Toyota Corolla Verso

Zdzisław Podbielski
Zapanowała moda na wielkopojemne osobówki, nazywane MPV (Multi Purpose Vehicle), czyli samochody wszechstronnego zastosowania.

Japoński koncern tak bardzo zaangażował się w ten segment, że postanowił uruchomić produkcję nowej wersji Corolli Verso.
Poprzednia, zaprezentowana jesienią 2001 r., nie została dostosowana do wymagań europejskich klientów, miała zbyt słaby silnik wysokoprężny o mocy 90 KM i była droga, bo objęta 35% cłem.

 

Dla kogo nowe Verso

 

fot. Toyota
fot. Toyota

Corollę Verso zaprojektowano od nowa, zajęło się tym europejskie biuro konstrukcyjne Toyoty oznaczone ED2
. Jego zadaniem było podporządkowanie projektu wymaganiom Europejczyków, a w przekonaniu ich do nowego pojazdu mają pomóc największe w segmencie minivanów nakłady marketingowe.

Nowe Verso, wchodzące obecnie na rynki, jest adresowane do ludzi młodych, aktywnych i mających rodziny, a jednocześnie bardzo wymagających, dla których najwyższa jakość wykonania ceniona jest na równi z bezpieczeństwem i funkcjonalnością pojazdu. Przewiduje się, że w 2004 r. na naszym rynku Verso znajdzie około 2 tysiące odbiorców.

 


fot. Toyota
fot. Toyota


Najwyższa jakość

 

Produkcję samochodu ulokowano w zakładach Adapazari na terenie Turcji. Japończycy robią wszystko, aby Verso wykonywane było na takim samym poziomie jaki prezentują japońskie fabryki Toyoty. Przeszkolono tureckich pracowników, w okresie przygotowania produkcji wykonano wiele testów wytrzymałościowych i sprawnościowych pojazdów, podniesiono wymagania jakościowe u kooperantów i ustanowiono stały dozór techniczny specjalistów japońskich. Na podstawie oględzin pojazdu i pierwszych jazd zapoznawczych można docenić rezultaty starań dotyczących jakości. W porównaniu z poprzednim wydaniem Verso, nowy model ma mniejsze szczeliny montażowe elementów nadwozia, natomiast podczas jazdy odbiera się wrażenie zwartości konstrukcji.

 

Uniwersalne wnętrze

 

fot. autor
fot. autor

Od samochodów MPV oczekuje się dużej przestrzeni użytecznej. Aby ją otrzymać często trzeba gruntownie zmienić konstrukcję. Tak postąpiono w przypadku Verso - nawet zaprojektowano nową płytę podłogową. Toyota bardzo szczyci się uniwersalnością nadwozia, nazywa ją "kunsztowną wielofunkcyjnością", a system składania tylnych foteli wyróżnia oznaczeniem - Toyota Easy Flat-7. W samochodzie są trzy rzędy siedzeń dla 7 pasażerów: drugi i trzeci rząd tworzą indywidualne fotele. Trzy fotele drugiego rzędu oddzielnie można przesuwać wzdłużnie o 240 mm, a ich oparcia dają się rozłożyć pod kątem 300
do przodu i tyłu. Każdy z 5 foteli składa się niezależnie jednym ruchem ręki i po prostu "wtapia" w podłogę, tworząc równą powierzchnię bagażową.

 

Wyposażenie

 

Na największą uwagę zasługuje wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Nie dość, że konstrukcja przedziału osobowego nadwozia jest bardzo mocna, zbudowana z profili zamkniętych, to jeszcze wyposażenie standardowe jest bardzo rozbudowane. Są to poduszki powietrzne przednie, boczne, poduszka kolanowa kierowcy i poduszki kurtynowe. Inne standardowe rozwiązania techniczne to m.in. hamulce tarczowe przy 4 kołach z ABS i EBD, wspomaganie kierownicy i jej regulacja w dwóch płaszczyznach oraz klimatyzacja manualna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty