Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Corolla XI (2013-2019). Opinie, wady, zalety, sytuacja na rynku

Konrad Grobel
Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy się uważniej poprzedniej generacji tego auta.Fot. Toyota
Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy się uważniej poprzedniej generacji tego auta.Fot. Toyota
Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy się uważniej poprzedniej generacji tego auta.

Toyota Corolla produkowana jest od lat 60-tych XX wieku. Jest to klasyk i jeden z dłużej produkowanych modeli na świecie. W 2013 roku światło dzienne ujrzała XI odsłona tego kultowego modelu, a już w 2016 przeszła facelifting. Produkowana była do 2019 roku i niedawno zaprezentowano XII generację tego modelu. Przyjrzymy się jednak właśnie generacji XI, która jeszcze nie była oferowana z napędem hybrydowym. Jako ciekawostkę należy podać, że w 2019 roku Corolla tej generacji zajęła 9. miejsce w Warszawie pod względem najczęściej kradzionych aut (42 szt.).

Toyota Corolla XI (2013-2019). Czy wygląd się nie zestarzał?

Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy
Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy się uważniej poprzedniej generacji tego auta.

Fot. Toyota

W Polsce oferowany był sedan. Corolla jedenastej generacji to takie klasyczne „wozidło”, jak kiedyś koń do codziennej podróży. Nie znaczy oczywiście, że jest to nudne auto, które w czasach swojej produkcji, a w szczególności na początku, nie przyciągało wzroku. Nachodzące tylne światła na bok były ciekawym detalem. Ogólnie na całym aucie coś się dzieje. Zagięcia przez całą karoserię, ciekawy design w tyle auta czy masywny przód mogły sprawiać, że pojazd mógł się podobać.

Po liftingu w 2016 roku doszły nowe światła LED, dodatkowe elementy chromowane i nowe felgi. Wnętrze natomiast przeszło większą zmianę. Nowy ekran od multimediów, również nowy ekran od komputera pokładowego. Linię stylistyczną podciągnięto do nowego wtedy Aurisa. Wcześniejsza wersja różniła się innymi kratkami od nawiewu, większą ilością przycisków i mniejszą ilością materiałów wykończenia oraz wzorami.

Rzeczą wspólną jest dosyć ergonomiczna przestrzeń, dużo miejsca na tylnej kanapie i ekran od nawigacji/multimediów umieszczony centralnie jeszcze w desce rozdzielczej. Były to czasy, gdy nie przypominał tabletu włożonego i wystającego ze środkowej konsoli, jak to jest w obecnej generacji Corolli.

Kupujesz auto? Kliknij i sprawdź historię pojazdu

W ofercie Toyoty można było zamówić Corollę w pięciu wersjach wyposażenia: Active, Sprint, Premium, Comfort, Prestige.
W przypadku wymiarów, to zarówno przed liftingiem, jak i po liftingu, Corolla jedenastej generacji miała takie same: długość – 4620 mm, szerokość – 1775mm, wysokość – 1465 mm.

Toyota Corolla XI (2013-2019). Napęd

Pod maską znajdziemy dwa silniki spalinowe i jednego diesla:

  • 1,33 Dual VVT-i – posiada on moc 99 KM, jest zespolony z manualną 6-biegową skrzynią, a moment obrotowy wynosi 128 Nm. Prędkość maksymalna to 180 km/h, a pierwszą „setkę" jest w stanie osiągnąć w 12,6 sekundy;
  • 1,6 Valvematic – 132 KM, można go było zamówić zarówno z manualną skrzynią 6-biegową, jak i z automatyczną przekładnią Multidrive S. Obojętnie, jaką skrzynię wybierzemy to moment obrotowy wynosi 160 Nm, jednak prędkość maksymalna już się różni, podobnie jak przyspieszenie od 0 do 100 km/h: manualna – 200 km/h i 10 sekund, automatyczna – 190 km/h i 11,1 sekundy;
  • 1,4 D-4D – jedyny diesel w ofercie produkujący 90 KM i połączony z manualną skrzynią 6-biegową. Ma również najwyższy moment obrotowy, bo wynoszący 205 Nm. W jego przypadku prędkość, jaką może maksymalnie osiągnąć to 180 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h wynosi 12,5 sekundy.

Wszystkie wersje silnikowe mają dokładnie taki sam zbiornik paliwa wynoszący 55 litrów. Ciekawostką natomiast jest, że najciszej jedzie się autem z silnikiem wysokoprężnym. Hałas, jaki zarejestrował producent to 68 dB, najgłośniej jest jednak z silnikiem 1,33 Dual VVT-i. Przy tej jednostce odnotowano 73 dB. Oczywiście najniższe spalanie również pojawia się przy dieslu i według Toyoty powinno średnio wynosić 3,8-4 L/100 km, również emisja CO2 jest najniższa przy tym silniku – 100-104 g/km.

Problemem w jednostce 1,33 Dual VVT-i jest to, że po dłuższym użytkowaniu, a takie z całą pewnością będzie, jeśli planowane jest kupno używanej Corolli, wytrąca się sporo osadu, przez co silnik jest duszony i zaczyna brakować mocy, a w skrajnych przypadkach może nie odpalać. Silnik 1,6 Valvematic natomiast źle współpracuje z instalacjami gazowymi i nastawiony jest na większe zapotrzebowanie na olej silnikowy.

Toyota Corolla XI (2013-2019). Sytuacja na rynku

Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy
Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy się uważniej poprzedniej generacji tego auta.

Fot. Toyota

Na jednym z popularnych portali do sprzedaży aut, w czasie pisania tego tekstu znaleźć można 293 auta, które nie są uszkodzone, ani powypadkowe. Jest ich dosyć mało jak widać, jeśli weźmiemy pod uwagę, że okres produkcji tego modelu obejmuje około 7 lat. Ceny takich aut zaczynają się od około 33 tysięcy złotych, a kończą w okolicach 120 tysięcy złotych. Gdy Corolla jedenastej generacji była nowa trzeba było za nią zapłacić mniej więcej 67 tysięcy złotych, oczywiście za wersję podstawową.

Toyota Corolla XI (2013-2019). Podsumowanie

Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy
Corolla dla Toyoty jest tak samo ważnym modelem w historii, jak Golf dla Volkswagena. I podobnie jak Golf ma wielu swoich zagorzałych zwolenników Przypatrzmy się uważniej poprzedniej generacji tego auta.

Fot. Toyota

Toyota Corolla XI generacji jest to samochód wyjątkowy. Za dosyć niskie pieniądze, użytkownik otrzymuje sporo miejsca, z przebiegami nie jest tak źle jakby się mogło wydawać i dosyć ciekawy design. To, co może przeszkadzać to wnętrze, które jest nudne i zrobione dosyć po spartańsku. Jednak jest praktyczne i w tego typu aucie i z takim wiekiem nie powinno już stwarzać takiego problemu jak w przypadku nowych aut. Ponieważ mówimy o Toyocie, to możemy spodziewać się dobrego wykonania i w większości przypadków niezawodności. Nie ma jednak co ukrywać, że mówimy o autach, które już swoje mają na karku. Corollą XI generacji może nie zrobi się wrażenia na imprezach rodzinnych, ale będzie po prostu rozsądnym wyborem.

Podstawowe dane techniczne Toyoty Corolla XI (2013-2019):

SilnikPojemność skokowa [ccm]Moc maksymalna [KM] ([kW]) przy obr./min.Maks. Moment obrotowy [Nm] przy obr./min.Układ i liczba cylindrówUkład rozrządów/liczba zaworówPrzyspieszenie (s) 0-100 km/hPrędkość maksymalna km/hSpalanie (l/100 km) miasto/trasa/średnio
1,33 Dual VVT-i132999 (73)/6000128/3800R4DOHC/1612,61807,3/4,9/5,8
1,6 Valvematic1598132 (97)/6400160/4400R4DOHC/1610 (M)/11,1 (A)200 (M)/190 (A)M - 8,1/5,2/6,3; A- 7,8/5,2/6,1
1,4 D-4D136490 (66)/3800205/1400-2800R4SOHC/812,51804,7/3,6/4,0

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty