Szeroką mocną sylwetkę o obniżonym środku ciężkości Corolla zawdzięcza platformie TNGA. Wąski górny grill został przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia charakterystyczne światła sedana są podkreślone chromowanym zdobieniem. Zarówno z przodu, jak i z tyłu reflektory otrzymują nowoczesne wykończenie w postaci listwy LED.
Corolla sedan ma takie samo wnętrze jak hatchback i Touring Sports. Sedan posiada wydłużony rozstaw osi 2700 mm, podobnie jak Touring Sports, dzięki czemu pasażerowie z tyłu mają sporo miejsca na nogi. Nowoczesne rozwiązania technologiczne we wnętrzu to m.in. bezprzewodowa ładowarka do telefonu, intuicyjny, łatwy w użyciu zestaw wyświetlaczy z 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego, 7-calowym ekranem informacyjnym oraz 10-calowym kolorowym wyświetlaczem Head-up Display.
Platforma GA-C z serii TNGA daje projektantom większą niż dotychczas swobodę, dlatego różnice w designie Corolli sedan, hatchback i Touring Sports są większe niż miało to miejsce w przypadku wcześniejszych modeli dostępnych z kilkoma rodzajami nadwozia. Co więcej, technologia TNGA zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Niżej położony środek ciężkości, o 60% sztywniejsze nadwozie i zawieszenie wielowahaczowe w standardzie przyczyniają się do tego, że samochód jest stabilny i pewnie się prowadzi, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy na nierównościach.
Nowa Corolla sedan będzie dostępna z dwoma napędami. Niewymagający ładowania z zewnętrznej sieci układ hybrydowy z silnikiem benzynowym 1,8 l ma moc 122 KM. Corolla w tej wersji jest cicha, dynamiczna i łatwa w obsłudze – wystarczy tankowanie na stacji benzynowej, aby korzystać z samego silnika elektrycznego nawet przez połowę czasu jazdy oraz pokonywanego dystansu. Hybrydowa Corolla zużywa 3,4 l paliwa na 100 km według NEDC (4,3 l/100 km według WLTP; samochód w trakcie homologacji). Auto emituje średnio 77 g/km CO2 wedługg NEDC (98 g/km według WLTP), umożliwiając do 50% jazdy na samym silniku elektrycznym podczas codziennej jazdy.
Udoskonalony silnik benzynowy 1,6 l łączy szybkie reakcje na przyspieszenie z dużą wydajnością. Jednostka ta jest dostępna z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT. Jej moc wynosi 132 KM (97 kW), a średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km według NEDC (6,1 l/100 km według WLTP). Auto w tej konfiguracji emituje 131 g/km CO2 według NEDC (139 g/km według WLTP).
Nowa Corolla ma bardzo sztywne nadwozie, które chroni pasażerów w kabinie oraz jest standardowo wyposażona w systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej, drugiej generacji. Pakiet obejmuje rozbudowaną wersję systemu zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz wykrywania rowerzystów przy świetle dnia, inteligentny aktywny tempomat (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji (RSA) oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (AHB). Do pakietu dołącza także asystent pasa ruchu (LTA). Można go uruchomić, kiedy włączony jest aktywny tempomat. System kontroluje tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu, nawet na łukach drogi.
Corolla Sedan w europejskiej specyfikacji będzie produkowana w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey. Model trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 roku.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?