Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36767 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota C-HR. Wypełni lukę między Aurisem a RAV4?

Data publikacji: Autor: Motofakty.pl / TVN Turbo/x-news

Toyota C-HR 

C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który jest produkowany poza Japonią. Skrót C-HR Toyota rozszyfrowuje w następujący sposób: Compact Hybrid Revolution, czyli kompaktowa rewolucja hybrydowa.

Fot. Wojciech Frelichowski Toyota C-HR jest nową propozycją japońskiego koncernu w dynamicznie rozwijającym się segmencie crossoverów, czyli samochodów, które łączą cechy SUV-a, kompaktu i hatchbacka.

C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który jest produkowany poza Japonią. Skrót C-HR Toyota rozszyfrowuje w następujący sposób: Compact Hybrid Revolution, czyli kompaktowa rewolucja hybrydowa.

Do napędu Toyoty C-HR przeznaczono dwa silniki. Podstawowym jest benzynowa jednostka o pojemności 1,2 litra i mocy 116 KM. To nowy silnik w gamie tego producenta. Według danych fabrycznych ta jednostka rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a średnie zużycie paliwa to 5,5 litra na 100 km.

Silnik 1.2 może być skonfigurowany z sześciobiegową przekładnią manualną lub automatyczną sześciostopniową skrzynią Multidrive S. W tej wersji auto może być też wyposażone w napęd 4x4. Do wyboru jest także napęd hybrydowy 4. generacji (montowany również w nowym Priusie) składający się z silnika benzynowego 1.8 oraz motoru elektrycznego. Łączna moc tego zespołu, to 122 KM.

Redakcja poleca:

Czy nowe auta są bezpieczne?
Okres próbny dla kierowców. To trzeba wiedzieć
Sposoby na tańsze OC

Jak informuje producent, napęd hybrydowy 4. generacji jest efektywniejszy niż jego poprzednik. Przyczyniła się do tego m.in. rekordowa dla silników benzynowych sprawność cieplna, która wynosi teraz 40 procent. Ponadto zespół hybrydowy jest lżejszy i ma mniejsze wymiary. Pozwoliło to na jego optymalne rozmieszczenie w pojeździe, co z kolei przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości. Hybrydowa Toyota C-HR jest dostępna tylko z napędem na przednią oś i z bezstopniową, automatyczną skrzynia biegów CVT.

Ceny Toyoty C-HR rozpoczynają się od kwoty 79 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję z benzynowym silnikiem 1.2, manualną skrzynia biegów i napędem na przednią oś. Wersja z napędem 4x4 (tylko z silnikiem 1.2 i automatyczną przekładnią Multidrive S) kosztuje 107 400 zł. Natomiast cena najtańszej modelu C-HR z napędem hybrydowym wynosi 104 900 zł. Dla porównania Kia Niro 1.6 GDI Hybrid XL to wydatek 107 900 zł.

Toyota C-HR 

C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który jest produkowany poza Japonią. Skrót C-HR Toyota rozszyfrowuje w następujący sposób: Compact Hybrid Revolution, czyli kompaktowa rewolucja hybrydowa.

Fot. Wojciech Frelichowski

Toyota C-HR

C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który jest produkowany poza Japonią. Skrót C-HR Toyota rozszyfrowuje w następujący sposób: Compact Hybrid Revolution, czyli kompaktowa rewolucja hybrydowa.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kierowca (gość)

    dla kogo adresuje się samochód, który z tymi silnikami ledwo się porusza? dla gospodyń domowych z mosiny dla dojazdu na targ po warzywa?

  • kierowca 2017 (gość)

    Nie wypełni żadnej luki. To podróba Hondy CR-H

  • berni (gość)

    raczej c-hr jest dla osób, które chcą mieć samochód wielkości prawie suv'a o niskim spalaniu do poruszania się po mieście.

  • Jaro (gość)

    Przede wszystkim 4*4 nie występuje z silnikiem 1.2. Występuje tylko i wyłącznie z napędem hybrydowym. Pan redaktor coś słabo poinformowany.

  • Gość (gość)

    Mnie się podoba C-HR to według mnie najbardziej oryginalny samochód w tym koncernie od wielu lat. Fakt silnik może by mógł być nieco większy, ale to już kwestia potrzeb. Myślę, że klienci i tak się znajdą bo auto naprawdę fajne.

  • Dasko (gość)

    Pracuję przy nowych Toyotach i powiem tak, ci co nie jeździli to niech się nie wypowiadają. C-HR ma znakomite przyśpieszenie, zarówno benzyna jak i hybryda.

  • Mondi (gość)

    Dziś widziałem ten samochód, stał przed salonem Toyoty, obok stał poprzedni Auris - wymiary obu samochodów są bardzo zbliżone, wysokość obu niemal identyczna - C-HR ma ostre i nowocześniejsze linie, ale poza tym zbyt mało różnic, żeby był sens wydawania takich pieniędzy - nawet zastanawiałem się dlaczego Toyota nazywa to auto SUV-em - Crossoverem, dla mnie to następca Aurisa i nic więcej. Na zdjęciach to auto wygląda na dużo wyższe niż jest w rzeczywistości.

  • tomeczek (gość)

    Jeżdżę na co dzień rav4 i jestem zadowolony z komfortu jazdy i spalania, ale nie ukrywam, że chętnie bym przetestował c-hr. Ciekawie się prezentuje, uważam, że to udana premiera toyoty.

  • Krim (gość)

    Tak ładne auto miejskie było bardzo potrzebne na rynku samochodów.Ci bez forsy oczywiście będą je krytykować za wszystko.Nareszcie można być zadowolonym i z wyglądu,i ze spalania.......

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota C-HR zdjęcia

Toyota C-HR dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota C-HR Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł