Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Toyota CH-R. Jak radzi sobie na drodze?

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota CH-R

Toyota C-HR będzie dostępna z napędem hybrydowym, składającym się z silnika benzynowego 1.8 i elektrycznego, o łącznej mocy 122 KM i emisji CO2 nieprzekraczającej 90 g/km. W ofercie znajdzie się także silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM, współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT

Fot. Toyota 

Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze wnętrza. Zwykle szczegóły dotyczące nowego samochodu, które nie zostały jeszcze oficjalnie zaprezentowane, producenci trzymają w największej tajemnicy, jednak Toyota ponownie poszła pod prąd i po prostu zaprosiła na pierwszą jazdę wicenaczelnego brytyjskiego czasopisma Auto Express, Johna McIlroy’a.

Toyota CH-R

Toyota C-HR będzie dostępna z napędem hybrydowym, składającym się z silnika benzynowego 1.8 i elektrycznego, o łącznej mocy 122 KM i emisji CO2 nieprzekraczającej 90 g/km. W ofercie znajdzie się także silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM, współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT

Fot. Toyota 

John McIlroy towarzyszył Hiroyuki’emu Kobie podczas testowania nowego modelu w okolicach Paryża. Dziennikarz jest zdania, że wykorzystanie platformy TNGA w nowym modelu uczynił go jednym z najbardziej dynamicznych mainstreamowych modeli Toyoty w ostatnich czasach. Auto skutecznie tłumi wibracje i pewnie pokonuje zakręty. Auto skorzystało na nisko położonym środku ciężkości i wzmocnionym nadwoziu. Koba i jego zespół dostosowali układ kierowniczy i zawieszenie, aby zapewnić crossoverowi zwinność kompaktowego hatchbacka, nie rezygnując ze zwiększonego prześwitu i praktyczności SUV-a. W trakcie prac nad nowym modelem jego główny inżynier przywiązywał do stabilności prowadzenia bardzo dużą wagę, po tym jak osobiście przeprowadził badania stylu prowadzenia Europejczyków.

„Japońscy kierowcy zwykle bardziej zwalniają przed zakrętami – powiedział. – Europejczycy raczej tego nie robią, dlatego potrzebują bardzo precyzyjnego układu kierowniczego i zawieszenia, które gwarantują pewne prowadzenie”.

McIlroy zwrócił także uwagę na przestronność wnętrza. Nowy crossover jest nieco mniejszy od popularnego SUV-a, Toyoty RAV4, ale zdecydowanie większy od przeciętnych crossoverów dostępnych na rynku. Pod względem przestronności wnętrza C-HR nie ustępuje innym SUV-om. Z tyłu miejsca jest więcej niż można by się spodziewać po ściętym dachu w stylu coupé. Bagażnik ma pojemność 370 l.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test włoskiej nowości
- Czy funkcjonalność sedanów jest ograniczona?
- Przyjazny kierowcy system multimedialny. Czy to możliwe?

Toyota CH-R

Toyota C-HR będzie dostępna z napędem hybrydowym, składającym się z silnika benzynowego 1.8 i elektrycznego, o łącznej mocy 122 KM i emisji CO2 nieprzekraczającej 90 g/km. W ofercie znajdzie się także silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM, współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT

Fot. Toyota 

Deska rozdzielcza w testowanym aucie była przykryta materiałem maskującym, jednak duży ekran dotykowy pozostał odsłonięty. Zdaniem dziennikarza przyciski na konsoli centralnej są ulokowane w ergonomicznym miejscu. Wokół wylotów wentylacji można było dostrzec wykończenie w kolorze Piano Black. Kierownica jest pokryta dobrej jakości skórą.

Toyota C-HR będzie dostępna z napędem hybrydowym, składającym się z silnika benzynowego 1.8 i elektrycznego, o łącznej mocy 122 KM i emisji CO2 nieprzekraczającej 90 g/km. W ofercie znajdzie się także silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM, współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT

Podsumowując pierwszą jazdę, John McIlroy nie krył uznania dla nowego crossovera. Zwrócił uwagę, że crossover będzie jednym z najbardziej stylowych aut w mocno odmłodzonej ostatnio gamie Toyoty. Pod odważnymi liniami nadwozia kryje się zaskakująca praktyczność, świetna dynamika i wydajne napędy.

Toyota CH-R

Toyota C-HR będzie dostępna z napędem hybrydowym, składającym się z silnika benzynowego 1.8 i elektrycznego, o łącznej mocy 122 KM i emisji CO2 nieprzekraczającej 90 g/km. W ofercie znajdzie się także silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM, współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT

Fot. Toyota

Toyota CH-R

Toyota C-HR będzie dostępna z napędem hybrydowym, składającym się z silnika benzynowego 1.8 i elektrycznego, o łącznej mocy 122 KM i emisji CO2 nieprzekraczającej 90 g/km. W ofercie znajdzie się także silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM, współpracujący z 6-stopniową skrzynią manualną lub automatyczną CVT

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Andrzej (gość)

    ciekawe jak ze spalaniem c-hr. wyglądem prezentuje się spoko. odważniejszy wygląd niż wcześniejsze toyoty ale to będzie miało swoich zwolenników wśród młodych.

  • Jonkisz (gość)

    Długo wyczekiwany model Toyoty. Pierwsze zdjęcia z dziwnie pomalowanym autem nie przypadły mi do gustu, ale jak wszedłem dalej w galerię i zobaczyłem jak naprawdę to auto wygląda bez niepotrzebnych ekstrawagancji to powiem, że naprawdę robi wrażenie. Zastanawiam się tylko czy tego typu auto będzie się sprzedawało w hybrydzie, ale w benzynie na pewno.

  • iwan

    Co do wyglądu nic nie mam, nowocześnie zaprojektowane auto. Martwi mnie tylko ta hybryda i jej 122 KM w tym samochodzie. Czy nie będzie to za mało? W sumie ogromny nie jest a i toyocie raczej chodzi oszczędności więc zobaczymy.

  • Zdzisław (gość)

    Spalanie w C-HR wychodzi srednio 5,5 l/100 km. to całkiem nie dużo. Jestem użytkownikiem Aurisa 1.8 w hybrydzie. Jestem na prawdę mile zaskoczony tym autem. Więc domyślam się, że C-HR też będzie ciekawym autem.

  • cymes (gość)

    Bardzo dobra jednostka napędowa 1.8 idealna do hybrydy. W sumie 122 KM to akurat. Na miejskie warunki sprawdzi się idealnie.

  • seba (gość)

    Jestem posiadaczem Toyoty Chr w benzynie i stwierdzam ze jak na taki samochód spalanie jest w normie. Ostatnio przejechałem autostrada z Niemiec do Polski...jakies 900km. Prędkość wachala sie od 120-170km/h i średnie spalanie wyszlo 7.5l . Uważam ze to bardzo dobry wynik.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości