Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36851 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Camry Executive 2.5 Hybrid Dynamic Force. Test, wrażenia z jazdy, wady, zalety, ceny

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

15 lat. Tyle przyszło nam czekać na powrót do europejskich salonów Toyoty modelu Camry. Szczyt popularności tak uwielbianego, co niedostępnego dla większości samochodu, w Polsce przypadał na przełom lat 80. i 90. Czy nowa Camry znowu skradnie serca klientów?

Fot. Jakub Mielniczak 15 lat. Tyle przyszło nam czekać na powrót do europejskich salonów Toyoty modelu Camry. Szczyt popularności tak uwielbianego, co niedostępnego dla większości samochodu, w Polsce przypadał na przełom lat 80. i 90. Czy nowa Camry znowu skradnie serca klientów?

Chociaż pierwsza generacja Camry weszła do sprzedaży w 1982 r., to w naszym kraju popularność zdobyła dopiero jej następczyni, zaprezentowana w 1986 r. generacja V20. Sprowadzane przez Pewex auta były wyposażone w dwulitrowego turbodiesla i kosztowały ok. 10 tys. dolarów.

Kolejne odsłony modelu słynęły z coraz lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego i aksamitnie pracujących, ekstremalnie trwałych, benzynowych silników V6. Importer zakończył sprowadzanie modelu do Polski w 2004 roku. Model, który powraca jest dostępny w jednej wersji silnikowej (hybrydowej, a jakże!) i trzech poziomach wyposażenia. Nasza testówka była tym najwyższym, Executive. Nawet po wzbogaceniu o kosztujący dodatkowo 18 tys. zł. pakiet VIP, cena auta nie przekracza 200 tys. zł

Nadwozie/wnętrze

15 lat. Tyle przyszło nam czekać na powrót do europejskich salonów Toyoty modelu Camry. Szczyt popularności tak uwielbianego, co niedostępnego dla większości samochodu, w Polsce przypadał na przełom lat 80. i 90. Czy nowa Camry znowu skradnie serca klientów?

Fot. Jakub MielniczakNie jest tajemnicą, że najważniejszym rynkiem dla Camry nie jest Europa, a Stany Zjednoczone. Z tego powodu auto zaprojektowano zgodnie z preferencjami i oczekiwaniami amerykańskiego klienta. Czy to źle? Niekoniecznie. Camry to elegancki i okazały (4885 mm długości) sedan, który wygląda nowocześnie, acz nie tak bardzo futurystycznie jak obecne Lexusy.

Auto ma wszelkie walory, by konkurować ze Skodą Superb w kategorii samochodu służbowego dla różnych instytucji. Jego napęd hybrydowy jest w tym miejscu wizerunkowym plusem. Testowana odmiana Executive ma w standardzie 18-calowe obręcze kół, które ładnie wypełniają nadkola, a wykończenie nadwozia białym lakierem perłowym (4400 zł dopłaty) dodaje Camry subtelnej elegancji.

Wnętrze jest przestronne i cztery wysokie osoby będą w nim podróżowały w bardzo komfortowych warunkach. Wygodę podróży piątego pasażera skutecznie ogranicza wyprofilowanie siedziska i oparcia tylnej kanapy. Tym bardziej, że w oparciu wersji VIP kryje się podłokietnik z małym centrum sterowania. Sterować z niego można roletą tylnej szyby (boczne są manualne), kątem nachylenia oparć oraz trzecią strefą klimatyzacji. Podłokietnik skrywa też dwa uchwyty na napoje. Z perspektywy pasażera tylnej kanapy, odmiana VIP jest więc komfortowym towarzyszem długich podróży.

Zobacz także: Silniki współpracujące z LPG. Na co zwrócić uwagę

15 lat. Tyle przyszło nam czekać na powrót do europejskich salonów Toyoty modelu Camry. Szczyt popularności tak uwielbianego, co niedostępnego dla większości samochodu, w Polsce przypadał na przełom lat 80. i 90. Czy nowa Camry znowu skradnie serca klientów?

Fot. Jakub MielniczakA jak to wygląda z perspektywy kierowcy? W zasadzie podobnie. Przestrzeni jest pod dostatkiem, widoczność jest niezła, a wyciszenie kabiny nawet przy wysokich prędkościach - imponujące. Zastrzeżenia mamy dwa - pierwsze dotyczy materiałów wykończeniowych, które w niektórych miejscach konsoli środkowej i boczków drzwi są nieprzyjemne w dotyku. Drugie to strasznie zawiła obsługa systemu multimedialnego. Ma on nieco zmienione menu względem tego, do czego przyzwyczaiła nas Toyota w ostatnich latach, ale konstruktorzy zamiast uprościć jego obsługę, jeszcze bardziej ją skomplikowali.

W dodatku multimedia nie obsługują Apple CarPlay. Do swojej pracy nie przyłożyli się też ci, którzy tłumaczyli komunikaty komputera pokładowego w zestawie wskaźników - angielskie on/off przetłumaczono jako na/poza, co wywołuje nieskryty uśmiech na twarzy kierowcy. Do plusów zaliczymy jeszcze dobrze działający, czytelny wyświetlacz head-up, do minusów zbyt czuły układ wspomagający utrzymanie na pasie ruchu. Trudno mieć zastrzeżenia do bagażnika - ma 524 l pojemności, dwa haczyki na torby z zakupami i dość regularny kształt.

Napęd/prowadzenie

15 lat. Tyle przyszło nam czekać na powrót do europejskich salonów Toyoty modelu Camry. Szczyt popularności tak uwielbianego, co niedostępnego dla większości samochodu, w Polsce przypadał na przełom lat 80. i 90. Czy nowa Camry znowu skradnie serca klientów?

Fot. Jakub MielniczakZespół napędowy Camry składa się z 2,5-litrowego motoru benzynowego i silnika elektrycznego. Łączna moc systemowa układu to 218 KM. Moc na koła trafia za pomocą przekładni e-CVT. Według danych fabrycznych, auto przyspiesza do „setki” w 8,3 s i osiąga maksymalnie 180 km/h.

Tyle teorii, a jak jest w praktyce? Pierwsze wrażenie jest takie, że Camry jest całkiem żwawa. Jak w każdej hybrydzie, jazda jest wyjątkowo płynna, a przełączanie między rodzajami napędu przebiega absolutnie niezauważalnie. Z racji dobrego wyciszenia, nie przeszkadza też wycie silnika podczas przyspieszania, czyli to, na co narzeka wielu przy przekładniach bezstopniowych.

Camry jest przy tym bardzo wstrzemięźliwa na paliwo. Tradycyjnie dla hybryd - najwięcej pali na autostradzie - przy przepisowej prędkości - niewiele ponad 7 l/100 km. W mieście nie ma problemu z utrzymaniem ok. 5,5-5,7 l/100 km, a w czasie jazdy poza miastem, drogami lokalnymi, bez problemu uda się zejść w okolice 4,5 l/100 km.

Największym zaskoczeniem jest prowadzenie. Odbierając auto do testu, spodziewaliśmy się amerykańsko zestrojonego „pontonu”, tymczasem Camry, biorąc pod uwagę gabaryty, jeździ całkiem zwinnie. Oczywiście, daleko jej do hot hatcha, ale zarówno niewielkie przechyły nadwozia, jak i precyzyjny układ kierowniczy sprawiają, że można czerpać radość z jazdy tą limuzyną.

Ceny

15 lat. Tyle przyszło nam czekać na powrót do europejskich salonów Toyoty modelu Camry. Szczyt popularności tak uwielbianego, co niedostępnego dla większości samochodu, w Polsce przypadał na przełom lat 80. i 90. Czy nowa Camry znowu skradnie serca klientów?

Fot. Jakub MielniczakPodstawowa wersja Comfort kosztuje co najmniej 141 900 zł. W standardzie ma m.in.: automatyczną, dwustrefową klimatyzację, tempomat aktywny, 17-calowe felgi i system multimedialny Toyota Touch 2 z 7” ekranem.

Testowana odmiana Executive stoi na drugim końcu tabeli z cenami, za kwotę 161 900 zł oferując dodatkowo m.in.: przednie światła LED, elektryczną regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele oraz bezprzewodową ładowarkę do telefonu.

Kia Optima, do której można porównać Camry ze 180-konnym benzyniakiem w wersji L kosztuje co najmniej 110 990 zł, a w GT Line – 132 990 zł. Skoda Superb zaś ma w ofercie dwa benzyniaki - 180 i 272-konny. Ten słabszy, w środkowych wersjach wyposażenia Ambition i Style kosztuje odpowiednio – 126 050 zł i 135 250 zł.

Podsumowanie

Camry to samochód, którym jazda relaksuje. Jest komfortowy, przestronny i dobrze wyposażony, w dodatku bardzo mało pali. Naszym zdaniem, doskonale sprawdzi się tam, gdzie potrzeba eleganckiego sedana, a gdzie z różnych powodów odpadają propozycje marek premium. Firmy i instytucje, które wybiorą Toyotę nie powinny być z tego auta niezadowolone.

ZALETY:

przestronne wnętrze;
bardzo dobre wyciszenie;
niskie zużycie paliwa.

WADY:

zawiła obsługa multimediów;
nie wszystkie materiały wykończeniowe są dobrej jakości.

Dane techniczne Toyoty Camry i jej konkurentów


Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM Kia Optima 1.6 T-GDi 180 KM Skoda Superb 2.0 TSI 190 KM
Pojemność skokowa i rodzaj silnika 2487 cm3, R4, benzynowy + elektryczny 1591 cm3, R4, benzynowy turbo 1984 cm3, R4, benzynowy turbo
Moc 218 KM przy 6000 obr./min 180 KM przy 5500 obr./min 190 KM przy 4500 obr/min
Moment obrotowy 221 Nm przy 3600-5200 obr./min 265 Nm przy 1500-4500 obr./min 320 Nm przy 1500-4100 obr/min
Skrzynia biegów i napęd bezstopniowa, napęd przedni 7-biegowa automatyczna, napęd przedni 7-biegowa automatyczna, napęd przedni
Liczba miejsc 5 5 5
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1580\1590 1607\1614 1584\1572
Rozstaw osi (mm) 2825 2805 2841
Pojemność bagażnika (l) 524 510 625
Pojemność zbiornika paliwa (l) 49 70 66
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4885\1840\1445 4855/1860/1465 4869/1864/1469
Typ nadwozia/liczba drzwi Sedan / 5 Sedan / 5 Liftback / 5
Prędkość maksymalna 180 km/h 210 km/h 238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,3 8,7 7,7
Średnie zużycie paliwa 5,6 l\100 km (producent) 7,7 l/100 km (producent) 6,2 l/100 km (producent)
Emisja CO2 (g/km) 127 175 139
Masa własna (kg) 1595 1465 1430
Cena od 141900 zł od 110990 zł (L) od 126050 zł (Ambition)

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

15 lat. Tyle przyszło nam czekać na powrót do europejskich salonów Toyoty modelu Camry. Szczyt popularności tak uwielbianego, co niedostępnego dla większości samochodu, w Polsce przypadał na przełom lat 80. i 90. Czy nowa Camry znowu skradnie serca klientów?

Fot. Jakub Mielniczak

15 lat. Tyle przyszło nam czekać na powrót do europejskich salonów Toyoty modelu Camry. Szczyt popularności tak uwielbianego, co niedostępnego dla większości samochodu, w Polsce przypadał na przełom lat 80. i 90. Czy nowa Camry znowu skradnie serca klientów?

Fot. Jakub Mielniczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Antykomor (gość)

    może cena nie jest wygórowana ale auto jest tak brzydkie , ze nie dał bym 1zł

  • acer (gość)

    Antykomor, wygląd to rzecz względna, jak dla mnie jest nieżle. I tak jak dla mnie bardziej liczy się trwałość i osiągi. A tu nie ma co narzekać na hybrydę z 218 KM

  • Zenek (gość)

    Test chyba się nie odbył, tylko slecono artykuł z kilku innych w necie. Redaktorze nie siedziałeś w tym samochodzie, bo w tej wersji nie ma z tyłu w podłokietniku miejsca na kubki. Żenada, kłamiesz jak kuchcinski!!!

  • Olo (gość)

    Za 200tys i plastikowe guano w środku z resztą tak jest w kazdym japońscy. Liczy się tylko Premium Niemieckie reszta niech się uczy jak trzeba dopracować samochód aby później żądać za niego pieniądze.

  • eg (gość)

    dramatycznie brzydkie to, ale pewnie i tak kupią

  • do eg (gość)

    Jak dla kogo, mi się bardzo podoba, takie limuzyny są świetne. A w tym aucie nie tylko wygląd robi wrazenie ale i osiągi:)

  • lelo (gość)

    Wózek dobry, ale za drogi i nijak się ma do Superba, Passata czy Mondeo i Insignii. Sukcesu nie odniesie w Europie. Choć i tak jest dużo lepszy od Avensisa, to był gniot. Kolejna sprawa, co robi w tabelce koreański pasztet Kija Optima?!?!

  • do antykomor (gość)

    Wygląd to tylko kwestia gustu. Mi akurat się podoba. Cena to też kwestia sporna. Wiadomo toyota od ok 20lat są liderami w produkcji hybryd, więc znają się na rzeczy

  • ppp (gość)

    Hybrydy są oszczędne tylko w mieście i z przy niskich prędkościach. Kto szuka osiągów, ten lepiej powinieni wziąść diesla - jest oszczędniejszy i ma lepsze przyspieszenie. Hybrydy nie wiele wnoszą, a koszty są spore

  • Patryk (gość)

    ppp, i właśnie dla tego kupiłem sobie aurisa hybrid. W mieście jest bezkonkurencyjny i spala 4,8l benzyny na setkę. W dieslu możesz o takich wynikach tylko pomarzyć. Na moje potrzeby auto idealne, nie dość ze mało pali to jeszcze nie wkładam w naprawy, bo nie ma turbo, pdf-ów, czy dwumasy.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Camry zdjęcia

Toyota Camry dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Camry opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Camry Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł