Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 KM e-CVT hybryda. Test, wrażenia z jazdy, zużycie paliwa, dane techniczne

Data publikacji: Autor: Marcin Rejmer

Toyota Corolla 

Nadwozie ma 4,63 m długości, 1,78 m szerokości, a rozstaw osi wynosi 2,70 m. Bagażnik ma pojemność 471 l. Zupełnie od nowa stworzono wnętrze. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza, która w wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta miłą dla oka i dłoni sztuczną skórą. Wysoko ustawiony ekran systemu info-rozrywki z pokrętłami i przyciskami jest przyjazny w obsłudze.

Fot. Marcin Rejmer Produkowana od 53 lat Toyota Corolla doczekała się właśnie 12. generacji. Samochód stał się przebojem dolnej klasy średniej między innymi dzięki niezmiennie pozytywnym ocenom w statystykach awaryjności TUV i ADAC. Obecnie sprzedawany jest zarówno hatchback, kombi (TS) i sedan. Podczas jazd testowaliśmy sedana ze znanym już 1.8-litrowym napędem hybrydowym o mocy 122 KM.

Toyotę Corollę 12. generacji oparto na platformie TNGA (tej samej, którą ma od 2015 roku Prius, od 2018 Lexus UX, użytej także w C-HR). Umożliwia ona łatwe tworzenie odmian hybrydowych.

Toyota Corolla 

Nadwozie jest o 5,5 cm dłuższe (4,63m) i ma o 10 cm większy rozstaw osi od poprzednika (2,70m). Bagażnik ma pojemność 471 l. Zupełnie od nowa stworzono wnętrze. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza, która w wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta miłą dla oka i dłoni sztuczną skórą. Wysoko ustawiony ekran systemu info-rozrywki z pokrętłami i przyciskami jest przyjaźniejszy w obsłudze niż ten całkowicie dotykowy w poprzedniku.

Fot. Marcin Rejmer Nowa Corolla sedan jest dostępna z silnikiem benzynowym 1,8 i układem napędowym o całkowitej mocy 122 KM (auto w naszym teście) oraz z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 132 KM z ręczną lub "automatyczną" skrzynią biegów (przekładnia bezstopniowa).

Nadwozie ma 4,63 m długości, 1,78 m szerokości, a rozstaw osi wynosi 2,70 m. Bagażnik ma pojemność 471 l. Można w nim pomieścić bez problemu bagaże dla 3-4 osobowej rodziny, ale wykończenie pokrywy mogłoby być lepsze. Zupełnie od nowa stworzono wnętrze. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza, która w wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta miłą dla oka i dłoni sztuczną skórą. Wysoko ustawiony ekran systemu info-rozrywki z pokrętłami i przyciskami jest przyjazny w obsłudze.

Materiały są dobrej jakości, a wymiary wnętrza nie budzą żadnych zastrzeżeń. Z przodu miejsca wystarcza nawet dla wysokich osób dzięki odpowiedniej regulacji foteli. Bardzo łatwa jest dla kierowcy obsługa Corolli. Deskę rozdzielczą rozplanowano dobrze, wskaźniki czytelnie zaprojektowano. Najważniejsze funkcje wykonuje się za pomocą przycisków zgrupowanych na kolumnie kierownicy. Wzorowy jest dostęp do przycisków radia. Z tyłu siedzi się teraz wyżej, ale przez to jest niższy dach. Jednak miejsca nad głową i miejsca na nogi jest pod dostatkiem, przynajmniej dla osób o wzroście do 1,86m.

Zobacz także: Kontrola drogowa. Będą zmiany w prawie

Toyota Corolla 

Nadwozie jest o 5,5 cm dłuższe (4,63m) i ma o 10 cm większy rozstaw osi od poprzednika (2,70m). Bagażnik ma pojemność 471 l. Zupełnie od nowa stworzono wnętrze. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza, która w wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta miłą dla oka i dłoni sztuczną skórą. Wysoko ustawiony ekran systemu info-rozrywki z pokrętłami i przyciskami jest przyjaźniejszy w obsłudze niż ten całkowicie dotykowy w poprzedniku.

Fot. Marcin Rejmer W wyposażeniu Executive (testowana wersja) można znaleźć: światła główne i tylne w technologii LED, 7 poduszek powietrznych, pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS), automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu, inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), układ detekcji przeszkód (ICS), wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA), inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), dwustrefową klimatyzację automatyczną, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, podgrzewane lusterka zewnętrzne i kierownicę, system dodatkowego oświetlenia wnętrza LED, system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk), stację do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej, wykończenie elementów wnętrza skórą ekologiczną, podgrzewane fotele przednie i skrajne siedzenia na tylnej kanapie, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (7”) z efektem trójwymiarowości, system multimedialny Toyota Touch 2 with GO z kolorowym ekranem dotykowym (8”), 18” felgi aluminiowe z oponami 225/40 R18.

Ceny nowej Corolli sedan rozpoczynają się od 77 900 zł. Tyle zapłacimy za benzyniaka 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132 KM dostępnego w wersji Active z manualną skrzynią biegów. To samo auto, ale w najbogatszej wersji Executive kosztuje już 103 400 zł. Najtańsza hybryda 1.8 122 KM kosztuje od 93 900 zł, w wersji wyposażenia Executive (testowany egzemplarz) – 115 400 zł. Testowany samochód posiadał dodatkowo pakiet VIP i jego cena wyniosła 127 400 zł.

Znany już z wcześniejszych modeli Toyoty napęd 1.8 Hybrid ma łączną moc 122 KM przy 5200obr./min i 142 Nm przy 5600 obr./min. Trudno tu poczuć sportowe osiągi, ale przyspieszenie (0-100km/h – 11s) i prędkość maksymalna (180km/h) wystarczają do normalnej jazdy nawet na autostradzie. Dzięki umieszczeniu pod siedzeniami tylnymi akumulatorów hybrydowych (niklowo-metalowo-wodorkowych) sedan ma doskonale zaprojektowany środek ciężkości.

Toyota Corolla 

Nadwozie jest o 5,5 cm dłuższe (4,63m) i ma o 10 cm większy rozstaw osi od poprzednika (2,70m). Bagażnik ma pojemność 471 l. Zupełnie od nowa stworzono wnętrze. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza, która w wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta miłą dla oka i dłoni sztuczną skórą. Wysoko ustawiony ekran systemu info-rozrywki z pokrętłami i przyciskami jest przyjaźniejszy w obsłudze niż ten całkowicie dotykowy w poprzedniku.

Fot. Marcin Rejmer Napęd składa się z trzech połączonych ze sobą urządzeń: silnika benzynowego 1.8, silnika elektrycznego i akumulatora hybrydowego. Fundamentem tej współpracy jest zoptymalizowany przepływ energii między nimi. Silnik elektryczny odzyskuje energię z hamowania, natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością przekazuje jej nadwyżki do akumulatora hybrydowego, by powtórnie ją wykorzystać, np. podczas jazdy w korku. W ten sposób w ogóle nie trzeba ładować akumulatora hybrydowego, a zużycie paliwa spada.

Jeśli samochód stoi na czerwonym świetle, silniki są wprowadzane w stan spoczynku. Samochód nie wydaje wtedy żadnego dźwięku i nie emituje spalin. Spokojnie ruszając z parkingu lub spod świateł, do prędkości około 50 km/h hybryda korzysta tylko z silnika elektrycznego, a zużycie paliwa jest zerowe. Można w ten sposób przejechać nawet do 2 kilometrów.

Przy stałej, niskiej prędkości hybryda wykorzystuje silnik spalinowy jedynie jako wspomaganie elektrycznego. Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu oba silniki pracują na najwyższych obrotach. Jednak jeśli na chwilę kierowca zwolni pedał gazu i natychmiast znów go wciśnie, to jazda będzie bardziej ekonomiczna przy zachowaniu tej samej prędkości.

Podczas hamowania układ hybrydowy odłącza silnik spalinowy, odzyskując energię i ładując akumulatory hybrydowe. W miarę możliwości dobrze jest hamować płynnie, ze stałą siłą i jak najdłużej. Wtedy ładowanie akumulatorów hybrydowych jest najefektywniejsze.

Toyota Corolla 

Nadwozie jest o 5,5 cm dłuższe (4,63m) i ma o 10 cm większy rozstaw osi od poprzednika (2,70m). Bagażnik ma pojemność 471 l. Zupełnie od nowa stworzono wnętrze. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza, która w wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta miłą dla oka i dłoni sztuczną skórą. Wysoko ustawiony ekran systemu info-rozrywki z pokrętłami i przyciskami jest przyjaźniejszy w obsłudze niż ten całkowicie dotykowy w poprzedniku.

Fot. Marcin Rejmer Spokojny styl jazdy sprzyja efektywnemu odzyskiwaniu energii kinetycznej (przez dotaczanie czy łagodne hamowanie) i pozwala najlepiej wykorzystać potencjał „samoładującej” się hybrydy. Zdaniem producenta, hybrydowa Corolla spali średnio 3,4-3,8 l/100km i na pełnym baku (43l) i w sprzyjających warunkach, przejedzie ponad 1000 kilometrów. W naszym teście na trasie Warszawa-Gdańsk-Warszawa (jadąc S7 przez Płońsk, Ostródę i Elbląg) auto zużyło średnio 5,8 l/100 km. Po mieście komputer pokazał 5,5l/100km, natomiast na autostradzie zmierzyliśmy 6,2 l/100 km.

Corolla pewnie zachowuje się na drodze, ma dużą stabilność w jeździe na wprost, także na zakrętach. Układ kierowniczy jest dokładny, chodzi lekko i daje dobre wyczucie drogi. Hamulce są bez zarzutu. Komfort jazdy jest bardzo dobry. W mieście, podczas spokojnej jazdy auto jest bardzo ciche (w trybie elektrycznym słychać praktycznie tylko szum opon). Trzeba jednak uwzględnić, że podczas dynamicznego przyspieszania (przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu) robi się głośno. Aby dobrnąć do maksymalnego momentu obrotowego, trzeba wkręcić silnik na blisko 4000 obr./min.

Układ przekładni planetarnej i dwóch silników-generatorów elektrycznych stanowi sterowaną elektronicznie bezstopniową skrzynię biegów, nazwaną e-CVT (electric Continuously Variable Transmission), a hybrydową Corollą jeździ się analogicznie, jak zwykłym automatem. Bezstopniowa przekładnia CVT sprawuje się lepiej niż w poprzednich modelach Toyoty, którymi jeździliśmy. Jest cichsza, przynajmniej takie odnieśliśmy wreażenie. Gwoli wyjaśnienia, konstrukcja ta pozwala utrzymywać prędkość obrotową silnika na stałym poziomie, niezależnie od zmian prędkości samochodu. Moment jest dostarczany na koła płynnie, bez przerw na zmiany biegów.

Corolla 1.8 Hybrid jest samochodem pod każdym względem przyzwoitym. Jest dynamiczna, dobrze wyciszona, może się podobać, a prowadzenie sprawia przyjemność. Hybrydowy napęd dobrze pasuje do ruchu miejskiego, ale daje też radę podczas jazdy w trasie lub autostradą. Jeszcze nie tak dawno jeździliśmy benzynową Toyotą Avensis 2.0 z bezstopniową przekładnią biegów Multidrive S. Pomimo tego, że nowa Corolla jest trochę mniejsza, nie ustępuje za nic poprzedniej Avensis, a w wersji hybrydowej jest zdecydowanie oszczędniejsza. W skali od 1 do 5 dajemy 4+.

Toyota Corolla: wybrane dane techniczne

Marka/model

Toyota Corolla Executive Hybrid 1.8 122 KM CVT

Toyota Corolla Evecutive 1.6 132 KM Multidrive S

Cena (zł)

115 400

109 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan / 4

sedan / 4

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4630 / 1780 / 1435

4630 / 1780 / 1435

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1530 / 1545

1530 / 1545

Rozstaw osi (mm)

2700

2700

Masa własna (kg)

1310

1205

Pojemność bagażnika (l)

471

471

Pojemność zbiornika paliwa (l)

43

55

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

hybryda

benzyna

Pojemność (cm3)

1798

1598

Liczba cylindrów

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna / bezstopniowa

automatyczna / bezstopniowa

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

silnik benzynowy 98 przy 5200

silnik elektryczny 72

łącznie 122

132 przy 6400

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

silnik benzynowy 142 / 3600

silnik elektryczny 163

160 przy 4400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,0

10,2

Prędkość maksymalna (km/h)

180

180

Średnie spalanie (l/100 km)

3,4

5,5

Emisja CO2 (g/km)

77

139

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

Toyota Corolla 

Nadwozie ma 4,63 m długości, 1,78 m szerokości, a rozstaw osi wynosi 2,70 m. Bagażnik ma pojemność 471 l. Zupełnie od nowa stworzono wnętrze. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza, która w wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta miłą dla oka i dłoni sztuczną skórą. Wysoko ustawiony ekran systemu info-rozrywki z pokrętłami i przyciskami jest przyjazny w obsłudze.

Fot. Marcin Rejmer

Toyota Corolla

Nadwozie ma 4,63 m długości, 1,78 m szerokości, a rozstaw osi wynosi 2,70 m. Bagażnik ma pojemność 471 l. Zupełnie od nowa stworzono wnętrze. Kierowcę otacza zaprojektowana ze smakiem deska rozdzielcza, która w wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta miłą dla oka i dłoni sztuczną skórą. Wysoko ustawiony ekran systemu info-rozrywki z pokrętłami i przyciskami jest przyjazny w obsłudze.

Fot. Marcin Rejmer

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Arek (gość)

    Spalanie bardzo słabo wypada! Mam Forda Focusa II 1,8 Tdci (czyli turbo diesel), który w miescie pali 5,5 l/100 a na trasie potrafi zejść do 4,2 l.... Technologia sprzed 15 lat...

  • MOTO21

    Tylko jakie normy spełnia taki silnik 1.8 Tdci z 2004 roku? Euro 3? Teraz producenci są zmuszeni konstruować silniki pod nowe normy, od 2014 roku Euro 6. To wymusza zmiany technologii.

  • roberto (gość)

    Dobre i oszczędne auto szczególnie do miasta ze względu na tą hybrydę. Stylistycznie też ładniejsza od konkurentów z tego segmentu. Powrót corolli na plus

  • xxx (gość)

    Błąd w tekście, poprzednia Corolla też miała rozstaw osi 2700 mm, tyle samo co Avensis, tylko Auris miał krótszy...

  • Nazariode (gość)

    ..... Z tylu miejsca jest mało. Szczegolnie nad głową nie można sie w ogole wypfostowac. Na nogi powiedzmy w sam raz. Szerokosc kabiny tylko jako auto 4 osobowe, wręcz wąsko. Megane grandcoupe jest o 5-6 cm szersze, odczuwalnie szersze. Siedzac z tylu na kazdej nierownosci uderzysz głową w rączkę nad drzwiami. Z przodu. Deska może i ładna ale jeśli usiadzesz na miejscu pasażera i ustawie z nogi na podłodze kolano dotyka deski więc przy wypadku nogi połamane. Wsiadanie jest utrudnione bo deska jest tak wielka i w sumie nie wiadomo po co, zawsze Zawadzie kolanem. W klasie kompakt jako kierowca, siedząc z plecami przy oparciu fotela sam ręką przesuwamy regulacje pasa u pasażera. Kierwca, Nie można swobodnie usiąść bo lewa noga od razu uderza w uchwyt, rączkę na drzwiach. Bagażnik przeciętny ale wykończenie, sprężyny jak 20 lat temu i zawiasy wynikające do środka to obciach.... Edytowany przez moderatora 2019-05-14 10:18

  • Marian (gość)

    Corolla w wersji sedan jest produkowana w Turcji. I w sedanie nie ma 180 konnej wersji hybrydowej.W UK jest produkowana wersja Hb i kombi. I tam są wersje HV 1.8 122km lub 2.0 180 km

  • Komentarz usunięty.
  • Gienek (gość)

    Uparcie piszą o skrzyni biegów w Elektryku....gdzie jej po prostu nie ma !!!!! Tam są silniki elektryczne które żadnej skrzyni biegów nie potrzebują!!!! To elekryk z małą baterią doładowywaną cyklicznie silnikiem spalinowym do karwy nędzy !!!!!

  • Gienek (gość)

    Arek nie pleć bzdur że masz Diesla do jazdy w mieście do pracy na 5 km w jedną stronę....diesel zdechnie szybciej niż się obejrzysz bo nigdy nie jest nagrzany i wszystko szlak trafi od turbin po egr i pdf..... A ten tu to najprostsza benzyna, dwa silniki elekryczne i bateryjka. Tam nie ma co sie psuć

  • Qeas (gość)

    Potwierdza się że przy szybkiej jeździe jest głośno. Czy można założyć jak?

  • Qeas (gość)

    Nie jak tylko hak

  • Kal (gość)

    Toyota ma najlepsze hybrydy, a ta corolla wygląda świetnie. Do miasta nie ma nic oszczędniejszego.

  • Bolek (gość)

    hej Geniek oczywiście że jest skrzynia,bezstopniowa cvt.W elektrykach nie ma skrzyń biegów a to jest hybryda która jeździ głównie na benzynie albo lpg jak se zamontujesz.Silnik elektryczny służy jako wspomagacz do przyspieszania ewentualnie do parkowania lub kulania się do max 50 km/h i 2 km zasięgu przy pełnym aku co zresztą jest wyżej napisane karwasz twarz.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości