Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36202 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Camry

Data publikacji: Autor: (g)

Auto dla Europejczyka.

Trudno w to uwierzyć, ale model o nazwie Camry, Toyota produkuje od 22 lat. Pierwsza generacja (i kilka następnych) została stworzona z myślą o rynku amerykańskim. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, Camry jest dziś najchętniej kupowanym samochodem w USA. Teraz przyszła pora na gusty europejskie.

Nowa generacja Camry pojawiła się w Europie w niezbyt korzystnym momencie. Auta segmentu E w ostatnich latach cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem - przez ostatnią dekadę sprzedaż spadła czterokrotnie! Mimo to rynek, który wchłania rocznie około 130 tysięcy takich aut jest ciągle atrakcyjny. Plany japońskiego koncernu zakładają roczną sprzedaż na poziomie 6 tysięcy aut i osiągnięcie 10 proc. udziału w sprzedaży samochodów segmentu E z silnikami benzynowymi. Camry z silnikiem Diesla pojawi się na rynku nieco później.

Dziś do wyboru są dwie jednostki benzynowe. Mniejsza ma pojemność 2,4 l i moc 152 KM, większa trzy litry pojemności i 186 KM. Pierwszy z silników ma cztery cylindry w układzie rzędowym, drugi sześć cylindrów w układzie V. Zwolennicy manualnej skrzyni biegów nie mają wyboru - taki rodzaj przeniesienia napędu jest oferowany wyłącznie z mniejszym silnikiem. Za to automatyczna przekładnia o czterech przełożeniach jest dostępna w obu odmianach silnikowych. Niestety, komfort jazdy ma cenę w postaci wyraźnie słabszych osiągów. Camry 2,4 z automatyczną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy, sekundę wolniej niż wersja z manualną przekładnią. O 10 km/h spada także prędkość maksymalna. Osiągi modelu 2,4 z ręczną skrzynią są niewiele gorsze od droższej wersji 3.0 automat. Jednak silnik V6 kulturą pracy zdecydowanie przewyższa swojego mniejszego brata i znacznie lepiej pasuje do dużej limuzyny.

Auto z wyglądu przypomina inne modele Toyoty. Z przodu wyraźnie widać podobieństwo do Avensisa, linia nadwozia jest zbliżona do tej w Corolli sedan. Wewnątrz bez ekstrawagancji, jak przystało na stateczną limuzynę. Ergonomia także bez zarzutu, wszystkie przełączniki są na swoim miejscu. Imponujące rozmiary ma bagażnik Camry, mieści aż 587 litrów bagażu. Dodatkowo jest możliwość złożenia tylnej kanapy. Mimo to na ilość miejsca wewnątrz także nie można narzekać.

W wyposażeniu znalazły się cztery poduszki gazowe, ABS, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie opuszczane szyby we wszystkich drzwiach i wiele innych uprzyjemniających jazdę dodatków. Camry 2,4 kosztuje na polskim rynku około 136 tysięcy złotych, model z silnikiem V6 jest droższy - trzeba za niego zapłacić około 170 tysięcy złotych.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Camry zdjęcia

Toyota Camry dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Camry Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł