Toyota Corolla kontra Peugeot 307

Ryszard Polit
Fot. Toyota: Corolla to najpopularniejszy model Toyoty. Swój sukces zawdzięcza dobrej jakości wykonania i małej awaryjności.
Fot. Toyota: Corolla to najpopularniejszy model Toyoty. Swój sukces zawdzięcza dobrej jakości wykonania i małej awaryjności.
W klasie aut kompaktowych są modele uznawane za najlepsze. Do takich aut należy Toyota Corolla. Tę dominację stara się przełamać Peugeot 307.

W klasie aut kompaktowych są modele, które uznawane są za najlepsze. Do takich aut należy Toyota Corolla, której kolejne generacje nabywcy kupują "w ciemno". Tę dominację stara się przełamać Peugeot modelem 307.

 

Fot. Toyota: Corolla to najpopularniejszy model Toyoty. Swój sukces zawdzięcza dobrej jakości wykonania i małej awaryjności.
Fot. Toyota: Corolla to najpopularniejszy model Toyoty. Swój sukces zawdzięcza dobrej jakości wykonania i małej awaryjności.

Dobry samochód kompaktowy przynosi producentowi chlubę i zyski, a także popularyzuje markę. Auta tej klasy są bowiem najchętniej kupowane i stanowią największy udział w rynkowym torcie. Każdy producent chce z tego tortu uszczknąć jak najwięcej. Porównujemy Toyotę Corollę i Peugeota 307 z 5-drzwiowym nadwoziem hatchback, napędzane silnikami benzynowymi 1,6 l.   

Fot. Peugeot: Nowoczesny design Peugeota 307 wzbudza sympatię. Wbrew pozorom, obaj konkurenci mają zbliżone wymiary zewnętrzne i rozstaw osi.
Fot. Peugeot: Nowoczesny design Peugeota 307 wzbudza sympatię. Wbrew pozorom, obaj konkurenci mają zbliżone wymiary zewnętrzne i rozstaw osi.

 

Cechy szczególne

 

Peugeot 307 ostatecznie zmienił stereotyp tzw. auta francuskiego. Wzorem aut niemieckich ma dość sztywne zawieszenie, jest funkcjonalny i praktyczny. Dużą zaletą Peugeota jest bardzo przestronne wnętrze i jeszcze bagażnik - o objętości 340 l. Równie przestronne wnętrze Corolli uzyskano kosztem wielkości

Fot. Toyota: Corolla napędzana silnikiem 1,6 l o mocy 110 KM ze zmiennymi fazami rozrządu jest autem oszczędniejszym od Peugeota 307.
Fot. Toyota: Corolla napędzana silnikiem 1,6 l o mocy 110 KM ze zmiennymi fazami rozrządu jest autem oszczędniejszym od Peugeota 307.

bagażnika, którego pojemność wynosi zaledwie 290 l. Charakterystyczne dla obu pojazdów jest klasyczne, w tej klasie aut, zawieszenie. Składa się ono z kolumn McPhersona z przodu i belki skrętnej łączącej wahacze wzdłużne - z tyłu. Przypomnijmy, że konkurencyjne pojazdy, jak Ford Focus czy VW Golf mają z tyłu nowocześniejszą oś wielowahaczową. 

Fot. Peugeot: Peugeot 307 napędzany silnikiem 1,6 l /109 KM ma zbliżoną dynamikę do Corolli.
Fot. Peugeot: Peugeot 307 napędzany silnikiem 1,6 l /109 KM ma zbliżoną dynamikę do Corolli.

 

Silniki

 

Peugeota 307 napędza benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM, który w zasadzie nie wyróżnia się niczym szczególnym. Japoński kolega ze zbliżonej pojemności 1,6 l uzyskuje 109 KM, wyposażony jest jednak w nowoczesny

Fot. Toyota: Bagażnik Corolli jest mniejszy niż w Peugeocie i ma objętość 290 l.
Fot. Toyota: Bagażnik Corolli jest mniejszy niż w Peugeocie i ma objętość 290 l.

układ zmiennych faz rozrządu. Podczas jazdy bardziej elastyczny jest silnik francuski, który osiąga maksymalny moment obrotowy przy niższej liczbie obrotów. Za to jednostka napędowa Toyoty zużywa mniej paliwa. 

Fot. Peugeot: We wnętrzu Peugeota jest bardzo dużo miejsca – to zaleta tego pojazdu.
Fot. Peugeot: We wnętrzu Peugeota jest bardzo dużo miejsca – to zaleta tego pojazdu.

 

Wrażenia z jazdy

 

Toyota i Peugeot mają zbliżoną dynamikę. Obaj konkurenci dość pewnie zachowują się na drodze i podczas szybko pokonywanych zakrętów nie sprawiają niespodzianek. Ze względu na sztywne zawieszenie, nierówności naszych dróg są odczuwalne. Na dłuższych dystansach lepsze wrażenie sprawia Peugeot, gdyż ma niższy

Fot. Toyota: Tablicę przyrządów Corolli zaprojektowano bez zbytniej ekstrawagancji i być może dlatego, wszystko jest tam, gdzie się spodziewamy.
Fot. Toyota: Tablicę przyrządów Corolli zaprojektowano bez zbytniej ekstrawagancji i być może dlatego, wszystko jest tam, gdzie się spodziewamy.

poziom hałasu. Pojazd francuski ma również bardziej skuteczny układ hamulcowy.

 

Fot. Peugeot: Również w Peugeocie tablica przyrządów jest czytelna.
Fot. Peugeot: Również w Peugeocie tablica przyrządów jest czytelna.

Podsumowanie

 

Różnice między Corollą i Peugeotem 307 są nieznaczne, a wybór utrudnia fakt, że oferowane są w niemal identycznej cenie. Również poziom wyposażenia jest zbliżony. Peugeot ma w standardzie układ wspomagania nagłego hamowania, którego brakuje w Corolli. Za to Toyota ma radio, które w Peugeocie trzeba zapłacić ekstra. Dla osób korzystających z samochodu w mieście istotną zaletą Corolli będzie mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z Peugeotem. Lubiący ciszę, bardziej polubią pojazd francuski. Obaj konkurenci to nowoczesne pojazdy bez wyraźnych mankamentów, na które żaden z tych producentów nie może sobie pozwolić.

  

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Toyota Corolla

Peugeot 306 

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

Remis

Poziom hałasu

 

+

Hamulce

 

+

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

+

 

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

Remis

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Toyota Corolla

Peugeot 307

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1598

1587

Moc maksymalna (KM/obr/min):

110/6000

109/5750

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

150/4800

147/3900

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):

10,2

10,6

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s):

11,5

10,4

Prędkość maksymalna (km/h):

190

190

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

68

66

Droga hamowania od 100 km/h (m):

42,8

41,2

Pojemność bagażnika (dm3):

290

340

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

55

60

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,9/9,0

5,8/9,5

Długość x szerokość x wysokość (cm):

418 x 171 x 148

420 x 175 x 151

Rozstaw osi (cm):

260

261

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/12

2/12

Cena wersji 5-drzwiowej (zł):

60 400

59 700

 

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Toyota Corolla Terra

Peugeot 307 XR

poduszki powietrzne

6

6

układ ABS

S

S

Układ wspomagania nagłego hamowania

-

S

elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/-

S/-

Elektrycznie sterowane/podgrzewane

lusterka zewnętrzne

S/S

-

centralny zamek

S

S

wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio CD

S

O

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty