| Od debiutu w roku 1966 na świecie sprzedano 29 milionów Corolli. Stała się ona nie tylko najpopularniejszym pojazdem koncernu Toyota, lecz także najlepiej sprzedawanym modelem w historii motoryzacji.
Nowa Corolla zaprojektowana została z myślą o europejskim rynku. Jej wizerunek stworzyli styliści z centrum projektowego Toyoty, zlokalizowanego w południowej Francji.
Pięć odmian
Od razu zaprezentowano pięć odmian nadwoziowych nowej Corolli. Produkcję podstawowej odmiany hatchback w wersji z 3- i 5-drzwiowej zlokalizowano w angielskiej miejscowości Derby, odmiany Sedan w tureckim Adapazari koło Istambułu, a Kombi i Verso importowane będą z fabryk japońskich.
Wszystkie odmiany odznaczają się wnętrzem o dużej przestrzeni użytkowej.
Silniki
Wybór silników jest spory od benzynowych: 1.4, 1.6 i 1.8 w dwóch wersjach mocy, do wysokoprężnych 2.0-litrowych również w dwóch wersjach mocy.
Silniki benzynowe pracują w technologii VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) ze zmiennymi fazami rozrządu, uzyskują wysoki moment obrotowy w średnich zakresach pracy. Tym samym są elastyczne, wykazują się też niewielkim zużyciem paliwa i mniejszą toksycznością spalin.
Diesla o mniejszej mocy wprowadzono do ósmej serii tego modelu we wrześniu 2000 r. Drugi, bardziej dynamiczny, pojawia się po raz pierwszy. Oba z bezpośrednim wtryskiem paliwa systemu common-rail, wykazują się niezawodną i cichą pracą.
Wyposażenie
Już w podstawowej wersji base mamy bogate wyposażenie. Otrzymujemy m.in. dwie przednie poduszki gazowe, regulację położenia kierownicy, układ przeciwblokujący hamulce (ABS) wraz z elektronicznym rozdziałem siły hamowania na koła, radio z kasetą, immobilizer, listwy boczne i zderzaki w kolorze nadwozia.
Warto dodać, że wszystkie odmiany nadwoziowe i wersje wyposażenia mają wspomaganie układu kierowniczego, hamulce tarczowe na 4 koła i tylną kanapę dzieloną 60/40 (w odmianie sedan dzielone tylko oparcie kanapy). W wersji base koła są 14-calowe, w terra i sol - 15-calowe.
Polska oferta
Toyota Motor Poland w styczniu br. wprowadziła do Polski samochody w odmianie nadwoziowej hatchback 3- i 5-drzwiowej. W marcu mają być: sedan, kombi i Verso, natomiast na przełomie kwietnia i maja - sportowa wersja T-Sport.
Dane techniczne
Silnik | 1.4 | 1.6 | 2.0 diesel | 2.0 diesel |
Moc maks. (KM-obr./min) | 97-6000 | 110-6000 | 90-4000 | 110-4000 |
Moment obr. (Nm-obr./min) | 130-4400 | 150-4800 | 215-2400 | 250-2400 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,0 | 10,2 | 12,6 | 10,9 |
Prędkość maks. (km/h) | 185 | 190 | 180 | 185 |
Średnie zużycie paliwa (l/100km) | 6,7 | 7,0 | 5,7 | 5,7 |
Cena najtańszej wersji (zł) | 46 990 | 52 050 | 57 250 | 61 300 |
Ceny Toyoty
3-drzwiowy hatchback kosztuje od 46 990 zł (1.4) do 57 250 zł (2.0D). | |
Nadwozie hatchback z 5 drzwiami, 49 450 zł (1.4) - 59 650 zł (2.0D). | |
4-drzwiowy sedan, 51 100 zł (1.4) - 61 300 zł (2.0D). | |
Kombi, nazywane Wagon kosztuje od 52 750 zł (1.4) do 62 950 zł (2.0D). | |
Minivan, u Toyoty nazwany Verso (1.6) kosztuje 70 600 zł. |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?