powstała Toyota C-HR – designerski majstersztyk oferowany w korzystnych cenach. Ceny C-HR z rocznika 2020 rozpoczynają się od 94 900 złotych.

Projektanci, pracujący nad SUV-em Toyoty od początku założyli, że wprowadzą na ulice auto, jakiego nie będzie można pomylić z żadnym innym. W efekcie powstał C-HR ze swoją odważną stylistyką, której dynamiczna, futurystyczna sylwetka jest po prostu niepowtarzalna. Ostre krawędzie i mocne przetłoczenia to coś, czego nie można przeoczyć i co przyciąga spojrzenia wszystkich, nie tylko miłośników motoryzacji. C-HR ma własną, unikalną osobowość, która nikomu nie pozwoli przejść obok obojętnie.

Kierowca - serce Toyoty C-HR

Unikalny charakter Toyoty C-HR to nie tylko wyróżniająca się, dynamicznie zaprojektowana bryła nadwozia. Wnętrze C-HR skupione jest wokół kierowcy. Jest realizacją nowej koncepcji stylistycznej Sensual Tech. Łączy ona funkcjonalność nowoczesnych technologii z najwyższą jakością materiałów i inspirującym stylem. Mimo, że skupione na kierowcy, wnętrze Toyoty C-HR jest przestronne, a zarazem bardzo współczesne. W projekcie  wykorzystano dwie nowe filozofie - „Emocjonalne Powierzchnie” i „Innowacyjne Detale” oraz postawiono na uzyskanie możliwie najwyższej jakości sensorycznej wnętrza. W prace nad SUV-em Toyoty, modelem C-HR już od początku zresztą włączony był zespół czuwający nad jakością komponentów, ich teksturą, kształtem, kolorem i oświetleniem. W efekcie w C-HR mamy wielowarstwową deskę rozdzielczą, która płynnie łączy się z drzwiami, a w elementach takich jak przełączniki i głośniki ukryto motyw diamentu, który obecny jest również na zewnątrz auta.

Wnętrze Toyoty C-HR dba o doznania kierowcy i podróżujących z nim pasażerów również zaawansowaniem technologicznym i bogatym wyposażeniem. Mamy tu automatyczną, dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, adaptacyjny tempomat, wycieraczki z czujnikiem deszczu i pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Systemy wspierające kierowcę Toyoty C-HR obejmują m.in. układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy oraz automatyczne światła drogowe. C-HR można doposażyć także w system audio z 8 głośnikami i subwooferem, który specjalnie do tego modelu opracowała uznana firma z branży audio – JBL.

 

Wybierz swoją wersję hybrydowego SUV-a od Toyoty

Wybierając dla siebie Toyotę C-HR do dyspozycji mamy całą gamę odmian, zarówno wyposażeniowych jak i silnikowych. Już w podstawowej wersji, czyli Toyocie C-HR Comfort na wyposażeniu seryjnym znajdziemy m.in. kamerę cofania, światła główne w technologii LED, system multimedialny Toyota Touch 2 z Android Auto i Apple CarPlay oraz z 8-calowym kolorowym ekranem, elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz dwustrefową, automatyczną klimatyzację. Toyotę C-HR Comfort zamówić można z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM lub ze znakomitym napędem hybrydowym Toyoty – 1.8 Hybrid o mocy 122 KM. Auto seryjnie zaopatrzone jest w 17-calowe felgi aluminiowe.

Cena Toyoty C-HR Comfort 2020 to od 94 900 złotych za wersję z silnikiem konwencjonalnym. Hybrydę Toyoty – C-HR Hybrid można kupić w cenie od 110 900 złotych.

Toyota C-HR w wersji Style wyposażona jest seryjnie m.in. w przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, światła główne w technologii LED oraz 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego – Toyota Touch 2 z integracją Android Auto i Apple CarPlay. Gama silnikowa C-HR Style jest bardzo bogata – począwszy od silnika 1.2 Turbo (116 KM) ze skrzynią manualną lub automatyczną, poprzez 1.2 Turbo z napędem na wszystkie koła, również sprzężoną z automatyczną skrzynią biegów. Hybrydowe warianty Toyoty C-HR to doskonale znana, sprawdzona i słynąca z bezawaryjności hybryda Toyoty, czyli 1.8 122 KM (Toyota C-HR Hybrid) oraz gwarantująca sportowe doznania nowa generacja hybryd. Ten drugi wariant to Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force o niebagatelnej mocy 184 KM. C-HR Style porusza się na 18-calowych felgach aluminiowych.

Cena Toyoty C-HR  Style z rocznika 2020 wynosi od 99 900 złotych za wersję z silnikiem konwencjonalnym. Do tego należy doliczyć minimum 2 500 zł za lakier. Hybrydowego C-HR Style można mieć w cenie od 115 900 zł złotych (i w tym wypadku należy doliczyć cenę lakieru).

Bardziej ekskluzywne wydanie modelu C-HR to Toyota C-HR Executive. Na pokładzie tej wersji mamy system bezkluczykowego dostępu do samochodu, kamerę cofania oraz wszystkie światła wykonane w technologii LED. Auto wyposażone jest także w elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne i inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, a we wnętrzu znajdziemy 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego – Toyota Touch 2 z Android Auto i Apple CarPlay. Toyota C-HR Executive porusza się na 18-calowych aluminiowych felgach. Jeśli chodzi o napęd – wybierać można spośród dwóch hybryd Toyoty – klasycznej już wersji 1.8 122 KM z napędem na przednie koła lub 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 184 KM.

Cena Toyoty C-HR Executive 2020, która dostępna jest wyłącznie z napędem hybrydowym, to od 126 900 złotych plus cena lakieru, czyli minimum 2 500 złotych.

Toyota C-HR Selection wyposażona jest m.in. w system bezkluczykowego dostępu do samochodu, kamerę cofania, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) oraz nowoczesne tylne lampy, wykonane w technologii LED. Toyota C-HR Selection porusza się na 18-calowych felgach. Na pokładzie tego modelu znalazł się także 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego – Toyota Touch 2 z  Android Auto i Apple CarPlay. Toyota C-HR Selection wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem z czarnym dachem i dostępna jest z wnętrzem w dwóch odmianach: utrzymanej w czarnej tonacji Black Alcantara oraz jasnym wnętrzem Beige Leather.

Cena Toyoty C-HR Selection z rocznika 2020 wynosi od 133 900 złotych.

W ofercie Toyoty znajdziemy też model C-HR w nowym wariancie Selection Orange. W tej odmianie samochód otrzymuje bardzo zbliżone wyposażenie co wersja Selection, wyróżnia się jednak stylistyką. Auto w standardzie dysponuje pomarańczowym lakierem Hot Orange, który kontrastuje z czarnym dachem oraz matowymi felgami aluminiowymi w tym samym kolorze. Samochód otrzymuje również dwustrefową klimatyzację automatyczną z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza oraz tapicerkę skórzaną z perforacją w barwie Black Leather.

Cena Toyoty C-HR 2020 Selection Orange startuje od 142 900 zł, a w standardzie otrzymujemy najmocniejszy napęd hybrydowy 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM.

Toyota C-HR - dane techniczne

Zużycie paliwa

Zużycie paliwa

1.2 Turbo 116 KM

6 M/T (Multidrive S)

benzyna

1.2 Turbo 116 KM 4×4

Multidrive S benzyna

1.8 Hybrid 122 KM

e-CVT hybryda

2.0 Hybrid Dynamic

Force 184 KM

e-CVT hybryda

Średnio [litry/100 km]

6,8–7,1 (7,2–7,5)

7,9–8,3

4,8–5,2

5,3–5,7

Emisja CO2

 

 

 

 

Średnio [g/km]

153–161 (163–170)

179–188

108–118

120–128

Silnik spalinowy

 

 

 

 

Maksymalna moc [KM (kW)/obr./min]

116 (85)/5200

116 (85)/5200

98 (72)/5200

152 (112)/6000

Maks. moment obrotowy [Nm/obr./min]

185/1500–4000

185/1500–4000

142/3600

190/4400–5200

Układ hybrydowy

 

 

 

 

Łączna moc układu hybrydowego [KM (kW)]

-

-

122 (90)

184 (135)

Przyspieszenie

 

 

 

 

0–100 km/h [s]

10,9 (10,8)

11,4

11,0

8,2

Pojemność bagażnika

377 l

377 l

377 l

358 l

 

 

 

Bezkompromisowy styl, elastyczna jazda. Jak działa hybryda Toyoty?

Bezkompromisową Toyotę C-HR można mieć z dynamicznym, wyjątkowo oszczędnym i dbającym o środowisko naturalne, znakomitym napędem hybrydowym. Toyota słynie z tego typu napędu nie bez podstaw. Obydwie wersje hybrydy C-HR , czyli 122-konny 1.8, dokładnie taki sam, jak w słynącym z bezawaryjności i bardzo niskiego spalania Priusie, oraz 184-konna Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force są wyjątkowo oszczędne i niskoemisyjne. Napęd 1.8 emituje średnio od 108 g/km CO2, zaś nowy układ hybrydowy 2.0 od 120 g/km CO2 (wg WLTP).

Obie wersje hybrydowego napędu Toyoty C-HR to niesłychana płynność przemieszczania się i wyjątkowo niskie spalanie, czyli od 4,8 litra paliwa na 100 km w przypadku wersji 1.8 oraz od 5,3 litra paliwa na 100 km w przypadku 2.0 Hybrid Dynamic Force. Skąd takie wartości? Otóż hybrydy Toyoty w mieście mogą nawet przez 80% czasu jazdy korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego. Pomimo, że korzystają z napędu elektrycznego, to nie wymagają – jak typowe samochody elektryczne – dodatkowego ładowania.

Jak działa hybryda Toyoty? Jej akumulatory zapełniane są energią elektryczną podczas jazdy i hamowania. Takie właściwości hybrydy Toyoty, w tym oczywiście Toyota C-HR Hybrid oraz Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force, zawdzięczają wyjątkowej konstrukcji napędu. Współpracujące ze sobą dwa silniki elektryczne oraz wysokowydajny, bardzo zaawansowany silnik benzynowy mogą napędzać samochód, dzięki przekładni planetarnej w dowolnie wybranej konfiguracji. Układ ten może zapewnić wyjątkowo oszczędny i ekologiczny tryb elektryczny, współdziałanie obu typów napędu, aby zapewnić dynamiczne poruszanie się, a także odzyskiwanie energii podczas hamowania czy zwalniania, dzięki czemu spalanie Toyoty C-HR jest wyjątkowo niskie. Jak bardzo efektywny jest taki napęd? Wystarczy policzyć. Konwencjonalny napęd wiąże się ze średnim spalaniem paliwa na poziomie ok. 7 l/100 km. Hybrydowa Toyota C-HR z silnikiem 1.8 zadowala się wartością od 4,8 l/100 km. Pokonując średnio 50 km dziennie hybryda Toyoty spali aż o 401 litrów paliwa mniej, co oznacza prawie 1 700 złotych oszczędności w skali roku (przy uśrednionej cenie benzyny wynoszącej 4,23 zł za litr).

Jak kupić nową Toyotę C-HR?

Toyota C-HR , mimo iż jest inspirującym, nowatorskim, stylowym i odważnym crossoverem, nie jest samochodem niedostępnym, a to dzięki szerokiej ofercie finansowania zakupu. Na wyprzedaży rocznika 2019 można ją kupić już od 81 900 złotych, a najwyższe rabaty sięgają nawet 17 100 złotych. Co więcej Toyota C-HR oferowana jest także w leasing Smartplan dla firm z ratą promocyjną od 796 złotych netto miesięcznie oraz w leasingu konsumenckim Toyota dla Ciebie z ratą promocyjną od 958 złotych miesięcznie. Warto umówić się na jazdę próbną Toyotą C-HR i samemu przekonać się, jak sprawdza się ta rozchwytywana Toyota. Więcej na temat nowej Toyoty C-HR znajdziecie na stronie: https://www.toyota.pl/new-cars/c-hr/.

Toyota C-HR

Toyota C-HR

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tobiasz (gość)

    Najbardziej to mnie cieszy większa moc tego układu

  • mistrz (gość)

    C-hr wchodząc na rynek zrobiła małe zamieszanie nadwoziem i pojawiały się głosy i pozytywne i negatywne, ale nie można zarzucić jej tego, że nie jest ponadczasowa. Te kształty jeszcze długo będę w modzie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota C-HR zdjęcia

Toyota C-HR dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota C-HR Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł