Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Camry i Avalon. Sedany w sportowych wersjach

Mariusz Michalak
Toyota Racing Development, sportowe ramię amerykańskiej Toyoty, specjalizuje się w budowie wyścigówek i rasowych aut terenowych do rekreacji i na rajdy. Tym razem TRD wzięło na warsztat dwa stateczne sedany – Camry i Avalona. Fot. TRD
Toyota Racing Development, sportowe ramię amerykańskiej Toyoty, specjalizuje się w budowie wyścigówek i rasowych aut terenowych do rekreacji i na rajdy. Tym razem TRD wzięło na warsztat dwa stateczne sedany – Camry i Avalona. Fot. TRD
Toyota Racing Development, sportowe ramię amerykańskiej Toyoty, specjalizuje się w budowie wyścigówek i rasowych aut terenowych do rekreacji i na rajdy. Tym razem TRD wzięło na warsztat dwa stateczne sedany – Camry i Avalona.

Toyota Racing Development (TRD) po raz pierwszy opracowało własne wersje sedanów Camry i Avalon. Aerodynamiczne sylwetki obu samochodów, zaprojektowane przez Calty Design Research, stanowią dobry punkt wyjścia do dalszej poprawy osiągów. Oba modele zostały zbudowane na platformie TNGA, która zapewnia im nisko położony środek ciężkości, bardzo sztywną konstrukcję i zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, co znacznie poprawia ich właściwości jezdne i pewność pokonywania zakrętów. Tuning TRD przystosował je do jazdy po torze. Nowa generacja Camry stała się także podstawą do opracowania przez TRD samochodów wyścigowych, którymi Toyota startuje od 2017 roku w serii NASCAR.

Nowa generacja Toyoty Camry 2018 zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2017 roku. Od początku usportowione wersje SE i XSE cieszą się tam bardzo dużą popularnością. W następnym roku premierę miała Toyota Avalon 2019, która po raz pierwszy w historii modelu jest dostępna także w usportowionej wersji XSE. Powodzenie tych odmian spowodowało, że Toyota poszła za ciosem, zlecając specjalistom z TRD budowę sportowych odmian o osiągach i stylistyce inspirowanych samochodami wyścigowymi. Za podstawę posłużyły Camry SE i Avalon XSE. Oba modele otrzymały tuning podwozia i pakiety aerodynamiczne nadwozia.

Sedanem Toyoty na tor wyścigowy

Zarówno Camry, jak i Avalon w wersji TRD są napędzane silnikiem V6 DOHC o mocy 305 KM i pojemności 3,5 l. Współpracuje z

Toyota Camry Zarówno Camry, jak i Avalon w wersji TRD są napędzane silnikiem V6 DOHC o mocy 305 KM i pojemności 3,5 l. Współpracuje z nim 8-stopniowy
Toyota Camry

Zarówno Camry, jak i Avalon w wersji TRD są napędzane silnikiem V6 DOHC o mocy 305 KM i pojemności 3,5 l. Współpracuje z nim 8-stopniowy automat ze sportowym trybem i łopatkami do zmiany biegów. Układ uzupełnia tuningowany podwójny wydech.

Fot. TRD

nim 8-stopniowy automat ze sportowym trybem i łopatkami do zmiany biegów. Układ uzupełnia tuningowany podwójny wydech.

Oba samochody zostały przystosowane do jazdy torowej podczas testów na torach Toyota Arizona Proving Ground, Higashi-Fuij w Japonii i MotorSport Ranch w Teksasie. Otrzymały wzmocnione podwozie, które zwiększyły sztywność skrętną, oraz specjalne sprężyny, które obniżyły auta o 0,6 cala. Do tego zastosowano modyfikowane amortyzatory o czarne felgi aluminiowe w rozmiarze 19 x 8,5 cali. Zmiany te poprawiły precyzję i pewność prowadzenia oraz stabilność auta. Przednie hamulce są większe – otrzymały 12,9-calowe tarcze i zaciski dwutłoczkowe. Dla porównania, standardowe sedany w wersji wyposażenia XSE mają tarcze 12-calowe i jednotłoczkowe zaciski.

Calty Design Research, amerykańskie studio projektowe Toyoty, wyposażyło oba modele w elementy aerodynamiczne, które komponują się z dynamicznym stylem i opływowym nadwoziem nowych generacji Camry i Avalona. Pakiet obejmuje przedni i tylny spojler, listwy boczne, tylny dyfuzor. Sportowy wygląd podkreślają czerwone oklejenia, czerwone zaciski hamulcowe oraz czerwone plakietki TRD.

Oba samochody w wersji TRD są wyposażone w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense w wersji radarowej. Camry TRD i Avalon TRD będą dostępne w amerykańskich salonach dla modeli na 2020 rok. Ich sprzedaż rozpocznie się jesienią 2019 roku.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty