Toyota Corolla. Premiera hybrydowego sedana

Mariusz Michalak
Toyota Corolla sedan Toyota prezentuje nową Corollę Sedan, która dołącza do gamy nadwoziowej Corolli 12. generacji. Europejska publiczność po raz pierwszy ujrzała nowy kompakt Toyoty na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2018 roku, gdzie zadebiutowała Corolla Hatchback. Następnie swoją premierę miała Corolla Touring Sports (kombi) na targach w Paryżu w październiku tego roku. Fot. Toyota
Toyota Corolla sedan Toyota prezentuje nową Corollę Sedan, która dołącza do gamy nadwoziowej Corolli 12. generacji. Europejska publiczność po raz pierwszy ujrzała nowy kompakt Toyoty na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2018 roku, gdzie zadebiutowała Corolla Hatchback. Następnie swoją premierę miała Corolla Touring Sports (kombi) na targach w Paryżu w październiku tego roku. Fot. Toyota
Toyota prezentuje nową Corollę Sedan, która dołącza do gamy nadwoziowej Corolli 12. generacji. Europejska publiczność po raz pierwszy ujrzała nowy kompakt Toyoty na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2018 roku, gdzie zadebiutowała Corolla Hatchback. Następnie swoją premierę miała Corolla Touring Sports (kombi) na targach w Paryżu w październiku tego roku.

Szeroką mocną sylwetkę o obniżonym środku ciężkości Corolla zawdzięcza platformie TNGA.  Wąski górny grill został przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia charakterystyczne światła sedana są podkreślone chromowanym zdobieniem. Zarówno z przodu, jak i z tyłu reflektory otrzymują nowoczesne wykończenie w postaci listwy LED.

Corolla sedan ma takie samo wnętrze jak hatchback i Touring Sports. Sedan posiada wydłużony rozstaw osi 2700 mm, podobnie jak Touring Sports, dzięki czemu pasażerowie z tyłu mają sporo miejsca na nogi. Nowoczesne rozwiązania technologiczne we wnętrzu to m.in. bezprzewodowa ładowarka do telefonu, intuicyjny, łatwy w użyciu zestaw wyświetlaczy z 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego, 7-calowym ekranem informacyjnym oraz 10-calowym kolorowym wyświetlaczem Head-up Display.

Toyota Corolla sedan Toyota prezentuje nową Corollę Sedan, która dołącza do gamy nadwoziowej Corolli 12. generacji. Europejska publiczność po raz pierwszy
Toyota Corolla sedan

Toyota prezentuje nową Corollę Sedan, która dołącza do gamy nadwoziowej Corolli 12. generacji. Europejska publiczność po raz pierwszy ujrzała nowy kompakt Toyoty na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2018 roku, gdzie zadebiutowała Corolla Hatchback. Następnie swoją premierę miała Corolla Touring Sports (kombi) na targach w Paryżu w październiku tego roku.

Fot. Toyota

Platforma GA-C z serii TNGA daje projektantom większą niż dotychczas swobodę, dlatego różnice w designie Corolli sedan, hatchback i Touring Sports są większe niż miało to miejsce w przypadku wcześniejszych modeli dostępnych z kilkoma rodzajami nadwozia. Co więcej, technologia TNGA zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Niżej położony środek ciężkości, o 60% sztywniejsze nadwozie i zawieszenie wielowahaczowe w standardzie przyczyniają się do tego, że samochód jest stabilny i pewnie się prowadzi, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy na nierównościach.

Nowa Corolla sedan będzie dostępna z dwoma napędami. Niewymagający ładowania z zewnętrznej sieci układ hybrydowy z silnikiem benzynowym 1,8 l ma moc 122 KM. Corolla w tej wersji jest cicha, dynamiczna i łatwa w obsłudze – wystarczy tankowanie na stacji benzynowej, aby korzystać z samego silnika elektrycznego nawet przez połowę czasu jazdy oraz pokonywanego dystansu. Hybrydowa Corolla zużywa 3,4 l  paliwa na 100 km według NEDC (4,3 l/100 km według WLTP; samochód w trakcie homologacji). Auto emituje średnio 77 g/km CO2 wedługg NEDC (98 g/km według WLTP), umożliwiając do 50% jazdy na samym silniku elektrycznym podczas codziennej jazdy.

Udoskonalony silnik benzynowy 1,6 l łączy szybkie reakcje na przyspieszenie z dużą wydajnością. Jednostka ta jest dostępna z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT. Jej moc wynosi 132 KM (97 kW), a średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km według NEDC (6,1 l/100 km według WLTP). Auto w tej konfiguracji emituje 131 g/km CO2 według NEDC (139 g/km według WLTP).

Nowa Corolla ma bardzo sztywne nadwozie, które chroni pasażerów w kabinie oraz jest standardowo wyposażona w systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej, drugiej generacji. Pakiet obejmuje rozbudowaną wersję systemu zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz wykrywania rowerzystów przy świetle dnia, inteligentny aktywny tempomat (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji (RSA) oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (AHB). Do pakietu dołącza także asystent pasa ruchu (LTA). Można go uruchomić, kiedy włączony jest aktywny tempomat. System kontroluje tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu, nawet na łukach drogi.

Corolla Sedan w europejskiej specyfikacji będzie produkowana w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey. Model trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 roku.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty