Toyota Corolla

PRO
Od dwóch lat w ofercie Toyoty obecna jest dziewiąta już generacja modelu Corolla. W gamie znajdziemy 3-, 4-, 5-drzwiową wersję nadwozia, a także kombi i rodzinnego minivana o nazwie Corolla Verso.

Konserwatywny Japończyk
Pod względem stylistyki nadwozia nowe wcielenie Corolli wydaje się wyjątkowo monotonne i statyczne. Jednak przy bliższym poznaniu auto ukazuje swoje walory użytkowe, a linia nadwozia jest ponadczasowa. Pod tym względem europejscy konkurencji wydają się bardziej futurystyczni. Badania, jak również wyniki sprzedaży pokazują jednoznacznie, że ten wygląd podoba się klientom, a Corolla była w ubiegłym roku dla Toyoty lokomotywą napędzającą sprzedaż.
Wnętrze
Pięcioosobowe wnętrze zapewnia nam wygodna podróż na długich wyjazdach, chociaż (nie ma w tym nic dziwnego i samochody konkurencji nie wypadają tutaj lepiej) osoby wysokie powinny szukać wolnego miejsca w przedniej części przedziału pasażerskiego. Tablica przyrządów nie poraża swoim wyglądem, ale jest wzorem ergonomii i czytelności - szczególnie duże podświetlone białym, neutralnym dla oczu światłem zegary na tablicy przyrządów. W centralnej jej części znajdują się pokrętła obsługujące radio, układ wentylacji i dodatkowych elementów wyposażenia - włącznik ogrzewanej tylnej szyby. Minusem jest wysoka pozycja za kierownicą i osoby o ponadprzeciętnym wzroście narzekać będą na małą regulację pionową fotela kierowcy. Minusem jest także regulacja kolumny kierowniczej tylko w jednej płaszczyźnie - pod tym względem konkurencja jest nieco z przodu. Miękkie fotele z prostą regulacją posiadają przydatną na dłuższych trasach poduszkę pod lędźwiami. Na uwagę zasługuje przedział bagażowy z płaską podłogą i nisko umieszczoną burtą załadunkową.
Cena i wyposażenie
Toyota oferuje na rynku trzy wersje wyposażenia - Basis, Terra i Sol, a od kilku tygodni także limitowana serię Polaris. Najtańsza wersja ma w wyposażeniu seryjnym dwie poduszki powietrzne, system ABS z EBD, centralny zamek, komputer pokładowy, regulację wysokości fotela i kolumny kierowniczej, a także radio z magnetofonem. Toyota Corolla Wagon z silnikiem benzynowym 1.4 litra to wydatek 51.400 złotych. Za model z silnikiem diesla D4D trzeba już zapłacić 6.500 złotych.
Testowy model w najbogatszej wersji wyposażenia i silnikiem diesla D4D to wydatek 73.800 złotych, czyli o ponad 22 tys. złotych więcej niż. najtańsza jego wersja.
Silnik i zawieszenie
W testowym modelu producent zamontował wysokoprężny silnik typu D4D z nowoczesnym układem common-rail o pojemności 2.0 litra i mocy 90 KM. Corolla Wagon przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie około 12 sekund, a maksymalna prędkość wynosi niewiele ponad 180 km/h. Oceniając jednak auto wyniki te są zadowalające, tym bardziej, że samochodem kombi podróżujemy zazwyczaj z rodziną i ważniejsza jest pojemność przedziału bagażowego niż osiągi. Zaletą jest także wstrzemięźliwość tej wersji silnikowej - podczas testu auto zużywało średnio około 6.2 litrów oleju napędowego. Można to uznać za dobry wynik. Zawieszenie modelu Wagon o wyraźnie miękkiej charakterystyce zawieszenie sprawdza się zarówno przy małym i dużym obciążeniu. Sprawnie tłumi niewielkie nierówności naszych dróg, także nurkowanie podczas hamowania jest trudno zauważalne. Ogólnie trudno znaleźć słabe strony w zawieszeniu Toyoty Corolli.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty