Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Corolla 2.0 D-4D

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha: Nowa Corollą znacznie różni się od poprzedniczki. Nie tylko urosła, ale i nabrała świeżości. Segment C nazywany jest klasą Golfa. Równie dobrze mogłaby to być klasa Corolli, bo w chwili powstawania pierwszej generacji kompaktowego Volkswagena, kompaktowa Toyota była oferowana już od ośmiu lat.

Fot. Maciej Pobocha: Nowa Corollą znacznie różni się od poprzedniczki. Nie tylko urosła, ale i nabrała świeżości.

 

Corolla z niezmienioną nazwą produkowana jest od 1966 r. Na przestrzeni 40 lat sprzedawano ją z nadwoziem typu liftback, hatchback, sedan, kombi i coupe. Od 2006 r. można ją kupić tylko jako auto 4-drzwiowe. Odmianę 3- i 5-drzwiową ochrzczono mianem Auris. To, jak twierdzi szefostwo Toyoty, sposób na dostosowanie się do wymagań rynku. Auris trafiać Fot. Maciej Pobocha: Nazwę Corollą zarezerwowano wyłącznie dla sedana. Hatchback nosi obecnie miano Auris. ma w ręce młodszych osób, a nowa nazwa tworzy nowy wizerunek hatchbacka. Corolla przeznaczona jest z założenia dla bardziej statecznych, konserwatywnych nabywców, którzy przywiązują więcej wagi do tradycji. Lepiej to, czy gorzej?

 

Cechy szczególne

 

Kolejne generacji Corolli były większe od poprzednich. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej. Sedan urósł wzdłuż o 13 cm, a wszerz o 5 cm bez zmiany Fot. Maciej Pobocha: Wnętrze jest nowoczesne, wykonane z materiałów dość dobrej jakości. Nieco kłopotu sprawia obsługa radia za pomocą przycisków na kierownicy. wysokości. To m.in. efekt zastosowania nowej płyty podłogowej, będącej zmodyfikowaną odmianą platformy stosowanej w Toyocie RAV4.

 

Dużo nowocześniejsze jest wnętrze. W oczy rzucają się zwłaszcza trójwymiarowe, elektroniczne zegary przywodzące na myśl te z Hondy Civic. Najpierw rozświetlają się w nich wysunięte cylindry z wyświetlaczami poziomu paliwa, Fot. Maciej Pobocha: Trójwymiarowe, elektroniczne zegary przywodzące na myśl te z Hondy Civic. temperatury jednostki napędowej i komputera pokładowego, później cyfry obrotomierza i szybkościomierza, a na końcu wskazówki.

 

Kolejną nowinką techniczną jest dostępny w bogatszych wersjach wyposażenia system inteligentnego kluczyka. Otwiera Fot. Maciej Pobocha: W bogatszych wersjach wyposażenia silnik uruchamia się i wyłącza guzikiem. on i zamyka centralny zamek bez konieczności wkładania kluczyka w zamek drzwi czy wciskania jakiegokolwiek przycisku. Wystarczy pociągnąć za klamkę, aby dostać się do wnętrza. Na dodatek silnik uruchamia się i wyłącza guzikiem „Engine Start Stop”.

 

Pasażerowie siedzący z tyłu docenią zlikwidowanie tunelu biegnącego wcześniej przez środek samochodu. Zwiększyła się dzięki temu ilość miejsca na nogi.

 

W zawieszeniu przednim Corolli zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną. To pewne zaskoczenie biorąc pod uwagę, że w samochodach kompaktowych (np. Volkswagen Jetta, Kia cee’d) coraz Fot. Maciej Pobocha: Z tyłu miejsca jest wystarczająco dużo. częściej tylne zawieszenie jest wielowahaczowe, co w większości wypadków poprawia własności jezdne i komfort podróżowania. Szefostwo Toyoty tłumaczy przyjęte rozwiązanie chęcią zmniejszenia kosztów produkcji i eksploatacji pojazdu zaznaczając jednocześnie, że prostsze nie zawsze znaczy gorsze. W przypadku zawieszenia Corolli należy się z tym zgodzić. Nierówności nawierzchni są dobrze tłumione, nie słychać stuków, a lekkie zarzucanie tyłem przy szybszym pokonywaniu zakrętów da się kontrolować.

 

Silnik

 

Testowaną przez nas Corollę napędzała wysokoprężna jednostka o pojemności 2,0 l. To zmodyfikowany diesel bazujący na silniku Toyoty 2,2Fot. Maciej Pobocha: Wysokoprężny silnik 2,0 l o mocy 126 KM zapewnia przyzwoitą dynamikę i nie jest zbyt głośny. l. Zużycie paliwa w trasie wyniosło 4,9 – 5,0 l/100 km (prędkości do 110 km/h, włączona klimatyzacja), a w mieście 7,8 l/100 km (prędkości do 70 km/h, włączona klimatyzacja). Utrzymaniu niskiemu zapotrzebowaniu na olej napędowy sprzyjają wskaźniki seryjnie montowane na tablicy zegarów. Jeden z nich zapala się, gdy komputer pokładowy uzna, że można już wrzucić wyższy bieg, a drugi, gdy warto dokonać redukcji.

 

Wrażenia z jazdy

 

Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą nie stanowi problemu. Miejsca na nogi i nad głową nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu. Nieco kłopotu sprawia obsługa radia za pomocą przycisków na kierownicy. Są one umieszczone dość nisko i aby np. zmienić stację trzeba niemal oderwać ręce od jej koła.

Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik ma pojemność 450 l. Jego ustawność ograniczają nadkola wnikające do wnętrza.  

Minus należy się konstruktorom Toyoty za niezbyt wysoki otwór przestrzeni bagażowej i nadkola wnikające dość głęboko do Fot. Maciej Pobocha: Duża ilość schowków jest zaletą Corolli. Ten przed pasażerem z przodu jest dwuczęściowy. bagażnika, przez co traci on na ustawności. Utrudnieniem jest brak uchwytów od wewnątrz pozwalających na zamykanie pokrywy bagażnika. Kiedy jest ona mokra i zabłocona, np. po opadach deszczu, łatwo pobrudzić sobie ręce.

 

Plusem jest duża ilość schowków. Poza podwójnym, znajdującym się przed pasażerem z przodu, dwa mniejsze umieszczono po stronie kierowcy – jeden na wysokości lewego kolana, a drugi przy tunelu środkowym poniżej prawego kolana. Do tego dochodzą schowki pomiędzy przednimi fotelami i ten w podłokietniku.

 

Wybrane dane techniczne

Typ silnika

Diesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

Pojemność skokowa (cm3):

1998

Moc maksymalna (KM/obr./min):

126/3600

Maks. moment obr. (Nm/obr./min):

300/2000-2800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,3

Prędkość maksymalna (km/h):

200

Pojemność bagażnika (l):

450

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

4,4/7,0

Długość x szerokość x wysokość (cm):

454,0 x 176,0 x 147,0

Rozstaw osi (cm):

260,0

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

3/12

Cena (zł):

88 800

 

Wybrane wyposażenie seryjne Toyota Corolla 2.0 D-4D Sol

Poduszki powietrzne

7

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

Klimatyzacja automatyczna

S

Dwupoziomowa regulacja kolumny kierownicy

S

Podgrzewane przednie fotele

S

Skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów

S

System „Inteligentny kluczyk”

S

Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne

S

Komputer pokładowy

S

Radioodtwarzacz CD ze sterowaniem w kierownicy

S

Tempomat

S

S - wyposażenie seryjne

 

Nasza ocena (Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych)  

Przestronność wnętrza

****

Dość dużo miejsca z przodu, nieco więcej mogłoby go być z tyłu.

Silnik

****

126-konna jednostka zapewnia dobre osiągi, chociaż mogłaby lepiej „zbierać się” przy niższych obrotach

Poziom hałasu

****

Silnik dobrze wyciszony. Dźwięk jego pracy zaczyna przeszkadzać przy 2900 obr./min.

Zużycie paliwa

****

Nieco odbiega od podawanego przez producenta, ale ogólnie nie jest wysokie.

Wyposażenie

*****

Bardzo bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • imzus

    Przyzwoite auto , nie rzucajace sie w oczy z dobrym silnikiem , wyposazeniem w zupelnosci wystarczajacym w codziennym uzytkowaniu,brakuje tylko ksenonow ,ale jak to bywa w Toyocie , wersja prestige bedzie je miala w standardzie....pozdrawiam

  • lordofchaos

    sorry ale za "gruchot" klasy compact 90tys.zl to PRZESAAAAADA... no chyba ze ma zlote klamki i diamentove przyciski ________________________________________________ "gruchot" czytaj samochod

  • Art9q

    witam.auto bardzo ladne i zabewne niezawodne.podoba mi sie.tak tak poza tematem to wiecie moze kto przerabia auta z anglii na pomorzu?

  • gregor5

    W rzeczywistości i jeżdzie w praktyce - super!!! Jechałem z silnikiem benzynowym 1.6 124 KM , naprawdę niezłe auto.Z tym silnikiem w wersji Luna ok.72 tyś. Za tę cenę można to auto kupić,czy warto pakować prawie 90 tyś w diesla? Myślę że nie,ceny ropy są już i tak wysokie....kiedy to się zwróci? Jeżdząc prywatnie pewnie nie za szybko,jeśli auto służbowe to warto pomyśleć.

  • Jarpoz

    Fajne autko, również jeździłem wersją 124 km. Wreszcie wygodna pozycja za kierownicą. Nareszcie Japończycy poszli po rozum do głowy i kolumna kierownicy ruchoma jest w dwóch płaszczyznach ( to jeden z powodów że trzy lata temu kupiłem Octavię zamiast Corolli kombi ). Kolejną zaletą jest ładne ( bursztynowe ) podświetlenie zegarów. Wadą jest mocowanie pokrywy bagażnika na szynach które głęboko wnikają do bagażnika. Cena diesla jest abstrakcyjna.

  • supc

    przód jak w nowej camry, bardzo mi sie podobo, wnętrze - również - bdb! tylko ten tył, jak by zbrakło pary aby dokończyć dzieła... szkoda. :)

  • SoterBur

    Ale zanim pomyslano wogole o konkurencji dla Hondy -civic- produkowana ja od 1972 r( mialem taka)! W USA modelem porownywalnym jest honda - jako najlepszy samochod pod kazdym nieomal wzgledem- a JAKOSCI I NAJNOWSZYCH ROZWIAZAN- przede wszystkim! Moj syn wlasnie pare tyg temu kupil Corolle gdyz byla o 3 tys$ tansza od civica.szkoda,bo szlag mnie trafia,ze kupil Compact class - ze sztywna laga z tylu..???Przeciez to nie moze sie trzymac drogi ani byc komfortowo zawieszone a typowe dla klas AiB.To jest ta roznica 3tys$???bo silnik tez 1,8l i 136KM=hondy 140!

  • kot (gość)

    nie znam się

  • Wkurzony (gość)

    Nie moge odnalezc toyota auris 2009 Chodzi o znaczenie przyciskow i lamp kontrolnych

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Corolla zdjęcia

Toyota Corolla dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Corolla Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł