Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37264 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota C-HR. Oficjalnie w sprzedaży w Polsce

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Toyota C-HR

Ceny Toyoty C-HR rozpoczynają się od kwoty 79 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję z benzynowym silnikiem 1.2, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś. 

Fot. Wojciech Frelichowski Toyota wprowadziła oficjalnie do sprzedaży nowego crossovera C-HR. W Polsce, na podstawie samych zdjęć, klienci zamówili już 1000 egzemplarzy tego modelu.

Toyota CH-R

Ceny Toyoty C-HR rozpoczynają się od kwoty 79 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję z benzynowym silnikiem 1.2, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś. 

Fot. Wojciech Frelichowski Toyota C-HR jest nową propozycją japońskiego koncernu w dynamicznie rozwijającym się segmencie crossoverów, czyli samochodów, które łączą cechy SUV-a, kompaktu i hatchbacka.

Auto po raz pierwszy publicznie zaprezentowano na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie, zaś na targach w Paryżu obecna była jego ostateczna produkcyjna wersja. Natomiast od 1 września ruszyła w Polsce internetowa sprzedaż modelu C-HR. Do tej pory krajowi klienci kupili przeszło 1000 egzemplarzy tego auta. To swego rodzaju ewenement, by na podstawie samych tylko zdjęć i kilku lokalnych salonowych prezentacji, kupiono w Polsce tyle aut w tak krótkim czasie. Teraz C-HR oficjalnie wchodzi do sprzedaży w polskich salonach Toyoty.

Compact Hybrid Revolution

C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który jest produkowany poza Japonią. Skrót C-HR Toyota rozszyfrowuje w następujący sposób: Compact Hybrid Revolution, czyli kompaktowa rewolucja hybrydowa. Kompaktowa dlatego, gdyż auto zachowuje gabaryty typowego samochodu z klasy niższej średniej. Długość nadwozia C-HR-a wynosi 4360 mm, zaś rozstaw osi to 2640 mm.

Toyota CH-R

Ceny Toyoty C-HR rozpoczynają się od kwoty 79 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję z benzynowym silnikiem 1.2, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś. 

Fot. Wojciech Frelichowski Uwagę przykuwa dynamiczna stylistyka tego samochodu. Widać, że projektanci Toyoty przejęli sporo pomysłów, które zastosowano już w niektórych modelach Lexusa. Przednia partia karoserii została podzielona na dwa elementy: górny, z logo marki oraz wyrazistymi reflektorami, których linię podkreślają diodowe światła do jazdy dziennej, oraz dolny, czyli wlot powietrza przypominający sportowy spoiler.

Przetłoczenia z boku nadwozia wizualnie łączą przednie i tylne nadkola. Ten element został tak zaprojektowany, aby jednocześnie podkreślić muskulaturę karoserii. Dynamiczny charakter całości wzmocniono dzięki opływowej linii dachu, przechodzącej z tyłu w duży spojler. Temu ma służyć także ukrycie klamek tylnych drzwi w słupku C. Na uwagę zasługuje również kształt kloszy tylnych lamp.

Koncepcja wnętrza

Ciekawie zaprojektowano także kabina modelu C-HR. Producent informuje, że jego celem było połączenie funkcjonalności nowoczesnych technologii z wysoką jakością materiałów i niekonwencjonalnym stylem.

Toyota CH-R

Ceny Toyoty C-HR rozpoczynają się od kwoty 79 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję z benzynowym silnikiem 1.2, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś. 

Fot. Wojciech Frelichowski Faktycznie, styl jest dość oryginalny, choć nie przełomowy. Uwagę zwraca przede wszystkim wielofunkcyjny, 8-calowy dotykowy wyświetlacz, który wyłania się pośrodku kokpitu. Umożliwia zarówno sterowaniem systemem audio, jak i system nawigacji. Poniżej umieszczono panel klimatyzacji i nawiewu. Natomiast pomiędzy przednimi fotelami znajduje się konsola, w której znalazło się miejsce na uchwyt na napoje oraz na zamykany schowek będący jednocześnie podłokietnikiem. 

Ciekawe zaprojektowano przednie fotele. Oparcia są zintegrowane z zagłówkami i mają solidne boczne podparcia. Nabywcy mogą wybierać spośród trzech kompozycji kolorystycznych wnętrza – ciemnoszarej, niebiesko-czarnej i brązowo-czarnej. Elementy dekoracyjne wykonano z eleganckiego tworzywa w kolorze Piano Black z satynowo-srebrnymi zdobieniami.

Bagażnik ma pojemność typową dla auta kompaktowego - 377 litrów.

Toyota C-HR

Ceny Toyoty C-HR rozpoczynają się od kwoty 79 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję z benzynowym silnikiem 1.2, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś. 

Fot. Wojciech Frelichowski

Toyota C-HR

Ceny Toyoty C-HR rozpoczynają się od kwoty 79 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję z benzynowym silnikiem 1.2, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • joanna (gość)

    nie dziwię się,że już w sprzedaży. hybrydy toyoty są najlepsze tak naprawdę, mają największe doświadczenie i wiele aut wyprodukowanych. dla mnie ten model jest za duży ale przymierzam się do auris. jednak hybryda to oszczędność, a w warszawie sporo się stoi w korkach. dlatego jadę niebawem na jazdę próbną do salonu toyoty na czerniakowskiej i po niej podejmę decyzję co dalej.

  • Cav (gość)

    Taka hybryda jest całkowicie bez sensu. Byłem już na jeździe próbnej, ale C-HR jeszcze nie było, więc próbowałem Priusa, a po drugiej stronie ulicy był salon Kia, więc również Niro. W jeździe mieszanej oba auta spaliły ponad 6 l, bliżej 6.5 Na trasie będzie więcej, bo nie skorzystają z akumulatora, który nie będzie miał się gdzie naładować. Co oznacza, że spalanie jest podobne jak w benzyniakach o podobnych parametrach, może do litra mniejsze. Dla 1 l nie warto zawracać gitary i rezygnować z wyposażenia dostępnego dla benzyniaków, a niedostępnego dla hybryd (np. 4x4 niedostępne w C-HR Hybrid, a inny csrossover suv po prostu nie ma sensu, lepiej kupić kompakta).

  • Dziadek pierdzieli głupoty (gość)

    Cav, czyżby w Kaliszu?

  • Hores (gość)

    Nie znam się na technologii i nie powiem nic na temat wyższości hybryd nad benzyną lub odwrotnie. Mogę jednak powiedź tylko tyle, że auto mi się bardzo podoba i uważam, że to jak dotąd najlepsza propozycja od Toyoty pod kątem wyglądu i oryginalności oraz fajnego wnętrza.

  • ND (gość)

    Hybrydy i Elektryki sa wynikiem srubowania norm czystosci spalin EU lub norm zuzycia paliwa na mile (MPG) EPA. Zatem powstaja takie frankensteiny z roznymi konfiguracjami. Masa baterii i dodatkowego elektrycznego wyposazenia powoduje ze hybryda na trasie pali podobnie co auto z silnikiem o duzym momencie obrotowym i skrzyni biegow o wielu biegach (np 8-10). Zatem eletryk jak co, to tylko do miasta. W miescie do max 80km/h zuzycie energii w elektryku jest liniowe i wzratsa ono wraz ze wzrostem predkosci pojazdu, a zatem mniejsze niz w tradyjnym spalinowym napedzie. Silnik spalinowy w warunkach stalego obciazenia (jazda w trasie) zuzywa najmniej paliwa jesli wezmiemy pod uwage z jaka predkoscia sie poruszamy i jaka odleglosc jest w tym czasie pokonywana. Zatem mozna powiedzec ze hybrydy i elektryki sa ekologiczne w glowach urzedasow z EU i Washingtonu. Oni maja zielone sztandary ale w srodu sa czerwoni jak arbuz. Tacy ekologiczni komunisci.

  • karol (gość)

    jeśli mam być szczery to c-hr podoba mi się. bardzo fajny model ale nie w takim wydaniu kolorystycznym. ten brąz mi nie pasuje. odważną stylistykę podkreślił by granatowy. o wiele lepiej by się prezentował.

  • Nik (gość)

    spoko jeszcze chwila i zrobią go w hybrydzie ;-) jestem zafascynowany tym autem i Toyota w ogole. czesto zaglądam do salonu w Piasecznie (mieszkam po sasiedzku hhehe ;-)) oglądam nowości, testuję lubię ich auta. aktualnie mam Priusika w hybrydce, naprawdę fajne autko

  • Ula (gość)

    super autko! cod miod malina! nie mogę sie doczekać kiedy będzie opcja jazdy testowej na Czerniakowskiej

  • Mikołaj (gość)

    Samochody Toyoty coraz bardziej mi się podobają. Teraz jeżdżę RAV4, solidne i wygodne. Marka stawia na dobrą jakość także myślę to auto się przyjmie.

  • Laikadam (gość)

    Prius czy C-HR - jazda próbna to na pierwszym kilometrze nawet bedzie 15l/100.W mojej starej mazdzie jest 22/100. Zimny silnik itp. A pózniej , ba! nie sposób to opisac tylko jezdzic i jezdzic i..... Rundka na trzy kilometry tego nie jawni jak miło tym jezdzic.30 lat prawko ,pierwszy raz- eCVT przekładnia , hybryda ,aktywny tempomat.Który? 1córka -chr, 2córka -chr, zieciu-chr, żona-prius bo ciszej i lepiej sie w nim spi. A ja dalej nie wiem którego wybrac. Ps. rozsadek podpowiada Prius ( podwójna cisza ;)) )

  • Szczecin (gość)

    Nie rozumiem co ludzie widzą w tych niemieckich nudnych oklepanych i awaryjnych autach typu audi bmw itp.Przecież ta toyota wybiega stylistyką i technologią przed te nazistowskie auta o 100 lat.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota C-HR zdjęcia

Toyota C-HR dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota C-HR opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota C-HR Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł