Toyota Corolla kombi

Tekst i zdjęcia Witold Blady
Od pewnego czasu Toyota Corolla jest najlepiej sprzedającym się autem segmentu C w naszym kraju. Z pewnością w utrzymaniu wysokiego poziomu sprzedaży pomagają akcje promocyjne.

Od pewnego czasu Toyota Corolla jest najlepiej sprzedającym się autem segmentu C w naszym kraju. Z pewnością w utrzymaniu wysokiego poziomu sprzedaży pomagają akcje promocyjne, jak na przykład wprowadzenie jednakowej ceny na trzy odmiany nadwoziowe Corolli. Tyle samo kosztują dziś pięciodrzwiowy hatchback, sedan i kombi, w teście ta ostatnia wersja, z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym. 

Toyota Corolla kombi

Z wymienionej trójki najkorzystniejszą cenę ma właśnie model kombi. W odmianie z najmniejszym silnikiem benzynowym kosztuje 52 900 zł (cena i zrównanie cen dotyczą limitowanej serii Polaris, z klimatyzacją). Testowy model był wyraźnie droższy, ale nie zapominajmy, że ma mocniejszy silnik i jest również znacznie lepiej wyposażony. W standardzie znalazły się więc nie tylko dwie poduszki gazowe (dla kierowcy i pasażera), ale także airbagi boczne i kurtyny gazowe. Bez dopłat w wersji Sol otrzymamy także radioodtwarzacz CD, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, sterowanie radiem przy skórzanej kierownicy, podgrzewane lusterka zewnętrzne, a także zdalne sterowanie centralnym ryglowaniem drzwi. Na liście opcji są lakier metalizowany, aluminiowe felgi, halogeny czy czujnik cofania.
110 KM to moc zupełnie wystarczająca do średniej wielkości kombi. Próżno oczekiwać sportowych osiągów (te zarezerwowane są dla modelu TS), ale 190 km/h prędkości maksymalnej to naprawdę niezły wynik. Nieco zastrzeżeń (choć było tu znacznie lepiej niż w opisywanym kilka tygodni temu hatchbacku) mamy do precyzji skrzyni biegów. Zawieszenie Corolli, choć dość proste w konstrukcji, jest udanym kompromisem między komfortem a dobrym trzymaniem się drogi.
 
Nadwozie
Inaczej niż w Corolli ósmej generacji w sprzedawanym dziś modelu kombi można odróżnić od hatchbacka już na pierwszy rzut oka, nawet patrząc z przodu. Inne, wyraźnie większe są przednie reflektory, takie same jak w kombi zastosowano także w sedanie. Elementem, który pozwala odróżnić te dwie odmiany, są stosowane seryjnie w kombi relingi dachowe, znacznie ułatwiające montaż bagażnika dachowego. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra, zdecydowanie najlepsza ze wszystkich wersji nadwoziowych nowej Corolli. To dzięki niezbyt masywnym słupkom.
 
Wnętrze
Tworzywa sztuczne są bardzo dobrej jakości, nie można także narzekać na wykończenie wnętrza. Szkoda tylko, że nie użyto nieco weselszych kolorów, wszechobecna szarość jest odrobinę smutna. Szkoda, że kierownica jest regulowana tylko na wysokość. Jakby na pocieszenie fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji i można znaleźć dobrą pozycję za kierownicą. W modelu Sol środkowa konsola ma nakładkę z tworzywa imitującego (udanie) aluminium. Ergonomicznie, bo u samej góry konsoli umieszczono radioodtwarzacz.
 
Silniki
W wersji kombi, podobnie jak w innych odmianach (z wyjątkiem usportowionej TS) do wyboru są dwa silniki benzynowe - 1,4 l o mocy 97 KM i 1,6 l 110 KM. Zwolennicy diesli mają podobny wybór - dwie jednostki wysokoprężne mają pojemność dwóch litrów i moc 90 lub 116 KM. 110-konny silnik testowego modelu zapewnia autu całkiem niezłe osiągi - sprint od 0 do 100 km/h trwa nieco ponad 10 sekund, a prędkość maksymalna na poziomie 190 km/h to także wynik powyżej przeciętnej wśród kompaktów. Auto jest więc znacznie bardziej dynamiczne niż model z bazowym silnikiem. Niestety, odczuwa się to również podczas tankowania, średnio Corolla 1.6 spaliła nieco ponad 9 l/100 km.
Relatywnie niska cena, bogate wyposażenie, dobra opinia, a przede wszystkim trzyletnia gwarancja to niewątpliwe atuty Corolli kombi w wersji Sol. Dzięki nim japoński kompakt ma spore szanse utrzymać długo miano najchętniej kupowanego kompaktu w naszym kraju.
Toyota Corolla kombi a konkurencja

ModelToyota CorollaFord FocusFiat Stilo
SilnikR4R4R4
Pojemność skokowa (cm sześc.)159817961596
Moc maks. (KM)110115103
Maks. moment obrotowy (Nm)150160145
Skrzynia biegówM/5M/5M/5
Hamulce przednie/tylneT/TT/TT/T
Średnica zawracania (m)10,310,910,5
Objętość bagażnika (dm sześc.)402520510
Długość (mm)438544504515
Szerokość (mm)171017001755
Wysokość (mm)150015501570
Rozstaw osi (mm)260026152600
Masa własna (kg)113011251300
Ładowność (kg)540495505
Prędkość maksymalna (km/h)190198183
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.)10,210,611,4
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto910,510,5
Poza miastem5,965,9
Średnie77,67,6

T - hamulce tarczowe, M - manualna
Wyposażenie

ModelCorolla SolFocus X100Stilo Dynamic
Cena (zł)67 00058 60064 100
ABSSSS
Airbag kierowca/pasażerS/SS/SS/S
Poduszki boczneSSS
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szybySSS
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioSOS
KlimatyzacjaSSO
Aluminiowe felgiOOO

S - standard, O - opcja

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty