Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36767 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota C-HR. Test hybrydowego crossovera

Data publikacji: Autor: Marcin Rejmer

Test Toyoty C-HR 

Toyota C-HR jest jednym z najodważniej zaprojektowanych modeli Toyoty od wielu lat. Producent pokłada w nim ogromne nadzieje. C-HR (Compact Hybrid Revolution) w Europie znaczy kompaktową hybrydową rewolucję, a w Japonii wysoko zawieszone coupe. 

fot. Jayson Malone Toyota C-HR jest jednym z najodważniej zaprojektowanych modeli Toyoty od wielu lat. Producent pokłada w nim ogromne nadzieje. C-HR (Compact Hybrid Revolution) w Europie znaczy kompaktową hybrydową rewolucję, a w Japonii wysoko zawieszone coupe.

Najpierw ważne informacje. Toyota C-HR jest sprzedawana w Polsce od września 2016 roku. Cena podstawowej wersji z silnikiem 1.2 Turbo (116 KM)  rozpoczyna się od 79 900 zł. Za hybrydę 1.8 (122 KM) trzeba zapłacić minimum 104 900 zł. Auto powstało na platformie TNGA i jest to drugi model Toyoty po Priusie na tej płycie. Masa własna wynosi 1 455 kg, pojemność zbiornika paliwa - 43 l. Samochód budowany jest w tureckiej fabryce Toyoty w miejscowości Sakarya.

Konkurencja

Test Toyoty C-HR 

Toyota C-HR jest jednym z najodważniej zaprojektowanych modeli Toyoty od wielu lat. Producent pokłada w nim ogromne nadzieje. C-HR (Compact Hybrid Revolution) w Europie znaczy kompaktową hybrydową rewolucję, a w Japonii wysoko zawieszone coupe. 

fot. Jayson MaloneWygląd zewnętrzny może wskazywać, że rynkowymi rywalami Toyoty są SUV-y segmentu B, np. Nissan Juke, Fiat 500X, Renault Captur. Toyota z modelem C-HR mierzy jednak wyżej, do segmentu C. Długość 4360 mm to tylko 20 mm mniej od modelu Qashqai. Rozstaw osi wynoszący 2640 mm przegrywa nieznacznie z rozstawem osi Qashqaia (o 6 mm) i jest 20 mm mniejszy niż w rodzinnym RAV4.

Wygląd zewnętrzny

Samochód może się podobać. Jest to odważnie zaprojektowany crossover (rodzaj samochodu łączącego w sobie cechy wielu segmentów nadwoziowych, który wyodrębnił się z segmentu typu SUV). Design nawiązuje do coupe. Ciekawym detalem są ukryte klamki tylnych drzwi, dzięki czemu auto może wyglądać na trzydrzwiowe. Przedni pas pochodzi jakby… z RAV-4, tylna część z lampami jakby… od Hondy Civic. Jeżeli chodzi o sylwetkę naturalnym skojarzeniem może być Lexus RX. Reflektory są wyposażone w technologię Full LED ze światłowodami i kierunkowskazami sekwencyjnymi.

Wnętrze

Test Toyoty C-HR 

Toyota C-HR jest jednym z najodważniej zaprojektowanych modeli Toyoty od wielu lat. Producent pokłada w nim ogromne nadzieje. C-HR (Compact Hybrid Revolution) w Europie znaczy kompaktową hybrydową rewolucję, a w Japonii wysoko zawieszone coupe. 

fot. ToyotaWnętrze jest zgodne z aktualnymi standardami Toyoty: estetyczne i dość spokojnie stylizowane, wykończone materiałami o dobrej jakości. Kierowca ma w zasięgu ręki system multimedialny z platformą nawigacji. Ekran dotykowy wystaje ponad górną linię deski rozdzielczej. Jest mnóstwo rzeczy do oglądania, a do ciekawszych należy wizualizacja obrazująca na bieżąco pracę napędu hybrydowego. Radio obsługiwane jest intuicyjnymi klawiszami na centralnym ekranie lub przyciskami na kierownicy.

Redakcja poleca:

Abonament RTV od radia w samochodzie?
Fabryczna instalacja LPG. To trzeba wiedzieć

Prawo jazdy. Trzy egzaminy jednego dnia?

Na konsoli centralnej skierowanej delikatnie ku kierowcy znalazło się miejsce dla klasycznego elektronicznego zegarka. Poniżej znajduje się tradycyjny panel klimatyzacji, a przed oczami kierowcy umieszczono tradycyjne analogowe zegary. Schowek przed pasażerem jest trochę niżej niż w innych samochodach.

Obszerne i wygodne fotele przednie dobrze sprawdzają się zarówno w mieście jak i w trasie. Ilość miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająca dla dwóch tęższych lub trzech szczuplejszych osób, wolnej przestrzeni nad głową może zabraknąć osobom powyżej 192 cm wzrostu. Małe okna z tyłu sprawiają, że na tylnej kanapie może być nieco klaustrofobicznie, ale w okolicach nóg miejsca jest pod dostatkiem. Słaba jest widoczność dla kierowcy do tyłu.  Bagażnik ma pojemność 377 litrów. Pomieści duże zakupy, albo walizkę i kilka toreb podróżnych. Mankamentem jest wysoki próg załadunku.

Silnik

Test Toyoty C-HR 

Toyota C-HR jest jednym z najodważniej zaprojektowanych modeli Toyoty od wielu lat. Producent pokłada w nim ogromne nadzieje. C-HR (Compact Hybrid Revolution) w Europie znaczy kompaktową hybrydową rewolucję, a w Japonii wysoko zawieszone coupe. 

fot. ToyotaTestowane auto jest napędzane, znanym z Priusa, zespołem hybrydowym o mocy 122 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 142 Nm przy 3600 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 11 sekund, prędkość maksymalna - 170 km/h.

Napęd składa się z trzech połączonych ze sobą urządzeń: silnika benzynowego 1.8, silnika elektrycznego i akumulatora hybrydowego. Fundamentem tej współpracy jest zoptymalizowany przepływ energii między nimi. Silnik elektryczny odzyskuje energię z hamowania, natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością przekazuje jej nadwyżki do akumulatora hybrydowego, by powtórnie ją wykorzystać, np. podczas jazdy w korku. W ten sposób w ogóle nie trzeba ładować akumulatora hybrydowego, a zużycie paliwa spada.

Jeśli samochód stoi na czerwonym świetle, silniki są wprowadzane w stan spoczynku. Samochód nie wydaje wtedy żadnego dźwięku i nie emituje spalin. Spokojnie ruszając z parkingu lub spod świateł, do prędkości około 50 km/h hybryda korzysta tylko z silnika elektrycznego, a zużycie paliwa jest zerowe. Można w ten sposób przejechać nawet do 2 kilometrów.

Test Toyoty C-HR 

Toyota C-HR jest jednym z najodważniej zaprojektowanych modeli Toyoty od wielu lat. Producent pokłada w nim ogromne nadzieje. C-HR (Compact Hybrid Revolution) w Europie znaczy kompaktową hybrydową rewolucję, a w Japonii wysoko zawieszone coupe. 

fot. ToyotaPrzy stałej, niskiej prędkości hybryda wykorzystuje silnik spalinowy jedynie jako wspomaganie elektrycznego. Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu oba silniki pracują na najwyższych obrotach. Jednak jeśli na chwilę kierowca zwolni pedał gazu i natychmiast znów go wciśnie, to jazda będzie bardziej ekonomiczna przy zachowaniu tej samej prędkości.

Podczas hamowania układ hybrydowy odłącza silnik spalinowy, odzyskując energię i ładując akumulatory hybrydowe. W miarę możliwości dobrze jest hamować płynnie, ze stałą siłą i jak najdłużej. Wtedy ładowanie akumulatorów hybrydowych jest najefektywniejsze.

Toyota C-HR jest też dostępna z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM i momencie obrotowym 185 Nm, który zadebiutował w modelu Auris. Silnik według producenta wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km. Do wyboru jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub bezstopniowa skrzynia CVT. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na cztery koła.

 źródło: x-news / TVN Turbo

Test Toyoty C-HR 

Toyota C-HR jest jednym z najodważniej zaprojektowanych modeli Toyoty od wielu lat. Producent pokłada w nim ogromne nadzieje. C-HR (Compact Hybrid Revolution) w Europie znaczy kompaktową hybrydową rewolucję, a w Japonii wysoko zawieszone coupe. 

fot. Jayson Malone

Test Toyoty C-HR

Toyota C-HR jest jednym z najodważniej zaprojektowanych modeli Toyoty od wielu lat. Producent pokłada w nim ogromne nadzieje. C-HR (Compact Hybrid Revolution) w Europie znaczy kompaktową hybrydową rewolucję, a w Japonii wysoko zawieszone coupe.

fot. Jayson Malone

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ~marti

    To w mieście toyota spala az o 4 litry mniej niż na trasie? Ciekawe czy redakcja faktycznie testowało to auto bo coś mi się widzi że nie

  • driver (gość)

    Autor pisze: "akumulatora hybrydowego" - a co to takiego ??

  • \ (gość)

    1.2 122KM <facepalm> hehe a po 2 latach silnik na żyletki, jedynie wersja 1.8 "Słaba jest widoczność dla kierowcy do tyłu" "wolnej przestrzeni nad głową może zabraknąć osobom powyżej 1,86 cm wzrostu. Małe okna z tyłu sprawiają, że na tylnej kanapie może być nieco klaustrofobicznie" same zalety! gdzie kupię takie cacko?

  • CRV (gość)

    Żenujące na tym poziomie (światowym) kopiować nazwę od Hondy. To jak na maturze zrzynać od sąsiada. Jestem zbulwersowany brakiem pomyślunku dla nazwy przy nieproporcjonalnie wielkim wysiłku zbudowania auta oryginalnego. Na miasto, jako 3 cie auto w domu i w zgodzie z polskimi przepisami o prędkości na autostradzie może być.

  • sx

    To jakieś nieścisłości są bo autor pisze "wolnej przestrzeni nad głową może zabraknąć osobom powyżej 1,86 cm wzrostu" a tymczasem na filmie chwali że pomimo wzrostu 1,92 miejsca jest wystarczająco. Więc jak to właściwie jest?

  • redakcja (gość)

    "To w mieście toyota spala az o 4 litry mniej niż na trasie?" - takie zachowanie jest cechą większości hybryd, które w cyklu miejskim jeżdżą głównie w trybie elektrycznym bądź na niskich obrotach, natomiast na trasie są napędzane głównie przez silnik benzynowy, który przy wyższych prędkościach pracuje na wysokich i stałych obrotach, co wynika z ustawień skrzyni CVT.

  • redakcja (gość)

    "Autor pisze: "akumulatora hybrydowego" - a co to takiego ??" - to akumulator, z którego czerpie prąd silnik elektryczny. C-HR posiada też zwykły, 12-voltowy akumulator. Edytowany przez moderatora 2017-04-24 12:01

  • redakcja (gość)

    "wolnej przestrzeni nad głową może zabraknąć osobom powyżej 1,86 cm wzrostu" a tymczasem na filmie chwali że pomimo wzrostu 1,92 miejsca jest wystarczająco." - to dwa różne punkty widzenia. Już przy 186 cm wzrostu włosy znajdują się blisko podsufitki. Na ostateczne wrażenie może też wpłynąć sposób zajęcia miejsca na fotelu - niektórzy siedzą głęboko w fotelu, inni zajmują bardziej zrelaksowaną pozycję, co wpływa na ilość miejsca nad głową.

  • Julek (gość)

    Oprócz zalet ciekawego wyglądu i dobrego napędu hybrydowego użytkownicy bardzo narzekają na usterkową nawigację, brak automatycznego ryglowania zamka (jakby to był jakiś luksus) i brak wielu funkcji, które są dostępne na Zachodzie, a Polskę Toyota traktuje jak Trzeci Świat.

  • Komentarz usunięty.
  • Krim (gość)

    Na Zachodzie jest dostępna nawigacja PLUS oraz Komendy Głosowe,a dla Polaków figa z makiem...czyli niesprawne auto, bo zamiast zaślepki, jest niedziałający klawisz komend głosowych !!!

  • ja (gość)

    nie wiem co to za rodacy ale grosss to narzekacze wpolczuje ja kupuje chr i ciesze sie na nastolatek:)

  • ja (gość)

    co za narzekacze mdli mnie od tych komentarzy

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota C-HR zdjęcia

Toyota C-HR dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota C-HR Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł